Ranking
Popularna zawartość
Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 24.05.2023 uwzględniając wszystkie działy
-
Męczymy AI z ChatGPT
I am Lord oraz jeden pozostały przyznał(a) reputację Uzjel za temat
Ja używam prawie codziennie, ale trochę do innych rzeczy. Sprawdzam, czy kod można zoptymalizować i generuję prostą dokumentację. Przykład //Opisz proszę ten kod, jest w języku GML: //Zwraca listę drzwi w postaci ds_mpay function scan_entrances(_doors,_list){ var _check = 0b_10000 for(i=0;i<5;i++) { if _doors & _check > 0 { ds_list_add(_list,i) } _check = _check >> 1 } return _list } Rezultat: Ten kod w języku GML definiuje funkcję o nazwie scan_entrances, która przyjmuje dwa argumenty: _doors i _list. Funkcja ta zwraca listę drzwi w postaci ds_list. Poniżej znajduje się krótkie objaśnienie poszczególnych linii kodu: var _check = 0b_10000 - tworzy zmienną _check i przypisuje do niej wartość binarną 0b_10000, czyli dziesiętnie 16. Ustawienie tej wartości pozwala na porównanie poszczególnych bitów zmiennej _doors. for(i=0;i<5;i++) - rozpoczyna pętlę, która wykona się pięć razy. if _doors & _check > 0 - sprawdza, czy wartość zmiennej _doors po AND z _check daje wynik większy niż 0. Wykorzystanie operatora AND (&) pozwala na porównanie poszczególnych bitów. Jeśli wynik jest większy niż 0, to oznacza, że bit dla aktualnie sprawdzanego drzwi jest ustawiony na wartość 1. ds_list_add(_list,i) - jeśli warunek w linii 3 jest spełniony, to dodaje wartość i do listy _list. Wartość ta oznacza indeks drzwi, które są otwarte. _check = _check >> 1 - po każdej iteracji pętli przesuwa wartość _check o jeden bit w prawo. Dzięki temu następna iteracja pętli porówna kolejny bit w zmiennej _doors. return _list - zwraca listę _list, zawierającą indeksy otwartych drzwi. Podsumowując, funkcja scan_entrances służy do skanowania zmiennej _doors, która przechowuje informacje o stanie otwarcia pięciu drzwi. Funkcja zwraca listę zawierającą indeksy drzwi, które są otwarte.2 punkty -
Foto-galeria
Chell oraz jeden pozostały przyznał(a) reputację I am Lord za temat
Teraz laptop na kajak, nago i przebijasz Threefa 😂2 punkty -
Foto-galeria
Uzjel oraz jeden pozostały przyznał(a) reputację Chell za temat
2 punkty -
Healthbar wroga (gra3d) w prawym górnym rogu
Chell oraz jeden pozostały przyznał(a) reputację I am Lord za temat
A jak zrobiłeś Healthbar w lewym dolnym rogu w swojej grze?2 punkty -
A jak to jest ze zwrotami sugerującymi coś zamiast wydawać rozkazy że ma być to i to. Wczoraj gadałem z nim kilka godzin próbując zrobić generator labiryntu. Utknął na jednym problemie z którym ja sam także miałem kłopoty z wymyśleniem rozwiązania. Ale gdy użyłem właśnie zwrotów sugerujących, a może użyjemy tego lub tego to będzie lepiej. Wtedy zmienił kompletnie podejście do rozwiązania problemu i się udało dokończyć generator z kilkoma bugami które jeszcze są do poprawy. (Tak sam mógłbym je poprawić ale za cel w tym projekcie obrałem zasadę że nie chcę ingerować w jego kod.) Sugestie wydają się być ciekawym narzędziem też.1 punkt
-
Osobiście przy GM użyłem go raz do systemu kolizji (prosiłem go o przerobienie istniejącego kodu z dodatkowymi warunkami) i udało mu się, a danych wejściowych miał dosyć mało. Później wprowadzili move_and_collide i wszystko poszło na marne 🤣 Natomiast bardzo często używałem go w pracy do tworzenia skryptów w google sheets (apps script), które później można użyć do obrabiania danych czy jakichś tam spraw organizacyjnych. Jak ktoś ma zamiar używać tego częściej to moje spostrzeżenia są takie: Bot będzie starał się stworzyć kod dosłownie tak, jak mu to napisaliście. Jeśli zastosowaliście jakieś skróty myślowe, to będzie się to rozjeżdżać z rzeczywistością. Najlepiej rozpisać mu wszystko w krokach z jak największą ilością danych, żeby rezultat był zbliżony do tego co chcecie osiągnąć. Nie raz widziałem na Twitterze czy wręcz artykuły na stronach krzyczące, że głupi bot nie robi tego co sobie ktoś wymyślił, więc się z nim schowajcie bo żaden z niego pożytek. No tak, tylko nikomu nie przyszło do głowy, że on nie jest od interpretacji myśli, tylko tego co mu człowiek literkami napisał na wejściu. Często pomaga pisanie do niego wymieniając konkretne działania od myślników albo pisanie 1 by 1. Najpierw prosimy go o coś ogólnego/pierwszego. Jak się uda wygenerować dobry kod i działa to lecimy dalej. Nie zawsze radzi sobie ze zrobieniem wszystkiego na raz, ale to raczej kwestia tego o czym pisałem powyżej. On interpretuje tylko tekst, nie nasze zamiary. Najprawdopodobniej bot będzie używał najprostszych metod na osiągnięcie celu, co w przypadku takiego apps script odbija się na wydajności. Można prosić go o optymalizowanie danego rozwiązania, ale nie zawsze się to sprawdza bo on będzie próbował optymalizować to co już ma, a nie stosować alternatywne rozwiązania. Przykładowo: mamy 1000 wierszy po kilka kolumn z danymi i chcemy je przerobić. Jeśli napiszemy tak wprost do bota, to będzie budował kod tak, żeby operować na wierszach i kolumnach i powtarzać dane akcje na arkuszu. Nie przyjdzie mu do głowy, że arraye będą szybsze i lepiej jest dane zapisać do arraya, obrobić je tam i później wypluć rezultat. Pomijając, że samo działanie na arkuszach jest wolne, to po 400 wierszach drastycznie spada prędkość pracy skryptów. Bot tego nie wie, więc warto sugerować mu korzystanie z arraya w takich sytuacjach.1 punkt
-
Cześć wszystkim! Chciałbym podzielić się swoimi przemyśleniami dotyczącymi wykorzystania ChatGPT w procesie tworzenia gier za pomocą Game Maker Studio 2 (GMS2). ChatGPT, który jest sztuczną inteligencją rozwijaną przez OpenAI, może być naprawdę pomocny dla programistów korzystających z GML (GameMaker Language) - języka skryptowego używanego w GMS2. Przede wszystkim, ChatGPT może służyć jako narzędzie do zdobywania wiedzy i pomocy przy programowaniu. Możemy zadać pytania dotyczące konkretnych problemów lub koncepcji i otrzymać odpowiedzi od ChatGPT. Na przykład, jeśli mamy trudności z zrozumieniem jakiegoś aspektu skryptowania w GML, możemy zadać pytanie i uzyskać wyjaśnienie od ChatGPT. Ponadto, ChatGPT może służyć jako generatorek kodu. Możemy opisać ChatGPT, jakie zachowanie gry chcemy osiągnąć, i poprosić o wygenerowanie kodu, który to zrealizuje. Oczywiście, będziemy musieli odpowiednio dostosować generowany kod, ale może to być świetnym punktem wyjścia, szczególnie dla mniej doświadczonych programistów. Warto również wspomnieć, że ChatGPT może dostarczać inspiracji i sugestii dotyczących rozwiązań problemów programistycznych. Często wystarczy opisać problem, z którym się zmagamy, i otrzymamy od ChatGPT różne pomysły i sugestie na rozwiązanie. Należy jednak pamiętać, że ChatGPT nie zastąpi nam pełnoprawnego programisty. To narzędzie, które może wspomagać nas w procesie tworzenia gier, ale nie zawsze dostarcza idealnych lub optymalnych rozwiązań. Zawsze warto samodzielnie sprawdzić i przetestować generowany kod oraz przystosować go do naszych potrzeb i preferencji. Wnioskiem jest to, że ChatGPT może być wartościowym narzędziem dla twórców korzystających z Game Maker Studio 2 i języka GML. Może ono pomóc w zdobywaniu wiedzy, generowaniu kodu i dostarczaniu inspiracji. Jednak należy korzystać z niego z umiarem i zawsze samodzielnie oceniać i dostosowywać generowane przez niego rozwiązania. Czekam na Wasze opinie na ten temat! Czy ktoś z Was korzystał już z ChatGPT przy tworzeniu gier w GMS2? Jakie macie doświadczenia? Dajcie znać!1 punkt
-
jakby ktoś pytał: posiadacze subskrypcji na ChatGPT mogą korzystać z modelu czytającego strony internetowe1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Nie na wszystkie rzeczy które opisaliście powyżej miałem czas (głównie chodzi o problemy na Safari, oraz to co Kuzyn proponował), ale to głównie przez wprowadzenie trzeciego, alternatywnego designu, oraz aktualizację do najnowszej wersji bootstrapa i tablera, które nieco inaczej zarządzają motywami (uznałem jednak, że na etapie bety lepiej zaktualizować do najnowszej wersji, zamiast być za chwilę zacofanym). Zmiany w wersji v4-beta-0.6: - zmniejszony komunikat o becie - nowa wersja jest od teraz domyślną - stary GMCLAN da się jeszcze zobaczyć klikając przycisk "BETA" i potem "porównaj ze starą wersją" - Google jest przekierowywany jedynie na nową wersję - nowy motyw "RetroClan", czyli skin nawiązujący do wersji v3 serwisu (2004 - 2023); wybór skinów jest teraz z dropdowna - w kodzie GML nie pokazują się już emotikony - rozjaśnienie niektórych tekstów (te które były mocno szare są teraz pół szare) - pomniejszenie i przesunięcie informacji o autorze w artach/newsach na dół, tak, aby nie zaczerniały tytułu i daty - poprawki wszystkich bugów które zapisały się w logach (co zabawne - dotyczyły jedynie starej wersji strony i miały związek z podwyższeniem poziomu raportowania PHP xD) - poprawki sidebara na komórkach i tabletach - teraz po obróceniu ekranu na rozdzielczość w której sidebar jest widoczny, elementy które zostały otwarte w najwęższym widoku nie będą znikać - wyłączenie opcji uploadowania w uploaderze na starej wersji serwisu (działa tylko ten w nowej) Kolejny update mam nadzieję jeszcze w tym tygodniu, przed spotkaniem w Warszawie1 punkt
-
Robię gry ze znajomymi na plaży nudystów.1 punkt
-
Regulamin konkursu: Regulamin może ulec zmianie Uczestniczyć może każdy użytkownik portalu GMClan.org Uczestnik może wybrać czy chce przyjąć nagrodę Uczestnik zgłasza chęć udziału poprzez rejestrację na stronie http://www.threef.cba.pl i wybranie opcji "Chcę brać udział w konkursie!" Uczestnik musi zostać zweryfikowany przez administratora strony (Threef) by uzyskać możliwość głosowania Do dnia 26 Października zweryfikowani uczestnicy mogą na stronie dodawać propozycje tematów O północy z 26 na 27 Października rozpocznie się głosowanie na tematy. Procedura głosowania jest opisana na stronie Po 27 Peździernika uczestnicy zostaną dobrani w pary, para sama wybiera termin pojedynku Gdy nadejdzie termin pojedynku temat zostanie ogłoszony na stronie Po zakończeniu pojedynku odbędzie się głosowanie Długość pojedynku zależeć będzie od tematu, i będzie to zazwyczaj 3 dni Konkurs musi się zakończyć przed 15 Grudnia 2012 Regulamin gier: Gra musi być wykonana przez jedną osobę Gra musi dotyczyć tematu Gra musi być napisana w Game Maker Nie oddanie gry w terminie oznacza przegraną (mogą przegrać obaj uczestnicy pojedynku!) Grafika i muzyka nie muszą być wykonane przez uczestnika, ale musi być podane ich źródło Gra musi być wrzucona na zippyshare.com i mieć datę uploadu przed końcem pojedynku Gra musi mieć założony własny temat w dziale GMDuel Arena zgodny z szablonem Regulamin oceniania: Jako ocena liczy się każda opinia na temat gry opublikowana publicznie (komentarz, nagranie video, recenzja) Brane pod uwagę będą tylko sensowne głosy (xxx ma lepszą grafikę nie wystarczy) Threef na podstawie ocen wybiera zwycięzcę pojedynku Nagrody: Game Maker 8.1 Konto w serwisie bash.org.pl Oddane prace: Catch the Clown Catch the Clown by Elevator Catch the Clown by Chell WspomnieniaCysior Wspomnienia by Huderlord Niemcy Day of War by smoq (Bedziom) Nazi Shooter by Adriann Parodia znanej gry Angry Birds by Konrad Mario by Pietrz Zombie Wyspa Żywego Czegoś by sunflower Zombie must die! by Boad Symulator życiakarolo320 Symulator Wolnego Piątku by I am vader Niszczenie Wurmer by Sheriff99 Pyramid Picross by Piedro Jeden kolor Asteroids by Konrad-GM Szare Twarze by Elevator Bardzo trudna gra Cave vs Clones by Pietrz Meating by Chell Kot na sankachMXQ Kot i sanki by Uzjel Platformówka do góry nogamiCysior Naruto by Boad Gra w 2 kolorach Red vs Blue by Huderlord Escape the Room by sunflower A gdyby kosmos byl biały? White Space by Adriann Last Chance by Sheriff99 Zbieranie monetBedziom Mario by I am vader Gra na 3 przyciski Waraxy 0.5 by Uzjel The Threejumper by I am vader WindyPiedro Symulator zepsutej windy by Chell Reklama na pól ekranukarolo320 Adblock by sunflower Niesamowite historie trzech kotów w kapciach. Tomcats - Amaizing story about getting laid by Pietrz Foxi by Sheriff99 Jeden przyciskI am vader Chińczyk by Huderlord Asteroidy OMG ASTEROIDS by Chell Boad TurniejElevator 1 z 10 by sunflower Niekończąca się mapa ( lub zapętlona) Last Alien by Sheriff99 HoverCraft by Huderlord Konkurs zatwierdzony - Uzjel1 punkt