Bertex123 Opublikowano 11 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2011 Chodzi mi o te funkcje bo ich nie czaje. Co one robią?? M.in to te : paths, scripts, time line, fonts, alarm, trigger, step.I skrypty takie jak : if position free, else i zmienne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baca Opublikowano 11 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2011 Zanim zadasz pytanie: 1. Sprawdź czy odpowiedzi nie ma w dziale FAQ lub czy podobnego tematu nie było na forum 2. Zapoznaj się z polskim tłumaczeniem dokumentacji (help) 3. Zapoznaj się też z naszymi kursami i przykładami Powtarzające się pytania będą karane ostrzeżeniami lub usuwaniem tematów !!! Nigdy nie nazywaj tematu "Pomoc", "Help me!" itp. Tytuł tematu powinien być "mówiący" czyli taki, który od razu po przeczytaniu informuje o poruszanym w nim problemie. popatrz wyżej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 11 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2011 Polecam dalej klocki :) Chyba że jeszcze nie zacząłeś, no ale klocuszki na start myślę i tak są dobrym wyjściem, dają na potem jakiś punkt odniesienia, mi było łatwiej jak zaczynałem od klocków :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baca Opublikowano 11 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2011 Ja nie lubiłem ich i zacząłem od kodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bertex123 Opublikowano 12 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2011 Ale mi pomogliście. A klocki są do du*y Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 12 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2011 Skoro nie wiesz co to są "paths, scripts, time line, fonts, alarm, trigger, step.I skrypty takie jak : if position free, else i zmienne" no to jakoś musisz się nauczyć. Nie zrobisz dobrej gry w 1 dzień. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baca Opublikowano 12 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2011 przeczytaj FAQ, dokumentację. Nikt nie będzie tobie pisywał całego języka skryptowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 12 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2011 Chodzi mi o te funkcje bo ich nie czaje. Co one robią?? M.in to te : 1. paths, 2. scripts, 3. time line, 4. fonts, 5. alarm, 6. trigger, 7. step. I skrypty takie jak : 8. if position free, 9. else i 10. zmienne. 1. Ścieżki ruchu - w okienku sobie ustalasz ścieżkę i potem ją wywołujesz w obiekcie, aby się po niej poruszał 2. Nie wiesz, co to jest skrypt w grze? <facepalm> To Ci może pomóc 3. Linia czasu - nie wiem, do czego to :D 4. Fonty, czcionki - jeśli chcesz, aby tekst nie był wyświetlany w standardowym chyba Arialu, to tworzysz fonta i ustalasz w nim czcionkę, rozmiar, podkreślenie, kursywę, pogrubienie. 5. Alarm to coś jak minutnik To Ci może pomóc 6. To Ci może pomóc 7. Step (ang. krok) to event, wykonuje się chyba 4x na sekundę. Tam można np. poruszanie się zapisać. 8. W GM8 jest position_empty, ale to prawie na pewno to samo :D Dajmy na to, że dajesz taki kod : GML if position_empty(480,220) instance_create(480,220,o_costam) To oznacza : "Jeśli pozycja x480 i y220 jest wolna stwórz instancję obiektu o_costam w miejscu x480 y220". Czyli to chyba coś jak place_free :D 9. Jak wpisujesz "if zm=0 { akcja }" to to znaczy "jeśli zmienna zm = 0 { akcja }" za tym ostatnim nawiasem możesz napisać "else { akcja }", co będzie oznaczało, że jeśli zmienna zm nie będzie równa 0, wtedy ma się wykonać inna akcja. 10. To Ci może pomóc Sorry za ewentualne błędy w mojej podpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 12 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2011 Małe poprawki. 3. Linia czasu - Możesz sobie ustawić w okienku klocki lub kody które ma się wykonać po upływie określonego czasu, przydatne do cut screenów. 7. Step nie wykonuje się 4x na sec tylko co stepa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 12 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2011 7. Step nie wykonuje się 4x na sec tylko co stepa. Step wykonuje się co stepa? WTF? Ile trwa step, skoro step wykonuje się co step? :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 12 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2011 Stepów w ciągu sekundy jest tyle, ile wynosi room_speed. Jasne jest więc, że 1 step = 1000 ms/room_speed. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 12 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2011 Bedziom różnica pomiędzy place_free a empty jest taka że free działa tylko dla obiektów solid a empty dla każdego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 12 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2011 Timeline'y można traktować chyba jako globalne alarmy ale nie jestem pewien tak z tego co się skapnąłem, do tego można tam ustawić kilka punktów czasowych w alarmie wybieramy tylko jeden, można to zastosować do zrobienia rutyny npc w grach podobnych do Gothic'a tam był taki mechanizm rutyny. (nie mówię że niemieckie studio robiło rutyny na timeline, mówię tylko, że to podobna mechanika.) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bertex123 Opublikowano 12 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2011 THX Wszystkim bardzo pomogliście a szczególnie Bedziom.Temat do zamknięcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bertex123 Opublikowano 12 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2011 Skoro nie wiesz co to są "paths, scripts, time line, fonts, alarm, trigger, step.I skrypty takie jak : if position free, else i zmienne" no to jakoś musisz się nauczyć. Nie zrobisz dobrej gry w 1 dzień. A ty to bądź cicho bo swoją grę robisz z 1,5 roku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 12 Listopada 2011 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2011 Step wykonuje się co klatkę obrazu. Jeśli wszystkie stepy instancji obecnych na ekranie wymagają za dużo obliczeń klatka się przedłuży. W sekundzie powinno być tyle klatek obrazu ile wynosi room_speed, a za pomocą zmiennej fps można sprawdzić ile ich jest naprawdę. Jak się nie przesadza, to wszystko jest w normie. Zatem nie do końca jest tak, że stepów w sekundzie jest tyle ile ma room_speed, tylko tyle ile klatek wyjdzie realnie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się