Skocz do zawartości

Izometria, kilka grafik


Shil

Rekomendowane odpowiedzi

  • Filar Społeczności
A mi się wydaje, że jednak powinna. Jakbym zrobiła na prosto, to by odstawała.

izometria jest zaprzeczeniem praw perspektywy więc nie wiem skąd ona tutaj nagle

 

zamek fajny, epicka kostka brukowa, drewno fajnie odwzorowane, ale te mury to pocieniuj bo to tak sucho wygląda.

ogólnie raz cieniujesz ściany (domek w zamku) a raz nie i to takie dziwne : D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 127
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Anty Aliasing to technika tępiąca Aliasing, czyli niełagodne krawędzie.

 

Twierdza ciekawa, lecz śmiem twierdzić, iż to nie pixel-art ;) .

 

 

Zapewniam Cię, że to pixelowałam, ręcznie. Chyba, że Twoje wątpliwości tyczą się członu art. :twisted:

Mam kolejne etapy, chce ktoś oglądać?

 

AA dawałam właśnie, poprzez dobieranie koloru jaśniejszego i dopełnianie do linii 45 stopniowej. Wydaje mi się, że jest gładkie na krawędziach, ale zrobiłam jak Ty część wieżyczki, po prawej, widać różnicę patrząc na normalnym, nie powiększonym obrazie? Moim zdaniem nieznaczną, albo już niewiele widzę od tego wpatrywania się w pixele. :)

 

wieza.png

 

zamek fajny, epicka kostka brukowa, drewno fajnie odwzorowane, ale te mury to pocieniuj bo to tak sucho wygląda.

ogólnie raz cieniujesz ściany (domek w zamku) a raz nie i to takie dziwne : D

 

Hehe, a mi to niechcący, po drodze zgubiłam się kompletnie gdzie ma być cień. Tak na czuja, to ten domek to jest chyba kompletnie na odwrót pocieniowany, nie? Ta druga ściana powinna być ciemniejsza...

Właśnie, pocieniuję, ale niech ktoś mi powie, prosto łopatologicznie, prawą czy lewą ścianę? A może po kawałku, z diphteringiem, jakby cień obejmował od tyłu?

I to pewnie będę robić już w PS. Wybaczcie.

 

 

Nie podoba Wam się kolor dachówki? tak po prostu? że czerwona zła? ech, a tak ją ładnie pobrudziłam... :)

 

Co do wysokości murów, zauwasz, że idą coraz wyżej. Narysowałam przykładowego ludzika, rzeczywiście te z przodu trzeba by podnieść. ( z przodu, znaczy od bramy)

 

etap15.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajna ta twierdza, ale jak dla mnie powinna być...potężniejsza(?). Wysokie mury, wieże, różne wielkie budynki, dużo bram itd. I dla tak małej twierdzy nie pasują te skały. Wyglądają jakby były dane na siłę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ładna grafika.

 

@Bosu

Ci chodzi o twierdze (one właśnie są potężne itd.), tutaj mamy zamek który ma główny budynek (dla władcy, barona czy coś w tym stylu) a w niższym sektorze sklepy i inne zakłady. Domy podwładnych znajdują się po za zamkiem xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To taka mała forteca. By stacjonował oddział + budynki gospodarcze, zaplecze.

Ogólnie chciałabym dać więcej skał, w ogóle zarzucić tę fortecę wśród gór.

 

Taką twierdzę z poddanymi, karczmami, płatnerzami itp. to jakbym miała robić, to by ta obecna forteca była górnym zamkiem, tyle że to byłoby strasznie wielkie, zajęłoby duużo czasu i zastanawiam się jaki użytek miałoby w grze, bo pewnie musiałoby być wyższe niż 800px wysokości, czyli trzeba by przesuwać widok. Nie wiem czy to byłoby dobre.

 

Zarzucam wersję z podwyższonymi murami i cieniowaniem. Na razie tyle, pozostały mi dachówki i zabrudzenia.

 

probka1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbyt lekko pocieniowane i przeczytaj to http://fabrykagier.com/artykul/dobor-kolor...lozofia-barwy-4

 

Ciekawy artykuł. :)

 

Jak On dobrał tą paletę? Moja osobista teoria mówi o tym, że kosmici z marsa zamontowali mu w mózgu stymulator geniuszu w zamian za jego dziewictwo, ale to tylko przypuszczenia.

 

:)

 

edit: poprawki zamku:

 

probka1.png

 

 

Oraz luuudzik, chłop w wielkości mikro! to normalnie tragedia rysować takie maciajstwo.

 

probka3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Szczeliny w murach zamku są stanowczo za ciemne w stosunku do tych widocznych między kamieniami użytymi do budowy podłoża (tak samo widać to w porównaniu do skał - łagodne przejścia kolorów, a mury mają ostry kontrast). Po drugie jak masz styk skał z trawą, to widać, że to jest jakiś płaski trawnik. Proponuję dorobić jakieś krzaczki, wyższą trawę przysłaniającą trochę podłoże skał czy coś z w tym stylu.

 

Jednakże ogólnie zamek bardzo ładny i szczerze mówiąc mi tyle by się nie chciało siedzieć nad taką pracą. Ile czasu tworzyłaś tak pi razy drzwi? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczeliny w murach zamku są stanowczo za ciemne w stosunku do tych widocznych między kamieniami użytymi do budowy podłoża (tak samo widać to w porównaniu do skał - łagodne przejścia kolorów, a mury mają ostry kontrast). Po drugie jak masz styk skał z trawą, to widać, że to jest jakiś płaski trawnik. Proponuję dorobić jakieś krzaczki, wyższą trawę przysłaniającą trochę podłoże skał czy coś z w tym stylu.

 

Jednakże ogólnie zamek bardzo ładny i szczerze mówiąc mi tyle by się nie chciało siedzieć nad taką pracą. Ile czasu tworzyłaś tak pi razy drzwi? :)

 

będzie ze 8 godz. po troszeczku codziennie.

 

Ale w tym tygodniu przesadziłam. Pierwszy raz w życiu nadwyrężyłam sobie palec wskazujący. Boli od tego klikania. :/

 

 

edit:

lekko rozjaśnione szczeliny.

 

etap16.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

zgadzam się z ranmą że szczeliny w murach dają za duży kontrast. Ale to drewno to jest takie mega że nie można oczu oderwać : D

Popracuj wrzuć na pixeljointa i zbieraj laury

 

@EDIT:

 

no teraz bardziej znośne mury. Dobrym pomysłem byłoby też

 

Proponuję dorobić jakieś krzaczki, wyższą trawę przysłaniającą trochę podłoże skał czy coś z w tym stylu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narysowałaś ludzika. Ten ludzik mógłby na ten mur się wdrapać bez drabiny. Eh. Jezcze raz. Blanki mają sięgnąć człowiekowi do czubka głowy, a twoje ochronią twym łucznikom buty :P To wygląda serio bardzo ładnie ale musisz to poprawić.

 

A no tak, teraz zaskoczyłam. Nie ma to jak zaćmienie. W sumie,to miały być takie ozdoby, ale przydałoby się rzeczywiście, na tych murach wąskich, gdzie się chodzić będzie (?) zrobić je wysokie.

Trochę mi to zajmie, zresztą muszę je pocieniować. bo widzę, że brakło w niektórych miejscach. To pewnie mi się zejdzie do jutra.

 

A tu reszta ludzików do oceny zrobionych. Nie mają tylko jeszcze cienia. To jest masakra, tej wersji będę się trzymać. :)

A właśnie... to dla mnie jest zagadką, jak to w grze wygląda? Bo teraz, ja postawię ludzika na trawie, zrobię mu AA, dla trawy, bo używam barw przejściowych między szarym a zielenią, ale potem, w grze, jak ten ludzik będzie się poruszać, to wlezie na kostkę i tam powinien mieć już AA dla tej kostki, bo inaczej będą wokół zielone pixele, tak? A to jeszcze gorzej niżby była kwadratowa. Czyli powinnam była robić ten AA czy nie? To jest dla mnie co najmniej niejasne.

 

probka24c82c.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak to w grze wygląda? Bo teraz, ja postawię ludzika na trawie, zrobię mu AA, dla trawy, bo używam barw przejściowych między szarym a zielenią, ale potem, w grze, jak ten ludzik będzie się poruszać, to wlezie na kostkę i tam powinien mieć już AA dla tej kostki, bo inaczej będą wokół zielone pixele, tak?
Rób aa, ale nie dla konkretnego koloru tylko na kanale alpha.

Żeby Ci się strasznie sposób tworzenia nie różnił to zrób sobie warstwę tła z trawą i ludzika rysuj na położonej wyżej przezroczystej warstwie - i wtedy rysując ludzika zmieniasz krycie ołówka aby zrobić aa.

 

Zasada tworzenia w sumie podobna to sobie jakoś poradzisz, i ludizk będzie pasować niezależnie czy postawisz go na trawie, kostce czy na dachu epickiego drewnianego domku ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko czemu ta brama taka mała? Koleś chyba na czworaka musi przechodzić...

 

 

 

Te kraty to w górę musiałyby pójść by wszedł:) kurna, faktycznie na wozie to nie wlezie...aaaaa!!! nie nie poprawię tego, trudno, wóz nie wjedzie, nie!

 

 

Cień, na białym domku... hmm, pewnie tak, zaraz wymierzę. Przyjęłam sobie zasadę, że rysuję linię od tego co ma cień rzucać, w jej najwyższym punkcie, pod kątem 45 stopni, przecinam z przedłużeniem podstawy i to jest narożnik cienia. Wszystko jest wg tej zasady.

 

A ze spritem, nie mam gimpa, kiedyś ściągnęłam, ale nie podobał mi się. W PS zaraz zobaczę, co prawda tam ciężko rysuje się pixel (wszystko można narysować, prócz cholernego, jednego pixela bez aa).

Kanał alpha, to będzie tak jakbym usunęła background i rysowała na przezroczystym?

No ale wtedy jaki kolor dobrać o tego aa? Bo jak dam trawę pod ludzikiem, w osobnej warstwie dla własnej wygody, to na tej przezroczystej warstwie rysując pixele wygładzające, to będę je robiła w skali szarej zieleni, tak czy siak, nie? Więc co mi da przezroczysta warstwa? Chyba, że te pixele do aa mają być pół przezroczyste.

 

 

 

 

Będziesz ludziki robiła w różnych kierunkach?

 

Hę? Czyli, że nie tylko odbić lustrzanie, ale jeszcze cienie pozmieniać? A od tyłu to tak. Tyle, że najpierw potrzebuję komisyjnego zatwierdzenia tych ludzików, co już są.

 

Dobra, poprawki Marudy.;)

 

Poprawione mury, dodałam trawę przy kamieniach (ale jak ją teraz powycinać? chyba z tilesem trawy wokół:) )

 

probka1e0cfb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Shil piękne ludziki! Jak zobaczę ich więcej to może pokuszę się o zrobienie gry :) Już mam pomysł na coś na wzór starego "Fire Emblem"!

 

A co do programu: Ja do pixelartu używam "PhotoFiltre" ma wszystko co mi potrzeba:

-Pipeta pod klawiszem CTRL

-Zaawansowane opcje wytnij/wklej

-Zoom Scrollem

-Szybkie i łatwe w użyciu filtry (w pixelart'cie używam tylko zmiany jasności)

-Magiczna różdżka

-Zapis do wielu formatów

-Wbudowany explorator obrazów

-Można rysować oboma klawiszami myszki!

Wersja "Studio" pozwala na rysowanie na kanale alpha i warstwach, ale ja nie lubię pracować na warstwach :P

 

Edit: Zapomniałem o najważniejszym atucie! CTRL+Shift+S=Save as...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wóz nie wjedzie, nie!

Mogą rozładować towar na zewnątrz. No i nie wiem czy zauważyłaś ale w twojej bramie nie można podnieść kraty :) Jest za mała a nad wejściem powinno być pomieszczenie z korbą. W Twierdzy ładnie odwzorowali budynki, łap: http://img35.imageshack.us/img35/3176/11566552.png.

Brzydki screen, sam mało na nim widzę, ale możesz wpisać w Google Grafika 'Stronghold' :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...