Skocz do zawartości

Zablokowane GM Studio Beta - Dyskusja


Uzjel

Rekomendowane odpowiedzi

Jeszcze game makera 8.1 sie nie nauczylem nawet w 50 procentach! Powiedzcie czy do studia nauke trzeba zaczac znowu od zera?

Jesli tak to wysiadam z tego szkockiego tramwaju.

Czy moge na przyklad usiasc do studia i nie wiedzac ze to studio wpisac jakas gre ktora by chodzila na 8.1???

Mialem nadzieje ze tak bedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 208
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Administratorzy
Ale co to że exeki są w tempie? Przecież to żaden bug. Tak jest od dawna w GM.

 

EDIT:

 

Pfffftt teraz to już w ogóle coś zepsuliście> https://gmclan.org/up539_6_bugff576.html

Tylko Html5 mi się uruchamia

 

Skasuj DLL i sprawdź czy działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Działają, ale muszą być mniejsze niż 1024px na PC. Problem znany, jak rysujesz na nich tekst, to wycina tło - znamy ten błąd, chłopaki będą naprawiać po GDC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój surface ma wielkość 32x32 próbuję na nim narysować background, pobieram z niego kolory pixeli po kolei. ( to jest taki zastępczy edytor mapy bo jeszcze nie mam edytora map :P ) Każdy pixel zwraca 0 zdziwiłem się więc chciałem tego surfaca wyświetlić i faktycznie jest cały czarny.

A w poprzednim update działało z tym że get_pixel nie zawsze zwracał dobry kolor ( bo surface był w niektórych miejscach zblurowany ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Nie działa z katalogu nadrzędnego dla Projekt.gmx ? Nie sprawdzałem ostatniej wersji, bo tam DLLki nie chodzą, ale wczesniej własnie z tego katalogu mi to działało (a w HTML5 działa nadal).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

bo na iOS gra musi być jednym plikiem, nie można nic dołączyć - w grze nad którą teraz pracuję właśnie podobny problem był - to już ograniczenie platformy docelowej, a studio jest tak zrobione, że wszystkie wersje są ze sobą komatybilne i jak jakaś funkcjonalność gdzieś nie działa, to w pozostałych runnerach też jej nie ma (albo wcale, albo jest wyłączona do czasu rozwiązania problemu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Jak odpalisz raz w runnerze, to potem gra działa tak długo, aż nie ubijesz runnera. Powrót do menu telefonu usypia aplikację, jeśli nie użyłeś game_end(); dla klawisza backspace.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to wymyśliło Apple, ale mam nadzieję, ze chłopaki znajdą na to sposób - w koncu grafiki jakoś do wykonywalnego trafiają, prawda ?

 

Apple wymyśliło, że w GameMakerze na Windowsie się nie da plików wczytywać? Skubani! ;)

 

Przecież to jasne, że na iOS trzeba by swoją grę przepisać, ale na Windows/Mac powinno działać po staremu, skoro składnia i reszta ta sama. Zresztą w poprzedniej wersji działało. GM Studio to miał być program multiplatformowy, a nie tylko do iOS/Androida do stopnia, w którym jak na tablecie coś nie zadziała, to na Windows też będzie zablokowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Tak jak powiedziałem, założenie jest takie, że jak coś działa pod Windowsem, to i pod androidem/iOS, dlatego w Studio niektóre rzeczy nie działają. Mi się to też nie podoba, ale co ja mogę poradzić ? -_-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Truj im o to dupę, bo to głupie jak cholera ;). Według tej samej logiki można by też wprowadzić ograniczenie rozdzielczości do takiej jaka jest na iPhonie. Przecież bez tego też nie będzie działać na każdej platformie :rolleyes: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Shil jest szczęśliwa :)

PentaSphere działa na Androidzie :D

Teraz mogę kontynuować pracę, wyszukując nowe błędy GMS, i szukać sponsora na pełną wersję programu! Hmm... a może YoYoGames się zainteresuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Jak stworzyłeś grę przed update (czyli w pierwszej wersji bety), to problemu z przecinkami nie było.

 

@TeeGee: pewnie, że będę truł dupę, chciałbym Almorę móc w GM:Studio robić. Teraz używam HTML5 którego nie aktualizuję (żeby nie mieć fizyki, która z kolei nie działa w delphi... no i nie potrzebne mi dodatkowe inputy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest crash gdy zdefiniuje się kolizję physics_fixture_set_collision_group() przed zdefiniowaniem kształtu

 

To crashuje

GML
globalvar gFix;

gFix = physics_fixture_create();

 

physics_fixture_set_collision_group( gFix, 1 );

physics_fixture_set_circle_shape( gFix, 16 );

physics_fixture_set_angular_damping( gFix, 0.5 );

physics_fixture_set_density( gFix, 1 );

physics_fixture_set_friction( gFix, 0.5 );

physics_fixture_set_linear_damping( gFix, 0.5 );

physics_fixture_set_restitution( gFix, 0.6 );

a to nie

GML
globalvar gFix;

gFix = physics_fixture_create();

 

physics_fixture_set_circle_shape( gFix, 16 );

physics_fixture_set_collision_group( gFix, 1 );

physics_fixture_set_angular_damping( gFix, 0.5 );

physics_fixture_set_density( gFix, 1 );

physics_fixture_set_friction( gFix, 0.5 );

physics_fixture_set_linear_damping( gFix, 0.5 );

physics_fixture_set_restitution( gFix, 0.6 );

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...