Skocz do zawartości

Nowa gra 3D w stylu Gothic I


nadro

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Kolejna wersja demka jest już niby przygotowana zostaje dorobić szczegóły, ale ostatnoi miałem sporo pracy z systemem operacyjnym. Chcę na stałe pozbyć się Windows'a a pozostać przy Linuksie tak więc jeszcze ze 3 dni nie będę pracował przy grze. Niewiem jak teraz sprawa będzie się miała z wersją na Windowsa. Mam nadzieję, że emulator Wine wszystko załatwi a jak nie to będę u kumpla kompilował kod, ale w związku z tym wersje windy będą wychodziły rzdziej niż linuksowe, ale sądzę że wine wszystkiemu zapobiegnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 272
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Zamieszciłem na serwerze poprawioną wersję Crusaiders mini demko. Wersja jest dziełem mojej pracy jeszcze z przed dwóch tygodni bo odkąt zmieniłem system zająłem się jego konfiguracją i dopiero od jutra normalne prace nad grą znów ruszą. Wersja jest na lina bo nie było czasu na kompilację pod wine. Kompilowałem grę na Ubuntu 5.10 czyli jeszcze na swoim starym systemie. Grę odpalajcie z konsoli. Widać obsługe LOD na tym gostku metr nad ziemią. Czekam na opinie. Grę można pobrać stąd: http://xthost.info/nadro/Crusaiders_MINI_DEMO2.zip

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich i chcę oznajmić, że właśnie dodaję port Crusaiders MINI DEMO 2 pod Windows'a. Nie jestem na 100% pewny czy port działa, gdyż nie mam windows'a. Sądzę jednak, że powinno być ok (kompilowałem go za pomocą MingW). Proszę o komentarze zarówno do CrusMD2 jak i do portu win32. Plik można pobrać stąd: http://xthost.info/nadro/Crus_win32.zip

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba każdy powinien wiedzieć ,że jak piszę że jest to port to znaczy, że te dwa plik Crusaiders.exe i Irrlicht.dll trzeba wkleić do folderu w którym została wypakowana zwykła wersja Crusaiders MINI DEMO 2. Jeśli port będzie działał to w następnej wersji już dodam motor dla windows. A poco dawać zbędne if'y gdy nawet nie wiem czy działa, ale twoja sugestia na przyszłość jest bardzo dobra bo ten komunikat "Czy wysłać roport o błędach" jest dobijający :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zamieściłem kompletną wersję Crusaiders MINI DEMO 2 na serwerze. Demko można pobrać z tej strony: http://xthost.info/nadro/Crusaiders_MINI_DEMO2.rar

Jeśli chodzi o poziom LOD to system działa, a to że nie zobaczycie zmiany FPS'ow wynika z tego że modele mają tyle samo poly. Jeśli dodałem jako LOD kwadrat było widacz różnicę na renderowaniu. Teraz naprawię te animacje i zniweluje to, ze na szybkich komputerach lodek porusza się błyskawicznie a na słabych za wolno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo przepraszam za błąd z mojej strony. Otóż dodałem plik Irrlicht.dlldla wersji kompilowanej za pomocą gcc, a Crusaiders była kompilowana za pomocą Microsoft Free Toolkit 2003 i w związku z tym należy zamienić plik Irrlicht.dll na ten do którego podaję link: http://xthost.info/nadro/Irrlicht.dll.rar

Jeszcze raz serdecznie przepraszam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musi działać. Nie podmieniłeś pliku Irrlicht.dll. Demo to nie miało na celu zobrazować gry, ale ukazać system zaznaczania npc'ów oraz poziom LOD. Czyli jak do tej pory powinniście oceniać: Kamere, Zaznaczanie npc'ów, system LOD, sterowanie (50%). Teraz zostało zrobić system dialogów (będzie w następnej wersji mini dema), kolizji (prawdopodobnie 4 odsłona mini dema), korzystanie i podnoszenie do ekwipunku przedmiotów a także korzystanie z nich (również 4 odsłona mini dema), system walki i AI (5 odsłona mini dema). Począwszy od 6 odsłony mini dema, prawdopodobnie ostatniej zawierającej słowo MINI w nazwie będzie tworzona zasadnicza gra, czyli modele, mapa, questy. Macie tu rozkład planu wydań dem, a także ich założenia. Teraz jeszcze jedno pytanie. Wiem, że Czernobyl odpadł i woleliście czasy rycerskie. Zastanawiałem się już nawet nad fabułą, ale na myśl mi przyszło zrobienie gry w niedalekiej przyszłości. Np taki Mars. Jest tam zakład karny, którego więzniowie prowadzą przymusowe prace w kopalniach. Zakład znajduje się w dużej kotlinie, która jest wypełniona przez kompleks przemysłowy. Pewnego razu padają systemy bezpieczeństwa więzienia a więc więźniowie mają wolną rękę. Tworzą się dwie nieprzepadające za sobą team'y mieszczące w sobie personel więzienny. W kotlinie jest też baza strażników, którzy z racji iż Mars nie jest jeszcze zbyt gęsto zludniony nie mogą liczyć na pomoc z zewnątrz. Aha zapomiałem wspomieć, że awaria była spowodowana błędem w systemie, a prawdopodobnie jakimś wirusem komputerowym (szczegółów nie będę wam zdradzał), dalsze błędy mogą nawet grozić zatrzymaniem reaktorów produkujących spore dawki tlenu, gdyż bez durzej ilości roślin to jedyne wyjście. Gracz jest byłym informatykiem wojskowym. Jest obeznany z karabinem i komputerem. Za wszelką cenę próbuje udaremić dalsze błędy systemu. To by było na tyle. Ten quest miałby być tylko wstępem do gry. A jego rozwinięcie było by zupełnie inne. Chciałbym dodać wiele zwrotów akcji bo zawsze to jest najciekawsze w grze. Nic bym nie stracił jeśli chodzi o dotychczasowe moje prace gdyż kod, który napisałem do tej pory jest uniwersoalny. Czekam na opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam po dłuższej przerwie. Właśnie ukończyłem wyświetlanie dialogów i wersję gierki MINI DEMO 3 BETA można będzie pobrać z serwera xthost.info/nadro, ale chwilowo serwer jest uszkodony i myślę że do wieczora już powinien być ok. Gdy zamieszczę gierkę to dam znać. Wystarczy klikac lewym przyciskiem myszy zarowno aby z podswietlonym npc'em rozpocząć rozmow jak i wybierać pytania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest napisane, że to BETA, a dlaczego? Dlatego, że w finalnej wersji MD3 dialogi będą definiowane plikiem tekstowym, czyli szybkość znikania napisów itp. a pomijanie dialogów też będzie bo wiem, że gracz by się znudził gdyby musiał czytać ten sam dialog kilkanaście razy a tak to czyta raz a później spacja i już :) . Co do cieniowania to to kwestia doświetlania a te bajerki będą dopiero rozpatrywane w wersji 7 MINI DEMA. Grafa czyli wygląd gracza, mapa itp będzie dopiero dodana gdy ukażą się wszystkie mini dema i wtedy będzie robioone zwykłe demo. Te DEMO ma zobrazować jedynie jak będą wyglądały dialogi w grze i i jeśli macie jakieś sugestie co do wyświetlania dialogów to dajcie znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...