Skocz do zawartości

Sterowanie na Androida [GMS]


Quzziy

Rekomendowane odpowiedzi

  • Administratorzy

Na GMCommunity (gmc.yoyogames.com) masz gotowe przykłady z wirtualnymi gałkami i przyciskami, w dziale Tutorials i Demos samego GM:Studio chyba też coś jest. I sama dokumentacja też o virtual keys sporo mówi (o gałce analogowej nic, ale to nie jest super trudne do zrobienia, no i jak mówiłem są przykłady).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiec zrobiłem strzałki, ale strasznie słabo działają (reakcja na dotyk, jest chyba tylko na krawędziach przycisków)

I nie wiem dlaczego ale zostają na miejscu, kiedy kamera sie przesuwa, przez co przesuwają sie w lewo kiedy postac idzie w prawo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem obiekt który ma:

 

/// W create

GML
gui_width=700

gui_height=480

 

/// W Draw

GML
display_set_gui_size(gui_width,gui_height)

 

global.vkup = YoYo_AddVirtualKey( gui_width-138, gui_height-138, 64, 64, vk_up );

global.vkright = YoYo_AddVirtualKey( gui_width-74, gui_height-74, 64, 64, vk_right );

global.vkdown = YoYo_AddVirtualKey( gui_width-138, gui_height-74, 64, 64, vk_down );

global.vkleft = YoYo_AddVirtualKey( gui_width-202, gui_height-74, 64, 64, vk_left );

 

 

draw_sprite(spr_Up,-1,gui_width-138, gui_height-138);

draw_sprite(spr_Right,-1,gui_width-74, gui_height-74);

draw_sprite(spr_Down,-1,gui_width-138, gui_height-74);

draw_sprite(spr_Left,-1,gui_width-202, gui_height-74);

 

 

 

Natomiast Room jest z widocznościa 700x480

Oraz Object Fallowing 350x240

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to do create:

GML
global.vkup = YoYo_AddVirtualKey( gui_width-138, gui_height-138, 64, 64, vk_up );

global.vkright = YoYo_AddVirtualKey( gui_width-74, gui_height-74, 64, 64, vk_right );

global.vkdown = YoYo_AddVirtualKey( gui_width-138, gui_height-74, 64, 64, vk_down );

global.vkleft = YoYo_AddVirtualKey( gui_width-202, gui_height-74, 64, 64, vk_left );

 

do draw_gui

GML
draw_sprite(spr_Up,-1,gui_width-138, gui_height-138);

draw_sprite(spr_Right,-1,gui_width-74, gui_height-74);

draw_sprite(spr_Down,-1,gui_width-138, gui_height-74);

draw_sprite(spr_Left,-1,gui_width-202, gui_height-74);

 

 

//co ty masz za wersje gma?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie mam gołą wersje pro, jak kiedyś uda mi sie zrobić tą gre, to rozumiem ze wystarczy dokupić Android Export za 199$? Aby wrzucić to na sklep google

 

Co do kodu to poprawiałem tak jak podaliście, ale różnicy w działaniu nie widze, znaczy lewo i prawo to działa całkiem ładnie ale strasznie ciężko skakać (na up) i poruszac lewo prawo jednocześnie. Chyba zostaje analog, albo po prawej stronie jakis analog (lewo-prawo) a skok na osobnym buttonie po lewej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...