2QL4SQL Opublikowano 16 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2005 Noo... Z reguły nie lubię gier z gatunku RPG (chyba tylko Legend of Zelda mi się wkręciło), ale jak zobaczyłem screeny... No cudo, wygląd jak gra komercyjna, genialna grafika. Grałem chwilkę i ten system walki mi się nie podoba, ale cóż - ważne, że jest ;) Ogólnie gra prezentuje się świetnie, RPG to dość trudny gatunek do tworzenia. Ach, w czym tworzyłeś grafikę? Bo zdaje mi się, że w Photoshopie. Raczej takiego czegoś w MS Paincie nie zrobisz. Chyba, że jesteś BAARDZO dobry w pixelarcie ;) Acha i ta gra nie jest na mój komputer... Jakie są minimalne wymagania? Bo wątpie, że mniejsze od 366 MHz ... Podsumowując, świetny projekt i mi się podoba. Jednak, po co dawać dema? Po takich 3 demach zainteresowanie grą słabnie i mało kto gra w pełną. Lepiej wydać demo przed samą premierą... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fino25 Opublikowano 16 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2005 Lepiej wydać demo przed samą premierą... Demo przed premierą, a jak ktoś chce mieć Full Version to Registration 15 $ :lol: Heh. 2QL4SQL: Na Twoim kompie napewno nie pójdzie zbyt dobrze... Na moim 1 GHz procku i 128 MB RAM ostro muli, gdy na ekranie jest wiele obiektów :( Możliwe, że Autor coś z tym zrobi (np. wybór detali, dźwięki lub bez dźwięków itp.). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Borek Opublikowano 16 Listopada 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2005 Tzn. głowną przyczyną tego spadnia FPS'ów są duże objekty do rysowania :/ Muszę coś z tym zrobić, bo nie może tak być, żeby taka gra miała wymagania jak Doom 3 :) Jednak fakt jest faktem, że GM jest kompilatorem kompilatora czy jakoś tak ;), także pewnych rzeczy co do szybkości nie da się zoptymalizować...' Zrobię co będę mógł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 17 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2005 Giera wymiata, ale nawet na moim kompie sie czasami muli (Celeron 2,8ghz i 256ram'u) :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cobra Opublikowano 17 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2005 Super gierka i ta grafika miodzio. W czym zrobiłeś tom grafikę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
2QL4SQL Opublikowano 17 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2005 Ewidentnie Adobe Photoshop. Jeżeli w czymś innym (grafika ręczna) to będe zdziwiony i jeszcze bardziej zachowycony :D Coś czuję, że bez wymiany sprzętu w grę nie zagram. Ale napisz o tej grafice, ciekawi mnie to. Bo serialnie, na screenach to jak gra komercyjna. Czyli, idealnie xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 17 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2005 Pamiętam, że gdzieś Borek kiedyś pisał, w sprawie A:AOC, że grafikę robi w Photopaint, ale nie pamiętam już dokładnie :P . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fino25 Opublikowano 17 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2005 Ja widziałem kiedyś na stronie A:AOC, że grafika była robiona w WINDOWSOWSKIM PAINCIE! Jestem pewny na 90%, bo już dawno to było :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Borek Opublikowano 17 Listopada 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2005 Wiem ze gierka muli czasami :( ciezko bedzie to zalagodzic, ale jezeli tego nie zrobie to wielu graczy nie bedzie moglo "normalnie" pograc, a tak byc nie moze... A wieć tak, grafika ogólnie jest zrobiona w GM Editor, za wyjątkiem teł inventory oraz Character Info, ale wszystkie obrazki przedmiotów, postacie, potwory i drzewa są zrobione w GMie :) Pozdrawiam ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Anaconda Opublikowano 18 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2005 A mógłbyś zdradzić tajemnice jak robisz te drzewa? Bo wyglądają strasznie dobrze :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cobra Opublikowano 18 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2005 Jak on zrobił tom grafike w GM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekkleofas Opublikowano 18 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2005 Jak on zrobił tom grafike w GM. <{POST_SNAPBACK}> Wybierał z palety jakiś kolor i potem na obszarze roboczym klikał tam gdzie uważał że ten kolor powinien tam być, lol. Po prostu jest dobrym grafikiem, a jak jest się dobrym grafikiem to i Paint niestraszny w robieniu czegoś dobrego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 18 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2005 Jak on zrobił tom grafike w GM. Tom to może być drugi Krzyżaków :P . A jak nawet, to poszukaj bodajże w Valhalla tematu paint, gdzie Krychu90 pokazał prackę pewnego gościa z Deviantart, co zrobił bardzo ładny pejzaż, w całości w paint. Dopiero pod koniec lekkie rozmycia zrobił w Photoshopie. Po prostu trzeba być takim: (chyba się Kamil (piszę Kamil, bo takiego nicka miałeś na EF, a 2QL4SQL jest trudny :P ) nie urazisz, że to użyłem :P). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quetzacotl Opublikowano 18 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2005 on tam chyba uzywa spraya, ja siedze tylko w photoshopie wiec nie bardzo wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
2QL4SQL Opublikowano 18 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2005 Żeby w Paincie czynić cuda to trzeba mieć albo wrodzony talent, albo wyuczone umiejętności. Z tym, że tego drugiego uczysz się kilka lat. GM IE jest zbliżony funkcjonalnością do Painta, ale ma kilka dodatkowych "smaczków", wygodniej ulokowaną paletę. Jedyne, co ma gorsze, to undo x1... W Paincie jest x3. Używanie rozpylacza a ręczne tworzenie tekstury to różnica nawet kilku godzin w dużych tłach. Borek widać - jest dobrym grafikiem, nie trzeba tego udowadniać. Pozostaje mu tylko zazdrościć... :D Ach, jeszcze mnie zraziło, że najlepsze polskie gry amatorskie są w j. angielskim... A:AOC bodajże też jest w angielskim. Mam nadzieję, że w ostatecznej wersji dasz do wyboru j. polski, bo "... Polacy nie gęsi i swój język mają!" ;) Niech dobra, znana na cały świat polska gra nie wygląda, jak zachodni wytwór... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Remx Opublikowano 8 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2005 :D Nice Nice Mam pytanko są jakies kursy malowania :) ? gdzies w necie .. ? Chodzi mi oczywiscie od podstawy, no i jak cos to ile czsu trza poswiecic by wyuczyc sie robienia choc w polowie tak dobrej grafiki jak Borka ? Dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 8 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2005 Na http://pix.art.pl są dobre artykuły na temat grafiki 2D, ale bez talentu, nic nie zrobisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
2QL4SQL Opublikowano 8 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2005 BPU, niekoniecznie. Niektórzy bez talentu, ale z umiejętnościami potrafią tworzyć cuda w pixel arcie. Wystarczy "zaledwie" kilka lat praktyki. :P Remx, nie spodziewaj się wiele na początku. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Remx Opublikowano 8 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2005 Wpierw trza zlikwidowac te dygotanie mojej reki :P i mozna zaczynac malowac hehe no kiedys widzialem ta stronke pixela i jakis przyklad jak zrobic choinke to jakos jeszcze w miare wyszla krzywa to krzywa ale :P choinka hehe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snake Opublikowano 29 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2005 O boże ta gra jest naprawdę super oceniam ją na 10/10 :thumbsup: Jest tylko chyba jeden bug: jak chodzę to czasami blokuję się w 'ścianach' i muszę zresetować grę bo nie wyjdę już z tej 'ściany' Aha, ta gra przypomina mi jednego z moich ulubionych mmorpg : MU ONLINE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
london Opublikowano 29 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2005 Nie wie ktoś co się dzieje z Borkiem? Minęło już sporo czasu a o grze nic nie wiadomo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 29 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2005 Uła! To wy nie wiecie? Wejdźcie tu: http://forums.gamemaker.nl/index.php?showtopic=177044&hl= Potem tu: http://forums.gamemaker.nl/index.php?act=S...ult_type=topics I wiecie wszystko ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon Opublikowano 29 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2005 a dlaczego jest po angielsku? oczywiście ta gra Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 29 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2005 Borek tworzy gry które mogą być dostępne dla wszystkich (znających angilski =)), może to jest właśnie tym powodem ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 30 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2005 Ta gra jest świetna nawet jak na demko. Jak przyszedł do mnie kumpel i zobaczył jak w to gram nie szczajił się że, jest ona robiona w GM chociaż że, on także ma GM w wersji 6.1 ZAREJESTROWANEJ. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Borek Opublikowano 11 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2006 OK czas wyjaśnić parę rzeczy :) Tak więc zacznijmy od grafiki. Cóż, talentu to ja wcale nie mam, wystarczy trochę wyobraźni, czasu i cierpliwości <-- najważniejsze! Najlepiej wychodzi mi grafika w małych rozmiarach np. 32x32. Jeżeli mam zrobić coś większego to już pojawia się problem niestety, jakbym miał talent to nie było by problemu dla mnie zrobić animację postaci z boku ( np. platformówka ), a ja takiego czegoś nie potrafię, może udało by mi się właśnie w rozmiarach 32x32. Najbardziej zadowolony jestem z mojego BRONZE ARMOR ( chodzi o tą ikonkę w inventory po wzięciu przedmiotu ) udała mi się naprawdę, siedziałem nad tym rysunkiem dwa dni LOL - naprawdę. Natomiast menu i interface w tej dobie techniki programów, to kwestia paru godzin i wyobraźni. Co do gry. Gra jest cały czas w trakcie tworzenia, nie dam teraz kolejnej wersji, ponieważ leciały butelki w moją stronę, że wypuszczam je za często. Najgorszą częścią gry są questy - od cholery zdarzeń i samo testowanie jest czasochłonne ( nie proponować pomoc w testowaniu :) ) Najgorszym problemem jest wydajność owej gry. Nie mam pojęcia co zrobić aby chodziła szybciej, z tego co wiem to drzewa niestety najbardziej kroją FPSy, w dodatku podłoga ( mam na myśli piasek - ten brązowy ) jest jako tileset, co też muli kapcia trochę. Ostatnimi czasy bawiłem się w Multiplayerową strzelankę, chciałem zobaczyć czy rzeczywiście jest to tak skomplikowane. Odpowiedź brzmi CHOLERNIE, wiem, wydaje się, że to tylko kwestia X Y itp. jednak kiedy chcemy zrobić coś w rodzaju Death Match z fragami, róznymi giwerkami, z polem widoku, z zanikającym dźwiękiem, z ogłoszeniami tekstowymi kto kogo zabił itp. to wtedy robi to się bardzo skomplikowane i mózg przyrasta do monitora. Udało mi się stworzyć taką gierkę, jednak narazie nie mam żadnych większych planów co do niej dopóki nie skończę Hidden Swords. Wracając do mojego RPGa. W którymś z waszych postów wyczytałem hasło język angielski w grze. No i tutaj są schody, oczywiście, że mógłbym zrobić ją po polsku, nawet lepiej by było, bo rzeczywiście wszyscy z zachodu musza mieć gry w im znanym języku, ale takie są cholerne realia, powiedzcie mi kto by grał w tą grę z Gm Community w wersji polskiej ? Najlepiej zrobić dwujęzyczną, jednak to już się wiąże z następną dużą porcją poświęconego czasu. W moim przypadku najgorsze jest to, że tak źle i tak źle, dlaczego, dlatego ponieważ moja znajomość angielskiego nie jest na tyle dobra by pisać wszystkie questy w poprawnej formie, dlatego owa gra będzie miała krótki a konkretne questy - nie liczyć na MORROWINDA ;) Jednak bez paniki "DAMY RADE :)" Jakbyście mieli jakieś pytania, lub oczywiście uwagi, to walcie śmiało :thumbsup: Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Anaconda Opublikowano 11 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2006 OO ekstra ;D Borek nadal robi swoją grę ;) Wiesz, mi też najlepiej wychodzą małe obiekty (bawię się w pixel-art), jeśli chcesz (bo nei chce się narzucać) to mogę ci pomóc troszeczkę w grafice. Chodzi oczywiście przede wszystkim o wygląd rzeczy w ekwipunku, może ostatecznie potwory ;) Czekam na odpowiedź, czy przyjmujesz propozycje xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 11 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2006 Ostatnimi czasy bawiłem się w Multiplayerową strzelankę, chciałem zobaczyć czy rzeczywiście jest to tak skomplikowane. Odpowiedź brzmi CHOLERNIE, wiem, wydaje się, że to tylko kwestia X Y itp. jednak kiedy chcemy zrobić coś w rodzaju Death Match z fragami, róznymi giwerkami, z polem widoku, z zanikającym dźwiękiem, z ogłoszeniami tekstowymi kto kogo zabił itp. to wtedy robi to się bardzo skomplikowane i mózg przyrasta do monitora. Udało mi się stworzyć taką gierkę, jednak narazie nie mam żadnych większych planów co do niej dopóki nie skończę Hidden Swords.Rozumiem o co chodzi =) Ostatnio też robię grę MPlay i początkowo było naprawdę trudno (zresztą dalej jest) =D Co do grafiki. Wcale nie jest trudne rysowanie spritów większych od 32x32. Możecie mi wierzyć, znam się na tym :P Co do FPS w HS =] Próbowałeś dezaktywować zbędne obiekty? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 11 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2006 O, cieszę sie że projekt nie stanął tudzież nie zamarzł :D Co do polskiej wersji to masz rację że na GMCommunity by raczej w to nie grali (chociaż kto wie, wiele można zrobić dla dobrej gry, nawet nauczyć się Polskiego :P). Podsunę Ci ostrożnie mój pomysł: mógłbyś nająć wspólnika, który zająby się polską wersją. To taka mała sugestia :) Trzymaj się i twórz dalej! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 11 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2006 No, ciekawe. Nic, tylko czekać na premiere. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się