I am vader Opublikowano 4 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2016 Kiedy dodam bity korzystając z <<, dodając ponad 8 bitów, to te z lewej się ucinają czy powstaje wartość ponad 8-bitowa? Edit: Sam sobie odpowiedziałem prostym testem, jestem za leniwy. Ale jakby jakimś magicznym cudem ktoś wylądował tutaj z google to nie ucina, działa tak, jak się tego najpewniej spodziewasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sutikku Opublikowano 5 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2016 Korzystam z parentów od dawna, ale w sumie do końca nie wiem. Obiekty child, przejmują wszystkie eventy parenta? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amaterasu Opublikowano 5 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2016 Prościej będzie na przykładzie. Parent ma kod w Create i Step, child ma kod w Create i Draw. Wtedy child przejmuje tylko event Step od parenta, a w Create i Draw wykonuje własny kod. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gibki Kaktus Opublikowano 5 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2016 Child przejmuje te eventy parenta, których on sam nie ma wpisanych u siebie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 5 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2016 Jest jeszcze event_inherited(); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 5 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2016 To mnie wkurzało zawsze, powinno domyślnie dziedziczyć a nie dopiero po wpisaniu tej funkcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignatus Opublikowano 5 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2016 A jak wpiszę event_inherited() a bede juz mial jakis kod w tym miejscu to zostanie zastapiony czy dodany ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 5 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2016 Zostanie dodany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 6 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2016 Czy w studio jest jakikolwiek sposob wykonania komend w CMD? Wydaje mi sie ze usuneli, ale moze cos jest? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 6 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2016 Usunęli, ale powinien być extension. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 6 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2016 Gdybym jakis znalazl nie pytalbym. Znasz jakis konkretny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignatus Opublikowano 7 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2016 Czy tylko ja mam uporczywego buga (od kiedy pamiętam) z przeskakiwaniem do innego elementu menu przy otwieraniu?? Opiszę sytuację. Otwieram "oSlingshot" i zamiast tego otwiera mi sie to co jest najwyzej w widocznym menu(czyli w tm przypadku "o_parentBlock") Oczywiście nie za każdym razem- tak przy co 10 otwieraniu czegokolwiek (nieważne co, moze być jakiś Room ,Skrypt -cokolwiek) zamiast tego na co kliknę otwiera się obiekt pierwszy z górnego brzegu (też nie ważne jaki).Nie jest to jakiś wielki błąd ale mam tak od początku i miejscami solidnie irytuje. I nie zdzwię się jeżeli tylko ja tak mam bo wychodzi też na to że jako jedyny nie mogę uruchomić GM na pełnym ekranie-zawsze jest to okno(zajmujące cały ekran-oznaczone jako pełny ekran-ale to nadal okno jak dotknę bocznej krawędzi np przypadkiem to od razu przesuwam GM po ekranie..) Zna ktoś takie dziwy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 7 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2016 No mnie tez to wkurza i jeszcze nie da się łatwo zmieniać kolejności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Penguin Opublikowano 7 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2016 Mam jedno pytanie: Czy ten obrazek który pstryknąłem, można z tego zrobić platformówkę?(Chodzi o to czy grafika jest git :jezor: ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 7 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2016 Czemu nie ściągniesz GM studio? Będziesz miał w nim więcej możliwości w darmowej wersji niż w GM 8.1 Lite A grafika bije mocno po oczach, ściemnij tło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignatus Opublikowano 7 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2016 Jaka grafika?Poukładany tileset z jednego klocka to nie grafika, chyba ze juz nie wiem..;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 12 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2016 d3d_transform_* Spędziłem już godzinę kombinując. Przeszukałem forum bo pamiętam że ktoś wspominał niedawno kolejność, ale nie mogę znaleźć. Ktoś chce opisać szybko jak to robić? Mówię tutaj o 2D. Edit: Już prawie zrobiłem to co chciałem, ale jak ktoś chce wytłumaczyć dla innych to proszę droga wolna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 12 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2016 Najpierw skala, potem obrót, potem przesuwasz. No i set w pierwszej transformacji a add w kolejnych A co robisz wgl? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 12 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2016 Myślałem że obrót przed skalą. ok co robisz wgl? Rotację w osi y. Myślałem że efekt będzie lepszy. :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 12 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2016 A co jest nie tak z obrotem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 12 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2016 Wszystko działa, ale żeby uzyskać efekt który chcę musiałbym zmienić projekcję jeszcze. Chyba porzucam ten pomysł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sutikku Opublikowano 12 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2016 Jak zrobić by wróg obracał się powoli w stronę gracza? (zawiodłem się sam na sobie, że nie potrafię tego zrobić) Robię to tak GML celdir=angle_difference(direction,point_direction(x,y,obj_player.x,obj_player.y)) celdir=clamp(celdir,-2,2); direction+=celdir; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 12 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2016 Jak zrobić by wróg obracał się powoli w stronę gracza? Ja to najczęściej robię tak: GML direction-=angle_difference(direction,point_direction(x,y,obj_player.x,obj_player.y))/4 W ten sposób jest w miarę naturalnie. Postać zawsze obraca się tyle samo czasu nie ważnie w jakim kierunku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Penguin Opublikowano 13 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2016 Witam, co zrobić, aby zmienić sobie nazwę z ''Chicken'' na np: ''Niezniszczalny Pingwinek''? Za odp. dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 13 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2016 To jest ranga zależna od doświadczenia na forum. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Penguin Opublikowano 13 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2016 To jest ranga zależna od doświadczenia na forum. ok, ale to kiedy jedną np: rangę zdobędę, to będę mógł sobie wymyślić rangę, czy nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gibki Kaktus Opublikowano 13 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2016 Przede wszystkim jest to temat do pytań odnośnie game makera, a nie forum. A już odpowiadając na pytanie, to nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 13 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2016 Właśnie zauważyłem że nie każdy ma wskaźnik doświadczenia : o Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 15 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2016 Na wstępnych rangach nigdy nie było. Mając badge CA też nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Chell Opublikowano 15 Marca 2016 Autor Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2016 tylko na chickenie chyba nie ma, nastepna ranga pewnie od 50 albo 100 (swoja droga fajnie jakby byla przywrocona mozliwosc zmiany wlasnej rangi od 1000 postow) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się