Pablo-GM Opublikowano 11 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2012 Witam , zwyczajny kursor standardowo zastąpiłem celownikiem i od tego czasu borykam się z pewnym problemem;d Mianowicie chciałbym uniemożliwić wyjście tegoż ''celownika'' po za view . Jak to zrobić ? Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 11 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2012 W jaki sposób to zrobiłeś? window_set_cursor()? Jeżeli to nie działa to spróbuj tak: GML (draw) draw_sprite(cursor,-1,window_mouse_get_x(),window_mouse_get_y()) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo-GM Opublikowano 11 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2012 Zrobiłem to bardzo prymitywnie ;d GML Information about object: oCelownik Sprite: sCelownik Solid: false Visible: true Depth: -999999 Persistent: false Parent: <no parent> Mask: <same as sprite> Create Event: set the mouse cursor to sprite <undefined> and don't show the windows cursor Step Event: execute code: image_angle+=1 End Step Event: execute code: x=mouse_x y=mouse_y</span> Niestety - Twój sposób nie zadziałał :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 11 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2012 No to może: GML (create) cursor_sprite(sCelownik) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo-GM Opublikowano 11 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2012 Ale chyba nie zrozumiałeś mojego problemu , chcę po prostu zmontować to tak aby mój celowniczek nie wychodził po za view . Dokładniej tego opisać w stanie nie jestem;d Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 11 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2012 Sorry! Przeczytałem umożliwić zamiast uniemożliwić! ^^ window_view_mouse_get_x(0) to pomoże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo-GM Opublikowano 11 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2012 Albo źle zastosowałem , albo złe rozwiązanie . Bynajmniej w stepie / end stepie nie pomogło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elevator Opublikowano 11 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2012 jest event outside view tam możesz ustawić speed=0 czy cos tam :D ale chyba nie rozumiem problemu, używasz celownika za kursor, ale gdy myszka wyjdzie z viewu celownik ma się przy scianie zatrzymać? można tez wlaczyc fullscreen i już myszka nie wyjdzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 11 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2012 Niestety ale na fullscreenie GMowym myszka też wyjdzie za ekran jak się ma 2 monitory :P Trzeba samemu zadbać o blokadę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TO_mek Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 A nie wystarczy sprawdzac GML x=mouse_x if x>view[0] then x=view[0] if x<0 then x=0 i to samo dla y ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 Nie. Jeżeli nie jesteś pewny to nie pomagaj bo w błąd wprowadzasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 27 Listopada 2012 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 GML draw_sprite(sprCursor, 0, clamp( view_xview[0], mouse_x, view_xview[0] + view_wview[0]), clamp( view_yview[0], mouse_y, view_yview[0] + view_hview[0])); a jak nie masz GM z funkcją clamp, to dodaj taki skrtypt o nazwie clamp: GML return max(argument0, min(argument1, argument2)); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TO_mek Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 Nie. Jeżeli nie jesteś pewny to nie pomagaj bo w błąd wprowadzasz. Fakt szybciej napisane niż pomyślane. Miałem na myśli coś takiego GML x:=mouse_x; if x<view_xview[0] then x:=view_xview[0]; if x>(view_xview[0]+view_wview[0]) then x:=view_xview[0] + view_wview[0]; y:=mouse_y; if y<view_yview[0] then y:=view_yview[0]; if y>(view_yview[0]+view_hview[0]) then y:=view_yview[0] + view_hview[0]; co sprowadza się do tego samego co u Gnyska tyle, że napisane bardziej dla początkujących. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się