Administratorzy gnysek Opublikowano 16 Maja 2012 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2012 O co chodzi z opcją "Compile in virtual machine"(czy jakoś tak) w ustawieniach? Po staremu, gdy GML był interpretowany w czasie rzeczywistym, to jest "w wirtualnej maszynie", a po nowemu kompilowany jest do pliku binarnego. Z tym, że tutaj prawdopodobnie jest zły opis i działa to dokładnie na odwrót - znaczy odznaczone pole to maszyna wirtualna, zaznaczone to binarka. Opcja zniknie w następnych wersjach i będzie się już domyślnie kompilować do binarki, po to wyleciało zresztą execute_string i variable_xxx. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 17 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2012 Mam nadzieję, że po to usuwają te funkcje żeby w kolejnym GM mieli co dodawać xD Dynamiczne tworzenie(definiowanie) obiektów mogli chociaż zachować, bo bez tego GM się cofa do poziomu innych click makerów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 17 Maja 2012 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2012 W jakim sensie dynamiczne? Skoro potrzebujesz stworzyć jakiś obiekt w trakcie gry i przypisać do niego kod, który i tak musisz przecież wpisać wcześniej w GM, równie dobrze możesz dodatkowy obiekt stworzyć, a jak chcesz coś rozszerzyć, to masz parenty - aczkolwiek jak przejdziemy na pełne OOP to na pewno będzie więcej możliwości, niestety pierwsze wersje GM9/GMNext dopiero późną jesienią. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 17 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2012 Object_add ,object_delete, object_event_add, object_event_clear, po tych zmianach bez klikania nic się nie stworzy. Na wszystko trzeba klikać, przeciągać bloczki, zatwierdzać i tak dla wszystkich obiektów, a wcześniej można było sobie trzasnąć kod w skrypcie tworzący potrzebne obiekty. Ba, cała gra mogła być w room creation code ;). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 17 Maja 2012 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2012 Ja wiem, raptem 1 klocek na event, a przy dobrym dziedziczeniu czasem nie trzeba dopisywać nic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 18 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2012 Wie już ktoś co trzeba zaktualizować w SDK Androida? Najpierw miałem komunikat o braku "APIs 8" zainstalowałem całe API 8 ale to nic nie dało. Teraz ściągam wszystko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Borek Opublikowano 18 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2012 gnysek, a GM:S będzie obsługiwał .ogg ? bo ostatnia wersja ( przed RC 1 ) nie obsługuje. Chyba że coś źle robię... Chodzi mi o Win oraz APK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 18 Maja 2012 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2012 Cośtam przebąkiwano, ale na 100% tego nie mogę potwierdzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Borek Opublikowano 18 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2012 Cośtam przebąkiwano, ale na 100% tego nie mogę potwierdzić. OK, to ostatnie pytanie mam :) RC 3 obsługuje już polskie znaki, czy trzeba czekać dalej tak jak pisałeś mi wcześniej? Pytam, bo zastanawiam się czy aktualizować :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 18 Maja 2012 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2012 To zostanie poprawione dopiero jakieś 2-3 tygodnie po premierze. (Im mniej będzie nowych bugów tym szybciej). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek1910 Opublikowano 18 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2012 A komu się jeszcze podoba się ikonka gm:s ? :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 18 Maja 2012 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2012 UWAGA! Dziś kończy się okazja, aby pobrać program - od jutra nie można już dołączać do bety. ( https://twitter.com/#!/lordoftheyoyo/st...511219112513536 ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 18 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2012 UWAGA! Dziś kończy się okazja, aby pobrać program - od jutra nie można już dołączać do bety. ( https://twitter.com/#!/lordoftheyoyo/st...511219112513536 ) "Dołączyć"? A więc będę mógł dalej kontynuować testowanie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 18 Maja 2012 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2012 Do czasu zakończenia bety - a ta już nie potrwa długo - tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Borek Opublikowano 18 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2012 Do czasu zakończenia bety - a ta już nie potrwa długo - tak. Czyli nie będzie można odpalić programu? bo nie czaję :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 18 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2012 Wygaśnie licencja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 18 Maja 2012 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2012 Licencje na betę są ważne na okres bety, więcej nie mogę mówić - wiecie, są translatory :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 18 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2012 Mam pytanko, w GM:Studio już jest tak, że zasoby automatycznie ładują się z zewnątrz? Bo jest folder <nazwa>.gmx i tam wszystko widzę, więc nie ma potrzeby już robić osobnych folderów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 18 Maja 2012 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2012 W samym programie działa to jakby po staremu - znaczy im więcej zasobów, tym dłużej trwa kompilacja i zapis, ale, jeśli dwa poniższe tickety zostaną zrealizowane, to będzie faktycznie szybko działać: - #3493 - jeśli jakiś sprite czy background od ostatniego zapisu nie był zmieniany, powinien być pomijany przy zapisie (zatem edytując tylko kod pomiędzy zapisami, zapisuje się tylko kawałek kodu), oraz gdy odpalamy grę, zasoby które lecą przez asset compilera który buduje z nich dużą teksturę, powinny być cacheowane - dzięki czemu jak zmienimy tylko kawałek kodu, to odpalają ponownie grę, zostaną użyte ostatnie tekstury, zamiast utworzone na nowo. Dzięki temu projekty powyżej 30 spritów powinny działać tak samo jak te z jedną małą grafiką. - #3492 - dźwięki są konwertowane za każdym razem na nowo, mimo, że nie ma takiej potrzeby - to potrafi wydłużyć kompilację o nawet kilka minut. Jeśli te zmiany zostaną wprowadzone (a pewnie w którymś momencie zostaną), to faktycznie nie będzie potrzeby ładować z osobnych folderów w locie. Btw. na Androidzie czy iPadzie ten trick i tak w sumie obecnie nie działa. Russell je przypisał do siebie, nie komentując, że pojawią się w GM:Next, więc pewnie w ciągu kilkunastu dni się tymi zmianami zajmie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 19 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2012 BUILD FAILED D:\Android\android-sdk\tools\ant\build.xml:598: The following error occurred while executing this line: D:\Android\android-sdk\tools\ant\build.xml:627: null returned: 1 Zrobiłem wszystko co piszą na gmc.yoyogames.com ale nic nie pomogło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALT Opublikowano 19 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2012 Zaktualizuj Android SDK, albo pobierz wszystkie Google APIs. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xedom Opublikowano 19 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2012 Robię projekt w GM:Studio, próbuję kompilować/zapisać i nic się nie dzieje. Zamknąć programu też nie mogę. Wyłączyłem menadżerem, odpalam z powrotem projekt a tam pustka oprócz 2 plików dźwiękowych! Wszystkie zasoby zostały, tylko plik projektu padł. Da się to jakoś przywrócić? Z góry dzięki, Xedom/kacperski1. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 19 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2012 Robię projekt w GM:Studio, próbuję kompilować/zapisać i nic się nie dzieje. Zamknąć programu też nie mogę. Wyłączyłem menadżerem, odpalam z powrotem projekt a tam pustka oprócz 2 plików dźwiękowych! Wszystkie zasoby zostały, tylko plik projektu padł. Da się to jakoś przywrócić? Z góry dzięki, Xedom/kacperski1. Wszystkie pliki, masz w katalogu projektu z rozszerzeniem chyba .gmx. A w Studio jest opcja która dodaje gotowy element z dysku. Jeżeli dobrze zrozumiałem to masz plik projektu, ale nic w nim nie ma? Jak tak to musisz importować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xedom Opublikowano 19 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2012 A gdzie jest ta opcja? Szukam, szukam i nic :P Kiedy otwieram którykolwiek z plików w folderze np.sprites, to nie importuje ich, tylko otwiera jako pusty projekt. E: Nevermind, chyba znalazłem :P E2: Nope, jednak nie znalazłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 19 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2012 O ile pamiętam to prawym przyciskiem myszy na gałąź w drzewie resources (np.: Objects, Sprites) i coś takiego jak "Add existing file"? Nie chce mi się odpalać teraz GM:S, ale to jest chyba droga opcja, zaraz po "Create xxxxxx". A banany przywieź do Szczecina na SGS. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xedom Opublikowano 19 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2012 Dzięki serdeczne, wszystko OK. Jednak ze względu na to, że przemyt międzymiastowy bananów jest nielegalny, ukryłem je. Przy najbardziej wysuniętym na południe wjeździe do Szczecina jest toaleta publiczna, 4 kabina, 2 kafelek od lewej jest poluzowany. A tak BTW, wiadomo do kiedy jest aktywna beta? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 21 Maja 2012 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2012 No, w kolejnym buildzie zapis na dysk poprawiony, już nie nadpisuje spritów których się nie edytowało, dzięki czemu jak się edytuje tylko kod pomiędzy testami, to zapisuje się w pół sekundy. Można teraz będzie pracować z większymi projektami, gdzie jest więcej spritów, bez doczytywania z dysku :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Borek Opublikowano 21 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2012 No, w kolejnym buildzie zapis na dysk poprawiony, już nie nadpisuje spritów których się nie edytowało, dzięki czemu jak się edytuje tylko kod pomiędzy testami, to zapisuje się w pół sekundy. Można teraz będzie pracować z większymi projektami, gdzie jest więcej spritów, bez doczytywania z dysku :) Rewelka :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 21 Maja 2012 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2012 Wspomniany build jest już dostępny. Btw. w update po premierze pełnej wersji będzie podobnoż info jak długo dokładnie trwa jeszcze beta (jakiś licznik czy cos). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi