Skocz do zawartości

Prędkościomierz itd.


Rekomendowane odpowiedzi

A ja dopatrzyłem się kilka błędów.

1. Jeżeli puścimy gaz i będziemy cały czas skręcać prędkość cały czas jest taka sama.

2. Jeżeli skręcamy to szybkość powinna robić się mniejsza.

3. Tak jak napisał kolega wyżej. Ślady opon.

 

Popraw błędy to postawię 3/5 dlatego ,że przykład jest i owszem dobry ale przy większych projektach jest bezużyteczny. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Jeżeli puścimy gaz i będziemy cały czas skręcać prędkość cały czas jest taka sama.

Poprawione. ;)

 

2. Jeżeli skręcamy to szybkość powinna robić się mniejsza.

Poprawione. ;)

 

3. Tak jak napisał kolega wyżej. Ślady opon.

Poprawione. ;)

 

Licznik wskazywał, że jechałem -100km/h, jak to możliwe?! o.O Popraw :) :P

Poprawione. Teraz maksymalnie można jechać -20 km/h. ;)

 

A ja proponuję wzór na kierunek wskazówki:

GML
image_angle = -( ( 360 / maxspeed / 2 ) * obj_samochod.speed );

Fajny, dodałem. Thx :thumbsup:

 

-------------------------------------------

 

Nowa wersja w pierwszym poście.

 

Pozdrawiam :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, fajnie że nie masz tego na UPie...

E: o już masz. Ocena w edicie.

Powiem tak: przykład porządny, ale ja bym troszkę skrócił kod. Komenty by się też przydały, dla początkujących. Jeden bug: jak powoli podjade samochodem do klocka tyłem, to on przylegnie do mnie i będzie za mną jechał. Po drugie, speed powinien spadać przy skręcaniu, po trzecie, ślady przy skręcaniu powinny być bardziej przylegnięte do kół tzn. bardziej krzywe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprawione. Teraz maksymalnie można jechać -20 km/h. smile2.gif

Nie chodzi mi, że za dużo, tylko że ujemna prędkość.

@UP: Ja miałem fajny silnik auta :P Tylko, że bez tych bajerów :P Za to miałem gaz, hamulec, sprzęgło, ręczny nawet ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy
Może czyszczenie danych w firefoxie pomoże? ctrl+shift+del ? Chociaż pewien nie jestem :P

 

Ta i bede całe cache czyścił, zeby jeden plik pobrać :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, zrobiłem kolejną wersję:

 

A mi poprzednią wersję daje, bo jest ta sama nazwa i się zcachowało -_-

Nazwa zmieniona (download 1 post).

 

@UP: Tobie nie przeszkadza innym może tak (jak mi)... Prędkość nie może być ujemna -_-

Teraz jak cofasz jest napis 'R'.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo mam dobry dzień

Lol. Masz oceniać sprawiedliwie, a nie: A temu dam 4, temu 1 a temu 5... Sprawdź przykład i oceń go sprawiedliwie, np.: Tu jest trochę bugów, niedopracowań... 3, Wszystko jest super, ale popraw to - 4, itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czego się czepię:

 

1. Ujemna prędkość - nie możesz utrudniać korzystania z silnika tylko dlatego, że ci tak wygodniej....

 

Jakby co: funkcja abs() zwraca wartość bezwzględna...

 

2. Ślady opon jako osobne obiekty.... pomyśl trochę o optymalizacji... Może dasz od razu masę obiektów 1*1px, aby były ładniejsze ślady '-.-

 

Czyli że masz malować sprity w Draw'ie... To nie takie ciężkie, jak się wydaje, tablica gdzie jaki ślad i malowanie w pętli :)

Ale masz to 4/5.... choć trochę niedorobione....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś do mnie ten przykład nie przemawia. Jedynie co mi się w nim podoba to prędkościomierz za wyjątkiem tego "R" na wstecznym :boxed: kto widział żeby prędkościomierz nie wskazywał prędkości tylko jakąś literę xD. Błędów nie wyłapałem ale mam jeszcze takie pytanko: Dlaczego colizja ze skrzyniami nie wpływała na prędkość samochodu? Czyżby skrzynie nic nie ważyły i nie miały tarcia? Ale zaraz przecież się zatrzymują. <_<

Niepodoba mi sie

GML
speed-=0.5;

if speed<0 speed=0;

To nie lepiej zamiast tego dać po prostu: speed*=0.95;

I image_angle=direction w stepie od razu wyklucza możliwość stworzenia driftu.

Jak dlamnie 2/5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm...

3/5.

Szczególnie odstrasza obracanie się samochodu przy szybkości 0 km/h... ;x

Poza tym mógłbyś zrobić, żeby przy zwiększaniu prędkości był "większy poślizg", kiedy się zakręca. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@UP: Tobie nie przeszkadza innym może tak (jak mi)... Prędkość nie może być ujemna -_-

 

Boze,nie czepiajcie sie go az tak mocno to jest tylko przyklad.

Jesli tobie przeszkadza to sam to sobie zrob OMG.

 

Co do tematu

Fajny przyklad 4/5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...