Skocz do zawartości

Zablokowane Game Maker 8 Beta


Xedom

Rekomendowane odpowiedzi

Tutaj wymieniamy się opiniami na temat Bety GM8 :)

 

Po 1 - Z zewnątrz nic się praktycznie nie zmieniło, szkoda :(

Po 2 - Podoba mi się nowy Code Editor

Po 3 - Niezły jest też Sprite Editor, można cofnąć więcej niż 1 raz ;)

 

Głębiej jeszcze tego "cudeńka" nie obadałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że jest tak mało nowych funkcji, tylko random_range i pochodne, funkcje do timelines.

Edytor sprite'ów jest dobry. Fajnie, że jest kanał alpha.

 

EDIT: Jest lepszy, niż myślałem! Wcześniej sprite'a 1024^2 można było powiększyć do 400% lupą, a teraz spokojnie do 10000%! OMG! :o Możecie sprawdzić!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Szybciej czyta zasoby, zmieniły sie funkcje dodawania spritów, surfaców z tego co zauważyłem. Zaraz porównam FPS w Almorze na Laptopie, bo tam muli trochę :P

 

GM8: ładowanie o 2s szybciej (normalnie 4s), FPS: brak różnic, ładowanie zasobów: znów lepiej.

Ogólnie optymalniej Almora działa pod GM8, ale to była na szybko przerobiona wersja, nie zapoznałem się jeszcze z wczytywaniem spritów do nowej.

 

Najważniejsze: użycie pamięci:

 

GM8: 53MB

GM7: 48MB

 

To nie jest powód do radości :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze wiesz że to są lenie, im trzeba by było podać gotowy moduł do podpięcia -.-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ej czemu nie mogę go włączyć. Otwiera mi się czerwone okienko następnie klikam przycisk na dole GM8 Beta się otwiera a następnie szybko zamyka. O co tu chodź?

Pewnie trzeba .NET Framework 2.0 czy coś. Można za darmo pobrać z microsoft.com.

 

EDIT:

Da się tam zrobić/usunąć transparent? ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postanowiłem przetestować wydajność w 3D. Brak różnic poza jedną, zażarło mi kompa w trzy d**y gdy chodziłem po mapie, ale to tylko beta. Zaraz sprawdze inne ciekawostki z 3D :) Mark nic nie pisał o zmianie 3D?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głębiej jeszcze tego "cudeńka" nie obadałem.

Weź przestań , juz gdzies pisalem ze podoba mi się tylko wykrywanie błędów bez konieczności klikania na tamten huzik , ja w tym edytoze nawet nie moglem robić tych przejść na enter bo jakiś error wyskakiwal .

A tak to gówno zmienione , sprity i tak zżerają pamki ile zzieraly

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo mi przy odpalaniu projektow wywala bledy ktore wczesniej inne wersje ignorowaly

Została po prostu zmieniona liczba lub kolejność argumentów w niektórch funkcjach dlatego będzie trzeba wszystko podmienić na właściwe. A jak to coś innego, to może napisz treść tych błędów, bo mi poza tym co opisałem nic nie wyskakuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Tylko sprity, backgroundy i surface są pozmienianie, a zabrali parametr preciste dla spritów, preload, oraz transparent na removeback zamieniono (który ustawiony na true oznacza, ze wszystkie piksele w kolorze lewego dolnego maja zostać usunięte i ustawione jako przeźroczyste), który w sumie daje to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cwaniaku, a jak odpalasz Run to myślisz że co się dzieje? tworzy execa, tyle że w Tempie i tam zostaje, kopiuj go i będziesz miał swoją grę :P mądrale z yoyogames nie pomyśleli o tym :) tak więc w becie można tworzyć gry ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Ale gry EXE na początku mają komunikat, to raz, a dwa, że łączą się z serwerem YYG na początku i nie odpalą sie bez info zwrotnego z serwera najprawdowpodobniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

przeciez dodac sobie event Key Pressed: ESC to nie problem chyba, nie? ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Tylko sprity, backgroundy i surface są pozmienianie, a zabrali parametr preciste dla spritów, preload, oraz transparent na removeback zamieniono (który ustawiony na true oznacza, ze wszystkie piksele w kolorze lewego dolnego maja zostać usunięte i ustawione jako przeźroczyste), który w sumie daje to samo.

 

 

Dla niektorych tylko. Moze mi ktos na szybko przekonwertowac ten kod (z 6.1 na 8).

 

GML
tlo:=working_directory+"/room_1.jpg";

tlogm:=background2;

aaa=background_replace(tlogm,tlo, background_get_transparent(tlogm), background_get_smooth(tlogm), background_get_preload(tlogm));

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...