Matthew Opublikowano 1 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 Co ważne - wylogowanie z gry lub śmierć oczywiście kończy quest Nie podoba mi się to. Często przez błąd serwera gracz jest kickowany. Co wtedy? Znów "Begin Quest" i kick. Może, jeśli się da, zrób coś takiego, że jak gracz nie zaloguje się ponownie przez 5min (np.) to quest się dla niego kończy. A jak zdąży to quest nadal trwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boro Casso Opublikowano 1 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 Ja mam pytanie do samego udp, Borek przepisał wszystko na udp co wydaje mi się że jest kompletnym bez sensem. Co jest faktem że przesyłanie graczy, potworów, oraz tym podobnych powinno być przesyłane przez udp to takie sprawy jak chat, party itp powinny zostać na tcp. Z doświadczenia wiem że taki system się sprawdza. Do gnyska mam jeszcze prośbę, nie dało by rady przetłumaczyć grę na język ojczysty ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 1 Lutego 2009 Autor Administratorzy Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 Nie wszystko jest na UDP :) Co do questów które się kończą - większość danych na temat questa zbiera klient, także jak wyjdziesz z gry wszystkie dane zostaną utracone, więc jak ty to widzisz ? Poza tym, jeżeli ktoś ciągle dostaje kicka, to znaczy, że ktoś nie chce aby grał na jego serwerze, więc po co mu questy ? Sprawa trzecia - język polski... może w następnej wersji, jak będę poprawiał wszystko po kolei. Zresztą bardzo dużo grafik było by do poprawy... nie chce mi się :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 1 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 @gnysek: Nie chodzi mi o kick przez admina, tylko przez błąd serwera lub lag (Connection Failed). Zresztą, zobacz taką sytuację: Quest, który polega na znalezieniu trzech losowych itemów w grze, których aktualnie nie masz w ekwipunku. Nie ma ograniczenia czasowego, ale jeśli inny gracz wykona ten quest pierwszy, to nagroda przepada. Masz te trzy itemy i idziesz do zleceniodawcy, a za tobą biegnie Tuxman i pisze "Będę pierwszy!!!", ty się śmiejesz, bo jesteś przed nim, więc on na pewno nie zdąży, nagle Connection Failed. Logujesz się ponownie, dobiegasz do NPCa, a on ci gada o jakichś nowych 3 itemach, a że Tuxman nie miał CF to sobie biega z najlepszymi rękawicami w grze. THE END większość danych na temat questa zbiera klient, także jak wyjdziesz z gry wszystkie dane zostaną utracone, więc jak ty to widzisz ? A jak się robi listy PM? Gdzie się zapisuje te dane? Tak samo można zrobić zapisywanie danych o Questach. Ale jeśli mimo to, nie da się, to trudno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 1 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 Quest Started? WTF? Trzeba każdy quest STARTOWAĆ? To już nie wystarczy go po prostu wziąć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 1 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 Plik przyjaciół z Pm jest zapisywany w pliku tekstowym gdzieś obok gry ^^ On wam robi questy a wy jeszcze mu marudzicie ^_* Kiedyś od kogoś słyszałem coś ala: "Zróbcie questy, byle jakie, byle jak, byle coś było" No i nie marudźcie mu :P Zresztą wszystko się może jeszcze zmienić... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boro Casso Opublikowano 1 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 Święta prawda daj palec, za rękę złapię :) A jak się robi listy PM? Gdzie się zapisuje te dane? Tak samo można zrobić zapisywanie danych o Questach. Ale jeśli mimo to, nie da się, to trudno. Jak sobie to wyobrażasz, taki plik by można było przerobić co się równa oszustwom. gnysek niby dobrze robi tylko jeżeli wszystko będzie trzymane u klienta czytaj wyżej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 1 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 Jak sobie to wyobrażasz, taki plik by można było przerobić co się równa oszustwom. No tak, bo nie ma przecież czegoś takiego jak szyfrowanie i przecież nie da się w Almorze oszukiwać. Ja się cieszę z Questów, ale potem pewnie wszyscy poszkodowani zaczęli by gadać gnyskowi żeby to naprawił. To nie lepiej teraz niż później? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 1 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 Nie wiem o czym mówicie, ja się wcale za nową Almorą nie uganiam. Ani razu też nie prosiłem nikogo o questy. Mam nadzieje, że przy tym UDP trochę pomogłem :). Zaraz będę męczył Borka o wzmiankę w "Special Thanks to" xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 1 Lutego 2009 Autor Administratorzy Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 Masz te trzy itemy i idziesz do zleceniodawcy, a za tobą biegnie Tuxman i pisze "Będę pierwszy!!!", ty się śmiejesz, bo jesteś przed nim, więc on na pewno nie zdąży, nagle Connection Failed. Logujesz się ponownie, dobiegasz do NPCa, a on ci gada o jakichś nowych 3 itemach, a że Tuxman nie miał CF to sobie biega z najlepszymi rękawicami w grze. THE END Ale kazdy bedzie miał ten sam zestaw Questów indywidualnych. Questy zbiorowe dojdą dopiero w 0.8.0 jak poprawimy silnik z Tymonem i dojdziemy do ładu z UDP. @pablo: Na razie w Almorze UDP zostaje jak w Alienach, bez Twojej poprawki, bo zaraz się tak zamieszamy ze zmianami, ze wszystko przestanie działać xD Zajmę się tym potem, wystarczy, że wczoraj przez 3 godziny dochodziłem dla czego UDP nie działa jak zginę, a potem następne 3 dochodziłem skąd biorą się guziki jak dostajesz nowy level... siedziałem od 9 rano do 23 nad zmianami i niewiele tego zrobiłem, muszę się najpierw dobrze z Almorą poznać, a dopiero potem będę się dalej bawił w poprawianie. Nie obiecuję też, że w 0.7.6 wszystko będzie działać, ale postaram się posprawdzać działanie - mam w domu 4 komputery na których mogę testować, więc da się już w miarę dobre testy przeprowadzić :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boro Casso Opublikowano 1 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 mam w domu 4 komputery na których mogę testować, więc da się już w miarę dobre testy przeprowadzić smile.gif Co do optymalizacji przesyłania pakietów s<->c napewno nie. Po sieci przecież szybsze masz łącze 100/100 jak nie 1k/1k. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 1 Lutego 2009 Autor Administratorzy Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 WiFi jest nieco wolniejsze :) Zresztą, wazne, zeby działało, a jak komuś muli łącze to jego problem xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nerspeed Opublikowano 1 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 A co do tych questów, kompromisem byłoby chyba, że jeśli mamy quest na zbieranie czegoś itp, to ta misja wygląda tak, że jej się nie dostaje, tylko ten npc który jest odpowiedzialny za tego questa "sprawdza" czy ten gracz ma te itemy. Wtedy raczej oszukać się nie da, bo te itemy są w naszym bp, który jest raczej przechowywany na serwerze itp. oczywiście ważne jest dorobienie blokady, żeby nie można było jednego questa powtarzać tysiąc pięćset sto dziewięćset razy. A i co do tych misji, ja mam taki jeden pomysł, oczywiście nie mówię, żeby go od razu wsadzać do wersji 0.8, ale żeby chociaż do finalnej wsadzić, a mianowicie wojny, czyli np. jest sobie np obrona zamku, gracze na murach, potworki, boty i może gracze, pod murem i walka :P, albo bitwa po prostu na jakimś większym, mniejszym polu, na pewno bardzo by to urozmaiciło rozgrywkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 1 Lutego 2009 Autor Administratorzy Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 Arena do walk już jest. Co do sprawdzania itemów, to mniej wiecej tak to ma wyglądac :) Kwestia dobrego oprogramowania całosci (tak naprawde da sie zrobic jakie tam sobie wymyśle questy, kwestią pozostaje trudnosc ich zrobienia). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nerspeed Opublikowano 1 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 Ale arena mimo wszystko jest mała itp. no co innego walczyć na arenie, a co innego walczyć masowo na jakimś ciekawym terenie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boro Casso Opublikowano 1 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 Mam pytanie do gnyska, w almorze cały świat to jeden wielki room ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 1 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 W przyszłej czy obecnej wersji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boro Casso Opublikowano 1 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 W wersji obecnej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 1 Lutego 2009 Autor Administratorzy Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 Tak. Problem jest taki, że serwer nie jest w stanie operować na dwóch roomach na raz z wiadomego powodu xD Dla tego całośc to jeden room. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boro Casso Opublikowano 1 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 Ale client potrafi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 1 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 Nie wiedzę problemu z umieszczeniem wszystkiego w jednym roomie tak samo jak i z rozdzieleniem wszystkiego po roomach, po obu stronach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boro Casso Opublikowano 1 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 W kliencie mapę można by rozdzielić na kilka roomy a na serwerze zostawić jeden. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 1 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 I po co? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Osiem Opublikowano 1 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 Na logikę pomogłoby w optymalizacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 1 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 Tak, jak się idzie na łatwiznę. Ogólnie można na wiele sposobów rozwiązać problem z dużą ilością obiektów. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 1 Lutego 2009 Autor Administratorzy Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 Oświeć mnie, jak na serwerze dwa roomy na raz obsłużyć ? :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 1 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 Ja mam WiFi i to wyciąga 54Mb/s Musisz w obiekcie mieć zmienną, w którym roomie aktualnie przebywa a potem jak wysyłasz, to wysyłasz pozycje tylko do tych co mają taka samą wartość w zmiennej np ROOM :P Albo przy wysyłaniu dezaktywujesz obiekty graczy, które są w innym roomie niż aktualnie obsługiwany obiekt gracza, a po wysłaniu od razu aktywujesz. Sposobów masa :). Tymon, nie rozumiem jednego. Po co dzielić serwer na kilka roomów... nie ma w tym żadnego celu. Serwer musi i tak tylko operować na zmiennych lub obiektach. Każdy gracz jest w innym roomie przecież multu-roomowania jakiegoś się nie da zrobić. Serwer powinien być w jednym roomie, a klient może zostać śmiało podzielony. Co do optymalizacji, zawsze można napisać obiekt działający pseudo-strukturalnie, bez masy obiektów, lub po prostu przepisać go do innego środowiska gdzie jest normalna kompilacja, a nie interpretowanie kodu xD. EDIT: Hmmm nadal jakoś nie daje mi spokoju taka myśl. Dlaczego uważasz, że trudno zrobić udp w almorze oO? Nie przewertowałem aż tak almory. A może mógłbym tam tylko zerknąć ;>? Widziałem już raz, żadnych praw nie naruszyłem, więc można mi zaufać :P. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 1 Lutego 2009 Autor Administratorzy Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 To ja wiem, chodziło o dwa roomy na serwerze. Teraz jest podział na strefy, więc też dostajesz tylko potrzebnych graczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 1 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 pablo1517, jak zwykle wyskakujesz z krzaków i nie wiesz co się dzieje. Ja wcale nie mówiłem, że trzeba dzielić grę na roomy. No i ucz ojca robić dzieci. =P Z gnyskiem żeśmy sobie wyjaśnili co i jak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam014 Opublikowano 1 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 @Pablo:I co z tego że 54 mb/s? Łącza radiowe są wolniejsze niż kablowe. @Topic: Co do poprawek i ogólnie kontynuowania Almory to jestem za! Mam jeszcze pytanie : Może dodacie do gry mapy z Triberiana lub TOD? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi