Skocz do zawartości

znikający draw


Bedziom

Rekomendowane odpowiedzi

x:                  96
y:                  192
direction:          0
speed:              0
hspeed:             0
vspeed:             0
friction:           0
gravity:            0
gravity_direction:  270
________________________________
id:                 100007
object_index:       8
sprite_index:       25
image_index:        0
image_single:       -1
image_speed:        1
image_xscale:       1
image_yscale:       1
mask_index:         -1
solid:              0
visible:            1
persistent:         0
depth:              -1000000
________________________________
path_index:         -1
path_position:      0
path_orientation:   0
path_scale:         1
________________________________
lang:               2
hud:                1

 

Hud jest. Visible jest.

Nie wiem, co tam się robi :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś się tu nie zgadza, skoro w create o_controler wykonuje się kod z pliku:

pl=true
eng=false
hud=true

 

to te zmienne także muszą być na liście, którą wyżej podałeś ale ich nie ma. To może oznaczać że ten twój cały plik się nie wykonał ale wtedy draw by sypał błędami o nie zdeklarowanych zmiennych. Więc nie mam w sumie teraz pojęcia o co chodzi.

 

Edit:

Dobry obiekt podglądałeś? I czy w opcjach masz zaznaczone "Treat unintialized variables as value 0"? jak tak to odznacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heloł, to znowu ja :)

Pytanie też dotyczy niedziałającego drawa, więc tu napiszę.

 

W obiekcie o_player1 w Create mam kod

GML
s_player_1_1 = sprite_add(argumenty)

sprite_index = s_player_1_1

a w Draw

GML
if sprite_exists(s_player_1_1)

{draw_sprite(argumenty)}

else

{

draw_sprite(argumenty)

}

 

piszę tak, jak pamiętam jak jest, ale nie pamiętam argumentów, więc bez nich napisałem :P

kod działał, dopóki nie dałem tak w innych obiektach. oczywiście z inną nazwą s_player_1_1 :P

ciągle rysuje się ten sprite zapisany po "else" w Drawie.

 

to prosty kod i wg. mnie powinien działać. Czy ktoś mi pomoże wytknąć mój noobowski błąd? Thanks! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłby error o nieistniejącym pliku :)

 

what? GM nie ma takiego errora. Jak podałeś złą nazwę albo GM nie może rozpoznać rozszerzenia to nie wywala żadnego errora tylko zwraca -1.

sprawdź w debuggerze jaką wartość sprite_index mają te obiekty, jeżeli -1 to nie znalazł ci pliku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy
GML
s_player_1_1 = sprite_add(argumenty) // a to o ile wiem powinno dodać sprite s_player_1_1</span>

 

Guzik prawda, nie dodaje sprite s_player_1_1. Dodaje sprite, którego ID (liczba naturalna będąca referencją do zasobu) jest przypisane do zmiennej s_player_1_1. To co masz w drzewie zasobów, to nie są nazwy zasobów, to są zmienne globalne które mają zapisane referencje na te zasoby i które koloruje edytor kodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...