Skocz do zawartości

Zablokowane GM Studio Beta - Dyskusja


Uzjel

Rekomendowane odpowiedzi

  • Administratorzy
O co chodzi z opcją "Compile in virtual machine"(czy jakoś tak) w ustawieniach?

 

Po staremu, gdy GML był interpretowany w czasie rzeczywistym, to jest "w wirtualnej maszynie", a po nowemu kompilowany jest do pliku binarnego. Z tym, że tutaj prawdopodobnie jest zły opis i działa to dokładnie na odwrót - znaczy odznaczone pole to maszyna wirtualna, zaznaczone to binarka.

Opcja zniknie w następnych wersjach i będzie się już domyślnie kompilować do binarki, po to wyleciało zresztą execute_string i variable_xxx.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 208
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Mam nadzieję, że po to usuwają te funkcje żeby w kolejnym GM mieli co dodawać xD

Dynamiczne tworzenie(definiowanie) obiektów mogli chociaż zachować, bo bez tego GM się cofa do poziomu innych click makerów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

W jakim sensie dynamiczne? Skoro potrzebujesz stworzyć jakiś obiekt w trakcie gry i przypisać do niego kod, który i tak musisz przecież wpisać wcześniej w GM, równie dobrze możesz dodatkowy obiekt stworzyć, a jak chcesz coś rozszerzyć, to masz parenty - aczkolwiek jak przejdziemy na pełne OOP to na pewno będzie więcej możliwości, niestety pierwsze wersje GM9/GMNext dopiero późną jesienią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Object_add ,object_delete, object_event_add, object_event_clear, po tych zmianach bez klikania nic się nie stworzy. Na wszystko trzeba klikać, przeciągać bloczki, zatwierdzać i tak dla wszystkich obiektów, a wcześniej można było sobie trzasnąć kod w skrypcie tworzący potrzebne obiekty. Ba, cała gra mogła być w room creation code ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cośtam przebąkiwano, ale na 100% tego nie mogę potwierdzić.

 

OK, to ostatnie pytanie mam :) RC 3 obsługuje już polskie znaki, czy trzeba czekać dalej tak jak pisałeś mi wcześniej? Pytam, bo zastanawiam się czy aktualizować :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UWAGA! Dziś kończy się okazja, aby pobrać program - od jutra nie można już dołączać do bety. ( https://twitter.com/#!/lordoftheyoyo/st...511219112513536 )

"Dołączyć"? A więc będę mógł dalej kontynuować testowanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

W samym programie działa to jakby po staremu - znaczy im więcej zasobów, tym dłużej trwa kompilacja i zapis, ale, jeśli dwa poniższe tickety zostaną zrealizowane, to będzie faktycznie szybko działać:

- #3493 - jeśli jakiś sprite czy background od ostatniego zapisu nie był zmieniany, powinien być pomijany przy zapisie (zatem edytując tylko kod pomiędzy zapisami, zapisuje się tylko kawałek kodu), oraz gdy odpalamy grę, zasoby które lecą przez asset compilera który buduje z nich dużą teksturę, powinny być cacheowane - dzięki czemu jak zmienimy tylko kawałek kodu, to odpalają ponownie grę, zostaną użyte ostatnie tekstury, zamiast utworzone na nowo. Dzięki temu projekty powyżej 30 spritów powinny działać tak samo jak te z jedną małą grafiką.

- #3492 - dźwięki są konwertowane za każdym razem na nowo, mimo, że nie ma takiej potrzeby - to potrafi wydłużyć kompilację o nawet kilka minut.

 

Jeśli te zmiany zostaną wprowadzone (a pewnie w którymś momencie zostaną), to faktycznie nie będzie potrzeby ładować z osobnych folderów w locie. Btw. na Androidzie czy iPadzie ten trick i tak w sumie obecnie nie działa. Russell je przypisał do siebie, nie komentując, że pojawią się w GM:Next, więc pewnie w ciągu kilkunastu dni się tymi zmianami zajmie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BUILD FAILED
D:\Android\android-sdk\tools\ant\build.xml:598: The following error occurred while executing this line:
D:\Android\android-sdk\tools\ant\build.xml:627: null returned: 1

Zrobiłem wszystko co piszą na gmc.yoyogames.com ale nic nie pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robię projekt w GM:Studio, próbuję kompilować/zapisać i nic się nie dzieje. Zamknąć programu też nie mogę. Wyłączyłem menadżerem, odpalam z powrotem projekt a tam pustka oprócz 2 plików dźwiękowych! Wszystkie zasoby zostały, tylko plik projektu padł. Da się to jakoś przywrócić?

 

Z góry dzięki,

Xedom/kacperski1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robię projekt w GM:Studio, próbuję kompilować/zapisać i nic się nie dzieje. Zamknąć programu też nie mogę. Wyłączyłem menadżerem, odpalam z powrotem projekt a tam pustka oprócz 2 plików dźwiękowych! Wszystkie zasoby zostały, tylko plik projektu padł. Da się to jakoś przywrócić?

 

Z góry dzięki,

Xedom/kacperski1.

Wszystkie pliki, masz w katalogu projektu z rozszerzeniem chyba .gmx. A w Studio jest opcja która dodaje gotowy element z dysku. Jeżeli dobrze zrozumiałem to masz plik projektu, ale nic w nim nie ma? Jak tak to musisz importować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie jest ta opcja? Szukam, szukam i nic :P Kiedy otwieram którykolwiek z plików w folderze np.sprites, to nie importuje ich, tylko otwiera jako pusty projekt.

E: Nevermind, chyba znalazłem :P

E2: Nope, jednak nie znalazłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile pamiętam to prawym przyciskiem myszy na gałąź w drzewie resources (np.: Objects, Sprites) i coś takiego jak "Add existing file"? Nie chce mi się odpalać teraz GM:S, ale to jest chyba droga opcja, zaraz po "Create xxxxxx".

A banany przywieź do Szczecina na SGS. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki serdeczne, wszystko OK. Jednak ze względu na to, że przemyt międzymiastowy bananów jest nielegalny, ukryłem je. Przy najbardziej wysuniętym na południe wjeździe do Szczecina jest toaleta publiczna, 4 kabina, 2 kafelek od lewej jest poluzowany.

 

A tak BTW, wiadomo do kiedy jest aktywna beta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

No, w kolejnym buildzie zapis na dysk poprawiony, już nie nadpisuje spritów których się nie edytowało, dzięki czemu jak się edytuje tylko kod pomiędzy testami, to zapisuje się w pół sekundy. Można teraz będzie pracować z większymi projektami, gdzie jest więcej spritów, bez doczytywania z dysku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, w kolejnym buildzie zapis na dysk poprawiony, już nie nadpisuje spritów których się nie edytowało, dzięki czemu jak się edytuje tylko kod pomiędzy testami, to zapisuje się w pół sekundy. Można teraz będzie pracować z większymi projektami, gdzie jest więcej spritów, bez doczytywania z dysku :)

 

Rewelka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Wspomniany build jest już dostępny. Btw. w update po premierze pełnej wersji będzie podobnoż info jak długo dokładnie trwa jeszcze beta (jakiś licznik czy cos).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...