Borek Opublikowano 11 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2008 Słuchajcie, żeby sprawa była jasna, to od razu mówie, że Almora to nie jest staroć, który ma chodzić na każdym komputerze. Tak samo jak inne gry będzie miała swoje określone wymagania i czy będzie to super duper silnik, czy też nie to i tak wypadałoby odpalić Almore conajmniej na 1,7GHz. Główny nacisk jednak jest na kartę graficzną. Jakie będą wymagania, to ciężko powiedziec, bo jest jeszcze za wcześnie. Może być tak, że będzie miała identyczne co poprzednia, ale w zamian będzie oferować więcej rzeczy wizualnych itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 11 Czerwca 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2008 Tak czy siak, będzie lepsza :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 11 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2008 Raczej "szkoda mi słów bo mówisz, jakbyś spodziewał się po Almorze, że będzie drugim WOW...". Mógłbyś dać ocenę względem możliwości GM a nie względem najlepszych onlinowych gier bo odniosłem takie właśnie wrażenie, jakby Almora miała być ziemią obiecaną graczy online ale się nie udała :) Lol gynsek xD przecież ja mówiłem o Tibii :sp_ike: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Borek Opublikowano 11 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2008 Jako ciekawostkę dodam, że od początku istnienia Almory i jej oficjalnego serwera, nabiliście w logu 4566 stron tekstu na formacie A4 z czcionką 6px :) Chciałem sobie wydrukować, ale jak wyszło mi tyle stron, to podziękowałem :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pasterz Opublikowano 11 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2008 Lepiej nie czytaj całego bo jak byś znalazł logi rozmowy mojej i Jakima podczas nocnych wypraw to byś padł na ziemię ze śmiechu. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cezarX Opublikowano 11 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2008 Główny nacisk jednak jest na kartę graficzną. Grając w Almorę nie zauważyłem, aby karta graficzna pracowała na pełnych obrotach. Wydaje mi się, że gry GMskie wykorzystują tylko procesor (oczywiście wszystko przechodzi jakoś przez GPU). Grając na kompie i z serwerem na laptopie (w LANie), kiedy ustawiłem dużo wrogów w jednym miejscu, komp z grą nie wyrabiał (kilka procent zapełnienia paska FPS). Gdy jakiś program korzysta z karty graficznej, wiatrak na niej przyspiesza, a podczas gry w Almorę przyspieszał tylko wiatrak od procesora. Robiąc swoją grę w Delphi z DelphiXem, po wstawieniu ogromnej ilości obiektów graficznych wraz miałem maksymalną szybkość wyświetlania (ustawioną na 75 FPS). Moja karta to 7600GT, procesor P4 2,8. Wniosek: GM korzysta z przyspieszania programowego (CPU), a nie sprzętowego (GPU). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Borek Opublikowano 11 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2008 Tak, ale bardzo ważna jest ilość pamięci na karcie graficznej. Co więcej, u siebie w pracy mamy takiego złoma Celeron 677 MHz, ale karta jest tam GeForce 5500 FX 256 MB i Almora chodzi miodzio, a na procku 1.4 Celeron z kartą GeForce 2 już jest słabiutko i zwalnia jak cholera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 11 Czerwca 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2008 GM trzyma grafikę na GPU, ale wszelkich operacji na niej dokonuje już CPU jak wynika z moich obserwacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cezarX Opublikowano 11 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2008 To jest logiczne, przecież wszystkie grafiki (a jest ich sporo) i tak muszą trafić do pamięci karty, ale z mojego doświadczenia wiem, że główne obliczenia i tak spadają na procesor (choć obserwacje mogą być czasami mylące). Gdyby GPU wykonywał obliczenia, gra chodziłaby jeszcze płynniej. Tu jest chyba główna wada GMa, duże wykorzystanie pamięci (RAM, pamięć graficzna), co jest problemem również dla programisty i przerzucanie większości zadań na CPU (np. efekty cząsteczkowe - wymagają bardzo dużej mocy obliczeniowej). Normalnie grając mam max FPS, tylko gdy jest więcej obiektów to mi zwalnia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Solmis Opublikowano 11 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2008 Lepiej nie czytaj całego bo jak byś znalazł logi rozmowy mojej i Jakima podczas nocnych wypraw to byś padł na ziemię ze śmiechu. :P ? :D Dobrze, że Borek nie ma ochoty czytać całego loga... xD Rozmowy z Jakimem, Czyshem, Maxpaynem i magicianem były dobijające... >D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 14 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2008 @Borek: Może podrzucisz parę 'ciekawych' fragmentów? :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Borek Opublikowano 14 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2008 @Borek: Może podrzucisz parę 'ciekawych' fragmentów? :P Hehehe, a żebyś wiedział, że nie raz się uśmiałem :) OK Poszperam i wrzucę te ciekawsze :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 14 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2008 Jako ciekawostkę dodam, że od początku istnienia Almory i jej oficjalnego serwera, nabiliście w logu 4566 stron tekstu na formacie A4 z czcionką 6px Ahaaa... a więc tak nakryłeś mnie na cheatowaniu. :P OK Poszperam i wrzucę te ciekawsze Byle nie moje. BTW. Niektórzy cenią sobie prywatność :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 14 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2008 Matthew z tego co widziałem to cheaty się nie zapisują w log'u :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Borek Opublikowano 14 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2008 Ahaaa... a więc tak nakryłeś mnie na cheatowaniu. :P Byle nie moje. BTW. Niektórzy cenią sobie prywatność :D Spokojnie, oczywiste jest, że wygwiazdkowałbym nicki graczy :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 14 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2008 Matthew z tego co widziałem to cheaty się nie zapisują w log'u Chodzi o to, że gadałem z kimś o bugu związanym z kasą. Borek to zobaczył (że sobie mnożymy kasę :P) i "psy" :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Solmis Opublikowano 15 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2008 @up: Przypadkiem nie /makegold gg ? :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Borek Opublikowano 15 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2008 Nie, to nie o to chodziło. /makegold gg to był mój błąd jak wypuściłem serwer i nie zablokowałem tego. Matthew ma na myśli bug ze złotem związany z TRADE, dajesz komuś kasę, disconnect i jak się połączysz to masz ją podwójnie :) Teraz już jest to poprawione. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Solmis Opublikowano 15 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2008 Słyszałem o tym... :P Nawet klonowaliśmy itemy... ^^ Np.: Soul Shield. :P Nie mogę się doczekać Almory: ToD i chwili, gdy napiszę do niej pierwszego bota... :) Na pewno nie będzie łatwo, ale spróbuje... EDIT: Borek, a w ogóle czemu nie dałeś komend na serwerze? :D Chciałeś być "na bieżąco"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nikas Opublikowano 15 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2008 a może zrobić coś takiego,że jak się wykupi konto premium to sobie można budować domki : D namioty,ogniska(na którym można by było piec jedzeinie np.) itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 15 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2008 Nie mogę się doczekać Almory: ToD i chwili, gdy napiszę do niej pierwszego bota... :) Na pewno nie będzie łatwo, ale spróbuje... Do pierwszej almory pisałem już bota :D automatycznie leczył gdy miało się ileś tam hp i miał też cavebota :D stał w miejscu i wywijał mieczem i od czasu do czasu coś tam jeszcze żeby ominąć system anty-idle Borka :P gdzieś się zawieruszył ale jak wyjdzie A: ToD to spróbuje napisać to od nowa tak jako proof of concept bardziej niż, żeby to wypuścić dla ogółu ;] ofc Borek dostanie źródło :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekkleofas Opublikowano 15 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2008 a może zrobić coś takiego,że jak się wykupi konto premium to sobie można budować domki : D namioty,ogniska(na którym można by było piec jedzeinie np.) itp. Ale trzeba te domki gdzieś upchać. Mapa nie pomieści zbyt wiele domków zapewnie, a żeby robić nowe obszary to trzeba by zmienić każdy aspekt techniczny serwera, włącznie z klientem gry. Lepiej bez domków. Pieter: a po co mu źródło? Żeby napisał wykrywacz botów czy jak ;>? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Borek Opublikowano 15 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2008 Ale trzeba te domki gdzieś upchać. Mapa nie pomieści zbyt wiele domków zapewnie, a żeby robić nowe obszary to trzeba by zmienić każdy aspekt techniczny serwera, włącznie z klientem gry. Lepiej bez domków. Pieter: a po co mu źródło? Żeby napisał wykrywacz botów czy jak ;>? Serwer będzie wysyłał mapę klientowi na początku, także nie będzie trzeba dawać nowej wersji klienta jak zmieni się trochę mapa albo tak jak w tym przypadku doszłoby kilka domków. Za wysyłanie mapy będzie odpowiedzialny osobny komputer oraz dodatkowe łącze, nie musi być potężne. Co do ominięcia AFK i uderzania mieczem w miejscu, to patent był na to wręcz banalny z winy GMa. Wystarczyło przytrzymać lewy myszki ALT + TAB i w tle gra chodziła, a postać ciągle uderzała. Kilka osób dostało za to bana :) Natomiast powracając jeszcze do domków, to cały czas się nad tym zastanawiam. Mapa będzie liczyła 60k x 60k pikseli także miejsca naprawdę będzie sporo, można by całe osiedle zrobić, które byłoby o połowę mniejsze od świata Almory 1 ( 16k x 16k miała mapa Almory 1 ). Co do botów, to zawsze ktoś się znajdzie, kto takiego napisze. Dlatego oprócz zabezpieczeń będą też moderatorzy, których zadaniem będzie wykrywanie takich ludzi i banowanie permanentne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekkleofas Opublikowano 15 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2008 Serwer będzie wysyłał mapę klientowi na początku, także nie będzie trzeba dawać nowej wersji klienta jak zmieni się trochę mapa albo tak jak w tym przypadku doszłoby kilka domków. A... czyli jednak postarałeś się, żeby to było porządne. No to w takim razie domki można zrobić, ale kwestią kolejną jest, czy tak naprawdę są potrzebne do szczęścia i czy nie zamordują klimatu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Borek Opublikowano 15 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2008 A... czyli jednak postarałeś się, żeby to było porządne. No to w takim razie domki można zrobić, ale kwestią kolejną jest, czy tak naprawdę są potrzebne do szczęścia i czy nie zamordują klimatu. Zgadza się, dlatego zastanawiam się. Almora miała swój klimat, którego nie można w następnej części zniszczyć. Ranmus już wymyśla mini gierki w tawernie :D, jakieś pokery i inne cuda :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PRT Opublikowano 15 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2008 Nie wiem czy już było, ale dodałbym do łucznika czy miecznika ;) takie skille ;). Jak wiadomo bycie magiem było urozmaicone , czary=fajne efekty itd. Można by urozmaicić też pozostałe klasy. Dodając do nich skille. Np: Łucznik(Jeśli ma odpowiedni dobry łuk i level) może pójść do nauczyciele i za opłata nauczyć się np: Potrójnego strzału, strzału 200%dmg , strzały z zatruciem i ogniem. Te skile mogły by mieć równie z swoje poziomy im wyższy(max np: 10) tym większe obrażenia Adekwatnie u miecznika: -głębokie uderzenie 200%dmg -sekwencja ciosów Jakiś zalążek był w almie 1 ale warto by to rozwinąć. ;) Żeby walenie potworków nie było oparte na 2 czy 3 różnych ciosach ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marrac Opublikowano 15 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2008 @Up Ale strzały z trucizną i ogniem były już chyba od początku w Almorze. A reszta skilli już mi się kojarzy z L2 i innymi w tym stylu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekkleofas Opublikowano 15 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2008 Zgadza się, dlatego zastanawiam się. Almora miała swój klimat, którego nie można w następnej części zniszczyć. Ranmus już wymyśla mini gierki w tawernie :D, jakieś pokery i inne cuda :P Wiadomo, jeden domki, drugi pokery, jeszcze ktoś inny dowali prostytutki... a potem jeden z drugim się zaloguje i zobaczy w mieście latające żyrafy jako mounty i granie w makao ze strażnikami, to pewnie sobie pomyślą że ktoś z psychiatryka niedawno uciekł. Zamiast dodawać jakieś badziewia trzeba pracować nad istniejącymi formułami rozgrywki i technikaliami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
propaganja Opublikowano 15 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2008 Wiadomo, jeden domki, drugi pokery, jeszcze ktoś inny dowali prostytutki... a potem jeden z drugim się zaloguje i zobaczy w mieście latające żyrafy jako mounty i granie w makao ze strażnikami, to pewnie sobie pomyślą że ktoś z psychiatryka niedawno uciekł. Zamiast dodawać jakieś badziewia trzeba pracować nad istniejącymi formułami rozgrywki i technikaliami. e tam najlepiej zrobic i to i to.takie male bajery jednak ######scie cieszą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekkleofas Opublikowano 15 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2008 e tam najlepiej zrobic i to i to.takie male bajery jednak ######scie cieszą. Te, ty jesteś fanem zielska i rastamanem, więc do latających żyraf jesteś przyzwyczajony. :P Ale w sumie co by było można wymyśleć, co jest zarazem fajne i przydatne, i mieści się w klimacie gry? Raczej niewiele. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi