Skocz do zawartości

Problem z depthem


Rekomendowane odpowiedzi

  • Filar Społeczności

Ok, otóż mam obiekt, który tworzy kolejny obiekt, jednak ten ma znajdować się pod nim. Ustawiam pierwszemu obiektowi depth 100 i

GML
if (image_xscale>5 and next=1 ) then depth=1000;

Jednakże utworzony obiekt mimo wszystko znajduje się na pierwszym :c

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co to w ogóle ma być pytam

jeżeli image_xscale jest większy od 5 i next (cokolwiek to jest) jest równe 1 to depth ustaw na 1000

dołóż jakieś wytłumaczenie do czego ma to służyć bo tak to łamigłówka się utworzyła

 

a co do tego zdania

Ok, otóż mam obiekt, który tworzy kolejny obiekt, jednak ten ma znajdować się pod nim.

GML
var obujekutu;

obujekutu = instance_create ( x , y , o_objObject_obj );

obujekutu.depth = depth + 1;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Dobra, wyjaśnię trochę, bo nie widzę sensu w tym co nabazgroliłem ;o Otóż mam obiekt lol z depthem 100 i gdy jego image_scale>200 wtedy tworzy taki sam obiekt, jednak jego (tego pierwszego) depth zmienia się na 1000, ale mimo tego nowoutworzony obiekt znajduje się na pierwszym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli chcesz, żeby obiekt A był pod obiektem B, obiekt A musi mieć większego deptha.

 

w związku z tym, jeśli ustawiasz depth starego obiektu na 1000 kiedy tworzony jest nowy z depthem 100, naturalne jest, że ten stary będzie pod nowym

 

odwróć kolejność lub zmień 1000 na coś mniejszego od 100 lub ustawiaj depth w zależności od starego deptha (dzięki temu nie będzie się działo nic dziwnego przy wielokrotnym użyciu obiektu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaklub juz napisal, to moze tylko podsumuje :)

GML
//jakis event v obiektu_A

if (image_xscale>5 && next==1 ) {

id_obiekt_B = instance_create(x, y, obiekt_B);

id_obiekt_B.depth = depth+1;

};

twoj problem vidze v zlym uzycu zmiennej depth
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności
depth tego pierwszego musi być o 1 mniejszy niż tego stworzonego. im bliżej minus nieskończoności tym element bardziej na górze.

K, prosty problem i, jak zwykle, proste rozwiązanie. Dziękuję niezmiernie ;___;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...