No ej, każdy nowicjusz potrafi przecież zrobić przeglądarkowe MMO, jak dostanie silnik czatu w GM.
1) nie da się tego zrobić w samym GM i nie opłaca. Jak robisz taką grę, to często musi mieć aktualizacje, więc za kazdym razem musisz na nowo generować całe pliki JS i pliki graficzne, będą duże problemy z cache w przeglądarce, oraz za kazdym razem użytkownik musi pobierać kilkanaście MB danych na nowo
2) lepiej pisać to w czystym JS + PHP/node/ruby/cokolwiek, bo i tak spora część pracy musi być po stronie serwera i tego w ogóle w GM nie napiszesz. GM nie potrafi działać po stronie serwera. Chyba, że masz za dużo pieniędzy i stać cię na graficzny serwer z windowsem za 200-300zł miesięcznie.
3) a nie myślisz, że skoro ktoś KILKA(NAŚCIE) MIESIĘCY pisał te dziurawe skrypty, to napisać coś w kilka dni będzie jeszcze bardziej dziurawe? Stawiam zgrzewkę Lecha, że wszystko tam jednak działało, ale miałeś złą wersję PHP na serwerze, albo nie włączone jakieś rozszerzenie, a na podstawie treści błędu nie umiesz wydedukować co jest źle, bo masz niemal zerowe pojęcie o programowaniu. I to jest dowód na to, że nie rozszerzysz tego co byśmy stworzyli, skoro (zapewne) głupiego błędu w czyimś skrypcie nie potrafisz zlokalizować, zdebugować, a już nie mówię naprawić.