Sutikku
Użytkownicy-
Postów
738 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
-
Wygrane w rankingu
5
Ostatnia wygrana Sutikku w dniu 24 Listopada
Użytkownicy przyznają Sutikku punkty reputacji!
O Sutikku
- Urodziny 07.04.2001
Informacje
-
Nagrody
Najlepsza zapowiedz (CA 2015)
-
Użytkownik GameMaker Studio
Nie
-
Użytkownik GameMaker 8
Nie
-
Użytkownik GameMaker 7 i wcześniejszych wersji
Nie
-
Użytkownik Unity
Nie
-
Użytkownik Godot
Nie
O mnie
-
Płeć
Male
- Adres www
-
Hobby
Anime&Manga
Ostatnie wizyty
25 496 wyświetleń profilu
Osiągnięcia Sutikku
-
Wojo zareagował(a) na odpowiedź w temacie: checkpoint - 2021
-
gnysek zareagował(a) na odpowiedź w temacie: checkpoint - 2021
-
Wszedłem sobie na gmclan w poszukiwaniu czegoś i przypadkiem zauważyłem ten wątek W odpowiedzi do samego siebie z przeszłości, dla samego siebie w przyszłości (dzięki @gnysek że ciągle utrzymujesz gmclan!) Aktualnie to już zbliżam się do zakończenia tych studiów które wtedy zacząłem, właśnie mam 2 tygodnie żeby skończyć część praktyczną mojej pracy inżynierskiej. Zastanawiam się nad założeniem własnej firmy i pewnym swoim projektem, ciekawe co pomyślę o tym jak to przeczytam za X lat. I ciągle chodzi za mną gamedev, chociaż teraz raczej godot.
-
Sutikku zareagował(a) na odpowiedź w temacie: Survival Matters V 1.0
-
SimianVirus7 zareagował(a) na odpowiedź w temacie: Szukamy programisty do wykonywania gier komputerowych na poważnie
-
Szukamy programisty do wykonywania gier komputerowych na poważnie
Sutikku odpowiedział(a) na grodzkistudio temat w Valhalla
Też chce się zapisać na kartach historii: XD -
PHP źle wyświetla dane jeszcze przed importem do bazy, po prostu po wczytaniu przez file_get_contents(). Iconv wywala błąd illegal input sequence.
-
Pobrałem sobie eksport .CSV z mBanku z wykazem operacji, okazało się, że jest jakoś dziwnie sformatowany (?), chciałem sobie to zaczytać do bazy danych za pomocą PHP. Noi jest problem, bo nie działają polskie znaki. Po zamianie w notepad++ z kodowania ANSI na UTF-8 jest okej, ale nie będę tego przecież za każdym razem robił. Wypróbowałem chyba cały stackoverflow i dalej nic, więc spróbowałem str_replace() ale zostały mi dokładnie trzy znaki których nie łapie ani str_replace ani regex. Œ œ Ÿ Są to kolejno literki Ś, ś i ź. Próbowałem utf8_encode(), mb_convert_encoding(), iconv(), jedynie str_replace() ma dobry efekt, ale no nie łapie wszystkiego. Nie wiem już jak się za to zabrać.
-
Sutikku zareagował(a) na odpowiedź w temacie: checkpoint - 2021
-
Chell zareagował(a) na odpowiedź w temacie: checkpoint - 2021
-
Adriann zareagował(a) na odpowiedź w temacie: checkpoint - 2021
-
W ramach odświeżenia tematu robię nowy checkpoint - już po maturce, całkiem fajne wyniki, poniekąd za namową ludzi stąd oraz mojego nowego szefa złożyłem papiery na informatykę zaocznie.
-
Cześć wszystkim, w ramach pobudzenia ruchu na forum, znowu mam problem. Przeciwnik chodzi po ścieżce, czy mogę przewidzieć na której pozycji ścieżki się znajdzie za X klatek? Patrzyłem po dokumentacji, ale jakoś nie znalazłem rozwiązania. Jeśli to ma znaczenie, to ciągle siedzę na gms 1.4
-
Dzięki za odpowiedzi, nawet wyszło, aktualizuje mapę światła za każdym razem gdy gracz przejdzie z jednej komórki do drugiej, więc dość rzadko. Max FPS mało spadł, więc wydajność super, a używałem draw_rectangle() na surface. Chciałem jeszcze dodać żeby światło było ograniczone przez bloki, ale koniec końców zrezygnowałem, bo nie wygląda to aż tak dobrze jak sobie wyobrażałem.
-
Cześć, myślę zrobić w grze oświetlenie oparte o ds_grid, tj. jedna komórka odpowiadała by np kwadratowi 64x64px. Przypuśćmy, że grid jest 5x5, a w środku jest źródło światła o mocy 3. Sąsiednie komórki będą miały moc oświetlenia już 2, a jeszcze dalej 1. Coś takiego funkcjonowało w minecrafcie, tylko w trójwymiarze. Chyba wiem jak to zrobić na milion pętl, ale zastanawiam się nad wydajniejszym rozwiązaniem. Nakieruje mnie ktoś w jaki sposób coś takiego osiągnąć?
-
Sutikku zareagował(a) na odpowiedź w temacie: checkpoint - 2021
-
Sutikku zareagował(a) na odpowiedź w temacie: checkpoint - 2021
-
@gnysek dzięki za rady w tym kierunku, ta matura z informatyki to raczej furtka gdyby się okazało, że nie mogę znaleźć tak szybko pracy i jednak studia by się przydały. Zdania są mocno podzielone, jedni powiedzą żeby studiować, inni - że coraz mniej patrzą na papier i trzeba coś umieć. Może pora stworzyć jakiś certyfikat do uzyskania na GMCLANie, żeby wpisać do CV? ?
-
Za tydzień mam maturę (a za trzy maturę z informatyki) i mam wielką nadzieję, że uda mi się zacząć pracę jako programista bez robienia studiów, bo szkoda mi czasu. Wrócę tu za rok, jak czas zweryfikuje.
-
W zasadzie to tylko drobnostka, ale taka tu cisza, że nowy temat nie zaszkodzi. Któryś już raz podchodzę do networkingu, tylko tym razem UDP i zastanawiam się, jaką strategie wysyłania pakietów obrać? 1. Wysyłam pozycje graczy, co jakiś czas wysyłam informacje o położeniu jakichś przedmiotów, wysyłam pakiet do obliczania pingu i co nowa rzecz, to wysyłam ten pakiet niezależnie od innych. 2. Wysyłam np. co 10ms jeden wielki pakiet zawierający wszystkie informacje (a zapewne w tym również te, niekoniecznie potrzebne). Jak tak czytam w internecie czasem, to mam wrażenie, że czytam o tym 2 sposobie, ale jakoś nie wydaje mi się, żeby to tak miało wyglądać? Czy może jest tak, że GM sam łączy te małe pakiety w jeden duży, jeśli naraz jest pare wysyłanych? Mam nadzieję, że wiadomo o co mi chodzi.
-
Czy twoja gra korzysta z viewów? Jeśli dobrze rozumiem, to gdzieś trzeba odjąć/dodać view_xview i view_yview, albo coś rysujesz w draw_gui, choć powinno być w draw, lub na odwrót.
-
Żaden z wrogów się nie powtarza? Bo gdyby np. było dwóch wrog1 na mapie, to wtedy zamiast distance_to_object(), jest funkcja instance_nearest(x,y,object), która zwróci najbliższego z nich. Ale w taki sposób jak ty chcesz, to może zrób to tablicą, czyli zamiast 5 zmiennych, zrób tablice w[] i przypisuj w[0]=distance_to_object(wrog1), w[1]=distance_to_object(wrog2) itd... Potem w pętli for, szukasz najwyższej z tych wartości najblizszy=0 for(var i=0; i<5; i++) { if(w[i]<w[najblizszy]) najblizszy=i; } Wiesz już który z nich to najbliższy, bo jego indeks jest zapisany w zmiennej najblizszy, możesz zrobić 5 ifów, if(najblizszy==0) then strzel_do_wrog1(), choć to mało eleganckie rozwiązanie.
-
GMS robi backupy samemu, nie mam go teraz na komputerze żeby sprawdzić, ale chyba gdzieś %localappdata%
-
system zmiany broni-ale czegoś brakuje nie działa
Sutikku odpowiedział(a) na Pogromca_kodu77 temat w Pytania początkujących
Projekt jest w gms 1.4? Jak tak możesz mi podesłać na pw to looknę