Skocz do zawartości

Choosen

Użytkownicy
  • Postów

    196
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Choosen

  • Urodziny 22.07.1982

O mnie

  • Płeć
    Male
  • Adres www
  • Hobby
    Wszelkie odmiany programowania , gra na gitarze , rysowanie , sport ( uprawianie nie oglądanie ) , fantastyka

Edytowalne przez adminów

  • Ruler

Ostatnie wizyty

5 625 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Choosen

Minor User

Minor User (4/13)

0

Reputacja

  1. Ok... id to zmienna systemowa, wszystko jasne. Tak czy inaczej bugów jest więcej niż kiedyś :-) sorry za temat, można usunąć Chciałbym się upewnić... czy tylko mi się wydaje, że nowe Game Maker Studio ma mnóstwo bugów ? Co chwila wychodzą łatki ale w tym samym tempie pojawiają się nowe bugi... Może to dlatego, że już dawno nie pracowałem w starszych wersjach GM ale mam wrażenie, że kiedyś było to nieco bardziej stabilne środowisko. Ale do rzeczy: Poniższy kod, który akurat u mnie powinien zwrócić pewne wyniki (zbiór wyników nie jest pusty ) z uwagi na to, że instancje obj_Floor są obecne w momencie wywołania, powinien zadziałać również w przypadku, kiedy instancje obj_Floor nie są obecne. W żadnym wypadku nie powinien jednak wyrzucać błędu, który zacytowałem poniżej kodu. Żeby było śmieszniej, kod działa prawidłowo po skompilowaniu do html5 jednak kończy się błędem po uruchomieniu jako exe. Czy jest to bug czy może nie dostrzegam czegoś logicznego w poniższym zapisie ? Jeśli to bug to wiecie może czy ktoś już to zgłosił ? Dzięki! GML var i; for (i = 0; i <= instance_number(obj_Floor); i += 1) { id = instance_find(obj_Floor,i); } VMError!! Occurred - Pop :: Execution Error - Variable set problem id at gml_Object_obj_btn_podlogi_Mouse_4 (line 3) - for (i = 0; i <= instance_number(obj_Floor); i += 1)
  2. Jest szansa na plik kompatybilny z GM Studio ? Jeśli nie to zrób chociaż *.exe żebym mógł się pobawić ;)
  3. 1) Tworzysz statek, który podąża za kursorem myszy. ( Np w dziale step if (x>mouse_x) x-=statek_speed; ... ) 2) Przy starcie gry inicjujesz alarm[0] ( alarm[0] = room_speed * 10; ) 3) Kiedy alarm[0] osiągnie wartość 0 wykonujesz sekwencję poleceń: - losujesz jedną z dostępnych przeszkód - tworzysz przeszkodę na środku ekranu - resetujesz wartość alarm[0] by za jakiś czas sekwencja się powtórzyła 4) W obiekcie przeszkoda dodajesz kod, który co step zwiększa skalę aż do momentu kiedy zniknie ( np jeśli skala przekroczy zadaną wartość lub upłynie jakiś stały czas od stworzenia obiektu). Na chwilę przed zniknięciem sprawdzasz kolizję ze statkiem i dodajesz punkty lub odejmujesz hp statku. To tak w skrócie cała gra.. powodzenia :thumbsup:
  4. Tam w ogóle nie ma 3d. To tylko skalowane sprity 2D. I właśnie skalowanie jest tu kluczem. Sam "tunel" składa się z sekwensji spritów, które tworzone są w środku ekranu i skalowane w góre do pewnego poziomu a potem znikają. Jeśli przy skali maksymalnej ( gdzie statek powinien przelatywać przez daną przeszkodę ) występuje kolicja spritu ze statkiem to gracz "uderza" w przeszkode, jeśli nie to dostaje punkty i leci dalej... i tak w kółko.
  5. Cóż... jasne, że ustawiłem w spricie I w obiekcie i to zarówno wariant "same as sprite" jak i wybór konkretnego sprite'a. Niestety rezultat bez zmian.
  6. Witam. Wydaje mi się, że kiedyś to działało domyślnie ale teraz w nowej wersji game maker studio mam z tym problem... Otóż staram się wykonać pewną sekwencję kodu po kliknięciu myszą na jeden z obiektów. Obiekty, używają grafiki rombu (a zatem część prostokątnego sprite'a jest przezroczysta). Mój problem polega na tym, że kod wykonuje się nawet wówczas gdy użytkownik kliknie w przezroczystą część sprite'a i chciałbym to zmienić. Próbowałem ustawić maskę na diament lub precyzyjną ale mimo, że maska nakłada się prawidłowo nadal mogę kliknąć w przezroczysty fragment. Czy jest na to jakiś sposób czy będę to musiał jakoś obejść ? Wydaje mi się, że w wersji GM5 lub 6 domyślnie w podobnym przypadku kod wykonywał się tylko po kliknięciu w nieprzezroczystą część. A może po prostu coś źle ustawiłem ? Z góry dziękuję za rady
  7. Sugerowałbym zrobić detekcję kolizji tylko górnej części bohatera a w sekcji "step" nóg dodać kod, który co klatkę przenosi je w miejsce górnej połowy: GML x=głowa.x; y=głowa.y; Oczywiście to tylko przykład i u ciebie sam kod może wyglądać nieco inaczej.
  8. No no... muszę przyznać, że pomysł pierwsza klasa. Prosta, wciągająca gierka... właśnie takich pomysłów mi brakuje :-) Gratulacje.
  9. Najlepszego :)

  10. Happy birthtday!

  11. Hmm... no lepiej na pewno nie ale może tak zadziała. Nie jestem zwolennikiem kombinowania a to na pewno nie jest sposób jaki przewidzieli do tego typu operacji twórcy programu ;) Tym razem jednak nie specjalnie mam wybór... Zaadaptuję do swoich potrzeb i sprawdzę jak wyszło po powrocie do domu. Dzięki Gnysek. Fajnie byłoby gdybyś jeszcze zerknął na PM'a ode mnie :thumbsup: Pozdrawiam...
  12. Witam. Szukam kogoś z kim mógłbym pogadać o problemie jaki napotkałem używając biblioteki jQuery. Chodzi mianowicie o efekt FadeIn / FadeOut. Użyta przeze mnie funkcja nie jest może niczym odkrywczym ale i sama biblioteka nie wymaga od użytkownika wiele kodu: <script> $(document).ready(function(){ function runIt() { $("#show").fadeIn("slow").fadeOut("slow", runIt); }; runIt(); }); </script> Warstwa "show" jest w istocie logiem, które ma się pojawiać i znikać w nieskonczoność. Wszyskie przeglądarki radzą sobie z zadaniem doskonale a problem dotyczy jedynie IE, ktora nie wiedzieć czemu nie czeka aż "animacja" się zakończy i nieustannie ZACZYNA się pojawiać i znikać przez co w rezultacie w ogóle nic nie widać... Ktoś ma pomysł gdzie leży problem ?
  13. Staary.. chore to demo ;) Co ono niby przedstawia ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...