Penguin Opublikowano 24 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2016 Czy może jest jakiś kod do wrzucenia w stepie np if zderzenie z ziemią nr1 { mogę na nim stanąć } if zderzenie z ziemią nr2 { mogę na nim stanąć } if zderzenie z ziemią nr3 { mogę na nim stanąć } i tak dalej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danieo Opublikowano 24 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2016 Zrób sobie obiekt bez sprite ziemia_obj. Potem jako parent ziemia1, ziemia2, ziemia3 dajesz ziemia_obj. Gdy do gracza dodasz teraz event collision with ziemia_obj. Gracz będzie reagował na kolizje z ziemia1, 2 i 3 dopóki ziemia_obj będzie ich parentem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danieo Opublikowano 24 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2016 @Uzjel Pusty room wczytuje się normalnie. Pewnie coś jest nie tak z kodem któregoś obiektu albo z creation code roomu. Muszę pogrzebać. @edit: Wina leżała po stronie kodu w draw... Tylko dalej mnie zastanawia, dlaczego niektóre obiekty odpalają normalnie event left pressed button normalnie a drugie nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 25 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2016 Wina leżała po stronie kodu w draw... Tylko dalej mnie zastanawia, dlaczego niektóre obiekty odpalają normalnie event left pressed button normalnie a drugie nie. Ten event odpala się przy kliknięciu w maskę kolizji obiektu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danieo Opublikowano 25 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2016 Tak, tylko, że gdy zmieniam platformę z HTML5 na np. Windows albo Android maska normalnie wykrywa kliknięcie, na HTML5 nie zawsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 25 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2016 Być może jest przeskalowana, albo coś innego się z nią dzieje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 25 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2016 Ogólnie to pod html5 robi się od zera, nie powinno się konwertować gier bo po drodze jest masa pierdół, które mogą zepsuć i nigdy się nie dowiesz co jest grane bo ciężko debugować cokolwiek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 25 Września 2016 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 25 Września 2016 Polecam włączać narzędzia deweloperskie, jeśli maci czarny ekran w HTML5. Co prawda skróty klawiaturowe są wyłączone w HTML5, ale jak wklikacie się w pasek adresu, powinny działać. Można je też odpalać z menu. Tam będą błędy JS i może uda sie znaleźć co się psuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danieo Opublikowano 25 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2016 Właśnie gra jest od zera dla HTML5 robiona. Inne exporty sprawdziłem tylko po to aby się dowiedzieć czy tam działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Chell Opublikowano 26 Września 2016 Autor Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 26 Września 2016 z poziomu gma mogę dostać się tylko do facebooka, czy może są jakieś magiczne sposoby na łączenie się z kontem google czy microsoftu? edit: a zmienianie ustawień andro, ustawianie budzików? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 27 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2016 z poziomu gma mogę dostać się tylko do facebooka, czy może są jakieś magiczne sposoby na łączenie się z kontem google czy microsoftu? edit: a zmienianie ustawień andro, ustawianie budzików? Nic z tego. Nie przy pomocy podstawowych funkcjonalności. Chyba że sam sobie napiszesz extension w Javie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kso Opublikowano 19 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2016 Dlaczego animacja się nie rusza ? GML if (drabina = 1) { sprite_index = spr_wspinaczka; image_speed = 0; if (key_up or key_down) { image_speed = 0.5; } } Rozwiązane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kso Opublikowano 21 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2016 GML object_set_visible(obj_player,false); var i; for (i = 0; i < 20; i++) { scr_part_death(); } // Co wpisac by reszta scryptu odpalala sie po 3 sekundach ? { scr_death(); obj_player.state = states.normal; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignatus Opublikowano 21 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2016 Jaki najsłabszy Iphone i komputer Maca muszę mieć żeby móc kompilować na IOS? W sensie jak najtańszym kosztem to ogarnąć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Penguin Opublikowano 23 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2016 Jeśli w spricie są 2 kratki np.: w jednej koleś ma otwarte oczy a w drugiej zamknięte co zrobić żeby przy zbliżeniu się do słońca postać zamkneła oczy na sekundę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PatrykPlayingPOLSKA Opublikowano 23 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2016 Jeśli w spricie są 2 kratki np.: w jednej koleś ma otwarte oczy a w drugiej zamknięte co zrobić żeby przy zbliżeniu się do słońca postać zamkneła oczy na sekundę? To bardzo proste. Zrób sobie 2 sprity spr_gracz_zamkniete_oczy oraz spr_gracz_otwarte_oczy GML W create daj sobie zmienną zmiana=1 GML w alarmie zmiana=1 GML w stepie gracza dajesz if distance_to_object(obj_slonce) < (liczba)odległość do słońca zmiana=1 { sprite_index=spr_gracz_zamkniete_oczy zmiana=0 alarm[0]=30 } o ile się nie mylę alarmy są wyrażane w milisekundach,musisz sobie zamienić milisekundy na sekundy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 24 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2016 o ile się nie mylę alarmy są wyrażane w milisekundach,musisz sobie zamienić milisekundy na sekundy. Alarmy są w krokach. Step. Zależą od szybkości gry i od tego jaki jest ustawiony room_speed. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BloodDzioch Opublikowano 25 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2016 Mam takie sobie tworzenie obiektów, o: GML if image_xscale>3 { repeat(random(5)) instance_create(x,y,random(choose(obj1,obj2))); } if image_xscale>4 { repeat(random(8)) instance_create(x,y,random(choose(obj1,obj2))); } else { repeat(random(12)) instance_create(x,y,random(choose(obj1,obj2))); } Te dwa obiekty mam wsadzone do grupy (w celach porządkowych tylko). Problem w tym że gra wybiera 3 zupełnie inne obiekty z innej grupy. Dlaczego tak się dzieje? Myślałem że to w jak pogrupowane są obiekty nie wpływa na działanie kodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danieo Opublikowano 25 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2016 Pod obj1 i obj2 kryją się numery po których GM rozróżnia jakie to są obiekty. Funkcja choose wg dokumentacji wybiera losowo jeden z podanych argumentów ("Randomly chooses one of up to 16 arguments."), więc losowanie masz już tu zrealizowane. A ty do choose dajesz jeszcze dodatkowy random, czyli GM rozumie to jako "wylosuj liczbę od zera do numeru identyfikacyjnego obiektu", dlatego wybiera Ci inne obiekty. Spróbuj samo: GML repeat(random(5)) instance_create(x,y,choose(obj1,obj2)); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BloodDzioch Opublikowano 25 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2016 Działa. Dzięki za rozwiązanie i wytłumaczenie różnicy :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PatrykPlayingPOLSKA Opublikowano 29 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2016 Witam,chciałbym się zapytać czy jest możliwe by za pomocą funkcji GML move_bounce_solid(true); nasz obj odbijał się od boków roomu,bez dodatkowego obj. Dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam x Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 29 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2016 Nie, ta funkcja działa przy zetknięciu z instancjami ustawionymi na solid = true. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignatus Opublikowano 7 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2016 Jak wstawić reklamę zawsze w tym samym miejscu bez względu na rozdzielczość ekranu urządzenia (Android).Ekran tylko w pionie, w poprzednim projekcie miałem tylko poziomo i bez problemu to zrobiłem a tutaj coś nie chce działać.Ostatni kod jakiego próbowałem GML phonew=display_get_gui_width() phoneh=display_get_gui_height() xx=phonew/4 yy=phoneh*2 Reklamę wyświetlam oczywiście na tych współrzędnych.Uprzedzam pytanie-reklama działa,na środku ekranu mogę bez problemu wyświetlić-ale potrzebuję na środku,przy dolnej krawędzi.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 7 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2016 Wyświetlasz pod dwukrotną wysokością ekranu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignatus Opublikowano 7 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2016 To jedna a z kilkunastu prób-tu akurat wyżej trochę (biorę pod uwagę że reklama się nie mieści i dlatego nie wyświetla). Stworzyłem obiekt o wymiarach banera reklamowego i nadaje mu te współrzędne, jest mniej więcej w tym miejscu w którym chce żeby był- ale reklamy ani śladu.Oczywiście nie wiem dlaczego akurat heigh*2 , to efekt bezsilnych prób, i w sumie na obiekcie się sprawdza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 8 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2016 Widzę że jeszcze nikt nie odpowiedział ci. Potrzebujesz 2 rzeczy: Wysokość ekranu i wysokość reklamy. Od wysokości ekranu odejmujesz wysokość reklamy. GML _y=display_get_height()-GoogleMobileAds_BannerGetHeight() Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 8 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2016 Szczerze mówiąc to mu tego nie proponowałem, bo u mnie to rozwiązanie nie zadziałało ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 8 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2016 Szczerze mówiąc to mu tego nie proponowałem, bo u mnie to rozwiązanie nie zadziałało ;) YYG zaleca aby nie ustawiać reklamy na pozycji przy jej wywołaniu a dopiero zmienić jej lokalizację jak się wczyta i wywoła event Social. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 28 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2016 Potrzebuję shadera który narysuje tylko pixele o odpowiednim wybranym przeze mnie kolorze. Coś typu: vec4 col = texture2D( gm_BaseTexture, v_vTexcoord ); if(col.r != 1.0 && col.g != 1.0 && col.b != 1.0) { col.a = 0.0; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignatus Opublikowano 29 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2016 Ktoś może wie dlaczego ten kod kolizji w nieprawdopodobny sposób obniża mi FPS GML //Set up vars var a,xoff,yoff,om,mm,mag; a = point_direction(x, y, other.x, other.y); //Get the direction from the colliding object xoff = lengthdir_x(1, a); //Get the offset vector yoff = lengthdir_y(1, a); om = other.mass / mass; //start the fake "physics mass" calculations mm = mass / other.mass; mag = sqrt((om * om) + (mm * mm)); om /= mag; mm /= mag; //Move out of collision while (place_meeting(x, y, other.id)) { x -= xoff * om; //Move the instance out of collision y -= yoff * om; other.x += xoff * mm; //Move the other instance out of the collision other.y += yoff * mm; } Wszystko działa idealnie,system w top down doskonale się sprawdza ale wystarczy że pojawi się 10 postaci które ze sobą kolidują i fps spada do 1/3 na PC, jakieś nieporozumienie.Hitman: Absolution ostatnio ograłem na tym bez minimalnego spowolnieniaa tutaj projekt składający się z kilku obiektów i kilka linijek kodu muli kompa jakby zaraz miał eksplodowac... //edit Rozwiązanie jak zwykle w przypadku GM miażdży mi system.Wszysko działa normalnie po zmianie masek kolizji na kwadraty-wcześniej były elipsy.....Ja nie ogarniam dlaczego to pomogło ale teraz nawet 1fps nie spada.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się