max1996 Opublikowano 24 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2006 Robie gierke na podobie gta i chciałbym zrobić sklep z bronią. 1. jak zrobić sklep(mam już licznik pieniędzy)????? 2. jak zrobić żeby każda broń miała inną siłę rażenia i jak je przełanczać pomiędzy sobą???? pomużcie pliz!!!!! :unsure: :unsure: :unsure: :unsure: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
propaganja Opublikowano 24 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2006 hmmm jak ty chcesz zrobić to gta? O_o :sp_ike: To o co zapytałeś jest chyba najłatwiejszym z problemów na jakie się napotkasz podczas tego projektu.... Co do tego sklepu - czego dokłądniej nie umiesz zrobic? Tego że hajsik spada, bron sie dodaje, Wejscia do sklepu? O_o Musisz być bardziej dokładny jeśli chcesz zeby ktos Ci tu pomógł... Co do bronie - to samo co na górze, nie wiem o co Ci chodzi w "jak zrobić zmienianie broni", hmm może cyferkami? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Choosen Opublikowano 25 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2006 max1996: Porywasz się zmotyką na słońce. Nie znasz podstaw a chcesz przenosić góry. Zwolnij trochę i napisz kilka własnych algorytmów zanim zaczniesz pisać gry... Dzięki temu nauczysz się chociaż zadawać pytania. Nie ma czegoś takiego jak "instrukcja zrobienia sklepu" Zastanów się chociaż jak brzmi to pytanie. Jak Ty byś na nie odpowiedział ? Podziel problemy jakie napotykasz na mniejsze zagadnienia a wtedy jest szansa, że ktoś Ci pomoże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
max1996 Opublikowano 25 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2006 chodzi o to ża jak np. naciskam Enter to zmieniam broń. A co do sklepu to chce żeby po kupieniu broni odejmowało mi kase, a jak będę mial za mało to żebym nie mógł kupić tej broni. I żeby każda broń miała inne funkcje: np. seria, maszynówka,duży zasięg pomużcie pliz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patrysław Opublikowano 25 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2006 Mimo niezbyt dużej wiedzy o GMie moge ci podpowiedzieć, że do zrobienia kasy najlepiej użyć zmiennych (global). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Choosen Opublikowano 25 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2006 Hmm błąd Patrysław. W tym akurat przypadku zmienna globalna jest zupełnie zbędna. Ogólny schemat kupowania broni powinine wyglądać następująco: Tworzysz obiekty glock - w create dajesz kod: cena=10; m4A1 - w create dajesz kod: cena=50; M14 - w create dajesz kod: cena=20; w dziale create bohatera gracza wpisujesz kod: kasa=25; Masz juz bronie wraz z cenami, rozmieszczasz je w room tam gdzie ma byc sklep. Zakladam, ze kliknięcie w bron oznacza ze gracz chce ją kupić. W dziale kliknięcia lewym klawiszem myszki KAŻDEJ z broni wstawiasz kod : if gracz.kasa>=cena { // kod ktory ma się wykonać jesli bron ma zostac kupiona } // i opcjonalnie else show_message("nie stac cię na tą bron"); P.S. zaadaptuj nazwy zmiennych i obiektów do swojego programu i przestań pisać pomÓżcie przez u. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
max1996 Opublikowano 27 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2006 a co dalej ???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
propaganja Opublikowano 27 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2006 a co dalej ???? jak to co? skad mamy wiedziec co sp***doliles? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patrysław Opublikowano 27 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2006 Po prostu nie napisaliśmy mu "jak zrobić żeby każda broń miała inną siłę rażenia i jak je przełanczać pomiędzy sobą". :P Albo ma jakiś nowy problem i uważa nas za telepatów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bot Opublikowano 27 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2006 do siły rarzenia nietrzeba radnyh kodów aleeeee zapomniałem jak to się robi <_< <_< poszperaj troche w przykładzie bigsharka a coś znajdziesz dla siebie :) :) :) :) :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
propaganja Opublikowano 27 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2006 do siły rarzenia nietrzeba radnyh kodów aleeeee zapomniałem jak to się robi <_< <_< szczerze mówiąc są setki sposobów na jakie to można zrobić... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 27 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2006 w creacie naboju każdej broni: attack = sila_razenia; i np. w kolizji naboju z przechodniem other.zycia -= attack; To tylko podpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
max1996 Opublikowano 1 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2006 chlopcy juz duzo mi pomogloscie ale chcę jeszcze tylko wiedziec jak zmieniać bronie pomużcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 1 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2006 Takich tematów było od groma i jeszcze troche. Poszukaj :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 1 Września 2006 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 1 Września 2006 najlepiej zmieniać bronie szybko pokolei i pomiędzy sobą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
max1996 Opublikowano 1 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2006 tak gnysek wszysktko ok ale nadal mi nie pomogliście do końca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 1 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2006 tak gnysek wszysktko ok ale nadal mi nie pomogliście do końca Skorzystaj z wyszukiwarki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekkleofas Opublikowano 1 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2006 chlopcy juz duzo mi pomogloscie ale chcę jeszcze tylko wiedziec jak zmieniać bronie pomużcie Zrób żeby po wciśnięciu np. 4 zmieniło broń na tą której jest przypisany numer 4. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
max1996 Opublikowano 2 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2006 a może jakies inne przykłady? co? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Serge Opublikowano 2 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2006 Szczerze nie wierzę, że zrobisz GTA :mellow: ... A co do zmiany broni to daj w: press "przycisk1"-key bron+=1 press "przycisk2"-key bron-=1 Aby nie dojechać do broni 100 (jeśli tyle nie ma) STEP: If bron<0 then bron="maksymalna liczba broni" If bron>"maksymalna liczba broni+1" then bron=0 Mam nadzieję, że rozumiesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 2 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2006 a może jakies inne przykłady? co?Szukać, szukać i jeszcze raz szukać! https://forum.gmclan.org/index.php?act=Sear...te=zmiana+broni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
biały_wilk Opublikowano 2 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2006 Jeżelic chesz zrobić ogólnie gierkę a'la gta 2 to polecam następujący przykład. Na tej stronce nazywa się on "Gta Example" - jest to przykład właśnie na taką gierkę, masz wsiadanie/wysiadanie z samochodu i strzelanie, no i masz przełączanie pomiędzy 2 broniami. Bardzo łatwo można w tym przykładzie pomajstrować tak, żebyś miał więcej broni i szybko go powinieneś zrozumieć. Oto link do niego : Link. Powodzenia w dalszym tworzeniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
max1996 Opublikowano 3 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2006 ja właśnie przerabiam po swojemu przykład gta example Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekkleofas Opublikowano 3 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2006 ja właśnie przerabiam po swojemu przykład gta example Hrmpf, przykąłdy są do podpatrzania jak co można zrobić a nie do przerabiania. :| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
max1996 Opublikowano 3 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2006 mi oto hodziło, że wziołem sobie kod wsiadania do samochodu i strzelania do mojej własnej gry proszeo pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
biały_wilk Opublikowano 3 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2006 Max1996 - radzę używać poprawnej polszczyzny i bardziej przykładać się do pisania postów jeżeli nie chesz zerwać ostrzeżenia od któregoś z moderatorów. Powiedz konkretnie w czym sobie nie radzisz to postaramy się pomóc. Dziadekkleofas - niekoniecznie, jako przykład podałbym skrypt o nazwie Ai Enemy - autor w nim wyraża zgodę na dowolne użycie skryptu w całości w grach jak i modyfikowanie go - za co na pewno niejedna osoba była wdzięczna autorowi, bo ten skrypt jest całkiem niezły.Są rzeczy które można rozwiązać na kilka sposobów - ale niektórych używa się częściej ( jeżeli np. kod jest optymalny i można go łatwo zmienić ) niż innych. W przykładach raczej pojawiają się rozwiązania które najlepiej się sprawdzają - więc nawet jeżeli tylko podpatrzymy jak dana rzecz jest zrobiona to i tak użyjemy praktycznie tego samego kodu(!).Wdł. mnie to nie zbrodnia jeżeli dopiero zaczynamy tworzyć i nawet skopiujemy jakiś kod z przykładu - jeżeli tylko zmienimy w nim grafikę, dodamy coś od siebie lub pozmieniamy jakieś ustawienia - wtedy chyba nie ma co mówić o bezczelnym plagiacie. A z całą pewnością autorzy tworząc przykład wiedzą, że jego kod będzie kopiowany i używany w grach - a można też stwierdzić, że właśnie po to go umieszczają - żeby początkujący/zaawansowany ( jeżeli przykład dotyczy rzeczy skomplikowanych ) mogli tworzyć gry a nie zniechęcać się na samym początku. Jestem też ciekaw ile osób "samych z siebie" stworzyłoby rozwiniętą grę na multi bez gotowego ( co nieznaczy, że nie zmienionego ) kodu ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 3 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2006 Max1996 - radzę używać poprawnej polszczyzny i bardziej przykładać się do pisania postów jeżeli nie chesz zerwać ostrzeżenia od któregoś z moderatorów. Powiedz konkretnie w czym sobie nie radzisz to postaramy się pomóc. Dziadekkleofas - niekoniecznie, jako przykład podałbym skrypt o nazwie Ai Enemy - autor w nim wyraża zgodę na dowolne użycie skryptu w całości w grach jak i modyfikowanie go - za co na pewno niejedna osoba była wdzięczna autorowi, bo ten skrypt jest całkiem niezły.Są rzeczy które można rozwiązać na kilka sposobów - ale niektórych używa się częściej ( jeżeli np. kod jest optymalny i można go łatwo zmienić ) niż innych. W przykładach raczej pojawiają się rozwiązania które najlepiej się sprawdzają - więc nawet jeżeli tylko podpatrzymy jak dana rzecz jest zrobiona to i tak użyjemy praktycznie tego samego kodu(!).Wdł. mnie to nie zbrodnia jeżeli dopiero zaczynamy tworzyć i nawet skopiujemy jakiś kod z przykładu - jeżeli tylko zmienimy w nim grafikę, dodamy coś od siebie lub pozmieniamy jakieś ustawienia - wtedy chyba nie ma co mówić o bezczelnym plagiacie. A z całą pewnością autorzy tworząc przykład wiedzą, że jego kod będzie kopiowany i używany w grach - a można też stwierdzić, że właśnie po to go umieszczają - żeby początkujący/zaawansowany ( jeżeli przykład dotyczy rzeczy skomplikowanych ) mogli tworzyć gry a nie zniechęcać się na samym początku. Jestem też ciekaw ile osób "samych z siebie" stworzyłoby rozwiniętą grę na multi bez gotowego ( co nieznaczy, że nie zmienionego ) kodu ;) Myślisz, że nie ma takich co podpisują się pod żywcem skopiowanymi przykładami innych? Chyba nie znasz Simona ^_^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
biały_wilk Opublikowano 3 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2006 Dark Maximal, tacy są na pewno - tego nie da się ukryć. Simona osobiście nie znam, ani nie grałem/testowałem żadnych jego tworów więc się nie wypowiadam. Inaczej rzecz biorąc - dyplomatycznie milczę ( chwila - ja coś powiedziałem?Cholera, to chyba jednak nie milczę). ^_^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 3 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2006 Dark Maximal, tacy są na pewno - tego nie da się ukryć. Simona osobiście nie znam, ani nie grałem/testowałem żadnych jego tworów więc się nie wypowiadam. Inaczej rzecz biorąc - dyplomatycznie milczę ( chwila - ja coś powiedziałem?Cholera, to chyba jednak nie milczę). ^_^ https://forum.gmclan.org/index.php?showtopi...riera+Gangstera :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
biały_wilk Opublikowano 3 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2006 Ooooo, teraz już kojarzę ^_^ Bardzo wymowna jest też grupa tegoż użytkownika ;) No dobra, ale koniec już rozważań na temat bezczelnego podpisywania się pod pracą innych, bo rozmowa zeszła z deka na inne tory niż temat dyskusji. Max1996 - pytaj, pytaj i jeszcze raz pytaj - pytać nie zaszkodzi a zawsze ktoś może pomóc jak czegoś nie rozumiesz ( byleby tylko używać opcji szukaj na forum najpierw ;) ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi