Skocz do zawartości

2 problemy :/


Rekomendowane odpowiedzi

Mam 2 problemy:

1. Chce zrobic wybor (okienko z klawiszami yes no). Jesli sie kliknie yes to cos sie stanie a jesli no to zamknie gre. Jak to zrobic? Probowalem sam i cokolwiek nie kliknalem to zamykalo gre :P

2. Chcialem zrobic w jakis sposob (zmienna?) liczenie punktow. Ze na przyklad kiedy obiekt A dotknie B (gol) to gra dodaje 1 do zmiennej i pokazuje zmienna. Jak to zrobic?

 

To moja pierwsza gra i nie bardzo sobie radze. Ciagle przeciagam po prostu te "klocki" i nie wiem nawet jak wejsc w to okienko kodu dlatego prosze o najjasniejsza z mozliwych odpowiedzi. Przy okazji jak sie wlacza to okienko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi nie chodzi o to ze nie umiem zrobic napisu po golu GOL!!!11 Chodzi mi o to ze nie umiem zrobic meczu do 5 bramek tzn. po jednym golu pojawia sie napis 1:0 itd. A jak bedzie 5 gol to gra ma sie spytac czy chce grac dalej (czy raczej od nowa) i jesli klikne tak to gram od nowa a jak klikne nie to gra sie wylacza. Mysle ze znam angielski i sproboje poszukac tych tutoriali moze sie uda. Dzieki.

 

Edit: Spojrzalem na te tutoriale i jakos w zadnym nie spodziewam sie znalezc odpowiedzi. Zreszta ja robie gre na GM 5. Powiedzcie mi jeszcze jak wlaczyc to okienko kodu to powinienem sobie jakos poradzic. Chodzi o to okienko script?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kk a jaka jest komenda (kod) zeby do zmiennej dodac jeden? (najpierw jest wynik zero potem 0+1 czyli 1 Chodzi mi po prostuo to zebym mogl liczyc gole.

 

Jaki bedzie caly kod na to zdarzenie? Chcialem to zrobic tak, ze kiedy pilka dotyka bramki to do zmiennej z wynikiem (wynik) dodaje 1 i pokazuje mi sie ta zmienna (okienko z wynikiem (np 1:0) i przycisko ok zeby mozna byla grac dalej.

 

Edit: Czytalem chyba wszystkie (te ktore mogly zawierac odpowiedz).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okwpisalem costakiego: wynik_czarni=0 Potem "klockami" zrobilem colision pilki z bramka i dalem execute script Zrobilem drugi script: wynik_czarni+=1

i ustawilemgo w tym execute. Kiedy proboje opalic gre to wyskakuje taki blad:

COMPILATION ERROR in Script: wynik_czarni

Error in code line 1:

At position 15: Variable name exepted.

Co mam naprawic zeby tak nie bylo?

 

Ehh kolejny szybki edit:

Program chyba nie tolerowal podkreslnikow. Mam kolejny error ale sproboe sobie z nim poradzic samemu. Jaki nie to znou zedytuje.

 

Poddaje sie. Udalo mi sie zrobic to tak zeby nie wyskoczyl zaden blad ale nic sie nie dzieje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Micanser, jak ty coś poradzisz to szkoda gadać...

w create definiujesz zmienną (np. wynik_czarni) i potem musisz albo ją dodawać gdzieś w którymś ze zdarzeń tego obiektu, albo jakimś innym obiektem w ten sposób

obiekt_pierwszy.wynik_czarni+=1;

potem w step dajesz (w step tego pierwszego obiektu)

if wynik_czarni>=5

{

<costam>

}

 

natomiast co do menu, to zapraszam do mojego artykułu na ten temat https://gmclan.org/index.php?artykul=24

 

a zmienne globalne powinno się używac dopiero gdy chcemy je przekazywać pomiędzy pomieszczeniami. Wiecie ile farmer fran miał by zmiennych, gdybym wszystko robił na globalnych? Ja prawie całą grę zapisuję wszystko do lokalnych, a na globalnych mam tylko to co zapisuje się jako save z gry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

w draw

draw_text(x,y,'Wynik czarni: '+string(wynik_czarni)+' : '+string(wynik_czerwoni)+' Wynik czerwoni');

 

musimy podać jako string(), bo są to zmienne liczbowe, i trzeba je zamienić na tekstowe (czyli takie pomiędzy " albo ' );

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli od poczatku bo cos mi nie wychodzi.Robie piec skryptow:

1. wynik_czarni=0

2. wynik_czerwoni=0

3. pilka.wynik_czarni+=1

4. if wynik_czarni>=5

{

show_message(Wygrywaja Czarni

}

5.draw_text(x,y,'Wynik czarni: '+string(wynik_czarni)+' : '+string(wynik_czerwoni)+' Wynik czerwoni');

 

Teraz robie dodaje obiekt i daje mu event crate. W actions daje execute a script i wybieram skrypt pierwszy. W tym samym evencie robie drugi raz to samo tylko ze ze skryptem drugim.

Teraz robie w obiekcie "pilka"event colison z "bramka" i w actions daje znow execute a script i wybieram skrypt trzeci.

Na koniec w "pilka" robie event step (zwykle step nie begin/end step) i execute a script i wybieram skrypt 4 i w tym samym obiekcie ("pilka") robie nowy event draw i execute a script i wybieram skrypt 5.

 

Tak to ma byc czy czegos nie zrozumialem. Sory ze tak was mecze ale to pierwsza gra i wkurza mnie ze nie moge jej dokonczyc. Jesli cos pokrecilem to najlepiej zacytujcie teo posta i zmience co trzeba (no chyba ze wszystko jest do niczego :P)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak co do tego pytania "yes/no":

pytanie=show_question('Jakaś tam treść') /* wyświetalmy pytanie. Funkcja show_question zwraca true w przypadku kliknięcia na 'yes', a w przeciwnym wypadku false */

if pytanie=true  //tutaj sprawdzamy czy użytkownik wybrał 'yes'...
{
<jakaś akcja> //...jeśli tak, wykonujemy jakąś akcję
}
else
{
game_end()// a jeśli user wybrał 'no', zamykamy grę
}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja ostatnia próba. Kiedy pada gol niepodoba mu się linijka:

draw_text(100,100,'Wynik czarni: '+string(wynik_czarni)+' : '+string(wynik_czerwoni)+' Wynik czerwoni');

 

Unkown variable wynik_czarni

 

Jak kurcze unkown jak juz ustawialem wynik_czarni=0 To chyba powinien zrozumiec ze jest taka zmienna

 

o.O Pisze zwykle. Dzieki sproboje jeszcze raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytam jeszcze raz, piszesz global.wynik_czarni, czy tylko samo wynik_czarni? Jeżeli napiszesz wynik_czarni =0, to zmienna wynik_czarni będzie działać tylko w obiekcie w którym jest ten kod, jeżeli dopiszesz global, zmienną bedą widzieć wszystkie obiekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...