Skocz do zawartości

Nad czym aktualnie pracujesz?


ANtY

Rekomendowane odpowiedzi

 

Chyba idziesz dobrym tropem ale gra jest znowu zbyt sztywna ( tak jak poprzednia ). Koniecznie obejrzyj to:

 

Ta muzyka nie jest przypadkiem z "Kerbal Space Program"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to mało?

Jak chcesz to moge już zrobić wszystkie 649. To wtedy bedzie mozna zdobyć wszystkie poki od route 1 do route 3 zgodnie z Heart Gold/Soul Silver. Plus pare z V geny

już 150 to w cholerę dużo, każdy pokemon to typ, base staty, lista ataków, które można gówniarza nauczyć, ataki zdobywane przez level-upowanie, ewolucje (czy to przez level-up, czy to przez trade, etc), umiejętności, sprajty też trzeba pobrać, różnice płci dla niektórych, grupa breedowania, etc

 

no i też te bajerzaste gówna typu shedinja, unown

 

a trzymanie tego wszystkiego naraz w pamięci to już w ogóle mord

 

trzeba też te wszystkie ruchy zakodzić, jest ich od groma, niektóre mają naprawdę wykręcone efekty i bez dobrego planowania jest ryzyko, że ugrząźniesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba idziesz dobrym tropem ale gra jest znowu zbyt sztywna ( tak jak poprzednia ). Koniecznie obejrzyj to:

 

Ta muzyka nie jest przypadkiem z "Kerbal Space Program"?

 

Bo rasowy erpeg nie stawia na "dynamikę" xP Mówiłem, że nie celowałem we wszystkich graczy a w fanów rgp. Jeden z najlepszych erpegów niezależnych ostatnich czasów http://www.gamestack.net/game/Dwarf-fortress

 

W nowej grze prostota jest jednym z głównych elementów gry :) Jak robię grę, to wszystko jest przemyślane i każdy element ma swoje uzasadnienie. Dlatego odszedłem od wstawiania wszędzie patyczków i odszedłem od pokazywania na siłę, że to prawdziwy teatr cieni. Taka jest moja wizja tego świata i zbytni dynamizm, lub zbyt wiele ozdób niszczą kilmat. Ostatni rozdział zbytnio udekorowałem i zgubiłem gdzieś obraz gry. Dwa dni nie mogłem się zebrać do robienia, bo uległem presji jednego głosu mówiącego "więcej ozdób" ;) To smutny świat, ale zarazem bardzo ładny. I na tym mi właśnie zależy :) Połączenia smutku z radością/ światła i mroku ;)

 

A co do muzyki, to jest z wieeelu rzeczy, bo to muzyka darmowa na licencji creative commons. ALE!! Dostałem ofertę współpracy od muzyka z bardzo pokaźnym portfolio (z tym, że zrezygnowałem) :D Sugerując się tym jak gra została do tej pory odebrana wnoszę, że idę doskonałym tropem (a przynajmniej swoim :) ) Nie odbieraj tego tak, że nie doceniam głosów konstruktywnej krytyki :D Na fb udostępniła mój link znajoma mojej koleżanki mająca 69 lat. I to mi się podoba, bo ja celowałem do graczy i nie graczy tą grą :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym, żeś z prostotą przesadził - to wygląda jakby pojedyńcze sprajty były zrobione w ten sposób z lenistwa. popchnij to jednak bardziej w stronę teatru cieni, żeby wyglądało to naturalniej. tu nie chodzi o więcej patyków, ani więcej kształtów. tu chodzi o sposób poruszania się obiektów, które już tu są. to nie jest dopieszczone. to jest suche.

 

 

a i ulepsz kamerę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie krytyka, tylko polecenie co mam zrobić xD

 

To teatr cieni z postaciami na patyczkach a nie z żywymi ludźmi czy dłońmi. A stać w miejscu nie stoję, bo gra zbiera pozytywne opinie dalej niż to forum. Więc może to Ty zrozum, że nie tylko Twoja opinia sie liczy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie krytyka, tylko polecenie co mam zrobić xD

 

To teatr cieni z postaciami na patyczkach a nie z żywymi ludźmi czy dłońmi. A stać w miejscu nie stoję, bo gra zbiera pozytywne opinie dalej niż to forum. Więc może to Ty zrozum, że nie tylko Twoja opinia sie liczy ;)

kiedyś dojdziesz do punktu, w którym będziesz czekał nie na posty typu "dobre dobre", a krytykę właśnie.

 

powodzenia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedyś dojdziesz do punktu, w którym będziesz czekał nie na posty typu "dobre dobre", a krytykę właśnie.

 

powodzenia ;)

 

Popieram. To jest coś, czego tak później brakuje...

zwłaszcza tak sensowną i jasną jak tu Jaklub ładnie napisał, a nie "coś mi nie pasuje" albo "to jest do dupy".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już 150 to w cholerę dużo, każdy pokemon to typ, base staty, lista ataków, które można gówniarza nauczyć, ataki zdobywane przez level-upowanie, ewolucje (czy to przez level-up, czy to przez trade, etc), umiejętności, sprajty też trzeba pobrać, różnice płci dla niektórych, grupa breedowania, etc

 

no i też te bajerzaste gówna typu shedinja, unown

 

a trzymanie tego wszystkiego naraz w pamięci to już w ogóle mord

 

trzeba też te wszystkie ruchy zakodzić, jest ich od groma, niektóre mają naprawdę wykręcone efekty i bez dobrego planowania jest ryzyko, że ugrząźniesz

Shedjinja?

nie rozśmieszaj mnie. "Wonder Guard" Chroni przed nie-superefektywnymi atakami które zadają bezpośrednie obrażenia. To akurat jest proste.

Ruchy to poprostu bedzie tablica 2d

sprawdzanie level-technika, to tablica 3d i jeszcze do do tmów i hm-ów.

Łatwizna, mam już wszystko rozplanowane. :D

[EIT:]

Zrobione:

-Obliczanie statów bazowe iv ev

-cryie, sprity animowane

-sloty trenera

-różnice płci

Do zrobienia w najbliższym czasie:

-Reszta poków

-Pochodna systemu płci: formy

-Tablica z typami poków.

 

Większość moich "gówien" miała mnie za zadanie nauczyć GML-a. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Shedjinja?

nie rozśmieszaj mnie. "Wonder Guard" Chroni przed nie-superefektywnymi atakami które zadają bezpośrednie obrażenia. To akurat jest proste.

Ruchy to poprostu bedzie tablica 2d

sprawdzanie level-technika, to tablica 3d i jeszcze do do tmów i hm-ów.

Łatwizna, mam już wszystko rozplanowane. :D

chodziło mi bardziej o sposób otrzymywania shedinjy, bo to w ogóle kosmos na skalę chyba całej sagi jest

 

a skoro masz to wszystko już ładnie rozplanowane, no to powodzenia, bo domyślam się, że łatwo nie będzie. na pewno zagram jeśli pojawi się jakieś techdemo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może tak: Widzę co zrobiłem i jestem w 100% zadowolony z efektu, bo właśnie to chciałem zrobić. To forum i ogólnie rozmowy z innymi twórcami mają to do siebie, że często ktoś chciałby coś zmieniać w projektach innych osób. Ale ja nie przypasuję do wszystkich. Nigdy. I nie chcę. Chcę zrobić to co widziałem gdy gra była tylko w myślach. Nie bardzo się przejmuję gdy ktoś mówi zrób to, bo to ma się nijak do moich oczekiwań co do gry. Wygląd konsultuję z jeszcze jedną osobą i jej zdanie jest dla mnie ważne, bo jej spojrzenie jest podobne do mojego. Jak wydam betę i ktoś powie sterowanie ssie, to je zmienię. Jak ktoś powie że za trudne gdzieś tam, to ułatwię. Gdy w którymś miejscu gra będzie dezorientować, to poprowadzę gracza. Ale gdy ktoś mówi mi "popchnij to jednak bardziej w stronę teatru cieni, żeby wyglądało to naturalniej" to mnie trafia, bo ciągle i ciągle mówię, że ja nie robię teatru cieni, tylko się wzoruję. Musiałbym usunąć szarość z gry, bo w większości ona nie występuje. Przedstawiam SWOJĄ wizję. Istniała ona zanim ktokolwiek wiedział o istnieniu tej gry. Nie będę jej zmieniał bo ktoś mi tak KAŻE. Całe forum może ryknąć jednym głosem zbyt nudne, ale robię to, bo tak czuję, a nie dla oklasków tłumów. Ta gra to kawałek mnie i już. Przyjąłbym uwagi, gdybym poczuł, że rzeczywiście powinno tak być. Kamera też mi się nie podoba, ale wcale jej jeszcze nie ruszałem. Jednak gdy ktoś mi szefuje mówiąc "A, zrób coś z kamerą" to..

 

Podsumowując: Opowiadam historię.. SWOJĄ historię a te uwagi kolidują z moją wizją. To nie "sranie na krytykę" tylko po prostu zignorowanie jej, bo koliduje z tym co chcę zrobić, co chcę pokazać. Do czasu gdy gra wylądała inaczej nie byłem z niej w 100% zadowolony i zmieniłem go diametralnie kierując się glosem przyjaciół. Ale teraz wiem, że to to. Czy to serio tak ciężkie do zrozumienia, że tak chciałem to zrobić ?? :unsure:

 

 

A słowa "kiedyś dojdziesz do punktu, w którym będziesz czekał nie na posty typu "dobre dobre", a krytykę właśnie." do tego co ja mówię pasują tak jak do logiki: Gram metal ale ktoś powiedział że nie podoba mu się ten typ muzyki i żebym zaczął grać disco, to zaczynam disco olewając zdanie fanów, bo ja szukam krytyki a nie głosów utwierdzających mnie w przekonaniu, że podążam w odpowiednim kierunku xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodziło mi bardziej o sposób otrzymywania shedinjy, bo to w ogóle kosmos na skalę chyba całej sagi jest

 

a skoro masz to wszystko już ładnie rozplanowane, no to powodzenia, bo domyślam się, że łatwo nie będzie. na pewno zagram jeśli pojawi się jakieś techdemo

Najgorsze są początki, ale jak wyrobisz sobie swój system to już jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może tak: Widzę co zrobiłem i jestem w 100% zadowolony z efektu, bo właśnie to chciałem zrobić. To forum i ogólnie rozmowy z innymi twórcami mają to do siebie, że często ktoś chciałby coś zmieniać w projektach innych osób. Ale ja nie przypasuję do wszystkich. Nigdy. I nie chcę. Chcę zrobić to co widziałem gdy gra była tylko w myślach. Nie bardzo się przejmuję gdy ktoś mówi zrób to, bo to ma się nijak do moich oczekiwań co do gry. Wygląd konsultuję z jeszcze jedną osobą i jej zdanie jest dla mnie ważne, bo jej spojrzenie jest podobne do mojego. Jak wydam betę i ktoś powie sterowanie ssie, to je zmienię. Jak ktoś powie że za trudne gdzieś tam, to ułatwię. Gdy w którymś miejscu gra będzie dezorientować, to poprowadzę gracza. Ale gdy ktoś mówi mi "popchnij to jednak bardziej w stronę teatru cieni, żeby wyglądało to naturalniej" to mnie trafia, bo ciągle i ciągle mówię, że ja nie robię teatru cieni, tylko się wzoruję. Musiałbym usunąć szarość z gry, bo w większości ona nie występuje. Przedstawiam SWOJĄ wizję. Istniała ona zanim ktokolwiek wiedział o istnieniu tej gry. Nie będę jej zmieniał bo ktoś mi tak KAŻE. Całe forum może ryknąć jednym głosem zbyt nudne, ale robię to, bo tak czuję, a nie dla oklasków tłumów. Ta gra to kawałek mnie i już. Przyjąłbym uwagi, gdybym poczuł, że rzeczywiście powinno tak być. Kamera też mi się nie podoba, ale wcale jej jeszcze nie ruszałem. Jednak gdy ktoś mi szefuje mówiąc "A, zrób coś z kamerą" to..

 

Podsumowując: Opowiadam historię.. SWOJĄ historię a te uwagi kolidują z moją wizją. To nie "sranie na krytykę" tylko po prostu zignorowanie jej, bo koliduje z tym co chcę zrobić, co chcę pokazać. Do czasu gdy gra wylądała inaczej nie byłem z niej w 100% zadowolony i zmieniłem go diametralnie kierując się glosem przyjaciół. Ale teraz wiem, że to to. Czy to serio tak ciężkie do zrozumienia, że tak chciałem to zrobić ?? :unsure:

 

 

A słowa "kiedyś dojdziesz do punktu, w którym będziesz czekał nie na posty typu "dobre dobre", a krytykę właśnie." do tego co ja mówię pasują tak jak do logiki: Gram metal ale ktoś powiedział że nie podoba mu się ten typ muzyki i żebym zaczął grać disco, to zaczynam disco olewając zdanie fanów, bo ja szukam krytyki a nie głosów utwierdzających mnie w przekonaniu, że podążam w odpowiednim kierunku xD

 

 

wszystko racja, ale to nie zmienia faktu, że napisałeś post w miejscu, gdzie zazwyczaj ludzie poszukują krytyki, porad i nie wiesz jakie dostaniesz, czy to będą porady akurat odpowiadające Ci, stąd musisz mężnie przyjąć na klatę wszystkie, wypadałoby nawet grzecznie podziękować, przefiltrować i wybrać coś dla Siebie. Nie chodzi o to, co zrobisz z tą krytyką, tylko jak ją przyjmujesz. A to że zrobiłeś coś co się Tobie podoba, chwała Ci, jak jesteś tak pewien tego, to po co wrzucasz akurat tutaj i teraz - to się mija z celem. Ilu ludzi tyle opinii, Jaklub może użył tonu..hm... protekcyjnego?, ale kurde, po co od razu tekst nie zamierzasz niczego zmieniać - po prostu zniechęcasz do dalszej oceny, jeśli taki jest tego cel, to przepraszam, nie było dyskusji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dałem, bo to chyba logiczne, że chcę zobaczyć, czy podoba się to nad czym pracuję :D Siedzę nad tym w każdej wolnej chwili i śni mi się to po nocach ;) A na krytykę też jestem przygotowany i otwartyy. Na post Hudera odpisałem normalnie wyjaśniając, że chcę aby bylo tak jak jest. Ale gdy ktoś stawia się ponad mną, gdy ja już wytłumaczyłem dlaczego tak zostanie, bo jego opinia zmazuje moją, to już troszkę irytuje.

 

Gry nie skończyłem i chcę dodać kilka rzeczy. Dając tu mam szansę na jakiś fajny pomysł od forumowicza.

 

Mówiąc o pozytywnych opiniach miałem na myśli, że gdy zobaczyłem udostępnienie filmu przez 69 letnią kobietę z Brazylii, i wiadomości od innych ludzi zobaczyłem, że jestem tam, gdzie planowałem być. Im się podoba, mi się podoba.. To utwierdza mnie w przekonaniu, że moja decyzja i cała wizja jest dobra. To nie narcyyzm. To po prostu budowanie morale, które przy programowaniu gier jest mega istotne. ZAWSZE dochodzisz do momentu gdzie mówisz "A kto zagra w ten badziew??"

 

Dlatego daję tu :) 1. Morale, 2. Krytyka, gdzie coś przeoczyłem, 3. Szansa na fajną sugestię. Dokładnie w tej kolejności.

 

I powtórzę. Rozpisałem się odnośnie komentarza Hudera mówiąc dlaczego chcę, żeby tak było. Pod tym komentarz: Zrób to i to. ZRÓB! :D A odpowiedź "Stój w miejscu bo mnie nie słuchasz" całkiem mi mówi, że mam do czynienia z kimś, kto swoje zdanie stawia ponad moje, gdy grę zna z 2 minutowego filmu :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też bym postawił raczej na naturalność ruchów jak to Jaklub proponuje. Teraz masz te animacje sztywne, nie ludzkie. Osoba która trzyma taką kukiełkę nie potrafiła by robić tak precyzyjnych ruchów góra/dół. patyczek na którym kukiełki się ruszają także mogły by się lekko obracać a nie tak prosto stać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kaszan, ja wiem, że opinie ludzi podbudowują morale, ale nawet ja o swoim Shot'cie słyszałem, że jest super, a tutaj - wręcz odwrotnie. I bardziej polegałem na opinii GMC (choć nie, żebym coś poprawiał - taki byłem zaparty).

 

ktoś powiedział o twoim shotcie coś dobrego? xDD xD XDXDXDX

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Trochę pracy w takie szczegóły i gra będzie naprawdę piękna. Mi przychodzi na myśl aby zrobić zwisające nóżki które będą się bujały podczas chodzenia. Nawet całkowicie nie naturalnie, ale żeby to nie było aż tak sztywne.

Jest bardzo dobrze, ale może być lepiej. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz powiem coś, co zapachnie fuszerą, ale dużo ludzi udaje, że nie ma jednej z najważniejszych rzeczy kierujących życiem dorosłego czlowieka:D

 

Nie wszystko jestem w stanie zrobić ze względu na CZAS. To on jest podstawowym wyznacznikiem tego, co znajdzie się w grze. To nie jest tak, że ja chcę zrobić byle co, byle jak najszybciej, czy "odbębnić grę". Robię najlepiej jak umiem. Używam swoich maksymalnych umiejętności. Nie poprawię jednak wszystkiego, co nie podoba się nawet mi.

 

Już kiedyś mówiłem :) Wy macie szkoły, studia. To was w pewnym sensie chroni. Bo nawet jeśli gdzieś pracujecie, to nie martwicie się ubezpieczeniem, domem, wyżywieniem. To jest Wasz najlepszy okres na start w tej branży (jeśli ktoś planuje). Mnie nic już nie chroni. Nie wystartowałem gdy powinienem i teraz nie mam na koncie gry, która dałaby chociaż cień szansy na branżę.

 

Alicję wydam na początku lipca i będzie taka, jak uda mi się ją zrobić. Nie będę miał wyrzutów, że coś zrobiłem na szybko. Wiem, że do tej pory zrobiłem to co było w mojej mocy i wiem, że będę robił na 100% do końca. Wiem też jednak, że ja nie mam czasu na robienie gry rok, czy nawet pół. Wiedziałem to zanim zabrałem się za robienie Alicji i kierując się "dostępnymi zasobami" stworzyłem w głowie obraz gry, którą dam radę zrobić :)

 

A gdy ktoś pomyśli "Pff.. Odwalasz fuszerę", to niech szczerze zada sobie pytanie ile projektów go przerosło (ilu nie skończył). Najważniejsze, jest dobrać cel, który uda się osiągnąć przy pomocy dostępnych środków.

 

A Twój post Huder, skierował mnie na pomysł kosę. Nie zrobię animacji, ale dzięki Tobie mam mega pomysł na fabułę i symbolikę kijka :)

 

Nóżki są ruchome i dają fajny efekt przy wchodzeniu po schodach, czy pod górkę :) O bujających się nie pomyślałem nawet.. A szkoda, bo to świetny pomysł :)

 

Mam nadzieję, że nikogo nie uraziłem swoim "buractwem" przy "ignorowaniu" czyjegoś zdania. Jednak naprawdę mi się już grunt pali :) Upiększanie rozgrywki planuję, gdy skończę etapy. Ale nie wiem ile czasu mi na to zostanie :) Wasze zaangażowanie w komentowanie tego projektu naprawdę dodaje skrzydeł ;)

 

Sam staram się dawać rady, jednak takie od "planowania i morale" właśnie. To (moim zdaniem) najważniejsze w całym tworzeniu gier, bo wiele jest gierek z kiepską grafiką, bez dźwięku, bez fabuły. Wszystkie jednak potrzebowały determinacji.

 

Threefa też powinienem przeprosić, bo trułem, że w miesiąc nie da rady zrobić porządnej gry, a teraz sam dałem sobie 1,5 miesiąca xD Jednak da radę zrobić coś fajnego w krótkim czasie :whistling:

 

A pisać długie posty sobie mogę, bo i tak stoję teraz z braku pomysłów na poziom :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

System dzikich poków. ow yeah, +tile (trawa woda jaskinia)

test trawy (pidgey, ratatta, bulbasaur) jaskinia (charmander) woda (na razie pieszo; squirtle)

[Edit]:

chodziło mi bardziej o sposób otrzymywania shedinjy, bo to w ogóle kosmos na skalę chyba całej sagi jest

 

a skoro masz to wszystko już ładnie rozplanowane, no to powodzenia, bo domyślam się, że łatwo nie będzie. na pewno zagram jeśli pojawi się jakieś techdemo

A feebas >milotic (III gena) też miał zakręcony proces ewolucji: Max w beauty contestach :/

Na szczęście dali mu alternatywną metodę ewolucji poprzez trade z shiny scale.

[Edit 2]:

Bazowe staty poków z CAŁEJ I geny już są w danych gry.

Edytowane przez Piedro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...