kuba2153 Opublikowano 2 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2012 Cześć wszystkim. Mam problem,otóż nie wiem jak zrobić, szanse na "krytyczne" uderzenie w grze RPG. Mógłby mi ktoś pomóc? Szansa na "kryta" miałaby być 1/8 zręcznosci. Proszę o szybką pomoc i z góry, dziękuję ;). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 2 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2012 if round(random(8)) = 1 { //akcja } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 2 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2012 @up Im więcej zręczności tym mniejsza szansa na trafienie krytyczne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PoxiPol Opublikowano 2 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2012 Lepiej uzyc floor. Round nie daje rownych szans. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 2 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2012 irandom(8) chyba lepiej Ale to chyba losuje z zakresu 0-8 czyli jest szansa 1/9. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba2153 Opublikowano 2 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2012 Dzięki :), tylko ja bardziej nie wiem, jak to zrobić, żeby się do zręczności odnosiło. np. masz 8 zręczności to 1% jak 16 to 2%. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 2 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2012 if irandom(800/zrecznosc) = 1 { //akcja } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 2 Maja 2012 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2012 GML if irandom((maxZrecznosc - zrecznosc) * 1/8) == 0 { } Chyba tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba2153 Opublikowano 2 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2012 Sorki, ze tak pytam, ale jeśli dam coś takiego to zadziała? Bo chce efekt, żeby tylko raz był kryt a potem znów losuje. Czy tak może być, jeśli nie to jak? I czy to ma być w Stepie? Z góry, dziękuje :) GML if distance_to_object(o_wrog) < 6 and krytyk = false{ o_mob.hp -= damage } if distance_to_object(o_wrog) < 6 and krytyk = true{ krytyk = false o_mob.hp -= damage * 2 } A krytyk = true kiedy: if irandom(800/zrecznosc) = 1 { krytyk = true } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Utermiko Opublikowano 2 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2012 A nie prościej tak? GML if distance_to_object(o_wrog) < 6 { if irandom(800/zrecznosc) = 1 { o_mob.hp -= damage * 2; } else { o_mob.hp -= damage; } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba2153 Opublikowano 2 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2012 No tak, wielkie dzięki! :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się