Skocz do zawartości

Skarby Misia!


Korodzik

Rekomendowane odpowiedzi

  • Filar Społeczności

Coś co zmajstrowałem dla braciszka :)

 

https://gmclan.org/up164_3_Skarby2.html

 

Jeśli muzyczka nie działa, spróbujcie tego:

 

https://gmclan.org/up164_3_Skarby2a.html

 

Co można by tu poprawić? :boxed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz poprawić sterowanie, a dokładniej poruszanie się miśka. Jest strasznie nieciekawe i zniechęca do grania. Poza tym reszta tak samo jak Radsun powiedział

Jeśli nie wiesz jak poprawić to sterowanie, to jak znajde chwilke to poszukam bo kiedyś już chyba robiłem taki przykład, daj tylko znać czy Ci to potrzebne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

No tak wyraźnie da się zauważyć błędy w sterowaniu (nie wiem czy tam jest jakieś niewidoczne pole magnetyczne czy co, że tak przyciaga postać z opuźnieniem do siatki :P).

Pozatym jeżeli do gierka dla młodszego brata - nie jest źle, ale jak dla starego konia zyjącego już 18 zim (bo wiosen jeszcze nie :), to gierka po chwili się nudzi.

Ale nie powiem, chyba z 4 etapy przeszedłem :P

Jedno co mogę ci jeszcze doradzić - użyj view'ów, to pomieszczenia będą mogły mieć większe rozmiary, przez co gra stanie się ciekawsza. No i razem z game makerem masz przyklad Pac-Mana - popatrz jak Mark zrobił poruszanie postaci, aby nie chodziły one cały czas po jednej lini. W każdym bądź razie, u mnie masz plus, za to że niepytasz się jak poprawić, a co poprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe. Fajne. :) Mojej ośmioletniej siostrze też się podoba. :thumbsup: Nowe grafiki bardziej pasują, chociaż szkoda, że nie są Twoje, albo brata. :P No i ta muza osobno w midach. Rozpieszczesz nas. ;)

 

Na dokładkę powiem, że grałem w to sam, jedząc obiad. Nie zauważyłem jednego potwora i jak mnie skuł i usłyszałem ten dźwięk... Talerz podskoczył w górę okręcając się o 90° i tym samym 90% jego zawartości znalazło się na podłodze... :) Może to nie jest jednak gra dla dzieci? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że użyłeś mojego przykładu lub korzystałeś z kursu na mojej stronie... Teraz gra wygląda o wiele lepiej, a ten płynny ruch bardziej pasuje, niż ten "magnetyczny", wcześniejszy ruch. Jednakże mógłbyś napisać choć małą informację o Click Portalu, ew. do gry walnąć button Click Portalu (www.tgf.er.pl) :P Jeśli będziesz chciał to umieszczę grę na mojej stronie. Jak coś to pisz na PW. Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, nie wiem jak naprawić sterowanie :(. I co można by poprawić w kolizjach?  :huh:

Podeslij mi projekt gry (oczywiscie interesuje mnie tylko sterowanie misiem). Sprawdze jak to wykonales i napewno znajdziemy jakes rozwiazanie. Przeciez nie zostawimy Twojego braciszka bez gierki. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już pisałem, że prawdopodobnie sterowanie misiem jest z mojej strony... www.clickportal.goin.pl - artykuly GM, część 2 mini-kursu... Jednak widzę, że autor nie chce się przyznać, że wykorzystał ten artykuł / przykład, jakby to był jakiś wstyd czy coś :D Wstydem jest stworzenie gry, podawanie się za autora i nie umieszczenie informacji w creditsach itp. o osobach / stronach, które przyczyniły się do pomocy... Eh.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do bledow to nalezy poprawic w 10 poziomie spotkanie misia z klaunem. Problem polega na kolizji klauna w miejscu kreacji misia. Powoduje to wielki halas z powodu powtarzania tego samego dzwieku. Moim zdaniem powinienes pomyslec nad innym rozwiazaniem nowego zycia misia. Powinno byc bardziej zrozumiale. No i moje dzieci czekaja na nowe levele. :P

 

PS. Sterowanie sprawdze. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, nie wiem jak naprawić sterowanie :(. I co można by poprawić w kolizjach?  :huh:

Po rozwazeniu sterowania obiektem stwierdzilem, ze nalezy zastapic je na troche inne. Moze nie jestem najlepszy w podawaniu przykladow, ale wykonalbym to w taki sposob, jaki podalem ponizej. Co do kolizji obiektu mozna wykonac to takze w inny sposob (podalem tu tylko jeden z przykladow).

Pozdrawiam i zycze dalszej owocnej pracy i zabawy z GM. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przykro mi Valdziu ale raczej nie wykorzystam twego przykładu. Powód: niekiedy, po podejściu do ściany, miś się blokuje. (Zawsze na tej samej).

Sprawdz, czy spriter ktorego wykorzystujesz dla misia, ma ustawione w funkcji "orygin" 16x16, czyli centralnie po srodku, jesli jest wielkosci oczywiscie 32x32. Druga sprawa to ustawienie wartosci V i H, ktore sa podane w przykladzie. Po trzecie sciany musisz miec postawione w rownych odleglosciach siatki 32. Sprobuj dobrze przeanalizowac przyklad. Wybor nalezy do Ciebie. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Udało mi się znaleźć lekarstwo. W spricie ściany odznaczyłem "Preciso collision", a w spricie miśka - odwrotnie. Cena jest taka, że miś niekiedy zatrzymuje się parę pikseli od ściany (trzeba go jeszcze dopchnąć), a do tego jest mniej zwrotny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się znaleźć lekarstwo. W spricie ściany odznaczyłem "Preciso collision", a w spricie miśka - odwrotnie. Cena jest taka, że miś niekiedy zatrzymuje się parę pikseli od ściany (trzeba go jeszcze dopchnąć), a do tego jest mniej zwrotny.

Moim zdaniem nie jest to najlepsze rozwiazanie. Jest tu problem z wartosciami V i H. Ponizej podaje przyklad na spricie o jakie wartosci mi chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Już w porządku, mój żołądku, po prostu nie zrozumiałem, co oznaczają wartości V i H - myślałem że chodzi o sam obrazek, a to chodziło o bounding boxa. Działa już OK i zrobię nowe poziomy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Może to głupie pytanie nooba ale jak robisz że mis sie zatrzymuje po każdym ruchu ja jak w moim programie nacisne w dul to on zapiepsza w dul i sie nie zatrzymuje a twój misiu rusze sie tylko o 1 kratke.... pomocy

No wiesz możesz to zrobić na kilka sposobów: Być może chcesz to zrobić za pomocą "przesunięcia o kratkę" lub zwykłe chodzenie iz zatrzymywamniem się. Ale tu pojawiają się następnę rozgałęzienia- bo chodzi o to czy porusza się on po powierzchni siliskiej czy chropowatej, trzeba uwzględnić tarcie i opór powietrza. Nawet wybierając zwykłe chodzenie bez tych gupot także masz kilka sposobów. Możesz to zrobic za pomocą dodania do x+=wartosc, lub za pomocą zmiennej speed i directionu, a gdy nie będziesz przyciskać to speed=0

 

Ale ja tu gadu gadu(a raczej kliku kliku) a ten temat przecież tego nie dotyczy. Ale pomoc to zawsze pomoc, i nie będe juz tego kasować, przynajmniej pomogłem komuś :bye1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...