Skocz do zawartości

GameMaker: Studio 2


Uzjel

Rekomendowane odpowiedzi

Od kilku dni YoYo Games na swoich kanałach społecznościowych podrzuca grafiki związane najprawdopodobniej z ich nowym projektem, tagując go #Time2MeetYourMaker.

 

 

14715039_997420877047267_7717341.jpg

 

14753927_997440170378671_6967010.jpg

 

14589894_997437593712262_4221478.jpg

 

14608855_997439057045449_7842453.jpg

 

Cv3CeymW8AAa7Vi.jpg

 

14711629_997436993712322_8769433.jpg

 

Analizując screeny możemy zobaczyć, że najprawdopodobniej GML zostanie w takiej samej formie w jakiej był, być może z ewentualnymi zmianami w przyszłości.

Samo zarządzanie zasobami i być może kodem będzie się opierało na przepływach.

 

Nie znamy żadnych konkretów ani dat.

Więcej informacji nie możemy podać .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 171
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Administratorzy

Jak widzisz po screenach, to poza innym interfejsem reszta zdaje się niewiele różnić - po prostu inaczej jest wyświetlany projekt. Jestem ciekaw, czy będą jakieś głębsze zmiany (przy premierze, lub w planach). Ja bym liczył na jakieś struktury albo obiekty, byłoby fajnie, ale na razie się nie zapowiada :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepszy byłby model biznesowy jaki obrało min. Unity.

Darmowa wersja bez ograniczeń z watermarkiem z możliwością zarabiania na grach do (bodajże) 50 000$ a jak ktoś robi gry komercyjnie i zarabia więcej niż ten limit to płaci 75$/msc. Te 20$ to jednak całkiem sporo dla kogoś kto robi gry hobbystycznie albo dopiero startuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli by było tak że wersja lite np pozbawiona całkowicie eksportu,ale z pełnią możliwości byłaby za darmo a dostęp do wszystkich eksportów 20$ miesiecznie to jestem jak najbardziej na tak.Ale opcja albo abonament albo nic zupełnie odpada.Weźmy mój przykład- przez rok bawiłem się i uczyłem GM zanim zabrałem za pierwszą grę, jakbym miał za ten czas płacić po 80zł miesięcznie,za hobby z którego przez pierwsze kilka miesiecy poza frustracją(czarna magia) nic nie wynikało-to dziękuje bardzo.Model abonamentowy mógłby się sprawdzić przy przejściu użytkowników GM do GM2 ale nowych na pewno odstraszy.A żeby starzy przeszli masowo na nowy to musi być bardzo poważna zmiana w możliwościach(np 3D na poziomie Unity;p)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Propos modeli sprzedaży, to uważam, że najlepszy dla użytkowników byłoby, aby używanie GMS2 i testowanie aplikacji było darmowe, a ostateczna kompilacja wymagała opłaty. I np. na każdy projekt opłata za kompilację. Trzeba byłoby zadbać oczywiście by ktoś na jeden projekt nie kompilował kilku, albo brać od każdej kompilacji, a nie od projektu(wtedy też za aktualizacje, bo to też wymaga kompilacji). Tylko patrząc na to, że niewielka część czasu spędzonego w GMie przekłada się na ostateczne wydanie gry, a możliwe, że większość użytkowników mimo długiego używania GMa nigdy żadnej nie wydała to byłoby to słabo opłacalne dla YYG. No, ale tak na prawdę prócz jednorazowej opłaty tak jak teraz to ciężko coś sensownego wymyślić, bo subskrypcje to porażka... Mogliby też np wydawać po prostu co roku nowego GMa i dzięki temu co roku od nowa zarabiać hajs. Czyli np wychodzi w czerwcu i do czerwca następnego roku aktualizację, a kolejne aktualizację już jako kolejnego GMa. Byłoby to chyba i dla nich i dla użytkowników najbardziej sensowne... Ale póki co możemy gdybać, a wszystko wskazuje niestety na abonament... Myślę że też fajną opcją byłby abonament dla wszystkich, ale bardzo niski. Np. 4-5$ miesięcznie, wtedy nawet ci "niedzielni" game devowie mogliby sobie na to pozwolić, a nawet osoby które dopiero uczą się tworzenia gier ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plusem na pewno jest to, że firma zajmująca się danym programem ma stały dopływ gotówki na rozwój tego programu. Drugim plusem jest również to, że otrzymujesz cały czas duże aktualizacje danego programu za free (nie musisz kupować na nowo). Minusem jest natomiast to, że nie masz tego programu na własność jest on tak jakby wypożyczony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Ja płacę za PHP Storma, to tylko edytor kodu, to samo mogę za darmo zrobić w notatniku, chociaż bez wspomagaczy i kolorowania kodu. GM oferuje jednak nieco więcej, więc abonament w podobnej cenie moim zdaniem nie byłby drogi. Aczkolwiek za PHP Storma płacę chyba 9.99$ miesięcznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Drugim plusem jest również to, że otrzymujesz cały czas duże aktualizacje danego programu za free (nie musisz kupować na nowo)"

 

Ładne mi "za free" skoro co miesiąc płacisz

 

 

W przypadku programów skierowanych do wąskiego grona expertów to system abonamentu jest w 100% dobry- GM to przede wszystkim dotarcie do casuali i namówienie ludzi którzy w ogóle z tematem nie mają nic wspólnego do łatwego i przystępnego wejścia w gamedev- taki człowiek w życiu nie będzie wchodził w abonamenty startując z poziomu "a co to jest?".Tak więc celem są starzy wyjadacze GM, tutaj kwestia- dlaczego mieliby zrezygnować z czegoś za co już raz zapłacili (niektórzy duże pieniądze) w zamian za coś w 90% zbliżonego i bynajmniej nie za darmo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14589894_997437593712262_4221478.jpg

 

Wygląda na nowy edytor grafiki w którym widać podzielny ekran (można przybliżyć fragment obrazka)

Widać strip animacji na górze, więc będzie się dało płynnie przemieszczać między indexami

Widać prawdopodobnie ekran warstw po prawej stronie na dole.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...