Dester Opublikowano 6 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2016 Otwieram projekt w GMS. Pojawia się okno. Error in Object player, Event Key Release A-key, Action 9: Symbol , or ) expected. Error in Object player, Event Key Release A-key, Action 11: Symbol , or ) expected. Error in Object player, Event Key Release A-key, Action 13: Symbol , or ) expected. Error in Object player, Event Key Release D-key, Action 9: Symbol , or ) expected. Error in Object player, Event Key Release D-key, Action 11: Symbol , or ) expected. Error in Object player, Event Key Release D-key, Action 13: Symbol , or ) expected. Error in Object player, Event Key Release S-key, Action 9: Symbol , or ) expected. Error in Object player, Event Key Release S-key, Action 11: Symbol , or ) expected. Error in Object player, Event Key Release S-key, Action 13: Symbol , or ) expected. Error in Object player, Event Key Release W-key, Action 9: Symbol , or ) expected. Error in Object player, Event Key Release W-key, Action 11: Symbol , or ) expected. Error in Object player, Event Key Release W-key, Action 13: Symbol , or ) expected. To są bloczki, i jestem pewien że nie ma w nich żadnych błędów Key Release Event for A-key Key: if reloading is equal to 1 exit this event if firing is equal to 1 exit this event if keyboard_check(0x57) is equal to 0 if keyboard_check(0x44) is equal to 0 if keyboard_check(0x53) is equal to 0 if knife is equal to 0 set variable walksprite to 0 if item is equal to "" set the sprite to player_idle with subimage 0 and speed 1 exit this event if item is equal to "pistol" set the sprite to player_pistolidle with subimage 0 and speed 1 exit this event if item is equal to "rifle" set the sprite to player_rifleidle with subimage 0 and speed 1 exit this event Key Release Event for D-key Key: if reloading is equal to 1 exit this event if firing is equal to 1 exit this event if keyboard_check_pressed(0x41) is equal to 0 if keyboard_check_pressed(0x57) is equal to 0 if keyboard_check_pressed(0x53) is equal to 0 if knife is equal to 0 set variable walksprite to 0 if item is equal to "" set the sprite to player_idle with subimage 0 and speed 1 exit this event if item is equal to "pistol" set the sprite to player_pistolidle with subimage 0 and speed 1 exit this event if item is equal to "rifle" set the sprite to player_rifleidle with subimage 0 and speed 1 exit this event Key Release Event for S-key Key: if reloading is equal to 1 exit this event if firing is equal to 1 exit this event if keyboard_check_pressed(0x41) is equal to 0 if keyboard_check_pressed(0x57) is equal to 0 if keyboard_check_pressed(0x44) is equal to 0 if knife is equal to 0 set variable walksprite to 0 if item is equal to "" set the sprite to player_idle with subimage 0 and speed 1 exit this event if item is equal to "pistol" set the sprite to player_pistolidle with subimage 0 and speed 1 exit this event if item is equal to "rifle" set the sprite to player_rifleidle with subimage 0 and speed 1 exit this event Key Release Event for W-key Key: if reloading is equal to 1 exit this event if firing is equal to 1 exit this event if keyboard_check_pressed(0x41) is equal to 0 if keyboard_check_pressed(0x44) is equal to 0 if keyboard_check_pressed(0x53) is equal to 0 if knife is equal to 0 set variable walksprite to 0 if item is equal to "" set the sprite to player_idle with subimage 0 and speed 1 exit this event if item is equal to "pistol" set the sprite to player_pistolidle with subimage 0 and speed 1 exit this event if item is equal to "rifle" set the sprite to player_rifleidle with subimage 0 and speed 1 exit this event Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignatus Opublikowano 6 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2016 Ale dlaczego bloczki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dester Opublikowano 6 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2016 Ale dlaczego bloczki? Bo nie wiem jakie funkcje odpowiadają [Change Sprite] i [Exit Event] >.< I tworzenie poruszajacego sie obiektu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignatus Opublikowano 6 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2016 GML sprite_index= exit event to nie rozumiem co masz na myśli GML instance_create Daleko na klockach nie zajdziesz-to jakbyś uczył się jeździć samochodem tylko wjeżdząjąc i wyjeżdżając godzinami z garażu-niby jedziesz samochodem ale ekhm.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dester Opublikowano 6 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2016 GML sprite_index= ok exit event to nie rozumiem co masz na myśli Bloczek o nazwie exit event. Z dużym iksem. GML instance_create To wiem i używam, ale jak przypisać mu prędkość z tego skryptu? ------------------------- Pomożesz z tymi błędami? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dester Opublikowano 7 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2016 Czy zamiana całego eventu na kod by pomogła? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danielus Opublikowano 7 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2016 Jak masz kod to można znaleźć w czym jest błąd. Na klockach nie bardzo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sutikku Opublikowano 7 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2016 Jeśli chcesz nadać prędkość stworzonemu obiektowi, to robisz tak GML var b=instance_create(x,y,obj); //przypisujesz id obiektu do zmiennej tymczasowej b.speed=3; //nadajesz predkosc b.direction=image_angle; //jak chcesz to i kierunek b.jaka_kolwiek_zmienna=0; //i tak mozesz wszystko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dester Opublikowano 7 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2016 Jeśli chcesz nadać prędkość stworzonemu obiektowi, to robisz tak GML var b=instance_create(x,y,obj); //przypisujesz id obiektu do zmiennej tymczasowej b.speed=3; //nadajesz predkosc b.direction=image_angle; //jak chcesz to i kierunek b.jaka_kolwiek_zmienna=0; //i tak mozesz wszystko</span></span> Robiłem coś takiego w lua od 2 lat i na to nie wpadłem... Jak masz kod to można znaleźć w czym jest błąd. Na klockach nie bardzo. I tak wiadomo że to wszystko wina gma To, że błędy same z siebie się tworzą po otwarciu projektu nie jest normalne ... Przerobię na kod... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignatus Opublikowano 7 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2016 Setki razy sobie wmawiałem że błędy są winą GM- ale zawsze wychodziło że to mój błąd po prostu.Klocki to strata czasu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dester Opublikowano 7 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2016 Setki razy sobie wmawiałem że błędy są winą GM- ale zawsze wychodziło że to mój błąd po prostu.Klocki to strata czasu Powtórzę jeszcze raz. Błędy same się stworzyły kiedy otworzyłem projekt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 7 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2016 exit event to po prostu GML exit; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dester Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2016 GML //RELEASE A if(reloading==1 or firing==1 or knife==1){ exit; } if(keyboard_check(0x57)==0){ if(keyboard_check(0x44)==0){ if(keyboard_check(0x53)==0){ walksprite=0; if(item==""){ sprite_index=player_idle; exit; } if(item=="rifle"){ sprite_index=player_rifleidle; exit; } if(item=="pistol"){ sprite_index=player_pistolidle; exit; } } } } ERROR at line 7 pos 21: Symbol , or ) expected. 7: GML if(keyboard_check(0x57)==0){ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Oj, pomijając błąd to jest bardzo zła logika tego kodu :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dester Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2016 pomijając błąd Wolałbym nie.. Jak już musisz narzekać to pomóż poprawić :c Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2016 keyboard_check() jako parametr przyjmuje stałe albo kod ASCII klawisza. keyboard_check() jako wartość zwraca boolean true/false w zależności czy klawisz jest teraz wciśnięty czy nie. I popieram że brak tu logiki. Sprawdzasz warunek, który wykona się tylko gdy warunek wcześniej się wykona, i o ile wcześniejszy się wykona. Zrobiłeś tutaj zagnieżdżony AND a chyba chodziło Ci o OR. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dester Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2016 keyboard_check() jako parametr przyjmuje stałe albo kod ASCII klawisza. keyboard_check() jako wartość zwraca boolean true/false w zależności czy klawisz jest teraz wciśnięty czy nie. I popieram że brak tu logiki. Sprawdzasz warunek, który wykona się tylko gdy warunek wcześniej się wykona, i o ile wcześniejszy się wykona. Zrobiłeś tutaj zagnieżdżony AND a chyba chodziło Ci o OR. Ten kod wcześniej działał. Nic nie zmieniłem. Nowy kod GML if(reloading==1 or firing==1 or knife==1){ exit; } if(keyboard_check(0x57)==false and keyboard_check(0x44)==false and keyboard_check(0x53)==false){ walksprite=0; if(item==""){ sprite_index=player_idle; exit; } if(item=="rifle"){ sprite_index=player_rifleidle; exit; } if(item=="pistol"){ sprite_index=player_pistolidle; exit; } } Error at line 6 pos 21: Symbol , or ) expected. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Ten kawałek kodu działa. Prawdopodobnie masz gdzieś wcześniej niedomknięty nawias i dopiero w tym miejscu pokazuje błąd. Poza tym po samym skopiowaniu już widzę że masz solidnie popieprzone znaki. To też może być powodem błędu jeżeli ty myślisz że masz gdzieś spację a kompilator będzie widział inny znak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2016 w gmie nie ma 0xgówno wartości szesnastkowe pisze się po $ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2016 w gmie nie ma 0xgówno wartości szesnastkowe pisze się po $ No właśnie też myślałem. Ale GM nie zwraca błędu i nawet to działa. Nie chce mi się sprawdzać któremu klawiszowi to odpowiada, ale o ile jest to wartość liczbowa to będzie to traktować jako numer ascii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2016 No właśnie też myślałem. Ale GM nie zwraca błędu i nawet to działa. Nie chce mi się sprawdzać któremu klawiszowi to odpowiada, ale o ile jest to wartość liczbowa to będzie to traktować jako numer ascii. w wersji 1.4.1757 po wstawieniu 0x01 w miejsce 1 automatyczny sprawdzacz składni wywala błąd dokładnie w tym punkcie i w przypadku keyboard_check dokładnie taki jak w pierwszym poście x sprawia, że interpreter szaleje to nie powinno nigdy działać i jeśli działa, panowie z yoyo znowu coś spieprzyli albo czegoś nie skończyli manual zaleca $ do używania heksadecymali Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignatus Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2016 GML keyboard_check(0x44) Kiego uja tak sobie życie utrudniać :D? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dester Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2016 GML keyboard_check(0x44) Kiego uja tak sobie życie utrudniać :D? A da się łatwiej? Bo to na górze wcale tak nie brzmi ^^^^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dester Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Poza tym po samym skopiowaniu już widzę że masz solidnie popieprzone znaki. To też może być powodem błędu jeżeli ty myślisz że masz gdzieś spację a kompilator będzie widział inny znak. Nie rozumiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2016 GML keyboard_check(ord('W')) keyboard_check(ord('S')) keyboard_check(ord('A')) keyboard_check(ord('D')) itd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dester Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Jak na razie działa, dzięki <3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 13 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2016 Do póki znów się samo nie zepsuje co? :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dester Opublikowano 13 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2016 Do póki znów się samo nie zepsuje co? :thumbsup: Dokładnie :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się