Skocz do zawartości

Zablokowane sklep


max1996

Rekomendowane odpowiedzi

Robie gierke na podobie gta i chciałbym zrobić sklep z bronią.

1. jak zrobić sklep(mam już licznik pieniędzy)?????

2. jak zrobić żeby każda broń miała inną siłę rażenia i jak je przełanczać pomiędzy sobą????

 

pomużcie pliz!!!!! :unsure: :unsure: :unsure: :unsure:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm jak ty chcesz zrobić to gta? O_o :sp_ike:

To o co zapytałeś jest chyba najłatwiejszym z problemów na jakie się napotkasz podczas tego projektu....

Co do tego sklepu - czego dokłądniej nie umiesz zrobic? Tego że hajsik spada, bron sie dodaje, Wejscia do sklepu? O_o Musisz być bardziej dokładny jeśli chcesz zeby ktos Ci tu pomógł...

Co do bronie - to samo co na górze, nie wiem o co Ci chodzi w "jak zrobić zmienianie broni", hmm może cyferkami? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

max1996:

Porywasz się zmotyką na słońce. Nie znasz podstaw a chcesz przenosić góry. Zwolnij trochę i napisz kilka własnych algorytmów zanim zaczniesz pisać gry...

Dzięki temu nauczysz się chociaż zadawać pytania. Nie ma czegoś takiego jak "instrukcja zrobienia sklepu" Zastanów się chociaż jak brzmi to pytanie. Jak Ty byś na nie odpowiedział ? Podziel problemy jakie napotykasz na mniejsze zagadnienia a wtedy jest szansa, że ktoś Ci pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi o to ża jak np. naciskam Enter to zmieniam broń. A co do sklepu to chce żeby po kupieniu broni odejmowało mi kase, a jak będę mial za mało to żebym nie mógł kupić tej broni. I żeby każda broń miała inne funkcje: np. seria, maszynówka,duży zasięg

 

pomużcie pliz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm błąd Patrysław. W tym akurat przypadku zmienna globalna jest zupełnie zbędna.

 

Ogólny schemat kupowania broni powinine wyglądać następująco:

Tworzysz obiekty

glock - w create dajesz kod: cena=10;

m4A1 - w create dajesz kod: cena=50;

M14 - w create dajesz kod: cena=20;

 

w dziale create bohatera gracza wpisujesz kod: kasa=25;

 

Masz juz bronie wraz z cenami, rozmieszczasz je w room tam gdzie ma byc sklep. Zakladam, ze kliknięcie w bron oznacza ze gracz chce ją kupić. W dziale kliknięcia lewym klawiszem myszki KAŻDEJ z broni wstawiasz kod :

 

if gracz.kasa>=cena

{

// kod ktory ma się wykonać jesli bron ma zostac kupiona

}

// i opcjonalnie

else show_message("nie stac cię na tą bron");

 

P.S. zaadaptuj nazwy zmiennych i obiektów do swojego programu i przestań pisać pomÓżcie przez u.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze nie wierzę, że zrobisz GTA :mellow: ... A co do zmiany broni to daj w:

 

press "przycisk1"-key

bron+=1

press "przycisk2"-key

bron-=1

Aby nie dojechać do broni 100 (jeśli tyle nie ma) STEP:

If bron<0 then bron="maksymalna liczba broni"
If bron>"maksymalna liczba broni+1" then bron=0

Mam nadzieję, że rozumiesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżelic chesz zrobić ogólnie gierkę a'la gta 2 to polecam następujący przykład. Na tej stronce nazywa się on "Gta Example" - jest to przykład właśnie na taką gierkę, masz wsiadanie/wysiadanie z samochodu i strzelanie, no i masz przełączanie pomiędzy 2 broniami. Bardzo łatwo można w tym przykładzie pomajstrować tak, żebyś miał więcej broni i szybko go powinieneś zrozumieć. Oto link do niego :

Link.

 

Powodzenia w dalszym tworzeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Max1996 - radzę używać poprawnej polszczyzny i bardziej przykładać się do pisania postów jeżeli nie chesz zerwać ostrzeżenia od któregoś z moderatorów. Powiedz konkretnie w czym sobie nie radzisz to postaramy się pomóc.

 

Dziadekkleofas - niekoniecznie, jako przykład podałbym skrypt o nazwie Ai Enemy - autor w nim wyraża zgodę na dowolne użycie skryptu w całości w grach jak i modyfikowanie go - za co na pewno niejedna osoba była wdzięczna autorowi, bo ten skrypt jest całkiem niezły.Są rzeczy które można rozwiązać na kilka sposobów - ale niektórych używa się częściej ( jeżeli np. kod jest optymalny i można go łatwo zmienić ) niż innych. W przykładach raczej pojawiają się rozwiązania które najlepiej się sprawdzają - więc nawet jeżeli tylko podpatrzymy jak dana rzecz jest zrobiona to i tak użyjemy praktycznie tego samego kodu(!).Wdł. mnie to nie zbrodnia jeżeli dopiero zaczynamy tworzyć i nawet skopiujemy jakiś kod z przykładu - jeżeli tylko zmienimy w nim grafikę, dodamy coś od siebie lub pozmieniamy jakieś ustawienia - wtedy chyba nie ma co mówić o bezczelnym plagiacie. A z całą pewnością autorzy tworząc przykład wiedzą, że jego kod będzie kopiowany i używany w grach - a można też stwierdzić, że właśnie po to go umieszczają - żeby początkujący/zaawansowany ( jeżeli przykład dotyczy rzeczy skomplikowanych ) mogli tworzyć gry a nie zniechęcać się na samym początku. Jestem też ciekaw ile osób "samych z siebie" stworzyłoby rozwiniętą grę na multi bez gotowego ( co nieznaczy, że nie zmienionego ) kodu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Max1996 - radzę używać poprawnej polszczyzny i bardziej przykładać się do pisania postów jeżeli nie chesz zerwać ostrzeżenia od któregoś z moderatorów. Powiedz konkretnie w czym sobie nie radzisz to postaramy się pomóc.

 

Dziadekkleofas - niekoniecznie, jako przykład podałbym skrypt o nazwie Ai Enemy - autor w nim wyraża zgodę na dowolne użycie skryptu w całości w grach jak i modyfikowanie go - za co na pewno niejedna osoba była wdzięczna autorowi, bo ten skrypt jest całkiem niezły.Są rzeczy które można rozwiązać na kilka sposobów - ale niektórych używa się częściej ( jeżeli np. kod jest optymalny i można go łatwo zmienić ) niż innych. W przykładach raczej pojawiają się rozwiązania które najlepiej się sprawdzają - więc nawet jeżeli tylko podpatrzymy jak dana rzecz jest zrobiona to i tak użyjemy praktycznie tego samego kodu(!).Wdł. mnie to nie zbrodnia jeżeli dopiero zaczynamy tworzyć i nawet skopiujemy jakiś kod z przykładu - jeżeli tylko zmienimy w nim grafikę, dodamy coś od siebie lub pozmieniamy jakieś ustawienia - wtedy chyba nie ma co mówić o bezczelnym plagiacie. A z całą pewnością autorzy tworząc przykład wiedzą, że jego kod będzie kopiowany i używany w grach - a można też stwierdzić, że właśnie po to go umieszczają - żeby początkujący/zaawansowany ( jeżeli przykład dotyczy rzeczy skomplikowanych ) mogli tworzyć gry a nie zniechęcać się na samym początku. Jestem też ciekaw ile osób "samych z siebie" stworzyłoby rozwiniętą grę na multi bez gotowego ( co nieznaczy, że nie zmienionego ) kodu ;)

Myślisz, że nie ma takich co podpisują się pod żywcem skopiowanymi przykładami innych? Chyba nie znasz Simona ^_^
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dark Maximal, tacy są na pewno - tego nie da się ukryć. Simona osobiście nie znam, ani nie grałem/testowałem żadnych jego tworów więc się nie wypowiadam. Inaczej rzecz biorąc - dyplomatycznie milczę ( chwila - ja coś powiedziałem?Cholera, to chyba jednak nie milczę). ^_^
https://forum.gmclan.org/index.php?showtopi...riera+Gangstera :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ooooo, teraz już kojarzę ^_^ Bardzo wymowna jest też grupa tegoż użytkownika ;) No dobra, ale koniec już rozważań na temat bezczelnego podpisywania się pod pracą innych, bo rozmowa zeszła z deka na inne tory niż temat dyskusji.

 

Max1996 - pytaj, pytaj i jeszcze raz pytaj - pytać nie zaszkodzi a zawsze ktoś może pomóc jak czegoś nie rozumiesz ( byleby tylko używać opcji szukaj na forum najpierw ;) ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...