Skocz do zawartości

Zablokowane Turris


Uzjel

Rekomendowane odpowiedzi

Turris_Logo.png


Prawie dwa lata ciężkiej pracy nad grą, zaczynają przynosić widoczne efekty. Ekipa OxGames w Lato 2007 zaczęła projekt Turris (Po łacinie: Wieża), który miał przełamać konwencję gier typu defence, strategii i gry zręcznościowej. Tej gry nie da się podpisać pod żaden rodzaj gier. Jedynym rozwiązaniem jest napisanie że Turris to Zręcznościowa gra Tower Defence z elementami strategii i RPG. Nie spotkałem jeszcze nigdzie takiego pomysłu, więc mam nadzieje że nasze podejście do tego projektu spodoba się wam - graczom :).

Gra toczy się w magicznym świecie, gdzie brak jest cywilizowanych osad jakichkolwiek stworzeń. Świat jest głównie zamieszkany przez magiczne stworzenia, które walczą między sobą o swoje terytoria.

Nagle jednak w ten nieład wprowadzają się ludzie, istoty zdolne do budowania konstrukcji. Ze wspomaganiem magii są wstanie wybudować fantastyczne budowle zwane Turris, czyli wieża.

Gracz ma olbrzymią dowolność w budowaniu swojej wieży. Może ją budować klasycznie - w górę, może również budować równolegle do ziemi, a nawet w dół jeżeli osiągnie już pewną jej wysokość.

Niestety, tubylcze plemiona goblinów nie pozwoliły zacząć ludziom budowania pierwszej magicznej wieży, zdążyli tylko wybudować małą strażnicę na środku pola, która z jednym łucznikiem musi bronić się przed najazdami goblinów. Na szczęście rasa goblinów jest bardzo prymitywna, mimo że ich szamiani potrafią posługiwać się magią, to zwykli wojownicy nie mają żadnej broni i pancerza. Daje to czas ludziom na rozbudowanie swojej wieży.

W tym miejscu zaczyna się gra. Dostajesz strażnicę na środku pola, musisz jej bronić przed goblinami, a następnie budować wyższe piętra wieży co pozwoli na lepszą obronę. Każda pojedyncza budowla ma swoje własne właściwości. Wieża jest swoistym miastem, gdzie ludzie mieszkają i pracują. Do dyspozycji jest 35 rodzajów budowli jak np. Koszary, kuźnia, szpital, kościół czy ołtarz.

Obrona wieży nie kończy się na jednym łuczniku. W niedalekim czasie będzie można rekrutować rycerzy, którzy będą powstrzymywać hordę przed atakiem.

Kiedy budować wieże, skoro ciągłe ataki nie pozwalają nam na to ? Mimo to że gobliny mają władzę nad ogniem, nie wystarcza to aby móc prowadzić działania w nocy. To twoja jedyna szansa, mimo że wieża nie rozbuduje się szybko, to jest jedyna taktyka.

Gobliny po czasie przestają atakować, nadchodzi zima. Trebole - rasa której żywiołem jest zimno zaczyna atakować twą wieże. Są bardziej zaawansowani, mają bronie oraz maszyny oblężnicze.

W grze, ras przeciwników spotkamy cztery - każda będzie atakowała przez miesiąc gry, co daje 120 dni walk.

Czy ktoś obroni wieżę ?

Turris_2009_04_20_20_47_14_57.png


Troszkę o grze:

  • 35 rodzajów wież np. Koszary, kuźnia, szpital, kościół czy ołtarz.
  • 15 środków obrony np. Drewniane czy żelazne strzały, rycerze czy gorąca smoła
  • około 25 przeciwników np. Goblin szaman, Trebol z tarczą czy czerwony smok
  • 3 pory roku: Lato, Zima i Pora deszczowa
  • 16 zaklęć np. Rozmnożenie pieniędzy, naprawa wieży, czy deszcz skał (patrz film)
  • 3 poziomy trudności do wyboru
  • przynajmniej 2 tryby gry
  • System trofeów które odblokowują możliwość własnych ustawień rozgrywki.
  • Dokładny opis wszystkich budowli i jednostek
  • Nieliniowa, losowa fabuła
  • i wiele, naprawdę wiele więcej.


Turris_2009_04_18_23_56_17_41.png

Mógłbym o tej grze pisać jeszcze naprawdę długo, ale pozostawienie kilku rzeczy w tajemnicy to obowiązek ;) Jeżeli macie jakieś pytania, to śmiało pytać, a nuż odpowiem ?
Nagrałem film gameplay'owy gry. Zachęcam do zapoznania się z nim, bo tak naprawdę to co widać na screenach to jest nic. Film waży jakieś ~30MB i trwa dwie minuty.


Pobierz film !




A teraz uprzedzę kilka waszych pytań :)

Ile jest już zrobione ?
Praktycznie wszystko jest gotowe, pozostaje masa testów aby gra była zrównoważona na każdym poziomie trudności, poprawa błędów, kilkadziesiąt dokładnych opisów oraz... co ja wam będę wszystko mówił ?;)

Kiedy premiera ?
Chciałbym aby była pod koniec czerwca, ale bezpiecznym progiem jest powiedzenie że gra zostanie wydana w Lato 2009 bzdura

Będzie demo ?
Nie będzie

Testy ?
Trwają cały czas, mamy około 20 testerów - tylu całkowicie wystarcza.
Betatesty w kwietniu 2010


Na koniec proszę abyście docenili moje wypociny i nie odpowiadali na posta : "Spoko 3/5" bo własnoręcznie uduszę monitor.

Dostałem raport o nie zastosowaniu się do szablonu. Owszem, szablon to szablon, ale opis jest wykonany bardzo ładnie i w takich przypadkach szablon nie jest wymagany. Nie zapominajmy, że szablon nie stanowi żelaznego wymogu, on po prostu ma trzymać porządek na forum, bo niektórzy userzy robią śmietnisko nie umiejąc odpowiednio formatować postów, a w tym poście ja tu bałaganu nie widzę. Są zdjęcia, jest opis, wszystko czytelnie i ładnie.

Borek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 147
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

hmm najważniejsze w grze to pomysł, dobry kod i grafika. Pomysł tutaj jest dobry - takie połączenie ma szanse wypalić. Tylko czy uda ci się dobrze ten pomysł wykorzystać. Grafika - nie jest zła ale nie jest też przepiękna. Rozumiem że Paint jest przydatny, ale popracuj nad przyciskami "X", dyskietka i 'ptaszek'. Patrząc na większość można powiedzieć że grafika ujdzie w rozgrywce (tak jak było z Cyber Slotem). Mam wrażenie że cyferki na górze trochę za bardzo wystają za HUD-a. Widać że włożyłeś w to dużo pracy. To właśnie takie gry mają przyszłość. Szkoda że ogarnęło mnie lenistwo i nie chce mi się dokończyć mojej gry.

Tak czy siak dostajesz 4/5, gdyż grafika może niektórych odstraszać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, no, szykuje się ładna gierka- 5/5. Mógłbyś tylko dać jakąś ładną ramkę tym broniom w lewym górnym rogu albo ustawić je w pasek, bo tak jak jest teraz to troszkę głupio wygląda.

 

Tak rozmieszczenie ikon będzie inne, będzie prawdo podobnie coś ala drzewo technologiczne. Boje się tylko że tego nie zmieszczę.

 

Rozumiem że Paint jest przydatny, ale popracuj nad przyciskami "X", dyskietka i 'ptaszek'. Patrząc na większość można powiedzieć że grafika ujdzie w rozgrywce (tak jak było z Cyber Slotem). Mam wrażenie że cyferki na górze trochę za bardzo wystają za HUD-a.

 

Czcionka się prawdo podobnie zmieni, A te dolne małe menu z zapisem, wyjściem i zakończeniem trybu budowy, cóż... to już są ich n-te wersje ^_*

Może namaluje coś lepszego.

 

 

Zapowiada się smakowicie. :) Sugerowałbym jednak popracować nieco nad grafiką, a szczególnie nad wieżami, które obecnie wyglądają jak naleśniki. Trochę głębi by się przydało.

 

Mam zamiar napisać od nowa cały system budowania, bo ten jest aktualnie bardzo nieprzyjemny w kodzie. Co za tym idzie mogę coś zrobić z wieżami... Zobaczymy...

 

 

Dzięki za ocenki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że zapowiada się kolejny rodzynek na polskiej scenie :) Chętnie pogram, bo akurat tego typu gierki lubię. Zainwestujcie w grafika i możecie startować w komercyjnym kierunku :)

 

Tak, do następnego projektu już zatrudniłem trzy osoby - rysowników, i muszę przyznać że jestem zadowolony, ale nie chce wybiegać za bardzo w przyszłość bo trzeba skończyć to co zaczeliśmy.

 

Chciałbym dodać że gra pojawi się na pewno w języku polskim i angielskim. Niewykluczone również że w niemieckim :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Naprawdę dobrze się zapowiada, mam nadzieję, że to skończycie. Dobrze wiedzieć, że ktoś do amatorskiego tworzenia gier podchodzi na poważnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysł dobry grafika w miarę możliwości(to znaczy ujdzie ja sam nie umiem rysować i ciężko jest coś wtedy zrobić)

ten post pisany na szybko obejrzę film i dam ocenę w edit'cie

 

Chciałbym dodać że gra pojawi się na pewno w języku polskim i angielskim. Niewykluczone również że w niemieckim :)

 

Co wy dla niemców będziecie grę robić chcecie żeby dzieci neo grały w waszą grę angielski im starczy.

 

PS. Moglibyście wrzucić film na youtube'a, albo w rar'a spakować bo się godzinę będzie otwierał

 

E.: Ciekawy film ładnie zmontowany fajna muzyka, ale nie o filmie na tym forum gadamy tylko o grze mam nadzieje że w grze będzie muzyka która będzie pasowała do klimatu. Nie będzie to może hit(z powodu grafy) ale napewno będzie jedną z lepszych gier na forum w tym roku i może zdobędzie Tymona 2009. ;) <joke>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co wy dla niemców będziecie grę robić chcecie żeby dzieci neo grały w waszą grę angielski im starczy.

 

W niemczech mają takich samych dzieci neo jak u nas w Polsce a to ze chcą zrobic i w ich jezyku to dobrze bo w gre bedzie mogli zagrac ludzie ktorzy lubią kiedy w grach jest ich rodzimy jezyk.

 

PS. Moglibyście wrzucić film na youtube'a,

 

Zdecydowanie popieram :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetnie się zapowiada, po prostu cudownie! Widać, ze wasza praca się opłaca już w tym momencie, a będzie jeszcze lepiej. W tym momencie się powtórzę, ale lepiej, żeby była podkręcona grafika wież i przycisków. Dobra robota =) .

E: Zapomniałem powiedzieć, że świetny filmik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym aby były wyniki online, ale potrzebowałbym wtedy kogoś kto się zna na PHP bo nick i punkty to za mało.

Jednak na to narazię nie czas.

 

Zedytowałem pierwszego posta, poprawiłem kilka błędów (między innymi Turris to z łaciny) i dodałem link do filmu na YT.

 

@Edit: Jak możecie to zostawcie po sobie ślad na YT ;) Dziękuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się czy piszecie o filmie że wam się podoba jego wykonanie, czy gra ? :)

Co do grafiki: zgłosiło się do mnie kilka osób. Zobaczymy czy coś wyniknie z tej współpracy i gra zostanie wzbogacona o dodatkowe bajery graficzne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jedno pytanie. Na filmiku te smoki zasuwają jak ferrari ze skrzydłami i ogólnie wszystko dzieje się diabedlnie szybko. Czy to tylko na filmiku jest efekt dopalacza. Czy w grze też wszystko jest takie szybkie?

 

Nie, wszystkie trzy sekwencje są przyspieszone :)

Może nagram jeszcze coś extra, typu 3 dni w Turrisie czy coś więcej...

Narazię tworze system statystyk, aby każdy wiedział ile czego ubił, jak celnie strzela, czy ile kasy w sumie wydał.

Może jeszcze dziś (23.00) dam kilka screenów.

 

Ciesze się, że zapowiedź się wam podoba. Naprawdę ciężko pracujemy nad tą grą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...