Skocz do zawartości

Nowa gra 3D w stylu Gothic I


nadro

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 272
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Tak, tak tych rzeczy nie zdąrzyłem wczoraj w pośpiechu dodać ale już je mam napisane. Lecz zmiana czułości myszy, sterowania itp. będzie dopiero gdy dodam gui, bo tak to trochę lipnie zmieniać klawiesze z plik txt :) . I faktycznie zapomiałem o tym wyłączaniu gry. A podczas ctr + alt + del był taki efekt gdyż szybkość kamery tpp jest dostosowana do ilości fps (efekt umożliwia zawsze jej poprawne dzialania nawet gdy gra mam mniej fps'ow) no i jeszcze w kodzie sa drobne bledziki wiec na razie nie martwcie sie tym bo zostanie to poprawione :) ukończyłem już w pełni ładowanie modeli z podanych w pliku models.txt sciezek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się raczej wydaje, że to jest prealpha bety techdema niż minidemo gry.

 

Wpływ myszki na kamerę jest odrobinę za duży, pozatym nie widać tekstur na "panopkach", rozumiem, że to nie jest wynik błędu tylko po prostu jeszcze tego nie zrobiłeś?

 

Pozdro, powodzenia przy tworzeniu...

 

---

 

Yo babe mam Advanced Member, ciekawe tylko za co? xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze kolizja nie jest zbyt dokładna. Czy komuś gra się zawiesiła bo mi na DirectX8 jeszcze nie ale dla pewności pytam (na OpenGL były zawieszenia dlatego jest DirectX) ? Info: Zmiana nazwy formatu z CNF na FCG (File ConfiGuration)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu zassałem, no dużo to tu nie ma... przez tak długi czas można było przecież więcej zrobić. Po za tym w trakcie chodzenia, sorka lewitowania, przy szybkim poruszaniu myszką widać "Artefakty" na ekranie w formie migających czarnych pasków...

 

Edit: Tak jak LionX mówił ja też utykam na gostku z mieczem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Stwierdziłem że nie będę zakładał nowego wątku bo to prawie w temacie ;)

Przejrzałem silniki Nebula, Irrlicht i ogre3d, ale jakoś nie mam przekonania czy to jest co dla mnie będzie najlepsze. Poszukuję czegoś do stworzenia świata w 3d. W sumie będzie to odzwierciedlenie rzeczywistych miejsc domki ulice ( i istotne roślinność). Jedyne, co potrzebuje to możliwość poruszania się po nim. Żadnych tam postaci interakcji czy sztucznej inteligencji. Znajomy polecił mi edytor z Half –lifa 2?. Z projektowaniem obiektów sobie poradzę , aby tylko przyjmował obiekty „*.x”. Może jakiś inny edytor z obsługą dx9 i bez potrzeby uczenia się c++ ( w przeciwieństwie do grafiki 3d posiadam na ten temat minimalną wiedze ) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey chłopie pomóc Ci z tą gierką. Bo z tego dema właściwie szkieletu gry to narazie kicha. Bo w takim tempie to nawet obiadu nie mogę zjeść, bo mnie zaraz ciągnie do kompa popykać w nią.

 

A tak na serio to życzę Ci większych sukcesów i dużo, dużo czasu, bo to co planujesz wykonać to jest na kilkanaście ładnych lat. O by Bigshark Ci pomógł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Stwierdziłem że nie będę zakładał nowego wątku bo to prawie w temacie ;)

Przejrzałem silniki Nebula, Irrlicht i ogre3d, ale jakoś nie mam przekonania czy to jest co dla mnie będzie najlepsze. Poszukuję czegoś do stworzenia świata w 3d. W sumie będzie to odzwierciedlenie rzeczywistych miejsc domki ulice ( i istotne roślinność). Jedyne, co potrzebuje to możliwość poruszania się po nim. Żadnych tam postaci interakcji czy sztucznej inteligencji. Znajomy polecił mi edytor z Half –lifa 2?. Z projektowaniem obiektów sobie poradzę , aby tylko przyjmował obiekty „*.x”. Może jakiś inny edytor z obsługą dx9 i bez potrzeby uczenia się c++ ( w przeciwieństwie do grafiki 3d posiadam na ten temat minimalną wiedze ) ?

Możesz zrobić tak: robisz w jakimś programie mapke świata, którą potem >wczytujesz< poprzez wybrany silnik, dodajesz poruszanie kamerą i masz gotowy świat. Aby to zrobić wystarczą tutoriale ze strony silniczka :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby wystarczą ale sam tego próbowałem i aby zrobić grę, w której chodzisz tylko po mapie to w sumie tylko strata czasu. Musisz znać C++ jeśli chcesz zacząć robić gierki, a co do map to nie polecam edytora HF2, ale wybór należy do Ciebie. Dla Irrlicht'a najlepszy jest format X, ale nie rób nigdy pod windowsem Irrlichta pracującego na OpenGL bo zawiesza kompa :). I jeszcze jedno, jeśli świat ma być duży to Irrlicht nie ma obsługi poziomów LOD modeli 3d jedynie generuje LOD terenu. W mojej gierce sam dodam obsłygę LOD, ale to wymaga znajomości C++.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro wydam demko, które będzie zawierało liczne poprawki a także został już w nim zawarty ukończony format pliku fcg . Będzie też mała lecz estetyczna mapka z ładnymi texturkami ale modele zostaną te same. Teraz pracuję nad głównym bohaterem i niedługo będą jego screeny. Wyjdzie też pewnie wersja na Linuksa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Soeka, że demka nie wydalem przedwczoraj ale chciałbym aby miało wiele poprawek tak więc może dziś będzie. Zrobiłem także obsługę poziomów LOD dzięki czemu gra będzie mało obciązała kartę graficzną :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Soeka, że demka nie wydalem przedwczoraj ale chciałbym aby miało wiele poprawek tak więc może dziś będzie. Zrobiłem także obsługę poziomów LOD dzięki czemu gra będzie mało obciązała kartę graficzną :)

 

Ok ok nie śpiesz się, gra i tak wyjdzie w swoim czasie więc lepiej się postarać i robić dłużej. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...