-
Postów
2 015 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
-
Wygrane w rankingu
15
Typ zawartości
Profile
Forum
Wydarzenia
Odpowiedzi opublikowane przez Uzjel
-
-
Chciałem podrzucić przykład, który sam zrobiłem prawie 14 lat temu Ale coś się nam z pobieraniem zepsuło, no i nie wiem czy @gnysek konwertował na nową wersję GMa. W każdym razie tak jak gnysek napisał + przeliczenie za ile klatek doleci pocisk do przeciwnika w danej pozycji. Nie jest to oczywiście 100% gwarancja celności, bo obiekt może zmienić kierunek, ale jest to jakiś punkt wyjścia.
-
Hej! Ja do placeholderów używam https://www.flaticon.com/.
-
Dodatkowo polecam rysować ścieżki chociażby dla debugowania + rysować mp_grid_draw, żeby zobaczyć czy siatka odpowiednio się wygenerowała.
I na koniec jeszcze taki tip, jak nie chcemy żeby ścieżka była taka "kwadratowa" można użyć np tego: https://marketplace.yoyogames.com/assets/1687/optimized-path
-
-
-
Kiedy liga? Będę Cię męczył publicznie, żebyś jakieś terminy podawał
-
Ja używam prawie codziennie, ale trochę do innych rzeczy. Sprawdzam, czy kod można zoptymalizować i generuję prostą dokumentację. Przykład
//Opisz proszę ten kod, jest w języku GML: //Zwraca listę drzwi w postaci ds_mpay function scan_entrances(_doors,_list){ var _check = 0b_10000 for(i=0;i<5;i++) { if _doors & _check > 0 { ds_list_add(_list,i) } _check = _check >> 1 } return _list }
Rezultat:
Ten kod w języku GML definiuje funkcję o nazwie
scan_entrances
, która przyjmuje dwa argumenty:_doors
i_list
. Funkcja ta zwraca listę drzwi w postacids_list
.Poniżej znajduje się krótkie objaśnienie poszczególnych linii kodu:
-
var _check = 0b_10000
- tworzy zmienną_check
i przypisuje do niej wartość binarną0b_10000
, czyli dziesiętnie16
. Ustawienie tej wartości pozwala na porównanie poszczególnych bitów zmiennej_doors
. -
for(i=0;i<5;i++)
- rozpoczyna pętlę, która wykona się pięć razy. -
if _doors & _check > 0
- sprawdza, czy wartość zmiennej_doors
po AND z_check
daje wynik większy niż 0. Wykorzystanie operatora AND (&
) pozwala na porównanie poszczególnych bitów. Jeśli wynik jest większy niż 0, to oznacza, że bit dla aktualnie sprawdzanego drzwi jest ustawiony na wartość 1. -
ds_list_add(_list,i)
- jeśli warunek w linii 3 jest spełniony, to dodaje wartośći
do listy_list
. Wartość ta oznacza indeks drzwi, które są otwarte. -
_check = _check >> 1
- po każdej iteracji pętli przesuwa wartość_check
o jeden bit w prawo. Dzięki temu następna iteracja pętli porówna kolejny bit w zmiennej_doors
. -
return _list
- zwraca listę_list
, zawierającą indeksy otwartych drzwi.
Podsumowując, funkcja
scan_entrances
służy do skanowania zmiennej_doors
, która przechowuje informacje o stanie otwarcia pięciu drzwi. Funkcja zwraca listę zawierającą indeksy drzwi, które są otwarte. -
-
-
-
Kiedyś GM miał wsparcie dla AdColony, teraz nie wiem jak jest. Tutaj masz artykuł dotyczący konfiguracji, ale nie wiem czy działa bo jest z przed 5 lat. https://help.yoyogames.com/hc/en-us/articles/216754578-Ads-AdColony-v1-3-
-
No, jak chcesz to w to brnij, ale chyba wygodniej by było, tak jak pisaliśmy wyżej
-
A jak kursor umieścisz wewnątrz ścian do rozbicia to jak się zachowa?
-
Ja bym tak tego nie robił. Rozbijesz się na wykrywaniu kolizji ze ścianami. Offset powinien nie wpływać na pozycję, a tylko na rysowanie. Podobnie jak w moim najnowszym tutorialu ?
-
Mix Runescape z Oblivionem (przez te brwi)
-
-
-
@SimianVirus7, ale co z nimi nie tak? Wygląda ok. Ja bym dodał jeszcze trochę particli kierunkowych przy uderzeniu i jakąś flarę przy wystrzale.
-
Jakoś nie mam zdania o tych gierkach.
-
Tak, dodatkowo zmodyfikowali zasady nagradzania.
- Dziś miały być wyniki - będą w środę
- Do "finału" miały wejść 4 gry - wejdzie 8
-
907! Tyle zgłoszeń ostatecznie pojawiło się na konkursie organizowanym przez Operę, YYG i Game Jolt. W tym stadzie gierek znajduje się kilka produkcji waszych GMClanowych kolegów, którzy naprawdę bardzo by się cieszyli z każdego lajka i komentarza pod ich pracą.
Pod linkiem znajduje się playlista gierek GMClanowiczów, które udało mi się zebrać, jeżeli ktoś jeszcze chciałby się pochwalić to z chęcią dodam więcej gier.
https://gamejolt.com/playlist/gx-polskie/435083
Zagrałem w ponad połowę gier, które są dołączone do konkursu (szkoda, że po 200 dopiero zacząłem dodawać do playlisty). Stworzyłem playlistę "Warto zagrać", abyście wy nie musieli szukać fajnych produkcji w stogu gierek, których celem jest zabicie gracza w 1 sekundę po odpaleniu poziomu Na razie jest 38 tytułów, ale będę sukcesywnie aktualizował listę.
https://gamejolt.com/playlist/gx-warto-zagrac/435262
Dajcie znać jacy są wasi faworyci!
-
Ogólne spostrzeżenia:
- Górna belka fajnie poszła w minimalizm
- Im niżej się schodzi tym ciężej dla oka się robi
- Artykuły wyglądają świetnie
- Menu rozwijane również świetne
- Te skróty bardzo obciążają wizualnie całość
- O sekcjach już się nie wypowiem, bo inni powiedzieli co myślą
Czekam na więcej szkiców
-
Kiedy demo?
-
Nie robimy nowych materiałów bo nie mamy nowych użytkowników. A może nie mamy nowych użytkowników bo nie mamy nowych materiałów. ?
-
Nad czym aktualnie pracujesz?
w Zapowiedzi
Opublikowano
@pk100 Cała aktywność naszej społeczności przeniosła się na Discorda, zapraszamy! Dlaczego używasz 1.4, skoro 2.3 jest za darmo?