Skocz do zawartości

Maze Strategy


I am Lord

Rekomendowane odpowiedzi

Tytuł: Maze Strategy

 

Gatunek: Prosta strategia turowa.

 

Opis: Miała to być gra na Tymon Challenge ale że Tymon zwiał to umieszczam ją tutaj. Udostępniam w paczce także kod źródłowy.

AI nie jest ukończone, potrafi się tylko ruszać. Może kiedyś będzie mi się chciało do tego ponownie zajrzeć. W paczce są 2 exeki, AI_test to człowiek vs AI a ten drugi to możecie sobie z kolegą zagrać. Bo jest to człowiek vs człowiek.

edit2:

Wersja nr 102:

AI:

- zmiany w sposobie zapamiętywania drogi

- zmiany w sposobie ustalania celu dla artylerii

- częściej jeździ ścieżkami naokoło

- może flankować bazę

- częściej kupuje bardziej różnorodne jednostki

- sprawniej przejmuje struktury

 

Grafika:

- nowa grafika murków i podłogi

- poprawione łączenie ścian ( prośba Jakima )

- grafika ścian jest wczytywana z folderu Themes ( można dodawać własny wykrój )

 

Gameplay:

- Kamera podczas sterowania komputera sama się porusza ( prośba Jakima )

- Hp pokazuje się na chwilę gdy zostaną zadane obrażenia

 

W grze chodzi o zniszczenie bazy wroga. Dysponujemy 3 typami jednostek, działających na zasadach kamień papier i nożyce. Lekki zwiadowca jest szybki i mocniej bije haubicę. Haubice są wolne ale potrafią strzelać nad ścianami i mocniej biją czołgi. A czołgi są po środku jeśli chodzi o hp i prędkość. Mocniej biją zwiadowców.

Levele są losowe, umieszczają się na nich baterie i generatory. Najechanie na nie myszką pokaże pasek balansu: kpe2f.png przejmowania tych struktur. Aby przejąć trzeba wprowadzić na sąsiednie pole jakąś swoją jednostkę. Proces może trwać kilka tur.

 

Zaznaczenie jednostki LPM uruchamia tryb ruchu, żeby się ruszyć trzeba narysować takiego patha:

xpGcC.png

I zatwierdzić klikając jeszcze raz w ostatnie pole na tej ścieżce.

Zaznaczenie jednostki PPM uruchamia tryb ataku.

 

Kamerę się przesuwa przeciągając myszkę i trzymając PPM.

 

Download: https://gmclan.org/up539_4_Strategy_Maze_102.html

Download Source starej wersji: http://www.mediafire.com/download/3o8souaf...onChallenge.rar

Rozmiar pliku: 3MB

 

Screeny:

Theme Metal

sooPnSC.png

Theme Marble

eCY9OGQ.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

błagam Cię - przeportuj to w GM:Studio na androida - pragne w to zagrać, gra jest piękna!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

anty: od bodajze 2 czy 3 miesiecy nie mam pc i raczej do konca roku miec nie bede na pewno, wiec moge grac i kodowac tylko na telefonie.

 

huder: co prawda nie mam gm studio, ale po schroomsach moglbym sie zajac przeportowaniem z przyjemnoscia :) ewentualnie pogadaj z uzjelem, moze pomoze Ci z przeniesieniem na mobile w studio? :D

bo gra jest piekna - ma szanse sie przebic!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

smiejesz sie anty - przeportowalem tak xenona 3.0 na androida ;)

 

topic: w takim razie oczekuje gry niezmiernie, bo pewnie do czasu az zostanie wydana, dorobie sie chociaz lapka - pracuj dalej! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Android jest poza moim zasięgiem. Raz że nie mam telefonu z androidem, dwa nie stać mnie na GM:studio z andkiem, który kosztuje 1000 pln. Jestem tylko poor studenciakiem bez roboty :D

To nikogo nie ruszy Stary! Powinieneś dodać, że nie śpisz bo trzymasz kredens. Wtedy ludzie zrzuciliby się na GM:S z wszystkimi dodatkami i nawet zgłaszaliby się na warty żeby trzymać kredens uwalniając Twoje ręce pod programowanie :D

 

Nie cierpię tych waszych wielkich okien które nie mieszczą mi się na ekranie. <_<

Moje jedno pytanie. (rozłożone w przestrzeni, żeby oddać jego dramaturgię)

 

Dlaczego..

to..

jest..

po...

polsku??!

 

Nie podbijesz świata grą w tym języku :D Już lepiej hiszpański, niemiecki xD

 

Kłamliwy Edit(2)

Jak testowałem demko ukradli mi spod bloku auto. Daję 1/10 :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie podobają mi się kropki w tych pustych przestrzeniach.

 

Gra wygląda naprawdę nieziemsko, dokończ ją, bo jeżeli gra się tak jak wygląda (nie próbowałem, ale wierzę w to, co napisał Sernat), to może stać się jedną z najlepszych "małych gier" 2013 r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 6 miesięcy temu...

Nowa wersja dodaje 7 Tier jednostek i AI które w końcu strzela xD

Tb1Au9l.png

AI jeszcze będę musiał dopracować. Dodatkowo wprowadziłem taką małą zmianę że wyprodukowana jednostka stale zabiera 3 energii z incoma.

 

W parametrach skrótu gry można podać -CvC -CvP -PvC lub -PvP ustala to kto kontroluje jaki kolor jednostek. Czy komputer czy gracz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie tobie to wyszło, teraz jest dużo lepiej i super się gra.

 

 

 

W parametrach skrótu gry można podać -CvC -CvP -PvC lub -PvP ustala to kto kontroluje jaki kolor jednostek. Czy komputer czy gracz.

Nie prościej zrobić Launcher który uruchamia program z parametrem i gracz wybiera tryb gry? Ta funkcja była by tu przydatna wg mnie.

 

 

========@EDIT========

 

kaszan88

Dlaczego..

to..

jest..

po...

polsku??!

 

A powiedz mi kaszan88 dlaczego każda gra musi kręcić się wokół tego głupiego angielskiego. Polskich gier nie jest dużo na rynku światowym, polski język również jest oryginalny i jak patrze na gry angielskie to odechciewa mi się grać - taki odruch i to nawet ze znajomością anglika. Polskie produkcje właśnie są dobre tylko trzeba je dostrzec. Koniec w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te kropki to taka mała wada mojego mega uproszczonego algorytmu łączenia ścian. Który wygląda następująco:

tRg0BAs.png

GML
image_index = 0;

if ( instance_place( x + 1, y, o_solidWall ) ) image_index |= 1;

if ( instance_place( x - 1, y, o_solidWall ) ) image_index |= 2;

if ( instance_place( x, y + 1, o_solidWall ) ) image_index |= 4;

if ( instance_place( x, y - 1, o_solidWall ) ) image_index |= 8;

 

Algorytm nie sprawdza ukosów i stąd ten problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dobra zrobiłem nową wersję ( i ostatnią w GM8.1 ) teraz czeka mnie portowanie na GMSa więc wrzucam to co do tej pory zrobiłem już teraz bo kolejna wersja pewnie szybko nie powstanie. Portowanie zajmie mi sporo czasu i nerwów :D.

 

Nowa wersja dodaje

 

AI:

- zmiany w sposobie zapamiętywania drogi

- zmiany w sposobie ustalania celu dla artylerii

- częściej jeździ ścieżkami naokoło

- może flankować bazę

- częściej kupuje bardziej różnorodne jednostki

- sprawniej przejmuje struktury

 

Grafika:

- nowa grafika murków i podłogi

- poprawione łączenie ścian ( prośba Jakima )

- grafika ścian jest wczytywana z folderu Themes ( można dodawać własny wykrój )

 

Gameplay:

- Kamera podczas sterowania komputera sama się porusza ( prośba Jakima )

- Hp pokazuje się na chwilę gdy zostaną zadane obrażenia

 

Tak więc dodałem opcję robienia własnych wykrojów mapek, wystarczy wrzucić odpowiedni plik .gmspr do folderu Themes. Te 2 dostępne narazie w grze można spokojnie otworzyć w GM8.1 by zmodyfikować lub dodać. ( i tak wiem że nikomu się nie będzie chciało nic robić ale taką miałem zachciankę na modowanie ) gmspr musi być wielkości 32x32 wycentrowany na 16x16 i mieć 63 klatki by się wczytał.

 

Oba nowe motywy

Xj5kFGo.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nie mogłem tego zrobić na szybko bo nie doszukałem się funkcji która by dodawała sprit z png stripa. Znalazłem tylko funkcję która tworzy stripa z istniejącego sprita.

Musiałbym więc się bawić w wycinanie pojedyńczych klatek z surface, a tego już mi się nie chciało xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Myślałem nad tym by gra turowa rozgrywała się w kosmosie (coś ala Master of Orion) a walki w czasie rzeczywistym na planetach. Wysyłało by się oddziały na podbijanie kolejnych planet. Czy coś w ten deseń ale nie wiem jak z fabułą ruszyć. Czy wcale jej nie robić :/

No i raczej ciężko będzie mi wytłumaczyć czemu na tych planetach były by labirynty :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...