Skocz do zawartości

Color Grabber: Dzielenie na RGB


Rekomendowane odpowiedzi

  • Administratorzy

Jeśli się nie pomyliłem, to:

 

GML
var R,G,B;

 

R = kolor & $FF;

G = (kolor >> 8) & $FF;

B = (kolor >> 16) & $FF;

(tak, to jest kod GameMakera)

 

make_color_rgb tworzy kolor, a ty chcesz coś odwrotnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chcesz coś odwrotnego.

Właśnie, chcę aby on czytał z jakiejś pozycji(lub piskela), jaki jest np. RED(max=255)

(Potrzebuję tego do tworzenia map red będzie wysokością a green rodzajem objectu)

 

Czy to pokazuje wartość red?

Jeśli tak to chwała ediemu :D

 

EDIT: Chwała i jeszcze jedno ... czym jest hue i saturation?

 

Połączono posty. Post się edytuje, a nie pisze następny po 10 minutach. Używaj opcji EDYTUJ następnym razem - Uzjel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest dobrze.

Hue to jest odcień, wartość 0 to czerwony, następne kolory to żółty, zielony, niebieski, fioletowy i ostatnia wartość 255 to znów czerwona. Tak to się zapętla.

 

Saturation to poziom nasycenia koloru czyli to jak bardzo ten kolor nie jest wyblakły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...