Skocz do zawartości

Zablokowane Epizod 1 - Breakout


Uzjel

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 133
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

@Sutikku:

Jeżeli boty działają w jednej aplikacji, na jednym komputerze, bez serwera, to dla botów nie ma żadnego odstępu czasu pomiędzy kolejnymi turami - tak jak w grze z czasem rzeczywistym.

Natomiast jeżeli istnieje serwer w osobnej aplikacji, z którym boty się komunikują i który koordynuje pracę całej gry, to wtedy można mówić o różnicy między grą turową a grą czasu rzeczywistego.

Gdy boty działają w jednej aplikacji, to nie jest tak, że gdy jeden coś robi, to drugi nic nie robi - one są traktowane przez komputer jako jeden duży bot działający na całą grę, więc albo cały bot coś robi, albo cały bot nic nie robi. To oznacza, że żaden bot nie czeka na jego ruch, gdyż każdy bot cały czas coś robi - to, że robią to po kolei, nie gra żadnej roli. Gdy boty komunikują się poprzez serwer, wtedy jeden bot czeka, aż serwer pozwoli na jego ruch, a w tym czasie działa drugi bot.

 

Niezależnie od tego, czy gra jest turowa, czy nie, bota pisałoby się tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Amaterasu: nie ma znaczenia tylko gdy działają na jednym wątku.

 

Właściwie to jest dokładnie odwrotnie niż napisałeś :f

Jeśli masz boty na jednym wątku w aplikacji to one na siebie wzajemnie czekają, bo gdy jeden myśli drugi musi czekać na przydzielenie czasu procesora.

Jeśli mają osobne wątki, osobne aplikacje z serverm itp. to wtedy można powiedzieć że działają jednocześnie. Jeśli gra jest turowa, to po wystawieniu ruchu od razu mogą zacząć planować kolejny, podczas gdy tak naprawdę trwa tura przeciwnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Danielus:

Chyba źle wyraziłem to, co mam na myśli.

Gdy boty działają w jednym wątku, nie ma żadnego czasu oczekiwania dla procesora, on pracuje ciągle. Gdy boty działają za pośrednictwem serwera, albo w osobnych wątkach, to proces odpowiadający za działanie bota może wejść w tryb oczekiwania pasywnego. Wg mnie na tym polega różnica między grą czasu rzeczywistego a grą turową. Gdyby boty w grze, która dla graczy ludzkich była grą turową, pracowały w jednym wątku, i proces bota nie miałby czasu na odpoczynek, nie różniłoby to się niczym w stosunku do gry, która dla graczy była grą czasu rzeczywistego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...