Matrix_ Opublikowano 4 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2014 Witam, kiedy próbuję narysować obiekt w 3D tworzy mi się takie coś: W miejscach gdzie powinien sie narysować blok niczego nie ma. Używam GM:S, wie ktoś czemu takie coś się tworzy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 4 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2014 Skopałeś argumenty pewnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 4 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2014 Skopał kolejność rysowania elementów. Najpierw musisz rysować świat, potem obiekty, potem camerę, potem Hud. Chyba się nie pomyliłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matrix_ Opublikowano 4 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2014 Jak mam obiekt bohater. To mam wszysko w draw. tylko że najpierw kamera, podłoga, hud nie ma. A obok mam drugi obiekt z boxem i w draw d3d [edit] Dokumentacja GM, A poza tym sprawdzałem już gotowy silnik i miałem to samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 4 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2014 No nie pomyliłem się sprawdziłem w swoim projekcie. Ustaw kamerce depth 10000 i po sprawie. Chyba że w obiekcie kamerki też jakieś modele rysujesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matrix_ Opublikowano 5 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2014 No nie pomyliłem się sprawdziłem w swoim projekcie. Ustaw kamerce depth 10000 i po sprawie. Chyba że w obiekcie kamerki też jakieś modele rysujesz. W kamerce tylko podłogę, ale mogę to przenieść do innego obiektu. [edit] Dzięki działa :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 5 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2014 Skopał kolejność rysowania elementów. Najpierw musisz rysować świat, potem obiekty, potem camerę, potem Hud. Chyba się nie pomyliłem. No coś nie halo ;D Najpierw rysować należy kamerę (ustawia projekcje itd. z depth = 1000), później obiekty i świat (depth < 1000), a na końcu ponownie ustawić projekcję ale na ortho i rysować hud (depth < depth-świata). To tak dla ścisłości :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 5 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2014 Im większy depth tym później się coś rysuje. Skoro projekcje masz 1000 a obiekty mniejsze to znaczy że obiekty rysują się pierwsze a potem projekcja. Czyli się nie pomyliłem :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 5 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2014 Im większy depth tym później się coś rysuje. Skoro projekcje masz 1000 a obiekty mniejsze to znaczy że obiekty rysują się pierwsze a potem projekcja. Czyli się nie pomyliłem :P Czyżby coś się zmieniło w GMS? :P Szybki test: Jak widać obiekty z większym depth rysują się na początku ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matrix_ Opublikowano 6 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2014 Czyżby coś się zmieniło w GMS? :P Szybki test: Jak widać obiekty z większym depth rysują się na początku ;p ja mam na odwrót :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 6 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2014 Entering main loop. **********************************. Application Surface created: w=640, h=480 23 0 0 -23 -23332 OS has raised a pause event Pause event has been registered for this frame hmm faktycznie najpierw wykonuje się wyższy depth, czyli zawsze myślałem błędnie :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 7 Lipca 2014 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2014 Ujemny depth to ten bardziej bliżej gracza, a więc rysowany na końcu. 10000 narysuje się pierwsze, -10000 ostatnie. Dlatego w grach gdzie jest widok jak w zeldzie się robi depth = -y; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się