Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Potrzebujem grafiki do gry. Są jakieś strony z których mogę wziąć grafikę i ją wykorzystać w grze? A jeśli nie mogę to czy byłby ktoś zainteresowany zrobić mi taką grafikę do gry.

Potrzebujem auta widziane z góry, różnego rodzaju spojlery inne zderzaki muszą być narysowane oddzielnie i muszą idealnie pasować do samochodu. Gra ma rozdzielczość 2048×2048. Załaczam przykład grafiki która mnie interesuje.

20200116_112358.jpg

  • Super (+1) 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

A ile by kosztowały lepsze grafiki?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ok, dziękuję za pomoc

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.01.2020 o 11:31, Threef napisał:

https://opengameart.org/

https://www.kenney.nl/

Ciężko będzie Ci znaleźć darmowe lepsze

Mogę użyć tych grafik w mojej grze i ją opublikować bez obawy że ktoś złoży pozew do sądu o prawa autorskie?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, Kewin napisał:

Mogę użyć tych grafik w mojej grze i ją opublikować bez obawy że ktoś złoży pozew do sądu o prawa autorskie?

W zależności od licencji na jakiej każda jest. Przy każdej jest informacja i jest opisane co z nią można zrobić. Niektóre są w pełni za darmo, niektóre wymagają wymienienia autora w creditsach, inne nie pozwalaja np edytować grafik. Każdą licencję trzeba przeczytać

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Napisałem do grafika i napisał że weźnie 60 zł netto za rysunek, to dobra cena?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Kewin napisał:

Napisałem do grafika i napisał że weźnie 60 zł netto za rysunek, to dobra cena?

Zależy od wielkości i stylu grafiki. Ja na Twoim miejscu poszukałbym na Facebookowych grupach dla młodych grafików. Możesz znaleźć młode, utalentowane osoby które zrobią Ci to dużo taniej niż profesjonalny grafik, albo zgodzą się współtworzyć Twoją grę(w zamian za część dochodów z gry bądź jeśli gra jest z zajawki i ma być darmowa to w zamian za doświadczenie i dobrą zabawę przy tworzeniu).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, LolikZabójca napisał:

Zależy od wielkości i stylu grafiki. Ja na Twoim miejscu poszukałbym na Facebookowych grupach dla młodych grafików. Możesz znaleźć młode, utalentowane osoby które zrobią Ci to dużo taniej niż profesjonalny grafik, albo zgodzą się współtworzyć Twoją grę(w zamian za część dochodów z gry bądź jeśli gra jest z zajawki i ma być darmowa to w zamian za doświadczenie i dobrą zabawę przy tworzeniu).

Wolałbym postawić na doświadczenie. Na pewno nie zgodzę się na to żeby ktoś zabierał mi np. 1% dochodów z gry. Wolę zapłacić z góry i mieć cały zysk dla ciebie, a zakładam że będzie duży.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, Kewin napisał:

Wolałbym postawić na doświadczenie. Na pewno nie zgodzę się na to żeby ktoś zabierał mi np. 1% dochodów z gry. Wolę zapłacić z góry i mieć cały zysk dla ciebie, a zakładam że będzie duży.

Często umawia się na procent, bo mniej trzeba inwestować na start i w razie czego mniej ryzykujesz(nie wtopisz pieniędzy włożonych w grafika). Jeśli jesteś pewien sukcesu i masz hajs na inwestycje to może i lepiej ci robić samemu. Pamiętaj jednak, że grafik mógłby potem też Ci pomagać w obsłudze klienta, reklamach itp. Dzięki temu też możesz wziąć sobie urlop, bo wtedy Twój wspólnik się zajmie wszystkim pod Twoją nie obecność. Wszystko ma swoje wady i zalety. A co do zysków nie bądź taki pewien. Gry trzeba umieć promować. Nie jest to jakieś mega trudne, ale jeśli zrobisz to tak jak większość developerów to praktycznie nie wykonalne. Musisz być kreatywny i wiedzieć co robić(jak robić zamieszanie wokół produktu za jak najmniejsze fundusze bądź za darmo).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
25 minut temu, LolikZabójca napisał:

Często umawia się na procent, bo mniej trzeba inwestować na start i w razie czego mniej ryzykujesz(nie wtopisz pieniędzy włożonych w grafika). Jeśli jesteś pewien sukcesu i masz hajs na inwestycje to może i lepiej ci robić samemu. Pamiętaj jednak, że grafik mógłby potem też Ci pomagać w obsłudze klienta, reklamach itp. Dzięki temu też możesz wziąć sobie urlop, bo wtedy Twój wspólnik się zajmie wszystkim pod Twoją nie obecność. Wszystko ma swoje wady i zalety. A co do zysków nie bądź taki pewien. Gry trzeba umieć promować. Nie jest to jakieś mega trudne, ale jeśli zrobisz to tak jak większość developerów to praktycznie nie wykonalne. Musisz być kreatywny i wiedzieć co robić(jak robić zamieszanie wokół produktu za jak najmniejsze fundusze bądź za darmo).

Na reklame gry mam zaplanowany budżet w wysokości 10000zł. Mam nadzieję że tyle wystarczy ale jeśli nie to jestem w stanie przeznaczyć dużo więcej pieniędzy, ale należy pamiętać że jest takie ryzyko że mogę stracić te pieniądze i jestem tego świadomy. Z tego co słyszałem to większość grafików chce z góry pieniądze. Wolę mu dać teraz ok. 5k a później miliony mieć tylko dla mnie szczególnie że mam środki na wypuszczenie gry. Uważam że warto zaryzykować kilkadziesiąt tysięcy dla milionów. Jeśli podejdzie się do tematu poważnie to zysk jest pewny.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, LolikZabójca napisał:

Często umawia się na procent

Często grafik z doświadczeniem myśli zupełnie inaczej ;P

 

11 godzin temu, LolikZabójca napisał:

Pamiętaj jednak, że grafik mógłby potem też Ci pomagać w obsłudze klienta, reklamach itp. Dzięki temu też możesz wziąć sobie urlop, bo wtedy Twój wspólnik się zajmie wszystkim pod Twoją nie obecność.

Ale dlaczego miałby to robić? Że za darmo? Albo za "procent"? Sorry ale jeżeli już ktoś się zgodził na procent, to teraz staje się tym "doświadczonym" grafikiem co już więcej na procent niczego Ci nie zrobi :) 

 

11 godzin temu, LolikZabójca napisał:

A co do zysków nie bądź taki pewien. Gry trzeba umieć promować. Nie jest to jakieś mega trudne, ale jeśli zrobisz to tak jak większość developerów to praktycznie nie wykonalne. Musisz być kreatywny i wiedzieć co robić(jak robić zamieszanie wokół produktu za jak najmniejsze fundusze bądź za darmo).

10 godzin temu, Kewin napisał:

Uważam że warto zaryzykować kilkadziesiąt tysięcy dla milionów. Jeśli podejdzie się do tematu poważnie to zysk jest pewny.

Żeby zarobić te miliony to IMO trzeba mieć dużo szczęścia. Nawet gry AAA z dużym budżetem na reklamę mogą słabo się sprzedawać, faktor tym większy, im bardziej gra jest "indie" :P 

 

Dnia 19.01.2020 o 19:31, Kewin napisał:

Napisałem do grafika i napisał że weźnie 60 zł netto za rysunek, to dobra cena?

Popytaj się innych grafików w branży o wycenę, bo na cenę może wpływać sporo czynników i zapewne każdy wyceni Ci je inaczej. Może nawet uda Ci się podłapać studenta co dopiero zaczyna w branży, będzie taniej, ale większe ryzyko, że będą to mocne średniaki, chyba, że gość utalentowany ale nie zna cen rynkowych :P 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jestem pewien sukcesu, gra nie będzie się źle sprzedawać bo będzie darmowa, będę zarabiać na reklamach i mikropłatnościach. Kto nie zainstaluje rozbudowanej gry z realistyczną grafiką zajmującą mało miejsca. Myślę że milion pobrań na luzie będzie ;) ale tak już pisałem jest ryzyko porażki ale jestem dobrej myśli i robię wszystko według planu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, Kewin napisał:

Jestem pewien sukcesu, gra nie będzie się źle sprzedawać bo będzie darmowa, będę zarabiać na reklamach i mikropłatnościach. Kto nie zainstaluje rozbudowanej gry z realistyczną grafiką zajmującą mało miejsca. Myślę że milion pobrań na luzie będzie ;) ale tak już pisałem jest ryzyko porażki ale jestem dobrej myśli i robię wszystko według planu.

Masz, firma która na giełdzie dostała chyba ponad 2 miliony złotych, robiła wielkie MMO Edengrad, mozesz poczytać różne rzeczy o nich na wp, money, bankierze i ogólnie niby profeska.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.HuckleberryGames.Minglers
 

100+ pobrań gry :D Toż to jest żal. I na pewno wpakowali w promocję trochę grosza, a tu nic.

 

Także ja bym na za wiele nie liczył.

 

Jak powiedział kiedyś TeeGee - dobrze, jak pierwsza gra sprzed się w 1000 kopii :D Jak będzie dobra, druga sprzeda się lepiej :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, gnysek napisał:

Masz, firma która na giełdzie dostała chyba ponad 2 miliony złotych, robiła wielkie MMO Edengrad, mozesz poczytać różne rzeczy o nich na wp, money, bankierze i ogólnie niby profeska.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.HuckleberryGames.Minglers
 

100+ pobrań gry :D Toż to jest żal. I na pewno wpakowali w promocję trochę grosza, a tu nic.

 

Także ja bym na za wiele nie liczył.

 

Jak powiedział kiedyś TeeGee - dobrze, jak pierwsza gra sprzed się w 1000 kopii :D Jak będzie dobra, druga sprzeda się lepiej :)

Dlatego nie robię gry MMO bo ich jest pełno. Moja gra na pewno osiągnie sukces. Będzie ta gra na androida więc ma duże szanse na sukces. Ale nie dadałem tego tematu po to żeby dyskutować o tym czy moja gra osiągnie sukces. Chciałem się dowiedzieć trochę o grafice i na razie odpowiedzi mnie nie zadawalają więc wynajmę profesjonalnego grafika. Zawsze każdy mi mówił przy otwieraniu firmy że nie mam szans na sukces i że mam nie nastawiać się na duże zyski, ale ja jakoś się dorobiłem, a oni nie. Więc tym razem też nie zrezygnuję bo uważam że z tego będę miał duże pieniądze.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

@Konrad-GM w takim razie poczytaj czym są stsrtupy, a zrozumiesz, że Ci na prawdę dobrzy graficy wolą procent. Lepiej mieć udziały z dużych zysków niż jednorazowy, nie zbyt wygórowany zastrzyk gotówki. Dodatkowe obowiązki dla udziałowca to standardowa praktyka.

@Kewin wybacz, ale wydaję mi się, że może Ci nie wyjść. Popełniasz podstawowy błąd zakładając, że promocja zależy od kwoty włożonej w reklamę. Mając do dyspozycji zaledwie 10tyś musisz mieć pomysł na na prawdę fajną promocje. Nawet gdybyś miał te pół miliona na promocję to i tak jeśli zrobisz ją na zasadzie "dużo włożę w reklamę to na pewno wyjdzie" to mogłoby nie wyjść. Promocja gier jest trudna. Jest mnóstwo twórców na rynku którzy mają duże kwoty na reklamę. Trzeba działać nie konwencjonalnie. Można zrobić lepszą reklamę mając do dyspozycji 2-3tyś niż 20-30tyś jeśli będziesz kreatywny i będziesz miał doświadczenie w tworzeniu szumu wokół Twojego "dziecka". Tradycyjne reklamy w przypadku gier mają bardzo, bardzo niewielką skuteczność. Dlatego wielu doświadczonych twórców gier sobie z tym nie radzi. Tutaj potrzebny jest ktoś, kto dobrze ogarnia promocję na rynku gier. Duże firmy pokroju EA mogą sobie pozwolić by robić to byle jak. Ty nie. Jeśli zrobisz to w ten sposób, że będziesz pompował coraz większe kwoty, zamiast zastanowić się jak robić to z głową, to podejrzewam, że możesz mieć małe szanse. 

Pamiętaj, że musisz dotrzeć do świadomości jak największej ilości potencjalnych odbiorców i to jest Twój cel. Za to Twoim celem nie jest wykupienie jak największej ilości reklam. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
37 minut temu, LolikZabójca napisał:

@Konrad-GM w takim razie poczytaj czym są stsrtupy, a zrozumiesz, że Ci na prawdę dobrzy graficy wolą procent. Lepiej mieć udziały z dużych zysków niż jednorazowy, nie zbyt wygórowany zastrzyk gotówki. Dodatkowe obowiązki dla udziałowca to standardowa praktyka.

@Kewin wybacz, ale wydaję mi się, że może Ci nie wyjść. Popełniasz podstawowy błąd zakładając, że promocja zależy od kwoty włożonej w reklamę. Mając do dyspozycji zaledwie 10tyś musisz mieć pomysł na na prawdę fajną promocje. Nawet gdybyś miał te pół miliona na promocję to i tak jeśli zrobisz ją na zasadzie "dużo włożę w reklamę to na pewno wyjdzie" to mogłoby nie wyjść. Promocja gier jest trudna. Jest mnóstwo twórców na rynku którzy mają duże kwoty na reklamę. Trzeba działać nie konwencjonalnie. Można zrobić lepszą reklamę mając do dyspozycji 2-3tyś niż 20-30tyś jeśli będziesz kreatywny i będziesz miał doświadczenie w tworzeniu szumu wokół Twojego "dziecka". Tradycyjne reklamy w przypadku gier mają bardzo, bardzo niewielką skuteczność. Dlatego wielu doświadczonych twórców gier sobie z tym nie radzi. Tutaj potrzebny jest ktoś, kto dobrze ogarnia promocję na rynku gier. Duże firmy pokroju EA mogą sobie pozwolić by robić to byle jak. Ty nie. Jeśli zrobisz to w ten sposób, że będziesz pompował coraz większe kwoty, zamiast zastanowić się jak robić to z głową, to podejrzewam, że możesz mieć małe szanse. 

Pamiętaj, że musisz dotrzeć do świadomości jak największej ilości potencjalnych odbiorców i to jest Twój cel. Za to Twoim celem nie jest wykupienie jak największej ilości reklam. 

Moja reklama będzie dobra gdyż w moim zespole są osoby które wiedzą jak zareklamować grę z tym problemu, napewno nie będzie tak jak piszesz że będę pakował bezmyślnie pieniędzy, chciałbym tak jak każdy jak najwięcej zarobić najmniej inwestując. Powtórzę to kolejny raz, w każdej inwestycji jest ryzyko porażki i jestem tego świadomy, ale jakbym z góry tak jak ty założył że mi się nie uda to nawet bym nie próbował i bym się nie przekonał. Jak pierwsza gra się nie uda, to wyciągnę z tego lekcje i wypuszczę kolejną grę dużo lepszą. Zgodzę się z tobą że muszę dotrzeć do jak największej liczby odbiorców. Będzie strona internetowa, strona na Facebooku i ogólnie reklamy gry będą prawie wszędzie, a do ilu osób dam radę dotrzeć zobaczę, ciężko mi powiedzieć do ilu dam radę, bo to moja pierwszy duży projekt. Premiera gry ma być za parę miesięcy i wtedy się okaże.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, Kewin napisał:

Moja reklama będzie dobra gdyż w moim zespole są osoby które wiedzą jak zareklamować grę z tym problemu, napewno nie będzie tak jak piszesz że będę pakował bezmyślnie pieniędzy, chciałbym tak jak każdy jak najwięcej zarobić najmniej inwestując. Powtórzę to kolejny raz, w każdej inwestycji jest ryzyko porażki i jestem tego świadomy, ale jakbym z góry tak jak ty założył że mi się nie uda to nawet bym nie próbował i bym się nie przekonał. Jak pierwsza gra się nie uda, to wyciągnę z tego lekcje i wypuszczę kolejną grę dużo lepszą. Zgodzę się z tobą że muszę dotrzeć do jak największej liczby odbiorców. Będzie strona internetowa, strona na Facebooku i ogólnie reklamy gry będą prawie wszędzie, a do ilu osób dam radę dotrzeć zobaczę, ciężko mi powiedzieć do ilu dam radę, bo to moja pierwszy duży projekt. Premiera gry ma być za parę miesięcy i wtedy się okaże.

Ja nie zakładam, że nie da się. Ja tylko wiem, że osobom które nie mają odpowiedniego pomysłu na promocję, a założenie typu: "dać coś na fb ads, google adwords, trochę ad moba i innych reklam wykupię i będzie git" jest bardzo trudno wypromować grę. To trudny rynek. Powtórzę jeszcze raz - chodzi o to, by wywołać jak najwięcej emocji u jak największego grona odbiorców. W dodatku fajnie gdyby to były emocje związane z ciekawością która pcha leada do sprawdzenia produktu. Czasami da się to zrobić bez użycia nawet złotówki. Natomiast jeśli ktoś nie wie jak to robić, to na rynku gier nie pomoże mu żadna kwota(chyba, że będzie to na prawdę duża kwota, ale to nie są kwoty rzędu 10-20tyś, raczej kilka razy tyle, a i tak efekt może być porównywalny do dobrze zrobionej kampanii za grosze). Dlatego wskazałem Ci sposób myślenia. Nie ilość reklam, ani fundusze na kampanie reklamową, a to do ilu osób taka reklama dotrze i ile spośród nich zaciekawi, a nie przeleci przed oczami jak typowa reklama się liczy. Czyli generalnie na rynku gier liczy się nie konwencjonalność prowadzenia działań marketingowych. Później mnożysz efekt nastawiając się bardziej na influencerów niż klasycznych reklam(także w postaci organizacji i firm - choćby recenzentów gier czy portali o grach). To bardzo, bardzo trudny rynek. Polecałbym Ci nie lekceważyć tego. I nie chodzi o to, żebyś się poddał tylko przeprowadził dokładną analizę potencjalnych problemów w promocji i znalazł na nie rozwiązania. No i potrzebujesz osób które na prawdę wiedzą co robią jeśli chodzi o reklamę. Dodatkowym atutem gdyby sama gra też miała w swojej rozgrywce już potencjał do zrobienia szumu. Szum można robić na różne sposoby. Czymś co się sprawdza u wielu(i sięgają po to bardzo często nawet najwięksi giganci) to kontrowersyjność. Ale to nie jedyna droga. W każdym razie pamiętaj, żeby nie utopić pieniędzy w bezpłciowych reklamach, wyglądających jak każda inna i która nie wywoła w odbiorcy żadnej większej reakcji niż "niech się już skończy". I nie bój się zapłacić bardzo dużo odpowiedniej osobie która zrobi to dobrze, bo to może być kluczowy czynnik dla Twojego sukcesu. Tu też przestrzegam przed tym, że ktoś kto bierze dużo, albo jest pracownikiem dużej firmy nie koniecznie musi być najlepszy. Właściwie w marketingu unikał bym molochów. Oni działają proceduralnie, schematycznie i raczej już dawno zjadła takie duże firmy rutyna(oprócz małych wyjątków). Że nie wspomnę o tym, że potrafią brać z miejsca kolosalne stawki za coś, co nie jest tego wartę. Najlepiej poszukać jakiejś konkretnej osoby która wie co robi niż firmy. Upewnij się, że jeśli masz osobę od marketingu w teamie, to jest to to odpowiednia osoba. Jeśli chodzi o branżę gier to marketing to coś, co może okazać się kluczowe co do tego, czy Twoja gra odniesie sukces. A w marketingu nie ma przypadków. Są tylko związki przyczynowo-skutkowe i kreatywność + psychologia + socjologia + znajomość nowoczesnych + nieszablonowych metod docierania do klienta. Ty potrzebujesz kogoś kto ogarnia to wszystko. To nie jest branża jak większość. Choć pieniądze w stosunku do włożonej pracy potrafią być dużo, dużo większe niż w większości branż. Zakładam oczywiście, że masz na prawdę przełomowy i ciekawy gameplay, bo jak planujesz kolejną indie platformówkę, która ma przyciągać "klimatem" to prawdopodobnie może Ci się nawet ta inwestycja nie zwrócić mimo najlepszego marketingu i lepiej zainwestować w co innego.

  • Super (+1) 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, LolikZabójca napisał:

Ja nie zakładam, że nie da się. Ja tylko wiem, że osobom które nie mają odpowiedniego pomysłu na promocję, a założenie typu: "dać coś na fb ads, google adwords, trochę ad moba i innych reklam wykupię i będzie git" jest bardzo trudno wypromować grę. To trudny rynek. Powtórzę jeszcze raz - chodzi o to, by wywołać jak najwięcej emocji u jak największego grona odbiorców. W dodatku fajnie gdyby to były emocje związane z ciekawością która pcha leada do sprawdzenia produktu. Czasami da się to zrobić bez użycia nawet złotówki. Natomiast jeśli ktoś nie wie jak to robić, to na rynku gier nie pomoże mu żadna kwota(chyba, że będzie to na prawdę duża kwota, ale to nie są kwoty rzędu 10-20tyś, raczej kilka razy tyle, a i tak efekt może być porównywalny do dobrze zrobionej kampanii za grosze). Dlatego wskazałem Ci sposób myślenia. Nie ilość reklam, ani fundusze na kampanie reklamową, a to do ilu osób taka reklama dotrze i ile spośród nich zaciekawi, a nie przeleci przed oczami jak typowa reklama się liczy. Czyli generalnie na rynku gier liczy się nie konwencjonalność prowadzenia działań marketingowych. Później mnożysz efekt nastawiając się bardziej na influencerów niż klasycznych reklam(także w postaci organizacji i firm - choćby recenzentów gier czy portali o grach). To bardzo, bardzo trudny rynek. Polecałbym Ci nie lekceważyć tego. I nie chodzi o to, żebyś się poddał tylko przeprowadził dokładną analizę potencjalnych problemów w promocji i znalazł na nie rozwiązania. No i potrzebujesz osób które na prawdę wiedzą co robią jeśli chodzi o reklamę. Dodatkowym atutem gdyby sama gra też miała w swojej rozgrywce już potencjał do zrobienia szumu. Szum można robić na różne sposoby. Czymś co się sprawdza u wielu(i sięgają po to bardzo często nawet najwięksi giganci) to kontrowersyjność. Ale to nie jedyna droga. W każdym razie pamiętaj, żeby nie utopić pieniędzy w bezpłciowych reklamach, wyglądających jak każda inna i która nie wywoła w odbiorcy żadnej większej reakcji niż "niech się już skończy". I nie bój się zapłacić bardzo dużo odpowiedniej osobie która zrobi to dobrze, bo to może być kluczowy czynnik dla Twojego sukcesu. Tu też przestrzegam przed tym, że ktoś kto bierze dużo, albo jest pracownikiem dużej firmy nie koniecznie musi być najlepszy. Właściwie w marketingu unikał bym molochów. Oni działają proceduralnie, schematycznie i raczej już dawno zjadła takie duże firmy rutyna(oprócz małych wyjątków). Że nie wspomnę o tym, że potrafią brać z miejsca kolosalne stawki za coś, co nie jest tego wartę. Najlepiej poszukać jakiejś konkretnej osoby która wie co robi niż firmy. Upewnij się, że jeśli masz osobę od marketingu w teamie, to jest to to odpowiednia osoba. Jeśli chodzi o branżę gier to marketing to coś, co może okazać się kluczowe co do tego, czy Twoja gra odniesie sukces. A w marketingu nie ma przypadków. Są tylko związki przyczynowo-skutkowe i kreatywność + psychologia + socjologia + znajomość nowoczesnych + nieszablonowych metod docierania do klienta. Ty potrzebujesz kogoś kto ogarnia to wszystko. To nie jest branża jak większość. Choć pieniądze w stosunku do włożonej pracy potrafią być dużo, dużo większe niż w większości branż. Zakładam oczywiście, że masz na prawdę przełomowy i ciekawy gameplay, bo jak planujesz kolejną indie platformówkę, która ma przyciągać "klimatem" to prawdopodobnie może Ci się nawet ta inwestycja nie zwrócić mimo najlepszego marketingu i lepiej zainwestować w co innego.

Dzięki za radę, mocno się rozpisałeś, jakby co nie tworzę platformówki. Podsumowując gra może być najlepsza ale jeśli nie jest dobrze zareklamowana to nic z tego nie będzie. Reklama to połowa sukcesu. Gdyby to było proste to by każdy dorabiał się milionów, a żeby zarobić miliony musi wyjść wszystko idealnie czyli m.in. gameplay i reklama.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×