Skocz do zawartości

Nad czym aktualnie pracujesz?


ANtY

Rekomendowane odpowiedzi

Nowe grafiki:

 

rpgscreen8.png

 

Muszę dopracować co nieco, np. żeby tło slota się zmieniało na puste gdy coś jest wsadzone do niego. Jutro będzie screen z resztą ikonek i obwódkami wokół slotów. Akurat się trafiło, że było ponad 150 obiektów w roomie i fps'y wyniosły 30/40. Ni jest źle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Ogarnij tĘ grafikę jakoś, póki co to każdy element wygląda jak z innej bajki. Drzewa z pędzla w Photoshopie, ziemia to tekstura z neta, dachy to tekstura z neta + kontur, postacie bez cieniowania z konturem, a kursor z Painta. Szkoda, bo cienie fajnie wyglądają. No a gui to też kolejna bajka.

 

edit: ja nie mam nic przeciwko teksturom z neta ale żeby to jakoś spójnie wyglądało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogarnij tĘ grafikę jakoś, póki co to każdy element wygląda jak z innej bajki. Drzewa z pędzla w Photoshopie, ziemia to tekstura z neta, dachy to tekstura z neta + kontur, postacie bez cieniowania z konturem, a kursor z Painta. Szkoda, bo cienie fajnie wyglądają. No a gui to też kolejna bajka.

 

edit: ja nie mam nic przeciwko teksturom z neta ale żeby to jakoś spójnie wyglądało.

 

Pochodzenie każdej grafiki jest inne niż piszesz. Ale ok. Usunę czarne obwódki ale cieniowanie przecież jest, nie będę przecież robił odwzorowania kuli. A, i masz coś przeciwko drzewom ? Nikt jeszcze nie miał pretensji o nie a dawałem je już dawno w galerii grafik i jak zaczynałem ten projekt 3 m-ce temu. Jak gui to inna bajka to napisz co konkretnie jest nie tak ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Fajne są właśnie te nowe daszki, jakby pędzelkiem machnięte. Genialne też jest nowe podłoże.

 

napis inventory nie pasuje moim zdaniem, ma kiepską czcionkę i jest w sumie zbędny bo chyba widać do czego jest to menu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Domki nowe i podłoże fajne ale drzewa tracą na tym, że cień ich nie wyświetla się na dachach.

 

 

 

edit: zrób tutorial jak takie cienie osiągnąć, na pewno wielu osobom by się przydał. Może wtedy ktoś wpadnie jak go zoptymalizować i będziesz znów miał 60fpsów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności
Nie wiem czy to będzie jakiś problem, dać mniejszy depth(czy jak to się zmienia :))

Nie napisałem, że będzie z tym problem, ale też nie sądzę, żeby to było takie łatwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne są właśnie te nowe daszki, jakby pędzelkiem machnięte. Genialne też jest nowe podłoże.

Teraz otoczenie pasuje do siebie, postacie trochę odstają od reszty ale jest o niebo lepiej. I nie ruszaj dachów, są przepiękne.

Domki nowe i podłoże fajne ale drzewa tracą na tym, że cień ich nie wyświetla się na dachach.

 

 

 

edit: zrób tutorial jak takie cienie osiągnąć, na pewno wielu osobom by się przydał. Może wtedy ktoś wpadnie jak go zoptymalizować i będziesz znów miał 60fpsów.

 

Dzięki! Teraz będę robił z 2x większą chęcią : D.

 

Masz błąd w cieniach, ręka powinna wychodzić z karków, a wychodzi z pasa

 

Masz rację, trzeba to poprawić.

 

Jak się wyrobię to jutro wrzucę tutorial jak robić takie jednolite i rozciągnięte cienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej:) robię grę, której stadium jeszcze nie jest na tyle zaawansowane aby dać to w zapowiedziach, ale tutaj jest miejsce w sam raz aby się pochwalić/pogrążyć:) Jest to moja pierwsza gra i mam nadzieję, że za parę lat ją skończę:P Będzie to gra ekonomiczno-strategiczna osadzona w kosmosie, miks Master of Orion, Spore(etapu kosmosu) oraz Ogame. Póki co najwięcej czasu zajęło mi stworzenie galaktyki, w której gra będzie się odbywać. Mam taki kaprys, aby świat był przeogromny. Stworzyłem generator, który tworzy galaktykę eliptyczną, wypełnioną układami planetarnymi. Parametry takie jak wielkość gwiazdy, jej kolor, temperatura itp bazują na parametrach rzeczywistych gwiazd. Połowę pracy nad grą to przesiedziałem na Wikipedii i stronach astronomicznych:) Wklejam obrazek, na którym jest mapa stworzonej galaktyki- każda kropka na mapie symbolizuje gwiazdę wraz z układem planetarnym. Na mapce jest około 50tys układów planetarnych które wypełniają rooma mającego maksymalną wielkość.

 

mapq.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej:) robię grę, której stadium jeszcze nie jest na tyle zaawansowane aby dać to w zapowiedziach, ale tutaj jest miejsce w sam raz aby się pochwalić/pogrążyć:) Jest to moja pierwsza gra i mam nadzieję, że za parę lat ją skończę:P Będzie to gra ekonomiczno-strategiczna osadzona w kosmosie, miks Master of Orion, Spore(etapu kosmosu) oraz Ogame. Póki co najwięcej czasu zajęło mi stworzenie galaktyki, w której gra będzie się odbywać. Mam taki kaprys, aby świat był przeogromny. Stworzyłem generator, który tworzy galaktykę eliptyczną, wypełnioną układami planetarnymi. Parametry takie jak wielkość gwiazdy, jej kolor, temperatura itp bazują na parametrach rzeczywistych gwiazd. Połowę pracy nad grą to przesiedziałem na Wikipedii i stronach astronomicznych:) Wklejam obrazek, na którym jest mapa stworzonej galaktyki- każda kropka na mapie symbolizuje gwiazdę wraz z układem planetarnym. Na mapce jest około 50tys układów planetarnych które wypełniają rooma mającego maksymalną wielkość.

 

Coś podobnego kiedyś robiłem, z tym że to miał być sam klon Master of Orion. 4 post https://forum.gmclan.org/index.php?showtopi...ost&p=33935 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

m@rcixxx:

 

mam tak zrobione, jak się przyjrzysz dokładniej mapce, to każda kropka ma swój unikatowy kolor. Akurat temperatura jest chyba najdokładniej odwzorowana ze wszystkich parametrów. Od czerwonych po niebieskie.Podobnie z wielkościami od karłów do hiper olbrzymów. Nie mam jeszcze innych obiektów takich jak czarne dziury itp, ale planuję dodać.

 

karolo320:

 

W tej chwili jak sprawdzałem przy 42tysiacach gwiazd, mam 60fps, ale to dla rooma 200000x200000, gdy go zwiększam na 999999x999999(czyli max) fps-y spadają mi do 30. Chciałbym to jakoś naprawić, ale póki co nie mam pomysłu jak.

 

Threef:

jest to robione na obiektach. Jak mógłbym jeszcze inaczej do tego podejść?. Jestem początkujący i robię to wszystko skrupulatnie się ucząc:)

 

Chciałbym zrobić tez opcje aby generowała się galaktyka spiralna, ale na razie nie mam pomysłu jak to zrobić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli gwiazdy nie są mega dynamiczne, to zamiast w obiektach rysować gwiazdy, zrób obiekt sceny i do niego podpinaj info o gwieździe, czyli gdzie jest, jak wygląda i inne renderowalne cechy, scena po podpięciu wszystkich gwiazd na starcie, buduje z nich model (d3d_model, a najlepiej podzielić na sektory galaktykę i każdy sektor ma swój model gwiazd), dzięki czemu totalnie przyspieszysz rendering, a ponadto możesz wtedy rysować tylko te sektory, które są widoczne. Ja tak robię w "Ewolucji"(sieciowe Spore 2D, przenosze papierową wersję sprzed paru lat na PC) (tylko, że nie bawię się z tym w GM, ale metoda ta jest taka sama)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli gwiazdy nie są mega dynamiczne, to zamiast w obiektach rysować gwiazdy, zrób obiekt sceny i do niego podpinaj info o gwieździe (...)

brzmi bardzo ciekawie, zainteresuję się tym. Gwiazdy będą "klikalne", oraz będzie na nich rysowana np przynależność do gracza, różne powiązania z innymi gwiazdami. Czy to rozwiązanie będzie pasowało do tego?

BTW na widoku wyświetlane jest maksymalnie kilkanaście gwiazd, resztę dezaktywuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, będzie to dobrym rozwiązaniem. ogółem powinien być zawsze jakiś większy obiekt globalny, który zajmuje się renderingiem i obliczeniami z tym związanymi, a obiekty, które posiadają coś, co się rysuje, powinny być tam podpinane. nie ma wtedy niespodzianek związanych z tym, że coś jest rysowane kilka razy, albo wymaga obliczeń widoczności, co przy dużej liczbie obiektów spowolnić może grę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Tak samo przyjemnie gra się po angielsku, nazwy lepiej brzmią i masz więcej potencjalnych graczy (jakieś 1000 razy więcej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rodzimych cRPGów jest mało, ale zgadzam się, że "długi magiczny miecz" brzmi kretyńsko. Przykładem super-tłumaczenia był Metin2 -> "brunatny ogromny dziki niedźwiedź" i inne w tym stylu...

 

Poza tym, uważam, że GUI jest za duże. Przykrywa sporą część mapy, poszedłbym w minimalizm na Twoim miejscu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

schrooms8.jpg

schrooms9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...