uzytkownik123 Opublikowano 5 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2020 próbuję zrobić fajny feeling przy strzelaniu do gry top down. kombinuję z "shake screenem", view_anglem, zoomem viewa, ale zamiast feelingu wychodzi mi taki rozdrażniacz i rozpraszacz :/ macie jakieś praktyczne rady? funkcje których warto użyć? (GMS1.4) sprawdzone sposoby? patrzyłem też na yt ale dalej nie umiem odwzorować nic dobrego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 6 Sierpnia 2020 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2020 Ale znalazłeś tam coś dobrego chociaż ? Bo nie wiem czy odwzorowanie oznacza, że sam próbowałeś, czy skorzystałeś z kodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uzytkownik123 Opublikowano 7 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2020 właśnie problem w tym, że nie wiem co jest dobre. W gry nie gram już od hoho a teraz trendy są inne niż 20 late temu. Od strony technicznej mam silnik zrobiony raczej i teraz zabieram się za ten cały "feeling i jusicy" i zaczynają się schody. Nie wiem nawet jaki rodzaj kamery zrobić? gracz w centrum, czy kamera po okręgu dookoła gracza a wartość promienia stała? czy centrum między pozycją celownika a pozycją gracza? jak teraz się te topdowny w skrócie robi bo ja to sie na Crimsonlandzie zatrzymałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Borek Opublikowano 8 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2020 Coś tu nie gra... Jako stary wujek GMClanu mający wiele ciężkich projektów na karku dam Ci radę Jeżeli sam nie czujesz gameplay'u, to tego po prostu nie rób, spróbuj zrobić może inny projekt? Sprawa jest prosta, dobra gra musi wyjść w całości od Ciebie, a z tego co widzę, to próbujesz się posiłkować informacjami jak ma wyglądać Twoja gra. Ja jak robiłem "Alien Territory" ( strzelanka multiplayer - top down ), to nikogo się nie pytałem, tylko robiłem tak, jak chciałem żeby było. To Ty masz czuć tę grę, robisz ją taką w jaką chciałbyś grać, nigdy nie rób gier pod kogoś. Oczywiście opinia innych jest bardzo ważna, ale opieraj się na opinii jak już coś stworzysz, a nie jak zaczynasz tworzyć. Jednak odpowiadając stricte na Twoje pytanie, możliwości jest kilka. W top down nie jest łatwo o efekt strzelania, bo możemy manipulować tylko kamerą przy odrzucie broni podczas strzelania. Pamiętaj jednak, że trzęsienie kamery musi być delikatne, bo graczy zacznie to męczyć, bardzo dużą rolę odgrywają dźwięki, spadające i turlające się łuski ( odbijające od ścian np. ), ogień z lufy ( losowy ), trochę dymu, postać musi mieć lekki odrzut ( tylko żeby się nie cofała bez sensownie, a raczej wizualnie ) itp. Możesz zastosować lekkie oddalenie lub przybliżenie kamery podczas strzelania, albo po prostu przed strzelaniem lekki zoom kiedy gracz próbuje celować prawym przyciskiem myszki. Generalnie musisz to poczuć, kombinuj dodając różne efekty i zobacz czy Ci się podoba, w którą iść stronę, czy efektów nie jest za dużo lub za mało, zainspiruj się innymi grami, niekoniecznie 2D. Ja pamiętam, że nad efektem uderzania kul o ścianę pracowałem ok. 2 tygodni Non stop coś poprawiałem i mi nie pasowało, ale robiłem do skutku aż w pewnym momencie siadłem... i stwierdziłem... tak! to jest to Chell i SimianVirus7 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Wojzax Opublikowano 10 Sierpnia 2020 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2020 Tutaj gość fajnie opisuje jak wygląda dobry dźwięk broni, z mojej strony dodam że ważny jest zawsze rozbłysk wokół strzelającego na podłodze i (w innych rzutach) na ścianach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 11 Sierpnia 2020 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2020 Mi się podobała broń w Killzone czy Black, bo w przeciwieństwie do PCtowych strzelanek gdzie biegasz z prędkością rozpędzonego auta i strzelasz z karabinu z jednej ręki, tam broń jest ciężka, masywna i powolna. Zrobili to tak, że mimo iż to tylko obrazki wyświetlane na monitorze, fizycznie w dłoniach czujesz, że coś dźwigasz. Kto grał w Alien Territory Borka pamięta, że jak się rzuciło granatem, czy strzelało z shotguna, to był odpowiedni odrzut, wstrząs ekranu, latające magzynki i odłamki itd. i mimo, ze to gra 2D z widokiem z góry to też było czuć pewien ciężar. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 14 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2020 Kiedy sam byłem na serwerze chodziłem, strzelałem i tylko słuchałem tego koncertu zniszczeń. Tak dobry był feeling Alienów Borka. gnysek 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się