Skocz do zawartości

Zablokowane Dlaczego Ludzie Krytykują Kogoś Za Używanie Gm'a?


g-Enjoy

Rekomendowane odpowiedzi

Framework z własnym językiem, a co. Tak samo jak XNA oraz każdy silnik (nawet Source). Ludzie poniżają/krytykują/wyśmiewają za używanie GM'a. Większość ludzi, po prostu nie rozumie idei tworzenia gier. Robią je po to, aby się namęczyć nad durnym labiryntem niż skupić się na grywalności/grafice/ważnych elementach. Oni po prostu wolą namęczyć się nad renderowaniem wideo, dźwięku, kolizjami, wydarzeniami itd. (każdy nowy silnik dla każdej nowej gry)

Więc, hm. Zapytam się, kto z Was został zmieszany z błotem za korzystanie z GM'a?

Przykład nasz, PB Game Studios. Na pierwsze wrażenie och jakie to super. Na końcu Tidimel po prostu napisał: "Kurde no, weźcie przestańcie wsadzać tu screeny z gier z gamemakera! Może i nawet ładnie wygląda, ale to nie na tą stronę." Prowokacja?

Ludzie zaczęli nas krytykować.

http://www.gamedev.pl/screens.php?x=view&id=3019

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 175
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ja zostałem.

 

"tak się składa że to właśnie "tylko te eventy" to najwięcej roboty w pisaniu. kolizje, reakcje etc. gra głównie z tego się składa." - Przeczytałem i naprawdę tego nie rozumiem, takie trudne jest zrobienie najprostszego systemu kolizji opartego na prostokątach? Cztery warunki - if x<cośtam and x>cośtam and y<cośtam and y>cośtam - i jedziesz. Nie no, w życiu bym tego nie pojął.

 

Tidimel nie lepszy. Robi Mario we flashu, jego nikt nie skrytykuje. Hmmm.

 

Podobno krytykują za to, że "są ułatwienia w samym robieniu". Po prostu - to banda zakompleksionych programistów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może po prostu nam/wam zazdroszczą? Może nie mają tej pasji co my i dla nich to jest durny programik do układania gier z klocków, a może po prostu są płytko myślącymi osobnikami, może jeszcze być tak że nas/was nie lubią, albo po prostu dla zasady mówią że to jest nic niewartego bo jest napisane/zrobione w GM a nie w c++ czy delphi ?! Nie mam pojęcia szczerze mówiąc, może najlepiej było by się zapytać osób tak mówiących i myślących.Wtedy by nie trzeba było spekulować co myślą i dlaczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na gamedev też zostałem wyśmiany za używanie GMa... Gry się tworzy po to, żeby mieć satysfakcję i zapewnić innym osobom i sobie rozrywkę. A tidimel jest w ogóle po***any. Myśli, że jak pisze w c++ i robi grę dla play to jest pr0programmer...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo "prawdziwi twórcy" (jak lubią siebie nazywać) uważają że taki GM to program do prostego tworzenia gier, co za tym idzie, ktoś kto robi w tym gre nie wie tak na prawdę co to programowanie gry od podstaw. Niby prawda, ale taki GM chociaż przybliża programiste do samej zasady działania gier, a poza tym dla większości wydawnictw nie jest ważne w czym zrobiłeś grę, ale jaki jest efekt. Nie powinno się krytykować za robienie gier w GM tak samo jak za robienie gier w 3D GM (choć to już totalne pójście na łatwiznę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMO uważam, że ten serwis nie powinien nazywać się gamedev.pl. Bardziej bastard-programmers.pl, bo gry ich nie obchodzą. Ich obchodzi grafika i liczba linijek w kodzie. :P

 

Oj prawda. Chociaż odwiedziłem ten serwis dopiero dziś :huh:

btw. Kto mi ciągle zmienia nazwy tematów, robiąc z nich totalny chaos?

Nigdy nie piszę każdego słowa z dużej litery :F

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

A, już wiemy, dlaczego nie lubią GM. Bo jest łatwy w korzystaniu. :(

 

Domyślam się, że "prawdziwy programista" nie korzysta z żadnych łatwych narzędzi, lecz wykuwa swój program w kamieniu w formie zer i jedynek, a potem przepuszcza to przez skaner i OCR'a i w taki sposób pisze gry.

 

btw. Kto mi ciągle zmienia nazwy tematów, robiąc z nich totalny chaos?

Nigdy nie piszę każdego słowa z dużej litery :F

 

Tymon to zrobił, ponieważ oszalał. :online2long:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Offtop:

btw. Kto mi ciągle zmienia nazwy tematów, robiąc z nich totalny chaos?

Nigdy nie piszę każdego słowa z dużej litery :F

Tymcio zrobil taki skrypt, jestes kolejnym niezadowolonym klientem, ale Tymcio tego nie widzi, ze to wprowadza tylko chaos :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie połowa krytykantów z gamedev nigdy nie ściągła i uruchomiła GM'a, ponieważ czytali w opisach, że jest on "dla początkujących", ale to, że są w nim klocki, nie oznacza, że zaawansowani programiści muszą z nich korzystać, ci z gamedev nie wiedzą, ile GM ma możliwości, i jak łatwo się z nich korzysta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh... To oni myślą że jak nauczyli się kawałka c++ to ją są pro+. A to wcale nie prawda. A co w gm dajesz klocek idź tu, zastrzel tamtego, wejdź do auta, nie ... Tez się pisze kod. A w moim mniemaniu nawet pisanie w GM jest w jakiś sposób pisanie od podstaw, bo bierzemy pusty program i piszemy kod naszej gry. A zrobiony już jest silnik tak prosto mówiąc silnik. I to że nie musimy się bawić dekompilatorami itd. Ale czy ich to obchodzi że nasza praca też jest dużo warta i na pewno nie mniej niż ich, bo niby dlaczego ?! Czy ktoś narysuje ładny obraz kredkami czy farbami ma jakąś różnice? NIE, jak wspomniał ktoś wyżej liczy się efekt końcowy. A tak w ogóle radzę się nie przejmować opiniami innych :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Komputer Świat/Ekspert. Nie dam linków, bo serce mi się kraje (w Google poszukajcie), ale tamtejsi "eskperdzi" z ichniego forum dopiero na GM bluzgają. Jak nie przyłożą z lewej i pogrążą z prawej!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@topic: To im odpisz, że skoro są tacy "pro", to niech sami se napiszą takiego Crysisa w Asemblerze bez używania bibliotek, silników itp. Gdyby odwzorować ich zachowanie "w realu" to wyglądałoby to tak:

- Buahaha! Ale n00b! Ma komputer z klawiaturą i drukarką, i do tego pisze na tym książkę, którą zamierza wydać w 3000 egzemplarzy. Ja jestem pr0 i też piszę książkę, ale na pergaminie i to piórem i wydam to w 10000 egzemplarzy.

Dosłowne odzwierciedlenie pseudo-prosów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat takimi komentarzami najmniej bym sie przejmowal. Im sprawia pzyjemnosc skrobania w kodzie, Wam tworzenia gry. Kazdy co innego lubi. Fakt faktem niektore komentarze "atakujace" tworcow w GM sa irytujace ale mozna to zignorowac. Ja bym na Waszym miejscu wogole sie tym nie przejmowal, zareklamowal gre takze na innych serwisach i kontynuowac to co sie lubi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gamedev chyba nie jest jedynym serwisem na którym można reklamować gry. Driger ma rację, nie powinniście się przejmować, na dzieci neo nic nie podziała.

EDIT: Oni tak robią po to, żeby was zdenerwować, przez co większość "czulszych" programistów zmienia program do robienia gier, żeby nie być odrzucanym przez innych. Oni was prowokują, robią wszystko żeby was wkurzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze lepiej...

 

15 użytkownik(ów) przegląda ten temat (2 gości i 0 anonimowych użytkowników)

 

Jak pisałem wcześniej nie ma co się przejmować.

Jak to się mówi jeden woli żonę, drugi teściową, My piszemy w Gm oni w C++ i niech każdy zajmuję się tym co lubi i będzie spokój. A jak oni/on chce/ą nas krytykować proszę bardzo, jakoś się tym nie przejmuję, i wam radze też się nie przejmować. Szkoda życia na zamartwianie się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to oddaje wam godność. Suma sumarum, poniekąd mają rację, małą, ale zawsze jakąś. : P

PsychX, nie wiem, ale chyba obektowości w GMLu to za dużo nie ma ; P

 

#edit

 

Bagno, już więcej głupot w tym logu z rozmowy nie mogłeś wypisać? o.0

 

Mogłem :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...