Darkhog Opublikowano 29 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2013 1. Spróbuję. 2. Tyle że to jest po hsv, a ja chcę po rgb. 3. Dopiero się uczę GM-a, więc... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 29 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2013 Ad 2. masz moze przykladowa grafike tego, co chcesz osiagnac? moze udaloby sie to rozwiazac prosciej i nadal dzialajaco jak trza :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darkhog Opublikowano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2013 Chodzi mi o coś w rodzaju komendy Ustaw Odcień Ekranu z RPG Makera. A i co do heat haze... No niestety, to mi nie podejdzie - chcę móc ustawić dowolną amplitudę i szybkość falowania. Generalnie mi chodzi o efekty takie jak w tym filmiku: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaxGaming Opublikowano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2014 Dacie link do tego 3 shadera? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 28 Stycznia 2014 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2014 To nie shader, to właściwość roomów w GM. Otwórz dokumentację i poczytaj o view_angle. Żeby się nie obracało GUI, użyj DRAW GUI. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaxGaming Opublikowano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2014 Ale chodzi o ten trzeci screen, gdzie wszystko jest wybrzuszone i rozmazane oprócz bochatera. To fajny efekt :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek1910 Opublikowano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2014 To jest efekt bluru. Radial Blur Screenshot: http://dl.dropboxusercontent.com/u/9759049..._radialblur.PNG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaxGaming Opublikowano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2014 Aha bo ja szukałem takiego samego screena jak trzeci w nich wszystkich <facepalm> Dzięki :)) @e: a da się jakoś zrobić by to działoło globalnie na view? Bo na pojedynczy obiekt to cienko :/ Tatko to użyłbym tego jak gracz ma mało hp :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek1910 Opublikowano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2014 Może wsadź ten kod do viewu. Nie wiem czy to działa bo sam tego nie próbowałem zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaxGaming Opublikowano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2014 Ale w jakim sensie w view? Chodzi mi o taki efekt jak na screenie, więc o ile to nie jest zblurowany SS to chyba da się osiągnąć. Teorytycznie dałoby się robić zrzuty i je zblurowane wyświetlać, ale to kompletnie poromiomy pomysł ze względów optymalizacyjnych :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
propaganja Opublikowano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2014 ja pierdziele, takie shadary, + animacje z edytora Nirvana, i moja kolejna gra będzie ładnie graficznie wymiatać ;D Aprobuję. Z dynamiczną zmianą kontrastu rozumiem nie ma w GMS specjalnego problemu? i nie wyskakują z dupy errory z surfacami? :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2014 Nie ma problemów z surfejsami, był problem tylko z offsetem tzn. o jeden pixel były przesunięte na radeonach ale chyba poprawiali to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 28 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2014 propa: kontrastu dynamiczna zmiana to tania operacja. dla Ciebie to ja z checia moge robic kazdy shader, bo pomysly masz na moim wymaganym poziomie pojebane <3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
propaganja Opublikowano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2014 hehe no jeszcze przez trochę będę dwoił się i troił w gm 8 (chociaż i tak wyjątkowo dużo "^szejderów^" udało mi się zrobić jakimiś chamskimi metodami, w ostateczności preparując sprajty :D) ale bardzo cieszy mnie to co można w studio nakminić :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 29 Stycznia 2014 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2014 Offtopując jeszcze troszkę, to w Studio akurat by na rękę Ci były strony z teksturami, bo i tak na raz wyświetlasz tylko część grafik, a gra by zapierdzielała :) Z tym, że pamiętaj, tam na surface operuje się tylko w drawie, i zawsze PRZED narysowaniem się sprawdza, czy istnieje, bo po evencie draw system może go wywalić z karty i trzeba będzie w kolejnym draw go odtworzyć (niestety). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 29 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2014 ano, ale wszystkie możliwe przypadki użycia surfacesów z shaderami i viewami znajdują się w przykładach shaderów, więc nie powinno być problemu z ich użyciem. Top Down Effects pokazuje to wszystko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 29 Stycznia 2014 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2014 Ja proponuję jakiś kurs dla laików jednakże, bo jak już mnie przerasta tworzenie shaderów w GM, to znak, że to faktycznie jest trudne :P I to taki kurs na chłopski rozum, bez skomplikowanego słownictwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaxGaming Opublikowano 3 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2014 Czyli jakoś da się zastosować shader dla całego ekranu gry(view), a nie dla pojedyńczego obiektu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 3 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2014 To jeden ze sposobów. https://forum.gmclan.org/index.php?showtopi...st&p=412258 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 3 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2014 Jestem prawie pewien że teraz do tego używa się pre-draw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 3 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2014 Co to? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 3 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2014 http://yoyogames.com/tech_blog/45 Zmienna globalna application_surface to surface który jest wyświetlany jako nasza gra na ekranie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 3 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2014 O wow sporo ciekawych zmian. Ale to dopiero jest w tej early access GMS. A ja tego nie używam to nie wiedziałem że jakieś nowe eventy dorobili :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaxGaming Opublikowano 3 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2014 Huder dzięki, teoretycznie działa, ale mam dwa pytania: 1. Czemu zawsze po użyciu shaderu przerzuca mnie trochę w lewy górny róg? Bardzo by mi to utrudniło pracę przy grze, bo chce shadery wykorzystywać jako chwilowe efekty, np: zranienia i wycieńczenia i nie może obraz tak skakać tym bardziej naruszając bandy. O co chodzi? Jak to ew. naprawić? 2. U mnie działają tylko niektóre shadery. Wrzucam do twojego projektu do shaderu haze kod z innego(podmieniam) w vertex i fragment i testuje. Tylko jeszcze dla porównania zmieniłem, by space się włączał i wyłączał. Przy 1/3 działa, a przy innych nic, nawet ekranu nie przerzuca o czym w pkt. 1 wspomniałem. O co chodzi? Jak to ew. naprawić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 3 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2014 Trochę średnio te shadery kumam ale zgaduję że źle przekazujesz zmienne do shaderów: Tzn w tych funkcjach pomiędzy shader_set( ); a shader_reset( ); W tym HeatHaze przekazuje się zmienną "uPhase" która jest typu vec4 a więc 4 wartości trzeba przekazać. To robi ta linika: GML shader_set_uniform_f(uPhase, 1.5 / view_wview, 0.5 / view_hview, current_time * 0.01, 20); // float</span> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaxGaming Opublikowano 3 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2014 Aha! Właśnie czytałem te kody, ale nic nie kumałem xD Pokombinuje, ale już nie dziś i dam znać. Dzięki :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piedro Opublikowano 9 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2014 Drogi Psysiu. Czy mógłbyś stworzyć efekt falowania wody (podwodne rozmycie i efekt powierzchni wody), który będzie falował nie tylko siebie ale i obiekty o większym depth. Wszystko w perspektywie platformowej. Z boku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 9 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2014 hmm, cos takiego chyba bawet niedawno napisalem, ale pewnie lezy nie okomentowany. sprawrze pozniej i wrzuce :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piedro Opublikowano 9 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2014 hmm, cos takiego chyba bawet niedawno napisalem, ale pewnie lezy nie okomentowany. sprawrze pozniej i wrzuce :) Próbowałem użyć heat haze ale to dziwacznie wyglądało. {Edit} sorki za orta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 9 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2014 hmm, cos takiego chyba bawet niedawno napisalem, ale pewnie lezy nie okomentowany. sprawrze pozniej i wrzuce :)fajen ja też chcem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się