Skocz do zawartości

biały_wilk

Użytkownicy
  • Postów

    44
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia biały_wilk

Chicken

Chicken (1/13)

0

Reputacja

  1. Colt jest pistoletem półautomatycznym (nie trzeba zaciągać zamka po każdym strzale ale nie ma możliwości strzelania serią) ;) Posiedź trochę czasu nad grą i zastanów się co by warto było jeszcze zmienić, poprawić itp. Jak ją dopracujesz to będzie się całkiem przyjemnie grało :)
  2. Kilka moich uwag ( po b.szybkim przetestowaniu gry, miałem mało czasu): - ładowanie colta trwa tyle ile powinno (jeżeli ktoś mówi, że za długo, to niech sobie chociaż poćwiczy przeładowanie dowolnej repliki asg pistoletu) - wypadałoby popracować nad dialogami (nie brzmią one w moim odczuciu w pełni naturalnie) - szwaby z thompsonami? (trochę dziwne ale może wyłumaczy to później fabuła, czemu ich używają ;)) - dziwne kolory mundurów (niemieckich), w ogóle mi tam nie pasują (na pagonach nie używano swastyk, a o ile dobrze pamiętam to spotkałem takie w grze) Mniejsze niedopatrzenia: - colt to nie automat - koleś od zaopatrzenia chyba by nie prosił o thompsona (raczej o zdobycznego MP-40), których mają pod dostatkiem - niemcy powinni mieć lugery a nie magnum (jeżeli chodzi o pistolet)
  3. Będę tutaj umieszczał stworzone przeze mnie grafiki pojazdów bojowych z II Wojny Światowej widziane z lotu ptaka. Postaram się, aby pojawiały się one w miarę regularnie, póki co prezentuję model sowieckiego czołgu T-34/76 (wczesna wersja). Jest on dokładnie odtworzony, zawiera wszystkie elementy, jakie się na nim znajdowały, ma zachowane odpowiednie proporcje (każdy pojazd będzie w tej samej skali). Poniżej znajdują się grafiki w dwóch rozmiarach. Jeżeli ktoś będzie chciał wykorzystać modele pojazdów to niech da mi znać, zrobię wtedy korpus i wieżę osobno (na razie są pokazowo razem) i umieszczę oryginalną grafikę (przed pomniejszeniem) aby każdy mógł dopasować rozmiar czołgu do swoich potrzeb. T-34/76 w rozmiarze do gry w której np. jeździ się czołgiem T-34/76 w rozmiarze pozwalającym łatwiej dostrzec szczegóły Pojazdy będą pojawiać się w różnych wersjach i malowaniu. Wkrótce zrobię listę, które modele mam zamiar wykonać. Jeżeli mielibyście jakieś życzenie, co do modelu (np. odwzorowania jakiegoś mniej znanego pojazdu) to proszę o kontakt. Proszę nie wykorzystywać grafik bez mojej wiedzy!
  4. biały_wilk

    Błąd na forum !!

    Wiecie co, pisze się czasem takie artykuły, które z pozoru wydają się 'bardzo poważne i serio' a jak się człowiek przyjrzy im z boku to od razu widać, że autor celowo tak napisał, aby trafić do czytelników z ciut większą dozą humoru ^^ Ja tam bym nie brał na poważnie tych 'oskarżeń' moderatorów, raczej powinno to się traktować jak 'lekką' lekturę z przymrużeniem oka ( nie pisaną na poważnie ) ;)
  5. Działa, wielkie dzięki, grze się to bardzo przyda ;)
  6. Witam :bye1: Powróciłem po kilku miesiącach przerwy do tworzenia w GM i trochę zagadnień wyleciało mi z głowy. Nie pamiętam, jak zrobić aby po najechaniu kursorem na dany obiekt wyświetlił się tekst ( np. na dole ekranu, "widzisz xxx" ) a po 'zjechaniu' kursorem z obiektu aby tekst zniknął.Głównie chodzi mi o to 'zjechanie' kursora wraz ze zniknięciem tekstu, resztę pamiętam jak się robi.
  7. Wklej ten kod w 'step' bohatera : image_single = direction * image_number/360; if (keyboard_check(vk_left)) direction+=5; if (keyboard_check(vk_right)) direction-=5; if (keyboard_check(vk_up) ) speed=6 if (keyboard_check_released(vk_up)) speed=0 if (keyboard_check(vk_down) ) speed=-3 if (keyboard_check_released(vk_down)) speed=0 Teraz sprite bohatera nie powinien się cały czas obracać, no i masz kod na chodzenie.
  8. Nikt nikogo nie zmusza aby siedział na tym forum...Parodon, ja się wypowiadałem tylko o umiejętności tworzenia silnika - a gry nawet na b.dobrym silniku bez twórczego wkładu autora będą do...rzyci, tak to ujmijmy. Czytaj ze zrozumieniem a jak chcesz czuć się docenionym to stwórz coś co spodoba się innym.Jeszcze jedno : dają grę/silnik/program do przejrzenia i skomentowania spodziewaj się szczerych opnii a nie czegoś typu "to jest ######ste, super, wooow" itp. - takie będą tylko jak to co zrobiłeś będzie na to zasługiwało.
  9. Obejrzałem i popieram przedmówców. Jeszcze tylko tak na marginesie : ja bym się sprzeczał z tym, że Tymon nie umie sam napisać silnika 3d... :]
  10. Szczerze - takie ogłoszenie ( z bykiem na byku ) pozytywnie na mnie nie działa. Patrząc obiektywnie i używając mózgownicy - umiejętność pisania nie ma praktycznie nic wspólnego z wiarygodnością szefa zespołu ( a konkretniej to umiejętnościami w programowaniu, organizacji pracy itp. ) Tu chodzi o to, że duża ilość osób która opanuje programowanie na tyle, żeby postać się poruszała na boki czy tak jak w gta ( wiem, teraz to celowo wyolbrzymiam ) 'rzuca' się od razu na robienie takich gierek jak Tibia - a zrobienie takiej gry, obojętnie czy nam się podoba czy nie wymaga jednak obszerniejszej wiedzy Z tym się zgodzę - programista nie musi umieć tworzyć dzieł humanistycznych na miarę "Potopu" czy innej epopeji - ale duży nacisk na pisownię kładzie się np. w grach fabluarnych gdzie jest dużo dialogów - choć w sumie za to nie odpowiada programista tylko osoba 'zatrudniona' do opracowania i 'spisania' fabuły.Niemniej jednak poprawna polszczyzna jest raczej wymagana u każdego.Wiesz, według stereotypów to każdy haker jest pryszczatym nastolatkiem o bladości skóry przypominającej biel - a to niekoniecznie prawda, choć zależy - kupę ludzi którzy przyswoili sobie wiedzę na takim poziomie spędza wieeele godzin przed kompem -a to się jakoś musi przekładać na np. odcień skóry jak na słońce nie wychodzą.Ale nie do wszystkich pasuje ta "reguła". To byłby takiego swojego rodzaju 'horror' - po jakiś dwóch linikach tekstu pewnie by gracza zniechęciło.Ale jak nie umie dobrze pisać to zawsze można do zespołu dobrać ludzi, którzy by mu poprawili tekst i "przełożyli go" na 'czytelny'.
  11. Może trochę nie na temat ale zaintrygowała mnie ta oto wypowiedź : Od razu powiem, że takie błędy w języku to mnie 'rażą' jak cholera ale nie o tym chciałem.Czy on napisał, że potrzebuje profesjonalistów od języka?Bo chyba nie.Wiadomo, że szuka ludzi uzdolnionych ale pod względem programowania/tworzenia grafik itp. a nie profesorów humanistyki. Wiem co wszyscy myślą o kolejnych "robię gra a la Tibia" i na dodatek w 3d ( szczególnie jak się nie ma podstaw opanowanych - ale czy Brajan je ma czy nie tego nie wiem ).Ale jeżeli tylko teksty będzie pisał ktoś kto zna się dobrze na języku a on sam lub też z pomocą ludzi stworzy dobry kod , grafiki itp. to może wyjść dobra gra - nie przekreślajcie od razu jego pomysłu(pasji) i nie podcinajcie mu skrzydeł - chociaż sam wiem, ile takich projektów nie wypala.
  12. Ściągnąłem przykłady, przejrzałem ( choć tylko powierzchownie , bez grzebania w kodzie - bo brakło czasu ) no to teraz je skomentuję ( mam nadzieję, jak najobiektywniej ).No to może powiem tak : ocena przykłądu zależy od tego kto go testował.Dla jednych coś może okazać się nieprzydatnym śmieciem dla innych skarbem.Zaawansowany gm-owiec powie "eee, to to ja dawno umiem - i lepiej to zrobię!" a początkujący czy średniozaawansowany będzie się cieszył z tego przykłału ( "tego mi właśnie było potrzeba!" ).Faktem jest, że jest to najlepszy przykład na ekwipunek jaki ktokolwiek tu zamieścił ( gier nie liczę ).Autorowi należy się pochwała za sam fakt, że poświęcił część swojego czasu i stworzył coś dla innych którzy czegoś takiego nie umieli(by) jak na razie zrobić - za to plus.Moim zdaniem tylko te poszerzające się okienko od dialogów nie jest dobrym pomysłem ( lepiej jest jak raz się pojawi i do końca dialogu nie będzie się przemieszczać - ale to moje subiektywne zdanie ). Trzeba też wziąść pod uwagę, że jest to alfa - a alfa od bety może się niejednokrotnie diametralnie zmienić, więc autor może jeszcze ten przykład świetnie udoskonalić.Co bym jeszcze w tym przykładzie chciał zobaczyć : - wybieranie przedmiotów myszą ( można by je też 'zażywać' np. dwukrotnym kliknięciem lewego przycisku myszy a wyrzucać z plecaka prawym przyciskiem ) - przenoszenie myszą przedmiotów z jednej części okienka do drugiej - jakiś przedmiot który by zajmował więcej niż 1 kratkę ( po co patrz wyżej, żeby gracz musiał kombinować jak efektywnie rozmieścić ekwipunek ) - wyrzucanie przedmiotów z plecaka ( jeżeli już jest to przeoczyłem ) I to w zasadzie tyle co przychodzi mi teraz na myśl.Jak sobie coś przypomnę to dopiszę do posta. Ogólnie mówiąc Matthew, tylko tak dalej a będzie super :thumbsup:
  13. Temat moim zdaniem powinien się nazywać "Kto zrobi mi w 90 % grę będącą klonem Wormsów"...Jeżeli nadal chcesz coś takiego robić to przeszukuj forum a znajdziesz odpowiedzi.
  14. 3 grosze odemnie : jednym z błędów jaki popełniają twórcy gier z widokiem z lotu ptaka jest coś takiego jak w tej gierce beczki - jeżeli już decydujesz się na lot ptaka, to wszystkie obiekty rób z takiej perspektywy - bo dziwnie to wygląda jak większość jest widziana z góry a beczki mają rzut z boku.No chyba, że te beczki miały być w zamyśle autora przewrócone ;) Co do paintowej grafiki ( i wizerunku broni ) - wierzcie mi, jak ma się trochę zacięcia to nawet w paincie zrobi się przyzwoity sprite broni ( co prawda nie tak dobry jak w lepszych programach ).Jak tylko znajdę moją grafikę ze spritem m-16 to wkleję.
  15. Yhm, to jest proste ale czasochłonne. wciśnięcie np. Entera if (keyboard_string = "Cześć, co robisz?" odpowiedz = "Nic, a ty?" i w drawie draw_text(0,0,keyboard_string + "#" + odpowiedz Matthew, proste ale tak naprawdę...trudne.Jeżeli zrobisz coś takiego to użytkownik aby otrzymać odpowiedź będzie musiał wklepać dokładnie to samo co ma zakodowany program...A jeżeli chcielibyśmy ułożyć skrypty odpowiedzi na same różne warianty powitania to bym nam piękną ilość czasu to zajęło - a co dopiero reszta dialogów ;) Cholera, sorka, nie zauważyłem, iż wspomniałes o tym, że zajmuje to sporo czasu...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...