Skocz do zawartości

Celownik


Pablo-GM

Rekomendowane odpowiedzi

Zrobiłem to bardzo prymitywnie ;d

GML
Information about object: oCelownik

 

Sprite: sCelownik

Solid: false

Visible: true

Depth: -999999

Persistent: false

Parent: <no parent>

Mask: <same as sprite>

 

Create Event:

set the mouse cursor to sprite <undefined> and don't show the windows cursor

 

Step Event:

execute code:

 

image_angle+=1

 

 

End Step Event:

execute code:

 

x=mouse_x

y=mouse_y</span>

Niestety - Twój sposób nie zadziałał :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Administratorzy

GML
draw_sprite(sprCursor, 0, clamp( view_xview[0], mouse_x, view_xview[0] + view_wview[0]), clamp( view_yview[0], mouse_y, view_yview[0] + view_hview[0]));

 

a jak nie masz GM z funkcją clamp, to dodaj taki skrtypt o nazwie clamp:

 

GML
return max(argument0, min(argument1, argument2));
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Jeżeli nie jesteś pewny to nie pomagaj bo w błąd wprowadzasz.

 

Fakt szybciej napisane niż pomyślane. Miałem na myśli coś takiego

 

GML
x:=mouse_x;

if x<view_xview[0] then x:=view_xview[0];

if x>(view_xview[0]+view_wview[0]) then x:=view_xview[0] + view_wview[0];

 

y:=mouse_y;

if y<view_yview[0] then y:=view_yview[0];

if y>(view_yview[0]+view_hview[0]) then y:=view_yview[0] + view_hview[0];

 

co sprowadza się do tego samego co u Gnyska tyle, że napisane bardziej dla początkujących.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...