Skocz do zawartości

Inżynier Game Makera (c)


Rekomendowane odpowiedzi

Inżynier Game Makera

 

Zgadnijcie kto powrócił po latach ciężkiej tułaczki...

 

Celem tego projektu jest wprowadzenie użytkowników nie zaznajomionych z językiem GML, do jego użytkowania, oraz rozwinięciu umiejętności tych, którzy go już stosują. Obecnie projekt nie jest rozwinięty w pełni, ale z czasem ma stać kompendium wiedzy o języku GML.

 

Inżynier Game Maker'a© to poradnik uczący od podstaw języka GML w programie Game Maker©. Poradnik z czasem będzie rozszerzany, jego ostateczna wersja będzie się różniła od obecnej. Wstawiam go tutaj ponieważ potrzebuję pomocy w rozszerzaniu go. Między innymi chcę waszego zdania, jak zmienić go graficznie i merytorycznie aby wyglądał bardziej czytelnie, potrzebuję także waszego zdania w jakiej kolejności powinienem wprowadzać treści oraz co powinno się w nim przede wszystkim znaleźć. Poniżej na banerze macie link do stronki z IGM w formacie .pdf oraz projektami w formacie .gmk.

 

-Pozdrowienia Naumen

 

04igm-on.PNG
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMO lepiej dać białe tło i czarny tekst. Mi się lepiej tak czyta.

Oraz jeżeli mam już się przyczepić to:

Znowu otwórzmy nasze skrypty i je zmodyfikujmy, będą wyglądały tak:

Skrypt dla ruchu w lewo:

if (x != 0)

x -= 32;

Skrypt dla ruchu w górę:

if (y != 0)

y -= 32;

Skrypt dla ruchu w prawo:

if (x != 128)

x += 32;

Skrypt dla ruchu w dół:

if (y != 128)

y += 32;

Powinno być raczej x >, y <= 128. Co jak będziemy na pozycji 129? (ofc w tym wypadku nie możliwe ale IMO nie powinno się tak robić. ot drobna zmiana w kodzie i już się sypie)

 

 

Projekt mi się podoba :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMO lepiej dać białe tło i czarny tekst. Mi się lepiej tak czyta.

Oraz jeżeli mam już się przyczepić to:

 

Powinno być raczej x >, y <= 128. Co jak będziemy na pozycji 129? (ofc w tym wypadku nie możliwe ale IMO nie powinno się tak robić. ot drobna zmiana w kodzie i już się sypie)

 

 

Projekt mi się podoba :)

 

Prawda, prawda. Chciałem to wprowadzić nieco dalej jako możliwość, tak jak mówiłem projekt dopiero się rozwija i nie ma dużo materiału, raz na tydzień mam zamiar rozszerzać go, gdy będzie go na tyle to kolejnym problemem będzie odpowiednie ułożenie go. Jednak tym się nie martwię tak bardzo, bo wiem, że mogę liczyć na wsparcie z różnych stron.

 

Jeżeli chodzi o białe tło, to początkowa wersja właśnie takie miała i także rozmyślam czy nie była by bardziej czytelna.

-pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzie jest "Nie jedz mojej księżniczki Panie Smoku!" ja się pytam GDZIE

Nie ma to nic wspólnego z tym tematem, i osobiście preferuję takie pytania słać na maila, ale jeżeli chodzi o projekt to nie umarł, aczkolwiek tymczasowo jest zbyt duży abym mógł się za niego swobodnie brać.

 

Ja bym jednak zrobił białą bo jak ktoś chciał by sobie to wydrukować to ma problem, chyba że odwróci sobie kolorki ręcznie.

Prawdopodobnie przejdę do białego tła, aczkolwiek wątpię aby komuś chciało się to drukować - koszta nieziemskie, poza tym projekt dopiero startuje, doprowadzenie go do jakiejś wersji końcowej pewnie zajmie dość dużo czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drukowałem dużo większe rzeczy. Na mojej czarnobiałej laserowej drukarce OKI B4350 ( stara jak świat ) koszta są nieziemsko tanie :D

Nadrukowałem już około 200 kartek ( dwustronnych ) a jeszcze nie wymieniałem tonera i dalej dobrze drukuje. Zamienniki kosztują 30 zł.

Po za tym można drukować po 2 strony kursu na jednej i do tego dwustronnie by zaoszczędzić dodatkowo kartki.

 

Cały czas się dziwię czemu moi znajomi jadą na tych śmiesznych drukareczkach atramentowych. Jak laserowe dostaną za podobną cenę. Dużo szybciej drukuje, 1 kartka co 3 sekundy w ( moim przypadku ) no i jakość wydruku jest lepsza. Koszta eksploatacji są dużo mniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem dzisiaj update poradnika. Można zobaczyć pod linkiem zamieszczonym w pierwszym poście albo bezpośrednio przez moją stronę internetową.

 

Modyfikacje:

-Nowy design, milszy dla oczu (kolorystycznie jak i graficznie)

-Nieco zmodyfikowałem niektóre informacje na bardziej przejrzyste

-Dodałem wątek o tworzeniu warunku z konstrukcją IF

-Dodałem trzeci plik przykładowy ukazujący jak zabronić bohaterowi opuścić pomieszczenie używając room_width i room_height

 

W następnej modyfikacji :

- dokończenie podrozdziału "Ustalamy Zasady"

- podrozdział z tworzeniem prostych przeszkód

- podrozdział z tworzeniem prostej sztucznej inteligencji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wreszcie coś profesjonalnego - naprawdę fajny tut, ale dałbyś coś trudniejszego - np: sztuczna inteligencja etc.

 

Tymczasowo projekt jest rozwijany więc spokojnie, celem ogólnie jest wprowadzenie osób nie używających GML do obsługiwania się nim w miarę na dobrym poziomie. Mam zamiar także wprowadzić bardziej skomplikowane kodowanie, ale to jednak pod koniec poradnika.

 

-pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobrze napisałeś ten tutek. Masz w jakiś sposób rozplanowany ten tutorial?

 

Dobrze by było jakbyś podzielił ten kurs na część dla totalnych newbie i osobno dla zaawansowanych. Można było by też zrobić wspólnie jakiś GMclanowy zbiór GMowych sztuczek/sposobów optymalizacji itp. zaawansowanych rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie najważniejsze jest pokazanie początkującym że jedną rzecz można osiągnąć na wiele sposobów. Wtedy zaczynają myśleć. Więc jeżeli będzie taka możliwość to wrzucaj kilka rozwiązań jednego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie najważniejsze jest pokazanie początkującym że jedną rzecz można osiągnąć na wiele sposobów. Wtedy zaczynają myśleć. Więc jeżeli będzie taka możliwość to wrzucaj kilka rozwiązań jednego problemu.

 

calkovicie sie zgadzam, poczotkujocy niech zda sobie sprave iz jest viecej sposobow jak vykonac jakis kod, ale ze czasami jest duza roznica miedzy tymi sposobami :)

spotykam sie tez z problemem, ze ludzie czesto niemajom zielonego pojecia o uzyvaniu zmiennych v GM :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...