Skocz do zawartości

Temat zbiorczy na drobnostki


Chell

Rekomendowane odpowiedzi

Kiedy dodam bity korzystając z <<, dodając ponad 8 bitów, to te z lewej się ucinają czy powstaje wartość ponad 8-bitowa?

 

Edit: Sam sobie odpowiedziałem prostym testem, jestem za leniwy.

 

Ale jakby jakimś magicznym cudem ktoś wylądował tutaj z google to nie ucina, działa tak, jak się tego najpewniej spodziewasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy tylko ja mam uporczywego buga (od kiedy pamiętam) z przeskakiwaniem do innego elementu menu przy otwieraniu??

 

 

Opiszę sytuację.

 

 

 

sxiy6qm5467d.png

Otwieram "oSlingshot" i zamiast tego otwiera mi sie to co jest najwyzej w widocznym menu(czyli w tm przypadku "o_parentBlock")

 

Oczywiście nie za każdym razem- tak przy co 10 otwieraniu czegokolwiek (nieważne co, moze być jakiś Room ,Skrypt -cokolwiek) zamiast tego na co kliknę otwiera się obiekt pierwszy z górnego brzegu (też nie ważne jaki).Nie jest to jakiś wielki błąd ale mam tak od początku i miejscami solidnie irytuje.

 

I nie zdzwię się jeżeli tylko ja tak mam bo wychodzi też na to że jako jedyny nie mogę uruchomić GM na pełnym ekranie-zawsze jest to okno(zajmujące cały ekran-oznaczone jako pełny ekran-ale to nadal okno jak dotknę bocznej krawędzi np przypadkiem to od razu przesuwam GM po ekranie..)

 

Zna ktoś takie dziwy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

d3d_transform_*

 

Spędziłem już godzinę kombinując. Przeszukałem forum bo pamiętam że ktoś wspominał niedawno kolejność, ale nie mogę znaleźć. Ktoś chce opisać szybko jak to robić? Mówię tutaj o 2D.

 

Edit: Już prawie zrobiłem to co chciałem, ale jak ktoś chce wytłumaczyć dla innych to proszę droga wolna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zrobić by wróg obracał się powoli w stronę gracza?

(zawiodłem się sam na sobie, że nie potrafię tego zrobić)

Robię to tak

GML
celdir=angle_difference(direction,point_direction(x,y,obj_player.x,obj_player.y))

celdir=clamp(celdir,-2,2);

direction+=celdir;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zrobić by wróg obracał się powoli w stronę gracza?

Ja to najczęściej robię tak:

GML
direction-=angle_difference(direction,point_direction(x,y,obj_player.x,obj_player.y))/4

W ten sposób jest w miarę naturalnie. Postać zawsze obraca się tyle samo czasu nie ważnie w jakim kierunku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...