I am Żyd and Lewak Opublikowano 19 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2016 Jeśli jeszcze nie istnieje to czy jest możliwe przez was na zrobienie takiej gry? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 19 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2016 Czy jest Jakim na sali? :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Chell Opublikowano 19 Października 2016 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 19 Października 2016 zawsze wiedzialem ze to troll Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sutikku Opublikowano 20 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2016 Nie uznajcie tego za offtop, ale miałem kiedyś super pomysł na grę. Walczyło by się z postaciami czterowymiarowymi w świecie trójwymiarowym widząc tylko trójwymiarowy przekrój postaci czterowymiarowej. Można to sobie łatwo zobrazować wymiar niżej, gdzie dwuwymiarowa postać walczy z przekrojami trójwymiarowych przeciwników. I przeskakiwałoby się między tymi przekrojami. Ale to, że struktury w gm są dwuwymiarowe mnie odstraszyło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 20 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2016 Da radę ale to wyższa matematyka nic tu po nas :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Żyd and Lewak Opublikowano 20 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2016 Da radę ale to wyższa matematyka nic tu po nas :P :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nikas Opublikowano 22 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2016 Zakręć się wokół narkotyków. :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Korodzik Opublikowano 23 Października 2016 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 23 Października 2016 http://miegakure.com/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakim Opublikowano 23 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2016 Matematyka, która stoi za wyświetlaniem 4D ma się tak jak rzutowanie 3D na 2D, czyli w sumie nie tak tragicznie. Tak czy siak, jeżeli gracz ma w to grać i nie posiekać się przy pierwszym poziomie, rzut 4D na 3D powinien być stały i niezmienny, co prowadzi do fake 4D realizowalnego za pomocą silnika 3D. Większym problemem jest: - design level, poruszanie się po najprostszych obiektach 4D takich jak hiperkula czy hipersześcian stanowi problem dla gracza próbującego zorientować się w swoim położeniu, nie mówiąc już o bardziej złożonych kształtach (które miałyby być przez kogoś ułożone), - sprawdzanie kolizji w jakiś sensowny sposób, - sterowanie, która umożliwia poruszanie się po całej planszy (czyli obroty w aż sześciu (nie trzech) osiach) w sposób intuicyjny i pełny, tj. tak, by móc zwiedzić cały przygotowany sposób. Wniosek: trzon gry i tak będzie co najwyżej trójwymiarowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lew_leo Opublikowano 24 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2016 czy gry 3D online nie są przypadkiem 4D :V z powodu naszej jednostki czasu która w nich występuje w grze online ludzie w niej poza NCP nigdy nie będą dokładnie tacy sami za każdym razem jak się zalogujesz teoretycznie mapy generowane proceduralnie też by można uznać za kolejny wymiar lecz ilość możliwości choć ogromna jest jednak ograniczona przynajmniej tak ja na to patrze czyli jak chcesz gre 4D-5D myślę że MC powinien ci wystarczyć :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaxGaming Opublikowano 24 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2016 @lew_leo Chyba nie o takie wymiary chodzi... Wychodząc z tego założenia to my żyjemy w świecie co najmniej 30 wymiarowym. No bo czas także występuje, przechodnie na ulicy też nigdy nie są tacy sami... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sutikku Opublikowano 24 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2016 Ja bym to widział tak, że skoro świat 3D, to wiele nałożonych na siebie światów 2D (kwadraty nałożone na siebie warstwami tworzą sześcian), to świat 4D jest stworzony z nałożonych na siebie światów 3D (sześciany na siebie nałożone dadzą hipersześcian) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danielus Opublikowano 24 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2016 zgadza się to jest najlepsza interpretacja. Dlatego czas czasem podaje się jako czwarty wymiar jako zbiór takich 3 wymiarowych stanów świata( tak jak sześcian składa się z wielu ułożonych w stosik kwadratów, tak czas to ułożone w stoik stany naszego świata ). Oczywiście mówienie o tym jako czwarty wymiar to trochę nadużycie bo czas to zawsze ilość wymiarów przestrzennych( może innych też? ) +1 Jedyne czego jesteśmy pewni to trzy wymiary przestrzenne. Cała reszta to kwestia interpetacji matematycznej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakim Opublikowano 24 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2016 Taka interpretacja mówi jedynie o wybranym z wielu możliwych rzutów na 3D. Geometryczny czwarty wymiar nie jest tożsamy z wymiarową interpretacją czasu wraz z przestrzenią. Dokładniej, czasoprzestrzeń, a więc czterowymiarowa przestrzeń Minkowskiego nie jest tożsama z czterowymiarową przestrzenią euklidesową. Powód? Przestrzeń Minkowskiego jest wyposażona w funkcjonał dwuliniowy wyrażony formą kwadratową t1 t2 - x1 x2 - y1 y2 - z1 z2, podczas gdy iloczyn skalarnym przestrzeni euklidesowej jest dodatnio określoną formą x1 x2 + y1 y2 + z1 z2 + w1 w2. Innymi słowy, w przestrzeni Minkowskiego istnieją niezerowe wektory o zerowej długości, podczas gdy w przestrzeni euklidesowej taka sytuacja zajść nie może. 4D != 3D + czas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danielus Opublikowano 24 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2016 dlaczego zakładasz że 4D to cztery wymiary geometryczne? Jest taka nomenklatura? Dla mnie to D zawsze oznaczało wymiary bez podawania ich "typu". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakim Opublikowano 24 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2016 Jak definiujesz wymiar zatem? Na czuja? Wymiar to pojęcie wtórne wobec opisu rzeczywistości określająca minimalną liczbę współrzędnych niezbędną do opisu pewnego zjawiska. W geometrii jest to dokładnie wymiar przestrzeni liniowej lub wymiar topologiczny w zależności od tego, w jakich strukturach się poruszamy (przestrzeni czy rozmaitości). Geometrię rozumiem tutaj euklidesowo, stąd zastrzeżenie co do czasoprzestrzeni. Jeżeli myślimy o 4D jako potocznie rozumianymi trzema wymiarami przestrzennymi i jednym czasowymi, to praktycznie większość obecnych gier realizuje model 4D, stąd zakładam, że jednak nie o to chodzi w dyskusji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 25 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2016 Dlatego czas czasem podaje się jako czwarty wymiar jako zbiór takich 3 wymiarowych stanów świata( tak jak sześcian składa się z wielu ułożonych w stosik kwadratów, tak czas to ułożone w stoik stany naszego świata ). Oczywiście mówienie o tym jako czwarty wymiar to trochę nadużycie bo czas to zawsze ilość wymiarów przestrzennych( może innych też? ) +1 Równie dobrze możemy mówić o grach top down albo izometrycznych (które już nazywamy 2.5D) że ich trzecim wymiarem jest głębia. Jeżeli myślimy o 4D jako potocznie rozumianymi trzema wymiarami przestrzennymi i jednym czasowymi, to praktycznie większość obecnych gier realizuje model 4D, stąd zakładam, że jednak nie o to chodzi w dyskusji. Dlatego nie biorę nigdy pod uwagę czasu jako wymiaru poza bardzo rzadkim wypadkiem: manipulacją czasem. Jeżeli jestem w stanie cofnąć się i cały świat do konkretnego momentu na osi czasu to jak najbardziej czuję to jako jeden z wymiarów gry po którym się poruszam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lew_leo Opublikowano 25 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2016 @lew_leo Chyba nie o takie wymiary chodzi... Wychodząc z tego założenia to my żyjemy w świecie co najmniej 30 wymiarowym. No bo czas także występuje, przechodnie na ulicy też nigdy nie są tacy sami... no to mówisz właśnie o czasie, nie wiem czy wiesz ale czas uznaje się za 4 wymiar :V i wszelkie zdarzenia u nas są od niego zależne można by jeszcze wziaść pod uwagę symulacje 3D w której zachowania są tworzone proceduralni gdzie gracz może się przesuwać w jednostce czasu do tyłu i do przodu Jeżeli myślimy o 4D jako potocznie rozumianymi trzema wymiarami przestrzennymi i jednym czasowymi, to praktycznie większość obecnych gier realizuje model 4D, stąd zakładam, że jednak nie o to chodzi w dyskusji. a może właśnie o to mu chodziło nie sprecyzował dokładnie pytania chciał tylko wiedzieć czy są gry 4D nie podając konkretów. jako ze te Dimension są teraz dość umowne bo jak nazwiesz kina które się reklamują 4D-5D-6D a z prawdziwymi dodatkowymi wymiarami nie mają dużo wspólnego :V w tym rozumieniu taki VR lub z AR można uznać również za kolejny wymiar w grach :V Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danielus Opublikowano 25 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2016 @Jakim ale czas w sumie może być wymiarem geometrycznym, tylko my potrafimy poruszać się po nim tylko w jedną stronę. Wyobraź sobie to po prostu jako kolejna składowa. Istnieje przestrzeń w której istnieją kolejne klatki naszego świata. Osobiście nie uważam "czasu" za wymiar, ale jak najbardziej taka interpretacja może mieć sens. czas może niczym nie różnić się od pozostałych wymiarów oprócz tego że nie potrafimy się po nim świadomie poruszać. Dla uproszczenia można to sobie wyobrazić na niższym wymiarze. Masz dwuwymiarowy świat w którym masz kwadrat i koło, one się poruszają i w każdym stepie nakładasz kolejne wersje świata jeden na drugi. W taki sposób otrzymasz pokręcony prostopadłościan i pokręcony walec( zaleznie od ruchu koła i kwadratu ). Mamy tylko trzy wymiary i trzeci w tym przypadku jest czasem. I jest on nadal poprawnym wymiarem geometrycznym, po prostu świat 2d nie ma do niego dostępu, jest uwięziony w danej klatce(przekroju). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się