Skocz do zawartości

Zablokowane Almora 0.7.6 - Dyskusja


gnysek

Rekomendowane odpowiedzi

Co ważne - wylogowanie z gry lub śmierć oczywiście kończy quest

Nie podoba mi się to. Często przez błąd serwera gracz jest kickowany. Co wtedy? Znów "Begin Quest" i kick. Może, jeśli się da, zrób coś takiego, że jak gracz nie zaloguje się ponownie przez 5min (np.) to quest się dla niego kończy. A jak zdąży to quest nadal trwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 449
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ja mam pytanie do samego udp, Borek przepisał wszystko na udp co wydaje mi się że jest kompletnym bez sensem.

Co jest faktem że przesyłanie graczy, potworów, oraz tym podobnych powinno być przesyłane przez udp to takie sprawy jak chat, party itp powinny zostać na tcp. Z doświadczenia wiem że taki system się sprawdza.

 

Do gnyska mam jeszcze prośbę, nie dało by rady przetłumaczyć grę na język ojczysty ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Nie wszystko jest na UDP :)

 

Co do questów które się kończą - większość danych na temat questa zbiera klient, także jak wyjdziesz z gry wszystkie dane zostaną utracone, więc jak ty to widzisz ? Poza tym, jeżeli ktoś ciągle dostaje kicka, to znaczy, że ktoś nie chce aby grał na jego serwerze, więc po co mu questy ?

 

Sprawa trzecia - język polski... może w następnej wersji, jak będę poprawiał wszystko po kolei. Zresztą bardzo dużo grafik było by do poprawy... nie chce mi się :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@gnysek: Nie chodzi mi o kick przez admina, tylko przez błąd serwera lub lag (Connection Failed).

Zresztą, zobacz taką sytuację: Quest, który polega na znalezieniu trzech losowych itemów w grze, których aktualnie nie masz w ekwipunku. Nie ma ograniczenia czasowego, ale jeśli inny gracz wykona ten quest pierwszy, to nagroda przepada. Masz te trzy itemy i idziesz do zleceniodawcy, a za tobą biegnie Tuxman i pisze "Będę pierwszy!!!", ty się śmiejesz, bo jesteś przed nim, więc on na pewno nie zdąży, nagle Connection Failed. Logujesz się ponownie, dobiegasz do NPCa, a on ci gada o jakichś nowych 3 itemach, a że Tuxman nie miał CF to sobie biega z najlepszymi rękawicami w grze.

THE END

większość danych na temat questa zbiera klient, także jak wyjdziesz z gry wszystkie dane zostaną utracone, więc jak ty to widzisz ?

A jak się robi listy PM? Gdzie się zapisuje te dane? Tak samo można zrobić zapisywanie danych o Questach. Ale jeśli mimo to, nie da się, to trudno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plik przyjaciół z Pm jest zapisywany w pliku tekstowym gdzieś obok gry ^^

 

On wam robi questy a wy jeszcze mu marudzicie ^_*

Kiedyś od kogoś słyszałem coś ala: "Zróbcie questy, byle jakie, byle jak, byle coś było"

No i nie marudźcie mu :P

 

Zresztą wszystko się może jeszcze zmienić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Święta prawda daj palec, za rękę złapię :)

 

A jak się robi listy PM? Gdzie się zapisuje te dane? Tak samo można zrobić zapisywanie danych o Questach. Ale jeśli mimo to, nie da się, to trudno.

Jak sobie to wyobrażasz, taki plik by można było przerobić co się równa oszustwom.

gnysek niby dobrze robi tylko jeżeli wszystko będzie trzymane u klienta czytaj wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sobie to wyobrażasz, taki plik by można było przerobić co się równa oszustwom.

No tak, bo nie ma przecież czegoś takiego jak szyfrowanie i przecież nie da się w Almorze oszukiwać.

 

Ja się cieszę z Questów, ale potem pewnie wszyscy poszkodowani zaczęli by gadać gnyskowi żeby to naprawił. To nie lepiej teraz niż później?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy
Masz te trzy itemy i idziesz do zleceniodawcy, a za tobą biegnie Tuxman i pisze "Będę pierwszy!!!", ty się śmiejesz, bo jesteś przed nim, więc on na pewno nie zdąży, nagle Connection Failed. Logujesz się ponownie, dobiegasz do NPCa, a on ci gada o jakichś nowych 3 itemach, a że Tuxman nie miał CF to sobie biega z najlepszymi rękawicami w grze.

THE END

 

Ale kazdy bedzie miał ten sam zestaw Questów indywidualnych. Questy zbiorowe dojdą dopiero w 0.8.0 jak poprawimy silnik z Tymonem i dojdziemy do ładu z UDP.

 

@pablo: Na razie w Almorze UDP zostaje jak w Alienach, bez Twojej poprawki, bo zaraz się tak zamieszamy ze zmianami, ze wszystko przestanie działać xD Zajmę się tym potem, wystarczy, że wczoraj przez 3 godziny dochodziłem dla czego UDP nie działa jak zginę, a potem następne 3 dochodziłem skąd biorą się guziki jak dostajesz nowy level... siedziałem od 9 rano do 23 nad zmianami i niewiele tego zrobiłem, muszę się najpierw dobrze z Almorą poznać, a dopiero potem będę się dalej bawił w poprawianie.

 

Nie obiecuję też, że w 0.7.6 wszystko będzie działać, ale postaram się posprawdzać działanie - mam w domu 4 komputery na których mogę testować, więc da się już w miarę dobre testy przeprowadzić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do tych questów, kompromisem byłoby chyba, że jeśli mamy quest na zbieranie czegoś itp, to ta misja wygląda tak, że jej się nie dostaje, tylko ten npc który jest odpowiedzialny za tego questa "sprawdza" czy ten gracz ma te itemy. Wtedy raczej oszukać się nie da, bo te itemy są w naszym bp, który jest raczej przechowywany na serwerze itp. oczywiście ważne jest dorobienie blokady, żeby nie można było jednego questa powtarzać tysiąc pięćset sto dziewięćset razy. A i co do tych misji, ja mam taki jeden pomysł, oczywiście nie mówię, żeby go od razu wsadzać do wersji 0.8, ale żeby chociaż do finalnej wsadzić, a mianowicie wojny, czyli np. jest sobie np obrona zamku, gracze na murach, potworki, boty i może gracze, pod murem i walka :P, albo bitwa po prostu na jakimś większym, mniejszym polu, na pewno bardzo by to urozmaiciło rozgrywkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Arena do walk już jest. Co do sprawdzania itemów, to mniej wiecej tak to ma wyglądac :) Kwestia dobrego oprogramowania całosci (tak naprawde da sie zrobic jakie tam sobie wymyśle questy, kwestią pozostaje trudnosc ich zrobienia).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam WiFi i to wyciąga 54Mb/s

 

Musisz w obiekcie mieć zmienną, w którym roomie aktualnie przebywa a potem jak wysyłasz, to wysyłasz pozycje tylko do tych co mają taka samą wartość w zmiennej np ROOM :P

Albo przy wysyłaniu dezaktywujesz obiekty graczy, które są w innym roomie niż aktualnie obsługiwany obiekt gracza, a po wysłaniu od razu aktywujesz. Sposobów masa :).

 

Tymon, nie rozumiem jednego. Po co dzielić serwer na kilka roomów... nie ma w tym żadnego celu. Serwer musi i tak tylko operować na zmiennych lub obiektach. Każdy gracz jest w innym roomie przecież multu-roomowania jakiegoś się nie da zrobić. Serwer powinien być w jednym roomie, a klient może zostać śmiało podzielony.

 

Co do optymalizacji, zawsze można napisać obiekt działający pseudo-strukturalnie, bez masy obiektów, lub po prostu przepisać go do innego środowiska gdzie jest normalna kompilacja, a nie interpretowanie kodu xD.

 

EDIT: Hmmm nadal jakoś nie daje mi spokoju taka myśl. Dlaczego uważasz, że trudno zrobić udp w almorze oO? Nie przewertowałem aż tak almory. A może mógłbym tam tylko zerknąć ;>? Widziałem już raz, żadnych praw nie naruszyłem, więc można mi zaufać :P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pablo1517, jak zwykle wyskakujesz z krzaków i nie wiesz co się dzieje. Ja wcale nie mówiłem, że trzeba dzielić grę na roomy. No i ucz ojca robić dzieci. =P

Z gnyskiem żeśmy sobie wyjaśnili co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...