PKM Opublikowano 22 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2012 Temat zakończony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 23 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 Widzę bardzo poważny błąd odnośnie nazw obiektów. Nie można nazywać obiektów tak samo jak sprity ponieważ odwołując się do nich będzie występował błąd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PKM Opublikowano 23 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 Widzę bardzo poważny błąd odnośnie nazw obiektów. Nie można nazywać obiektów tak samo jak sprity ponieważ odwołując się do nich będzie występował błąd. Jesteś pewien że to dotyczy też gm8 (pro) ? prawdę mówiąc to zrobiłem kilka gierek i często nadawałem obiektom i grafiką te same nazwy i nigdy nie natknąłem się na błąd z tego powodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 23 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 dotyczy to każdej wersji. GM nie wie, czy pisząć zmienna=banan chodzi o obiekt banan, dzwiek banan czy sprite, dlatego wywala blad Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 23 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 Nie oglądając filmu, można zauważyć u Ciebie bardzo podstawowy błąd. Szkoda czasu na oglądanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PKM Opublikowano 23 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 dotyczy to każdej wersji. GM nie wie, czy pisząć zmienna=banan chodzi o obiekt banan, dzwiek banan czy sprite, dlatego wywala blad Nie ma z tym problemu, wystarczy wybrać z listy, która pokazuje się kiedy wpisujemy nazwę, można mieć obiekt i grafikę o tej samej nazwie. Jak na obrazku, po lewej stronie wyświetla nam się "sprite" i "object" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 23 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 Nawet jeśli to dla przejrzystości kodu lepiej jest stosować prefiksy jakieś. Prawie każdy na tym forum Ci to powie. Poza tym to ma być tutorial jakbyś robisz tak w swoim projekcie to jest ok, ale jak pokazujesz to innym i chcesz żeby się z tego uczyli to lepiej żeby każdy wiedział czy ten kawałek kodu odnosi się do sprite'a czy do obiektu. Zniechęciłeś mnie swoją ignorancją do takiego może nie poważnego ale błędu powinieneś przyznać racje Dawce83 i powiedzieć że się poprawisz a nie iść zaparte w swoje. ;P Ale może obejrzę jak będę miał czas. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PKM Opublikowano 23 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 Nawet jeśli to dla przejrzystości kodu lepiej jest stosować prefiksy jakieś. Prawie każdy na tym forum Ci to powie. Poza tym to ma być tutorial jakbyś robisz tak w swoim projekcie to jest ok, ale jak pokazujesz to innym i chcesz żeby się z tego uczyli to lepiej żeby każdy wiedział czy ten kawałek kodu odnosi się do sprite'a czy do obiektu. Zniechęciłeś mnie swoją ignorancją do takiego może nie poważnego ale błędu powinieneś przyznać racje Dawce83 i powiedzieć że się poprawisz a nie iść zaparte w swoje. ;P Ale może obejrzę jak będę miał czas. Nawet nie pokazywałem jak używać takiego kodu w moim tutorialu, nazwałem tylko pacmana grafikę i obiekt tak samo, jeżeli kiedyś w odcinku doszedł bym do takiego momentu aby pokazywać to innym, to oczywiste jest że wyjaśnił bym jak wybierać w zmiennych pomiędzy grafikami a obiektami jeżeli obydwie nazywają się tak samo. A według mnie przejrzystość znaczy właśnie mieć grafiki i obiekty o tej samej nazwie, potem łatwiej mi zobaczyć co jest do czego, bo zawsze szukam tej samej nazwy. Poza tym dlaczego mam przyznawać rację skoro się nie myliłem, błędem jest korzystanie z ułatwień które dali nam twórcy game makera ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 23 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 A ten dalej w zaparte. Zrozum, że czytelniej i bezpieczniej jest używać prefiksów. spr_pacman dla grafiki obj_pacman dla obiektu snd_pacman dla dźwięku który wydaje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PKM Opublikowano 23 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 A ten dalej w zaparte. Zrozum, że czytelniej i bezpieczniej jest używać prefiksów. spr_pacman dla grafiki obj_pacman dla obiektu snd_pacman dla dźwięku który wydaje. Widzę że nie dowiodę swojej "niewinności", moja sytuacja przypomina mi to jak w Anglii topili wiedzmy, jeżeli przeżyje topienie, jest wiedzma i ją zabijają jeżeli nie to nie jest wiedzmą, ale i tak jest martwa, więc zawsze jest na przegranej pozycji. Tak więc zakończmy już temat zmiennych, uznajmy że się poddaję i akceptuje waszą preferowaną metodę jako lepszą, wystarczy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakim Opublikowano 23 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 Tak to teraz wygląda :). Jeżeli uczyć, to dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PKM Opublikowano 23 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 Tak to teraz wygląda :) . Jeżeli uczyć, to dobrze. Tak naprawdę to nie, bo my mamy spór o dwie metody wykonania jednej rzeczy i obie działają. Ale tak właściwie, to i tak jestem już znienawidzony za to że używam innej metody, więc po prostu oszczędzę mi (i być może nam wszystkim) nerwów i po prostu opuszczę forum : P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakim Opublikowano 23 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 Ze strony czystego kodu działa (będzie działać) tylko dlatego, że zarówno sprite, jak i obiekt mają takie samo ID (jako pierwsze załadowane/utworzone). Ta uwaga nie dotyczy ustawiania cech obiektów z poziomu edytora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 23 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 Scripts => Check Resource Names Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 23 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 Jezus, to jest BŁĄD to że ci nie wywaliło z tej okazji jeszcze żadnego errora to zasługa tego że GM konwertując klocki na kod w miejscach gdzie wybierałeś z listy jakiś zasób wkleja do kodu nie nazwę zasobu tylko jego ID. Dziękuj idiocie który pozwolił na coś takiego. Dobrze że ten kto pisał GMową dokumentację nie był takim ignorantem jak ty i wspomniał chociaż o tym w niej. Proponuję ci puki masz jeszcze mało filmów wkleić adnotację w której poinformujesz ludzi o tym jak nazywać poprawnie zasoby, bo to jest ważne i koniec. Ja robię to tak: sLudzik - dla spritów; pLudzik - dla pustych parentów oLudzik bLudzik ptLudzik scLudzik rMapka itd. Teraz otwórz sobie swój większy projekt i odpal takie narzędzie scrits>check resource names, pozdro w poprawianiu nazw :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 23 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 Oj widzę, że tu jakaś niemiła dyskusja się wywiązała, więc pragnę wszystko sprostować. Odnośnie indeksowania zasobów w game maker, to jest tak, że każdy ma swoją dowolną zmienna nazwę i swoje automatyczne przydzielane id. Spróbuje wytłumaczyć ci to na prostym przykładzie mamy sobie sprite punkt. Po czym tworzymy sb obiekt gracz z ówczesnym spritem punkt. Następnie chcemy zrobić losowe pojawianie się punktów czyli tworzymy sb obiekt losowe_punkty w którym wpisujemy kod: GML instance_create(5,5,punkt) I wyskoczy nam błąd, w którym game maker oznajmi nas, że nie wie czy ma tam przypisać sprita czy obiekt. Inaczej mówiąc nastąpi konflikt nazw. Aby się przed tym uchronić najlepiej dawać przy spritach przedrostek s, a przy obiektach przedrostek o. Resumując, nie chcę cię tutaj zniechęcać. Lecz jeśli chcesz pisać tutoriale o jakimś programie to lepiej go najpierw poznaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 23 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 Dodatkowo dorzucę pliczek .gmk w którym taki błąd z nazewnictwem występuje. Mialem go dokleić do mojego postu ale Dawka mnie uprzedził. https://gmclan.org/up539_12_blad_w_nazwenictwie.html Obiekt statek ma prosty skrypt, który powinien po naciśnięciu enteru zmienić mu sprita na potworka, ale tak się nie dzieje. Sprit znika bo nie został znaleziony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sernat Opublikowano 23 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 Nie opuszczaj forum, bo COŚ robisz. Takich potrzeba ;) . Myślę, że to żadna wpadka, osobiście stosuję przedrostki dla wszystkich zasobów gry poza obiektami. Nie zniechęcaj się. To, że chcesz komuś pomóc dobrze o Tobie świadczy. Sam zaczynałem od jeszcze gorszych przykładów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 23 Września 2012 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 Nie opuszczaj forum, bo COŚ robisz. Takich potrzeba ;) . Myślę, że to żadna wpadka, osobiście stosuję przedrostki dla wszystkich zasobów gry poza obiektami. Nie zniechęcaj się. To, że chcesz komuś pomóc dobrze o Tobie świadczy. Sam zaczynałem od jeszcze gorszych przykładów. to + nie wiem czemu na kogoś naskoczyliście z tak błachego powodu, szczególnie, że jego metoda... działa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sernat Opublikowano 23 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 No i usunął linki. Ach, GMClanie, znowu zawodzisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi