Ok wszystko już działa, rzeczywiście kod Utermiko zadział :). Ok no ale okazało się, że jednej rzeczy jeszcze nie umiem zrobić ;/. Moja ostatnia prośba, może mi ktoś powiedzieć czy da się zrobić tak, żeby przeciwnik szedł do ciebie, ale tylko kratkami pionowo i poziomo. Żeby nie chodził na skos itd.
Czekajcie nie nadążam xd. Mam coś takiego:
GML
if global.lvl = 2{
global.pktstat += 4
}
itd... do każdego lvl xd
no i teraz mi dodaje w nieskończoność, a nie wiem jak zrobić żeby tylko raz dodało i tyle.
Ok wszystko działa wielkie dzięki wszystkim, zrobię tak jak napisał karolo320. To ostatnie moje pytanie, może jest to proste, ale dłuższy czas kombinuje i nie wiem jak zrobić żeby co lvl dostać 4 pkt statusu. Bo jak dam w stepie pktstat += 4, to będzie dawało w nieskończoność.
Cześć wszystkim. Mógłby mi ktoś powiedzieć, czy da się zrobić tak, żeby po przyjściu do NPC, dawał on zadanie, ale po drugim spotkaniu z nim, już pytał czy masz potrzebne rzeczy?
Sorki, ze tak pytam, ale jeśli dam coś takiego to zadziała? Bo chce efekt, żeby tylko raz był kryt a potem znów losuje. Czy tak może być, jeśli nie to jak? I czy to ma być w Stepie? Z góry, dziękuje :)
GML
if distance_to_object(o_wrog) < 6 and krytyk = false{
o_mob.hp -= damage
}
if distance_to_object(o_wrog) < 6 and krytyk = true{
krytyk = false
o_mob.hp -= damage * 2
}
A krytyk = true kiedy:
if irandom(800/zrecznosc) = 1 {
krytyk = true
}
Cześć wszystkim. Mam problem,otóż nie wiem jak zrobić, szanse na "krytyczne" uderzenie w grze RPG. Mógłby mi ktoś pomóc? Szansa na "kryta" miałaby być 1/8 zręcznosci. Proszę o szybką pomoc i z góry, dziękuję ;).
Tak, tylko mi chodzi o to, że kiedy jest kilka mobów tego samego rodzaju, w roomie, to biorąc życie jednemu równocześnie zabiera wszystkim.
Znaczy wcześniej, wszystko chodziło gładko, tylko brało życie wszystkim mobom, a po kodzie Karolo, w ogóle nic się nie działo :/
Niby powinno być dobrze, ale nie działa :/. Wpisałem w drawie, żeby pokazało zmienną hp1, i ani troche ona nie ubywa.
Próbowałem, troche pozmieniać kod ale nic z tego :(. Proszę o pomoc :)
Ok ;) A mógłby mi ktoś powiedzieć, jak przerobić poniższy kod, żeby obrażenia były kierowane do tego wroga, którego aktualnie atakuje ?
GML
if dzialanie = 2 and distance_to_object(o_mob) <= 10 and bron_mam = 1 and mhp = true{
mhp = false
o_mob.hp1 -= damage
alarm[0] = 1.5 * room_speed
}