Skocz do zawartości

d3d_draw_block nie działą poprawnie


Rekomendowane odpowiedzi

Skopał kolejność rysowania elementów.

 

Najpierw musisz rysować świat, potem obiekty, potem camerę, potem Hud. Chyba się nie pomyliłem.

No coś nie halo ;D

 

Najpierw rysować należy kamerę (ustawia projekcje itd. z depth = 1000), później obiekty i świat (depth < 1000), a na końcu ponownie ustawić projekcję ale na ortho i rysować hud (depth < depth-świata). To tak dla ścisłości :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im większy depth tym później się coś rysuje. Skoro projekcje masz 1000 a obiekty mniejsze to znaczy że obiekty rysują się pierwsze a potem projekcja.

Czyli się nie pomyliłem :P

Czyżby coś się zmieniło w GMS? :P

 

Szybki test:

lYuTDpf.png

Jak widać obiekty z większym depth rysują się na początku ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Entering main loop.

**********************************.

Application Surface created: w=640, h=480

23

0

0

-23

-23332

OS has raised a pause event

Pause event has been registered for this frame

hmm faktycznie najpierw wykonuje się wyższy depth, czyli zawsze myślałem błędnie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Ujemny depth to ten bardziej bliżej gracza, a więc rysowany na końcu. 10000 narysuje się pierwsze, -10000 ostatnie. Dlatego w grach gdzie jest widok jak w zeldzie się robi depth = -y;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...