Skocz do zawartości

Zablokowane Almora - Online MMORPG


Borek

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 717
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

"Intel CoreDuo 2,8GHz

ATI radeon X550 128MB ( tylko )

2GB RAM'u

 

Gra zaczęła ciąć przy 3 oknach gry + serwer

 

Także jak widać, nawet jeżeli ktoś ma słabą kartę z 128 MB pamięci to może pograć na procku od 2GHz"

 

core duo rzadzi wiece sprobuj np. na celeronie ;p 2ghz

gra nie bedzie chodzila pewnie ;(

 

"Skille będa dodawane tak jak w Hidden Swords'ach, czy może będzie się "skilować"? "

tylko nie to! bo co za przyjemnosc siedziec 10h afk zeby skila wbic ? wtedy ''magowie'' mieli by wieksze wziecie bo skilowania odstrasza ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skillowanie rządzi, ale tylko wtedy gdy umiejętności jest naprawdę sporo - tak jak np. w serii Elder Scrolls. gdy "skilli" jest mało, to w sumie nie ma sensu w taki ficzer inwestować :) tak więc, cieszyłbym się gdyby takiego czegoś w Almorze nie było (no chyba, że będzie z 20 umiejętności ^_^).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A skąd wiesz, że będzie profesja mag, a nie np. nekromata? :]

 

@Winszu

 

Co to za różnica? <_<

 

EDIT: Już 100 postów! :jezor:

 

napisalem mag w nawiasie, więc się nie czepiaj :P

 

to tak jak w Tibi magiem jest Drut i Sorc, już rozumiesz ? :]

 

Już się doczekać nie mogę, by zabić paru z GMClanu, chodź znajać życie będe najgorszy pod każdym względem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie Borek przesadziłeś z rozmiarem "kawałków" mapy. Jeśli założyć, że ładuje się parę takich kawałków + gui i obiekty to nie dziwne, że 64mb wysiada. Właśnie w tym celu wymyślono techniką tile i tekstur, wtedy jeden element który powtarza się 100 razy zajmuje w pamięci miejsce tylko jednego pliku, a nie stu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety wymagania strasznie wielkie ... ale może nie będzie tak źle ... Co do tile'sów to rzeczywiście zajmują mniej pamięci ... tylko że każdy tile jest liczony jako osobny obiekt więc i tak zżerają pamięć ... Przynajmniej tak wynikło z moich testów ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie Quetzacotl. Mogą to być po prostu "kalekie" obiekty. Tzn. masz możliwość operacji na nich - dodanie alpha, blendingu, zmiany pozycji ale nic więcej. Ogólnie rzecz biorąc nie opłaca się ich używać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówimy teraz o tle - mapie, a nie o obiektach dynamicznych które wymagają akcji, animacji czy czegoś w tym rodzaju.

 

I jeśli uwzględnić, że do pamięci są ładowane tylko te dane, które są akurat potrzebne w danym view a reszta usuwana, to naprawde trudno o to aby gra cięła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Borek nie może zastosować kilku roomów, bo silnik sieciowy na to nie pozwala. Generalnie nie chodzi też o RAM (chociaż nic by się nie stało jakby zastosować technikę portali), ale o grafikę która w dużych rozmiarach bardzo obniża fpsy. Spróbujcie zrobić mapę bitową 8000x6000 w jednym kolorze i dajcie ją w tło jako sprite, a potem zróbcie sprite 10x10 tez w jednym kolorze i napiszcie funkcję, która narysuje ten sprite tyle razy aby zapełnić obszar 8000x6000. Różnica będzie ogromna w ilości FPS (przynajmniej na słabszych maszynach).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Quetzacotl, zgadza się. Tylko mówię Ci, 1000 tile w roomie będzie tak samo szkodzić jak 1000 obiektów (bez żadnych eventów, tylko rysowanie) - i tylko o to mi chodzi. Dlatego tak jak powiedziałeś, lepiej zastosować jednego wielkiego sprita zamiast setek tych małych. Poza tym co ma stosowanie wielu roomów do silnika sieciowego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to tak jak w Tibi magiem jest Drut i Sorc, już rozumiesz ? emot11.gif

@ piotrek

 

Owszem sorc jest magiem, bo sorcerer, to po angielsku mag, ale drut nie jest magiem; prędzej już szamanem; w tibii akurat "przedstawili" go jako maga, ale już się nie będę o to czepiać.

 

ja na miejscu borka bym podzielił mapy na mniejsze kawałki bo w sumie to każdy element w danym roomie jest w ramie nawet jak jest wyłączony to dalej jest w ramie

 

@ swiatcenia

przestań kombinować :P ; według mnie najlepiej będzie z jak najmniejszą ilością roomów, a jak tak Ci przeszkadzają wymagania, to kup se nowego kompa . :]

 

-----------------------------

 

Fajny chat, klimatyczne skiny. No, no, no. :jezor:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem zaskoczony, że w polakach tkwi jeszcze talent (i to olbrzymi :) )

Grafika jest (o ile dobrze widzę O_O) lepsza od tibii! (mam nadzieję że cała gierka taka będzie brrrr... jakby kazali mi wybierać wybrałbym Almorę - Jestem z tobą Borek!

Bedę czekał na to ile tylko mi rozkażą! (czyli o ile mi wiadomo do 20 lutego! :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grafika jest (o ile dobrze widzę O_O) lepsza od tibii!
Mało jest gier z gorszą grafiką od tibii. Pewnie uznacie mnie za pesymiste, ale ta gra nie będzie raczej grą, w którą będą grać tysiące osób.

1-Duże wymagania.

2-Nie widze nic, co by bardo odznaczało się od innych gier mmorpg (chodzi mi o coś orginalnego), a jest dużo podobnych darmowych mmorgp.

W gre raczej nie zagram, ale wydaje mi się świetna, jak na zrobioną w gm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2-Nie widze nic, co by bardo odznaczało się od innych gier mmorpg (chodzi mi o coś orginalnego), a jest dużo podobnych darmowych mmorgp.

Podziwiam Cię, że potrafisz tak stwierdzić na podstawie tylko kilku screenów. Brawo :D

Jeśli masz nawet rację to mnie to i tak ucieszy :) Teraz jest dużo mmorpg'ów, które starały się zachwycić gracza czymś nowym. Przez to wiele gier było przekombinowanych i większość według mnie wyszła na gorsze. Chętnie zagram w mmorpg bez specjalnych bajerów.

 

Co do wymagań to nie ma co się dziwić. Chyba kazdy spodziewał się, że będą duże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Borek pisał, że wymagania będą mniejsze od HS, a skoro tak, to na pewno będą mniejsze od dajmy takiego Lineage - a w tę grę gra bardzo dużo ludzi :)

 

Mic:

Co do punktu drugiego - Borek mógł nie zdradzić nam wszystkiego, więc nie wiadomo co może pojawić się w grze ;) Jak dla mnie już sama możliwość prowadzenia "życia towarzyskiego" w karczmie jest dużym plusem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...