Skocz do zawartości
Borek

Game Maker 8 - Windows 7

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Stety/niestety jestem świeżym użytkownikiem Windows 7 64bit, wszystko fajnie, dopóki nie odpaliłem GM 8. Jak mam grę w rozdzielczości 1024x768 w OKIENKU, to jest wszystko OK, problem zaczyna się gdy wciskam F4 i gra przechodzi do FULLSCREEN, grafa robi się dziwnie rozpikselowana, w WinXP była ładnie skalowana ( wygładzona ). Mam zaznaczone interpolate colors between pixels, próbowałem tych opcji graficznych co są w GM i nic nie pomaga. Zaznaczę, że mam ( tutaj NIESTETY ) kartę Ati, w której również grzebałem w ustawieniach i nadal to samo, co więcej poprosiłem Ranmusa, który sprawdzał na laptopie ( karta ATI ) oraz na desktopie ( karta GeForce ) i jest to samo, pikseloza jak cholera, cała gra wygląda po prostu beznadziejnie, a czcionki to już masakra.

 

Czy ktoś miał albo może ma ten sam problem? Na necie szukałem, ale znalazłem tylko podobne problemy dot. oglądania filmów - rozwiązaniem są odpowiednie kodeki.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie wymienione przez ciebie błędy sam mam w swoim win 7 też 64bitowym. Niestety nie znalazłem rozwiązania problemu z full screenem, jednak co do czcionek rozwiązanie jest proste: kompilować grę pod win xp.

 

Ps: Karta graficzna ati tyle że hd

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem w win7 32 coś podobnego na karcie zbudowanej nv 7050 a w normalnej nv 240 GT tego nie było.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Tak, mam to samo - w przypadku 32bitów wystarczyło przeinstalować directx i sterowniki karty (xp,vista,seven), ale win7 64 bity nie dał rady (poza tym mój Vaio ma specyficzne stery ATI, które sony raz na pół roku aktualizuje).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Czyli rozwiązaniem jest czekać na nowe sterowniki karty? czy na nowego GM? czy na update Windowsa? :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam że na nowego gm bo takiej sytuacji nie mam w żadnej innej grze która nie była robiona w gm.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

OK, zatem dzięki wielkie za informacje :) Teraz wiem przynajmniej, że to praktycznie u każdego z Win7 występuje :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Raczej update windowsa nic nie da bo to raczej wina sterów.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ja mam to samo na XP z laptopem z kartą ATI. To raczej błąd karty bo na PC z Win7 64bity jest wszystko okej.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Tak, ja też miałem na XP Problem, ale zainstalowałem raz jeszcze Direct X i pomogło (chociaż miałem najnowszą wersję). Na Win7 dopiero któreś z kolei sterowniki zadziałały. Ale na wersji x64 niestety nie wiem jak to obejść, ze względu, że moja karta jest tylko w laptopach Sony (mój to konkretnie Vaio VPCEB1S1E, z kartą ATI HD5650) i nowe stery nie pomogą (bo nie zadziałają).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

http://bugs.yoyogames.com/view.php?id=651

 

This is both a driver issue, and how D3D has been implemented for Game Maker. The D3D.Present() is pretty much up to the driver to decide how it interpolates if the region is scaled, and on WinXP it bi-linear filters where as on Win7, it point samples.

 

There is a fix for this, but it's complex, and will take significant time to implement and test (I've already spent a whole afternoon testing the theory). So it won't be done for GM8.1, but "might" get implemented in future releases, but it'll again boil down to time restraints.

 

Regardless of all this, it will get fixed in the next VERSION when we upgrade to DX9.

 

Sorry.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

W GM7 też tak jest - właśnie sprawdzałem. No cóż, trzeba na nich naciskać, bo problem jest poważny. Przecież nie może być tak, że grafika się wali na najpopularniejszym i najnowszym systemie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Skoro pojawi się antyaliasing dla 3D (w sumie już jest), to i tego buga powinni naprawić niedługo.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

A dostosowanie rozdzielczości w jakiej działa gra do rozmiarów okna?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Można zmienić rozdzielczość pulpitu, i wtedy jest okej, ale to niezbyt ładne rozwiązanie. Może ludziom poprzestawiać okienka i ikonki na pulpicie, a to mega wkurzające. No i jeśli gra jest w innej rozdziałce niż 1024x768, to zaczyna się zabawa w sprawdzanie czy na systemie jest dostępna dana rozdzielczoć, a jeśli nie, to szukanie najbliższej dostępnej.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

O tak. Gry stworzone w GMie na 100% da się odpalić na kartach graficznych z rozdziałką maks. 800x600. :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Mike napisał, że nie poprawią tego w GM 8.x. Brzydkie słowa mi się na usta cisną. Próbują sprzedawać GM jako bardziej profesjonalny program i podbijają cenę, a wisi im, że fullscreen się wali na najpopularniejszym obecnie systemie operacyjnym? Wow!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

No cóż, gdy Borek dawał demo Aliensów na GMCommunity, to było bardzo wiele skarg na to, że gra ma rozdziałkę 1024x768 bo to zasłania pasek zadań na laptopach, a na fullscreenie nie będą grać, bo lubią widzieć ikonki w tle... widocznie w innych regionach świata mają inne upodobania i fullscreen im do szczęścia niepotrzebny.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ale np. na BigFish Games nie wezmą gry, która nie działa poprawnie w fullscreenie. Jednym z wymogów, jest żeby gra się defaultowo otwierała w pełnym ekranie i działała w nim poprawnie. To jednak podstawowa funkcjonalność. Zamiast pracować na przyspieszeniem 3d, które jest miłe, ale ma marginalne znaczenie, powinno dopracować podstawy programu, tak żeby się w ogóle do czegoś nadawał. Nie wiem kto ustala tam priorytety, ale robi to w sposób idiotyczny.

 

Trochę nie wiem co robić z Cinders w tym momencie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Napisz do Mike'a mejla z powyższymi argumentami.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Chyba tak zrobię, aczkolwiek lepszy kontakt mam z Russellem. Tylko nie wiem czy on ma na to jakiś wpływ. Tak czy inaczej - jestem trochę zawiedziony.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Moje pytanie w tym temacie - czy wiadomo coś nowego, jest jakaś skuteczna metoda

na pozbycie się tej pixelozy? Gra zrobiona na GM8.0pro na WinXP pomyka bez problemu,

obraz jest ostry w każdym przypadku. Na niektórych komputerach z Vistą czy Win7 obraz

jest rozpixelowany, teksty w więszości są nawet nieczytelne przy małych fontach.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

To sobie zrób zmianę wielkości rooma i viewó dynamicznie, po sprawdzeniu rozdziałki systemowej. Nie widzę problemu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Znaleźliśmy z Exigo rozwiązanie (w zasadzie on znalazł - ja tylko testowałem kolejne opcje).

 

- Wyłączasz automatyczne rysowanie.

- Całą grę rysujesz na surface.

- Okno gry i viewport dostosowujesz do rozdziałki ekranu.

- Rysujesz ten surface odpowiednio przeskalowany do rozmiarów okna.

 

Bardzo proste, a działa jak trzeba. Najwyraźniej skalowanie surface'ów korzysta z innego algorytmu niż skalowanie okna/view.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Znaleźliśmy z Exigo rozwiązanie (w zasadzie on znalazł - ja tylko testowałem kolejne opcje).

 

- Wyłączasz automatyczne rysowanie.

- Całą grę rysujesz na surface.

- Okno gry i viewport dostosowujesz do rozdziałki ekranu.

- Rysujesz ten surface odpowiednio przeskalowany do rozmiarów okna.

 

Bardzo proste, a działa jak trzeba. Najwyraźniej skalowanie surface'ów korzysta z innego algorytmu niż skalowanie okna/view.

Z takiego rozwiązania to ja dawno już korzystałem (link) :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×