Rafep Opublikowano 29 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2019 Cześć! Ostatnio napisałem taki oto kod w GM:S 1.4: if floor(obj_gracz_widoczny.image_index) = 0 or 4 tylko, że warunek zawsze jest niespełniony. Nawet gdy image_index obiektu obj_gracz_widoczny jest równe 0 lub 4. Natomiast, gdy usunę " or 4" to wszystko działa. Gdy image_index obiektu jest równy 0 wykonuje się dalszy ciąg kodu. Próbowałem też zamiast "or" wstawić "||", ale nie pomogło. Wiecie może jak to naprawić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adriann Opublikowano 29 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2019 if floor(obj_gracz_widoczny.image_index) = (0 or 4) //a w ten sposób jest jakaś różnica?:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SimianVirus7 Opublikowano 29 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2019 Musisz powtórzyć całą składnie, nie możesz zrobić or tak na skróty if( floor(obj_gracz_widoczny.image_index) == 0 or floor(obj_gracz_widoczny.image_index) == 4 ) { // kod } albo if( floor(obj_gracz_widoczny.image_index) == 0) { // kod } else if( floor(obj_gracz_widoczny.image_index) == 4 ) { // kod } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 29 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2019 (edytowane) Można też w ten sposób: var t = floor(obj_gracz_widoczny.image_index); if (power(t - 2, 2) - 4 == 0) { // kod } Edytowane 30 Marca 2019 przez Konrad-GM Zamieniłem x na t Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 30 Marca 2019 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2019 Nie do x, do innej zmiennej! Bo przesuniesz obiekt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 30 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2019 Faktycznie, nie przemyślałem tego, że w GML shadowing wbudowanych zmiennych może nie działać w taki sposób. A po uproszczeniu to w sumie można wyrzucić funkcję power: var t = floor(obj_gracz_widoczny.image_index) - 2; if (t*t - 4 == 0) { // kod } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafep Opublikowano 30 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2019 @Adriann Kod uruchamia się tylko, gdy wartość jest równa 4. @SimianVirus7 Działa! @Konrad-GM Też działa! No. To w takim razie znalazłem już odpowiedź na moje pytanie. Jestem nowy na tym forum, tu się zamyka temat jakoś czy coś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SimianVirus7 Opublikowano 30 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2019 W pewnym sensie już go zamknąłeś. Jeśli chodzi Ci o taki przycisk zamykający temat to nie, nie ma (a przynajmniej ja o nim nie wiem ). Zwykle zamykamy tutaj tematy podziękowaniami^^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się