Skocz do zawartości

skrypty,alarmy,paths'y,time line,step,trigger


Bertex123

Rekomendowane odpowiedzi

Zanim zadasz pytanie:

1. Sprawdź czy odpowiedzi nie ma w dziale FAQ lub czy podobnego tematu nie było na forum

2. Zapoznaj się z polskim tłumaczeniem dokumentacji (help)

3. Zapoznaj się też z naszymi kursami i przykładami

 

Powtarzające się pytania będą karane ostrzeżeniami lub usuwaniem tematów !!!

 

Nigdy nie nazywaj tematu "Pomoc", "Help me!" itp. Tytuł tematu powinien być "mówiący" czyli taki, który od razu po przeczytaniu informuje o poruszanym w nim problemie.

popatrz wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o te funkcje bo ich nie czaje. Co one robią?? M.in to te :

1. paths,

2. scripts,

3. time line,

4. fonts,

5. alarm,

6. trigger,

7. step.

 

I skrypty takie jak :

8. if position free,

9. else i

10. zmienne.

 

1. Ścieżki ruchu - w okienku sobie ustalasz ścieżkę i potem ją wywołujesz w obiekcie, aby się po niej poruszał

2. Nie wiesz, co to jest skrypt w grze? <facepalm> To Ci może pomóc

3. Linia czasu - nie wiem, do czego to :D

4. Fonty, czcionki - jeśli chcesz, aby tekst nie był wyświetlany w standardowym chyba Arialu, to tworzysz fonta i ustalasz w nim czcionkę, rozmiar, podkreślenie, kursywę, pogrubienie.

5. Alarm to coś jak minutnik To Ci może pomóc

6. To Ci może pomóc

7. Step (ang. krok) to event, wykonuje się chyba 4x na sekundę. Tam można np. poruszanie się zapisać.

8. W GM8 jest position_empty, ale to prawie na pewno to samo :D Dajmy na to, że dajesz taki kod :

GML
if position_empty(480,220)

instance_create(480,220,o_costam)

To oznacza :

"Jeśli pozycja x480 i y220 jest wolna

stwórz instancję obiektu o_costam w miejscu x480 y220".

Czyli to chyba coś jak place_free :D

9. Jak wpisujesz "if zm=0 { akcja }" to to znaczy "jeśli zmienna zm = 0 { akcja }" za tym ostatnim nawiasem możesz napisać "else { akcja }", co będzie oznaczało, że jeśli zmienna zm nie będzie równa 0, wtedy ma się wykonać inna akcja.

10. To Ci może pomóc

 

Sorry za ewentualne błędy w mojej podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Timeline'y można traktować chyba jako globalne alarmy ale nie jestem pewien tak z tego co się skapnąłem, do tego można tam ustawić kilka punktów czasowych w alarmie wybieramy tylko jeden, można to zastosować do zrobienia rutyny npc w grach podobnych do Gothic'a tam był taki mechanizm rutyny. (nie mówię że niemieckie studio robiło rutyny na timeline, mówię tylko, że to podobna mechanika.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Step wykonuje się co klatkę obrazu. Jeśli wszystkie stepy instancji obecnych na ekranie wymagają za dużo obliczeń klatka się przedłuży. W sekundzie powinno być tyle klatek obrazu ile wynosi room_speed, a za pomocą zmiennej fps można sprawdzić ile ich jest naprawdę. Jak się nie przesadza, to wszystko jest w normie. Zatem nie do końca jest tak, że stepów w sekundzie jest tyle ile ma room_speed, tylko tyle ile klatek wyjdzie realnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...