Skocz do zawartości

Ważność zmiennych

taos

Rekomendowane odpowiedzi

Może rano sklecę jakiś przykład. Na razie musisz zadowolić się tym:

In a priority queue a number of values are stored, each with a priority. You can quickly find the values with minimum and maximum priority. Using this data structure you can handle certain things in the order of priority. The following functions exist:

ds_priority_create() Creates a new priority queue. The function returns an integer as an id that must be used in all other functions to access the particular priority queue.

ds_priority_destroy(id) Destroys the priority queue with the given id, freeing the memory used. Don't forget to call this function when you are ready with the structure.

ds_priority_clear(id) Clears the priority queue with the given id, removing all data from it but not destroying it.

ds_priority_copy(id,source) Copies the priority queue source into the priority queue with the given id.

ds_priority_size(id) Returns the number of values stored in the priority queue.

ds_priority_empty(id) Returns whether the priority queue is empty. This is the same as testing whether the size is 0.

ds_priority_add(id,val,prio) Adds the value with the given priority to the priority queue.

ds_priority_change_priority(id,val,prio) Changes the priority of the given value in the priority queue.

ds_priority_find_priority(id,val) Returns the priority of the given value in the priority queue.

ds_priority_delete_value(id,val) Deletes the given value (with its priority) from the priority queue.

ds_priority_delete_min(id) Returns the value with the smallest priority and deletes it from the priority queue.

ds_priority_find_min(id) Returns the value with the smallest priority but does not delete it from the priority queue.

ds_priority_delete_max(id) Returns the value with the largest priority and deletes it from the priority queue.

ds_priority_find_max(id) Returns the value with the largest priority but does not delete it from the priority queue.

ds_priority_write(id) Turns the data structure into a string and returns this string. The string can then be used to e.g. save it to a file. This provides an easy mechanism for saving data structures.

ds_priority_read(id,str) Reads the data structure from the given string (as created by the previous call).

"jedna zmienna nakazuje czegoś, a druga tego zabrania i druga jest ważniejsza więc "coś" nie może się zdażyć."

Akurat to możesz osiągnąć bez priorytetów.

GML
if zmienna_zabraniajaca = false

{

if zmienna_nakazuje

{

dzieje się coś

}

}

Może źle wytłumaczyłem, mam taki kod:

GML
if (mouse_check_button(mb_left))

{

move_towards_point(mouse_x,mouse_y,2)

}

else

{

speed = 0

}

if keyboard_check_pressed(vk_control)

{

speed = 0;

instance_create(x,y,bolt)

}

z którego według mnie wynika, że jeśli wciskam ctrl to powinien tworzyć się obiekt bolt (tworzy się)

i obiekt w którym jest ten kod powinien zatrzymać się zgodnie ze speed = 0 , jednak zatrzymuje się tylko na chwilkę :/

Więc pokaż gdzie zmieniasz tego speeda na wartość inną od 0. I po prostu nie rób tego.

A co właściwie chcesz osiągnąć? Jak klikasz lewy to ma jechać czy nie? Czy zależnie od tego czy Ctrl jest wciśnięty?

Nie. On je ustawia i tyle. Nie ma czegoś takiego jak "omijanie ich". Są tylko różne sposoby ich ustawiania.

A konkretnie to hspeed i vspeed są tymi najważniejszymi. A speed i direction to też tylko jakiś sposób ustawiania hspeed i vspeeda.

&& to operator logiczny. Przyjmuje 2 argumenty. Jeden piszemy po lewej stronie drugi po prawej. Tak samo jak z +, -, * oraz /. To też są operatory dwuargumentowe.

Argumentami dla && są warunki.

Warunek1 && Warunek2

Np:

GML
(aaa=3) && (bbb>5)

Całe to wyrażenie też jest warunkiem. Warunek jest spełniony jeśli jednocześnie i pierwszy i drugi jest spełniony.

Czyli np:

GML
if( a=8 && b<10 )

{...}

Instrukcje w nawiasach klamrowych wykonają się tylko i wyłącznie wtedy jeśli zmienna a jest równa 8 oraz zmienna b ma wartość mniejszą od 10.

Mam nadzieję, że rozumiesz. Bardziej łopatologicznie nie potrafię.

EDIT:

Wykrzyknik natomiast jest operatorem JEDNO-argumentowym. Argument piszemy PO wykrzykniku i argument też jest warunkiem. Wykrzyknik oznacza po prostu NIE.

GML
if( !(a=8) )

oznacza "Jeśli a NIE jest równe 8". Czyli może być większe, albo mniejsze.

• Administratorzy

W skrócie && to AND czyli polskie "i". Oznacza,że argument przed i za musi być prawdziwy. Argument prawdziwy to taki, z którego zwracana jest liczba >= 0.5 (dla GM7,8), czyli np. 1, true, point_distance(1,1,4,4) itp. Większośc funkcji w GM coś zwraca gdy coś się powiedzie (>=0.5).