Skocz do zawartości

Almora Darkosen


Borek

Rekomendowane odpowiedzi

Pisałem już na Discordzie, ale napiszę jeszcze tutaj:

 

Wielkie gratulacje Borek. To że wytrwałeś i dotrzymałeś słowa - skończyłeś projekt i to o tak wysokiej jakości, jest czymś niesamowitym. Obyś zarobił mnóstwo hajsu i mógł przez następne lata odcinać kupony z kolejnych eksportów, tak jak robi to TeeGee :) Tacy developerzy jak Ty, sprawiają, że jestem dumny, że jestem częścią społeczności GMClanu. Twoja praca nad Almorą to wzór dyscypliny, uporu i konsekwencji. Już niejeden użytkownik gmclanu wątpił, że Almora Darkosen kiedykolwiek powstanie, ale Ty postawiłeś na swoim. Brawo! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękne słowa! Dziękuję Ci bardzo :)

 

To ja sobie pozwolę skopiować tekst, który napisałem na swoim profilowym Facebooku:

 

 

9 lat minęło, czyli 108 miesięcy upłynęło odkąd postanowiłem, że zrobię grę RPG na urządzenia mobilne.
Moim marzeniem było zrobić taką grę, żeby po prostu spełniała moje oczekiwania, których nie spełniały inne gry z tego gatunku.
Oczywiście nie wszystkie wymarzone funkcje w grze udało mi się zrealizować w 100%, a to za sprawą ograniczeń technicznych związanych z faktem, iż urządzenia mobilne nie mają takiej mocy jak PC, ale sam fakt, że mam swoją grę praktycznie zawsze pod ręką, że wygląda ona dobrze i działa płynnie.. że działa!, rekompensuje wszystko.
Grę przeszedłem w całości ze 100 lub nawet 200 razy, a mimo to, zawsze bawiłem się dobrze i dzięki losowości rozgrywki nigdy mi się nie znudziła.
Ten projekt to efekt ciężkiej pracy, wielu nieprzespanych nocy, nabycia nowej wiedzy i wielu, wielu godzin spędzonych przy pisaniu kodu oraz tworzenia grafiki.
Wykorzystana została tona papieru, walające się po pokoju kartki ze szkicami, planami, notatkami, a sam schemat świata gry był przerysowywany po kilkanaście razy.
Dodatkowo w formie elektronicznej powstawały tabele z przedmiotami, potworami i całą masych innych danych nad którymi w pewnym momencie już sam nie mogłem zapanować...
Wobec tego musiałem napisać wiele dodatkowych aplikacji, które robiły symulacje i balansowały poziom gry, pomagały mi ogarnąć wiele danych i przeliczeń tak, żeby wszystko finalnie miało ręce i nogi.
 
Profesjonalne studio taką grę mogłoby napisać w około rok, może nawet krócej, zależy od studia, ja takowego nie mam, jedynie co mam, to jednego programistę - siebie, program do pisania gier i wiele pomysłów.
Grę pisałem sam, odpowiedzialny byłem kompletnie za wszystko oprócz oprawy muzycznej. Ta gra, to gruby kawał mojego życia, w którym przechodziłem wzloty i upadki, nie było łatwo... jednakże zawsze przy mnie był ten projekt, chwilowa odskocznia od rzeczywistości, projekt Almora Darkosen...
Ciężki warsztat, który sam sobie wypracowałem opierając się na doświadczeniu zbieranym od 2000 roku - to rok w którym zacząłem przygodę z programowaniem.
Wiele osób we mnie nie wierzyło, słyszałem często za plecami, że Borek nigdy nie skończy tej gry, że robi ją już tyle czasu i końca nie widać,
że nie zna się na rynku gier, że ciągle przesuwa premiere, no i owszem, premiera się przesuwała, bo nie zawsze był czas na programowanie, bo tak jak wspomniałem przechodziłem różne etapy w życiu prywatnym i bywały tygodnie w których nie programowałem, ale tak naprawdę nigdy nie chciałem tego projektu zrobić na "odpierdziel", powiedziałem sobie, że nawet jak będę pisał 15 lat, to ma być w pełni skończony i dopracowany - i tak też się stało!
 
Przedstawiam Wam, największy projekt w mojej historii programowania - Almora Darkosen. Czy warto? Oceńcie sami ?
Zainteresowanych zapraszam do ściągnięcia gry i do pozostawienia oceny ?
Po co ten wywód? Po prostu jestem dumny i szczęśliwy, kawał wielkiej roboty, chcę pokazać innym osobom, tym którzy się poddają, że jak się chce, to można!
Pamiętajcie, zawsze trzeba iść do przodu i nigdy się nie poddawać! Marzenia się spełniają, ale nie same, trzeba im pomagać i działać!
Pierwsza gra w pełni skończona trafia na moje konto ?
To nie koniec twórczości, zabieram się za kolejny projekt! Pół żartem, pół serio, do usłyszenia za 10 lat ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, gnysek napisał:

A można podłączyć do komórki pada i będzie działać, czy tylko dotykowo ? :)

Niestety na razie nie, ale oczywiście będzie taka możliwość :) Póki co skupiam się na poprawkach, jak będzie już stabilnie w 100% to zajmę się nowymi ficzerami :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pograłem jakiś czas, zdobyłem kilka lvli, pozwiedzałem kilka lokacji i... gra się mega przyjemnie, chociaż czasami sterowanie jest sztywne, nie zawsze działa używanie potów, podnoszenie rzeczy i trzeba mashować przycisk bo jakaś animacja się jeszcze nie skończyła. Jest też kilka problemów, może bardziej designerskich niż technicznych, np. główna linia fabularna na razie jest dość... cienka, znalazłem list, teraz mam znaleźć jakiegoś gościa i nie wkręciłem się w nią w ogóle, robiłem kolejne poboczne questy byle by pozbierać poziomy na dalsze wypady, a questy są typowe dla tego gatunku - idź zabij X robali/much/krabonszczów/bandytów, albo znajdź rodowy miecz/zbroję czy inne badziewie itd. To co prawda początek gry zapewne, więc głównej fabuły jeszcze nie ocenię. Z takich poważniejszych problemów jakie szczególnie mi przeszkadzały - to otoczenie które jest mało czytelne, nie widać co jest górką, a po czym można chodzić. Nieraz złapałem się na tym, że przelazłem jakąś drogę i utykałem na pozornych przejściach, albo zastanawiałem się czy to nie jest górka zanim tam pójdę, bo utknąłem w buszu i nie mogłem znaleźć wyjścia :P No i jeszcze takie czepialstwo z mojej strony - mam ekran w telefonie 19.5 / 9 przez co widzę paski na bokach, co prawda jest przycisk "wymuś pełny ekran", ale wszystko jest wtedy rozciągnięte.

Gratuluję ukończenia pierwszego dużego projektu! i to w pojedynkę. Na pewno wrócę do grania a co by pozwiedzać inne lokacje Almory i ciskać firebollami w monstra. Powodzenia w kolejnych produkcjach! Na pewno będę śledził Gear Studio :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Konrad-GM napisał:

Pograłem jakiś czas, zdobyłem kilka lvli, pozwiedzałem kilka lokacji i... gra się mega przyjemnie, chociaż czasami sterowanie jest sztywne, nie zawsze działa używanie potów, podnoszenie rzeczy i trzeba mashować przycisk bo jakaś animacja się jeszcze nie skończyła. Jest też kilka problemów, może bardziej designerskich niż technicznych, np. główna linia fabularna na razie jest dość... cienka, znalazłem list, teraz mam znaleźć jakiegoś gościa i nie wkręciłem się w nią w ogóle, robiłem kolejne poboczne questy byle by pozbierać poziomy na dalsze wypady, a questy są typowe dla tego gatunku - idź zabij X robali/much/krabonszczów/bandytów, albo znajdź rodowy miecz/zbroję czy inne badziewie itd. To co prawda początek gry zapewne, więc głównej fabuły jeszcze nie ocenię. Z takich poważniejszych problemów jakie szczególnie mi przeszkadzały - to otoczenie które jest mało czytelne, nie widać co jest górką, a po czym można chodzić. Nieraz złapałem się na tym, że przelazłem jakąś drogę i utykałem na pozornych przejściach, albo zastanawiałem się czy to nie jest górka zanim tam pójdę, bo utknąłem w buszu i nie mogłem znaleźć wyjścia :P No i jeszcze takie czepialstwo z mojej strony - mam ekran w telefonie 19.5 / 9 przez co widzę paski na bokach, co prawda jest przycisk "wymuś pełny ekran", ale wszystko jest wtedy rozciągnięte.

Gratuluję ukończenia pierwszego dużego projektu! i to w pojedynkę. Na pewno wrócę do grania a co by pozwiedzać inne lokacje Almory i ciskać firebollami w monstra. Powodzenia w kolejnych produkcjach! Na pewno będę śledził Gear Studio :)

Dzięki bardzo! :)

Chociaż zawsze byłeś jęczydupą :D Co nie zmienia faktu, że masz trochę racji, już tłumaczę:

 

1. Fabuła, cóż... po pierwsze to nie jest Gothic czy Wiedźmin, to jest mobilny hack&slash, trochę jak Diablo, szybkie questy bez zbędnego pieprzenia. Mimo wszystko jest oczywiście główny wątek, który jest oznaczony jako zadanie główne, ale może poszedłeś nie tą linią :) Jak sam wspomniałeś ciężko ocenić fabułę na samym początku.

 

2. Z używaniem potków nie słyszałem jeszcze problemów, co więcej nawet pochwały, że fajne bo od razu jest pod palcem jak kończy się MP/HP. Może "digitizer" w telefonie Ci szwankuje :)

 

3. Otoczenie mało czytelne: hm... rzeczywiście niektóre miejsca w Elioris jak klify mogą się lekko zlewać, wiem, bo sam czasami na nie wpadałem, ale główne drogi są czytelne.

 

4. Proporcje ekranu: tak, rzeczywiście to jest problem, ale od samego początku musiało tak być. Nie chciałem robić, żeby gracze z szerszą rozdzielczością widzieli więcej niż ci z mniejszą. Chociażby dlatego, że niektóre elementy gry jak skrzynie itp. są schowane za drzwiami, jedni by to widzieli, drudzy nie. W sumie od początku nie wiedziałem jak z tego wybrnąć i tak zostało :)

 

Generalnie powiem Wam, że u mnie w pracy połowa firmy już gra w Almorę, ale najbardziej ciekawy jest fakt, że wśród tych osób jest kilka dziewczyn, które nigdy nie grały w tego typu gry, a radzą sobie świetnie. Nie słyszałem skarg dot. sterowania, bardziej bywały problemy innego typu, że nie wiedzą jak czegoś użyć np. umiejętności itp. :D Już kilka podpowiadajek umieściłem w grze ( od premiery było 6 szybkich aktualizacji ). No i sama gra sprzedaje się naprawdę nieźle, jestem zaskoczony, a krzywa ciągnie rośnie w górę. Wiedziałem, że nie będzie klapy, bo to za poważny projekt, ale sądziłem, że pewnie będzie średnio - jest zajebiście! Taka nagroda za 9 lat pracy - przyjemne z pożytecznym :)

95% opinii jest pozytywnych także gra odebrana naprawdę dobrze, te pozostałe 5% to narzekania na brak rosyjskiego lub hiszpańskiego w grze, albo że są reklamy bez konta premium.

 

Tak czy inaczej, dzięki bardzo za opinie! Pomyślę nad czytelnością klifów w Elioris :) zresztą, codziennie coś tam poprawiam/dorzucam. Ważne, że nie ma krytycznych błędów i są już tacy którzy w 20 godzin skończyli grę i czekają na więcej :D

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Borek napisał:

2. Z używaniem potków nie słyszałem jeszcze problemów, co więcej nawet pochwały, że fajne bo od razu jest pod palcem jak kończy się MP/HP. Może "digitizer" w telefonie Ci szwankuje :)

Jakoś nie mogę się przyzwyczaić do wyskakującej ikonki podczas walki, wtedy z paska szybkiego dostępu próbuję potów używać przy jednocześnie wciśniętym atakowaniu, może źle w to gram :D 
 

7 godzin temu, Borek napisał:

3. Otoczenie mało czytelne: hm... rzeczywiście niektóre miejsca w Elioris jak klify mogą się lekko zlewać, wiem, bo sam czasami na nie wpadałem, ale główne drogi są czytelne.

Zszedłem ze ścieżki i nawet znalazłem jakiś domek w lesie, grób, skrzynię, przez to często schodzę ze ścieżek eksplorować :D
 

Widziałem, że planujesz wydać też wersję PC po iOS. Powodzenia!

Edit: Brata też namówiłem do ogrania Darkosena, kiedyś graliśmy w Almorę Online i mu się mega podoba też ta odsłona :D 

Edit2: BTW. Jak wejdzie się na stronę AD przez google to wyskakują jakieś dziwne scam reklamy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, gnysek napisał:

 

ale rośnie tak na starego golfa, nowego passata, czy dom z basenem ? :D

 

Ciężko powiedzieć :D ale Maca i iPhona do portowania na iOS już można kupić :)

 

5 godzin temu, Konrad-GM napisał:

Jakoś nie mogę się przyzwyczaić do wyskakującej ikonki podczas walki, wtedy z paska szybkiego dostępu próbuję potów używać przy jednocześnie wciśniętym atakowaniu, może źle w to gram :D 
 

Zszedłem ze ścieżki i nawet znalazłem jakiś domek w lesie, grób, skrzynię, przez to często schodzę ze ścieżek eksplorować :D
 

Widziałem, że planujesz wydać też wersję PC po iOS. Powodzenia!

Edit: Brata też namówiłem do ogrania Darkosena, kiedyś graliśmy w Almorę Online i mu się mega podoba też ta odsłona :D 

Edit2: BTW. Jak wejdzie się na stronę AD przez google to wyskakują jakieś dziwne scam reklamy.

 

Dzięki! :) Co do scamowania, to właśnie wiem... :/ gnysek mi już to zgłaszał... nie wiem jak się tego cholerstwa pozbyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy
4 godziny temu, Borek napisał:

Dzięki! :) Co do scamowania, to właśnie wiem... :/ gnysek mi już to zgłaszał... nie wiem jak się tego cholerstwa pozbyć.

 

1) zmienić hasło do serwera

2) zaktualizować wszystkie wtyczki do WP (dwie różne strony razem raportują chyba 5 starych wtyczek)

3) wywalić te niepotrzebne

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, gnysek napisał:

 

1) zmienić hasło do serwera

2) zaktualizować wszystkie wtyczki do WP (dwie różne strony razem raportują chyba 5 starych wtyczek)

3) wywalić te niepotrzebne

 

Chyba najlepszym rozwiązaniem będzie zrezygnowanie z WP :) Prosta strona z informacjami i tyle. Tak naprawdę i tak dzieje się najwięcej na FB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Borek napisał:

Chyba najlepszym rozwiązaniem będzie zrezygnowanie z WP :) Prosta strona z informacjami i tyle. Tak naprawdę i tak dzieje się najwięcej na FB.

Może jakiś Jekyll, stronka bez cms, php, mysql, tylko plain html, css i js z możliwością dodawania newsów w markdownie. Prywatne repo na GitLabie + Pipeline CI i nie będzie trzeba martwić się deployem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, Konrad-GM napisał:

Może jakiś Jekyll, stronka bez cms, php, mysql, tylko plain html, css i js z możliwością dodawania newsów w markdownie. Prywatne repo na GitLabie + Pipeline CI i nie będzie trzeba martwić się deployem.

Dokładnie, jak znajdę chwilkę to ogarnę :) Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Wspaniale się grinduje, ale jednak na dłuższą metę przydałyby się jakieś ciekawsze questy poboczne. No ale nic, nie jest to przecież Wiedźmin :P

Z rzeczy które mogą wkurzać na dłuższą metę to na pewno wchodzenie na inną planszę, często zauważam informację o przejściu na inną planszę w ostatniej chwili i nie zdążam się wycofać, dwa razy też od razu po wyjściu przypadkiem się cofnąłem i wróciło mnie. W wersji premium pewnie drobnostka, ale jeśli za każdym razem leci 30 sekundowa reklama to już trochę słabiej. Z drugiej strony bardzo takie coś zachęca do kupna premium.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale przecież są strzałki sygnalizujące przejście :) Jakoś trzeba przejść do następnej lokacji. Trochę nie rozumiem po co się kręcić przy wejściach :)

Swoją drogą reklamy są 30 sekund ale można pominąć po 10 ;) lewy górny róg - tam pokazuje się SKIP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Są strzałki ale ja jestem debilem i mi by trzeba było zrobić osobne potwierdzenie do kliknięcia "tak, chcę przejść dalej". Możesz zrobić takie zaznaczenie w opcjach "Tryb dla idiotów". co do skipowania to zawsze byłem mistrzem w wyszukiwaniu ukrytych Xów w reklamach ale nie wiem może rzeczywiście przeoczyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Wojzax napisał:

Są strzałki ale ja jestem debilem i mi by trzeba było zrobić osobne potwierdzenie do kliknięcia "tak, chcę przejść dalej". Możesz zrobić takie zaznaczenie w opcjach "Tryb dla idiotów". co do skipowania to zawsze byłem mistrzem w wyszukiwaniu ukrytych Xów w reklamach ale nie wiem może rzeczywiście przeoczyłem.

Zobaczę co da się zrobić, może to wcale nie jest głupie :):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, szpaq99 napisał:

Jak działa rzemiosło w tej grze? Bo mam kamień i truciznę, dodaje do rzemiosła, coś powinno wyskoczyć? Gdzieś jest jakiś przycisk i go nie widzę? :D

Musisz mieć jeszcze "pył" od NPC, mógł wypaść mu pod nogi, sprawdź. Swoją drogą w nadchodzącym updacie itemy do Questów będą ciągle dawały promień światła, bo rzeczywiście nie każdy zauważa, że NPC coś wyrzucił :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Filar Społeczności

Strasznie fajnie wyszły te potworki co się zlewają z otoczeniem, te pająki w martwym lesie i rośliny pod drugim miastem. Bardzo to pomysłowe i fajny klimat mają te miejscówki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...